Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Cat de tare facea, Irinel?? Cat de des??  Au reusit sa-l inregistreze?? Cat de tare te-ai  ocupat  sa-l schimbi?? 

 

Al meu nu face de speriat, dar face, la Cybernet Piatra Neamt l-au auzit dar spun ca nu e suficient de tare ca sa fie de schimbat!

 

Acum, de cand a venit caldura face mult mai rar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face si pe caldura, doar ca a doua pornire trebuie sa vina foarte repede dupa prima, la 10-15 minute (cel putin la mine asa e). Irinel, zgomote vor fi probabil si dupa a doua schimbare. Fabrica zice ca unele zgomote sunt normale... Al meu, a doua oara, a fost schimbat in decembrie si tot la fel e, a carait dupa 2 saptamani. Stiam ca mai nou se da si schimb de ulei la schimbarea lantului, dar la mine nu s-a dat atunci (poate pentru ca era kulanta, sau poate si pentru ca de la revizie trecusera doar vreo 6000 km). Acu ceva timp, am facut o revizie "prematura" (trecusera aproape 10.000km de la revizia anterioara). Vroiam sa vad daca si cu ulei nou face la fel. Am pus si ceva ulei (teoretic) mai bun, ceva de la liqui moly, a fost aproape 50 de lei litrul, dar nici o schimbare, caraie in continuare. Chiar sunt curios cum va fi la tine Irinel, daca o sa mai caraie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de lantul de 1.2TSI la mine [ALTEA XL 1.2TSI/2011] in afara de acel scurt zornait la pornire care nu m-a pus pe ginduri, n-am avut alte semne pina cand brusc motorul a cedat. Dupa schimbarea motorului in garantie a inceput distractia: un tacanit care se aude peste 2000rpm, iar astazi, in timp de depaseam un logan intr-o panta a inceput sa creasca turatia....

Am incercat sa reproduc treaba si e cam asa: daca merg sa zicem cu 2500rpm si 80-90 la ora si accelerez brusc, urca in turatie 1000-2000 de ture fara sa creasca viteza. Daca in orice treapta iau brusc piciorul de pe acceleratie, are un zvacnet dubios. Este uzat ambreiajul sau pot fi si alte chectii? {masina are 43000km, nu o conduc prea sportiv}. Oricum  maine merg pe la dealer - inca mai am o luna de garantie - dar sa-mi fac o idee. Modelele astea au volant simpla sau bimasa? Poate fi si de la asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simptom de ambreiaj dus, clar. Mergi cat mai repede la ei, dar la ambreiaj e discutabila garantia, o sa spuna ca e uzura prematura din cauza utilizarii defectuoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a aparut DUPA ce au schimbat motorul. Si nu de alta mai am o skoda cu care am mers ~150.000km fara sa schimb ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca e vina ta, ci e foarte posibil sa-ti spuna asta ca sa motiveze refuzul de a schimba ambreiajul in garantie. Am trecut prin asta, sper sa nu fie cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu s-a dat atunci (poate pentru ca era kulanta, sau poate si pentru ca de la revizie trecusera doar vreo 6000 km)

Eu aveam 3.000 Km de la ultima revizie si tot au schimbat uleiul, l-am mai schimbat si cu nu stiu ce ulei special Volkswagen dupa care am asteptat o zi...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei special VW adica Castrol, nu exista asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai fost discutia asta...

Mi-au zis ca e un ulei special Volkswagen, care se pune din fabrica in masini, altul fata de cel cu care fac ei reviziile, si care se poate comanda la ei dar e 150 de lei litrul.

Si pentru ca nu-l avau pe stoc am mai stat o zi pana au facut schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama cum suna asta nu? Ei nu isi fac nici macar cutiile automate, ce sa mai vorbim de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred, dar nu sunt sigur, ca este vorba de asta. Evident este vorba tot de un Castrol, cel mai probabil, branduit VW.

Consilierul de service mi-a zis ca asa e venita directiva de la fabrica, anume ca trebuie shimbat si uleiul la shimbul lantului si ca trebuie folosit neaparat uleiul asta. Am zis ok si l-am lasat in pace!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca e vina ta, ci e foarte posibil sa-ti spuna asta ca sa motiveze refuzul de a schimba ambreiajul in garantie. Am trecut prin asta, sper sa nu fie cazul tau.

 

Nu stiu daca nu cumva sunt paranoic dar am o curiozitate: am auzit cazuri pe la service-urile noastre cum se mai demontau si alte piese originale de pe masini cu ocazia unor reparatii. Exista vreo posibilitate de a verifica daca o piesa (de ex in cazul meu ambreiajul - disc) este cea care a fost montata de fabrica (in mod normal au niste serii de lot ceva...). Mi se pare prea de tot ca dupa 500km dupa ce au schimbat motorul sa se "uzeze" ambreiajul, iar inainte de asta sa nu de nici un semn.

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruit permanent Bogdan ,in mers la ralanti. Mai rau ca prima data zic eu. Ce sa ma ocup am dus-o si am lasat-o bag piciorele in ea. Sa o repare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW lucreaza cu Castrol si uleiurile lor "speciale" sunt produse de Castrol cum au precizat si colegii nostri si branduite VW. Mi-a confirmat cineva din Service-ul PBN si am vazut ca pana si pe suportul placutei de inmatriculare au pus mai nou brandul Castrol alaturi de VW (se pare ca exista un contract in acest sens pentru promovarea Castrol in reteaua de dealeri VW).

Referitor la versiunea noua de 1.2 TSI m-am uitat si eu dupa acel distantier si nu mai exista. De asemenea, turbina are un amplasament diferit iar cureaua inseamna ceva mai putin zgomot fata de 1.2 TSI-ul unui prieten care are o masina din 2011 cu motorizarea CBZB.

De asemenea, si-au facut aparitia in zona din spatele rampei de injectie trei tuburi al carui rol se pare este reducerea zgomotului. Tacanitul tipic TSI la ralenti nu a disparut insa se aude mult mai putin pregnant.

Am intrebat in service daca cineva a venit cu probleme la service cu noua versiune de 1.2 TSI (2013). Mi s-a spus ca a fost vorba de 2 masini (un Golf si o Jetta) care au fost alimentate cu benzina ROZ 95 de la Agip respectiv Lukoil. Mi s-a recomandat sa nu alimentez cu 95. La masinile revenite in service problema reclamata a fost functionare neregulata cu oscilatii de turatie la ralenti (comportament tipic pentru alimentare cu combustibil de calitate inferioara la motorizari pe benzina cu injectie directa). La ambele s-a rezolvat "problema" prin alimentare la plin cu OMV 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu recomandarea benzinei de catre consilierii de vanzari/service, sa nu pui benzina de 95, e bull$hit.

1. Pe capacul rezervorului producatorul scrie clar "MIN 95 ROZ". Acuma, ca voua va place sa aruncati cu banii pe fereastra, e treaba voastra; nu-s banii mei => nu ma intereseaza. Producatorul insa garanteaza ca daca se alimenteaza cu benzina 95, masina functioneaza in parametri normali.

2. Cum ascutitoarele astea de 1.2T(F)SI de 86, 90 si 105 nu-s supercaruri, benzina de 100 aduce marginal un plus de putere (desi e discutabil; personal, ma indoiesc si de un plus de 1CP), deci benzina de 95 sau aia de 100 e tot un drac.

Repet: povestile alea cu "nu puneti benzina de 95 ca nush'ce" sunt somnu'. Pana nu are cineva la indemana doua buletine de analiza ca sa putem discuta pe concret, nu pe pareri si impresii ("eu imi cunosc masina si stiu ca..."), toate recursurile la propria autoritate pentru mine sunt echivalente cu zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentez numai cu Omv 100 de cand am masina, 21.000km. Am avut trepidatii dupa anumite alimentari de la anumite statii. Semn ca benzina este proasta... chiar si Omv 100. Dar acum alimentez doar de la statiile "cunoscute" de la care am plecat fara trepidatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 la ce-a zis Circo.

Am bagat aproape numai benzina de 100 de cand am luat masina. Am bagat 95 in Grecia, pentru ca nu am gasit altceva, si a fost ok. Am bagat 100 de la OMV prin Sibiu parca, si mergea foarte prost masina.

Ma rezum la cateva statii care stiu ca sunt ok si in rest alimentez cu taraita cat sa-mi ajunga benzina pana la una din statiile cunoscute, nu ma mai risc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte corect ce spuneti voi cu benzina, dar important e si plaja de temperaturi in care se simte bine motorul, fiind extrem de sensibil la temperatura exterioara, parerea mea! Am mers in afara cu benzina si de 100(in Franta, ca cea de 95 e bio) si cu 95 din Austria, Ungaria, Cehia si masina merge mai bine cu acele benzine, consuma mai putin, dar fara diferente intre 100 si 95! Nici o diferenta! In schimb la intrarea in Romania , la prima alimentare de la Petrom la Pitesti(benzina de 99) a crescut consumul simtitor, masina mai zgomotoasa, accelerari mai greoaie, etc! Daca in afara cel mai mare consum l-am avut intre Budapesta-Praga, de 7,3 cu AC permanent si drum in urcare, viteza medie de 120 km/H, ploaie torentiala pe o anumita portiune, autostrada blocata cam 20 minute(ploaie cu gheata-motor pornit), in Romania Bucuresti Constanta consumul a fost de 7,7, pe ploaie, dar viteza medie mai mica si drum aproape drept.



Huruit permanent Bogdan ,in mers la ralanti. Mai rau ca prima data zic eu. Ce sa ma ocup am dus-o si am lasat-o bag piciorele in ea. Sa o repare...

Mda! Nimic de zis!

 

Si in mers uruia??? Noi am schimbat lantul cam in acelasi timp, a mea face doar la pornire si acum de cand am schimbat uleiul( Mobil S 3000 X1 5-40) zornaitul e mai rar. In mers merge relativ ok.

 

In mers cum se comporta a ta, Irinel???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica benzina in Romania e mai proasta decat aia de afara, nimic nou aici. De-aia bag eu, pe cat posibil, doar benzina de 100... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai certitudine nici cu diferenta dintre ele! Dar e alta discutie! Se gresesc frecvent pompele de 100 cu 95! Asa dintr-o eroare umana! Si o stiu din sursa sigura si dintr-o statie de firma! Dar, pss! Ca dovezile sunt greu de adunat ! Si eu pun frecvent petrom 99! Si frecvent, sper ca este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruia in mers doar la turatii mici. Eu am facut revizie si am bagat mobil 1esp cel mai scump. A facut asa deodata si gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia cu benzina e luunga. in RO am bagat doar 99, prin AU si DE am bagat si 95. in 1.2 Polo. dar la noi, benzina de 99 e mai buna decat in HU, sau sudu europei. si e ff comparabila cu benzinele scumpe de prin vest. stiu asta de la mai multi englezi care au facut softuri pt masini din RO.

depinde f mult statia de unde alimentam.

dar si mie mi s-a spus ca pot baga 95 dar sa fie de la statii bune, gen OMV, Romeptrol..pt ca nu cred ca luk, agip...chiar au 95..

dar hai sa revenim la 1.2 TSI si probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 tsi al meu va intra dupa paste iar in service pentru revizie+schimb distributie+ alte mici balarii. Abia astept sa fac nitel urs pe acolo ....e destul de enervat ca atunci cand incepe sa faca urat distributia sa creasca si consumul de carburant.

 

Merg relativ linistit (viteza  100km/h) am un consum de 6.8 % ...n-are nici o treaba cu ce scrie in carte  :((

 

Referitor la carburant, eu am bagat in Polo si in Leon aproape 75% din timp numai de la Luk. Mi se pare chiar ok benzina, consumul este putin mai mic decat cu cea bagata de la Rompetrol si chiar nu am avut probleme cu ea. Dar cum spunea si Bogdan, deja suntem pe langa asa ca gata.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mersul linistit cu 6.8% consum extraurban chiar ca este mult acest consum...eu am avut 6.8% saptamana trecuta intre Cluj si Oradea dar m-am dus cum se putea, muuulte depasiri care se terminau mult peste 100km/h...La un mers constant, linistit cu 100km/h ar trebui sa ai sub 6% consum, benzina folosita de mine Petrom 99...

Oare lantul la 1.2TSI va ramane un consumabil care se schimba la cate 20-30 000km? 

La 1.4TSI se stie ca problema a cauzat fabrica de lanturi din Brazilia(nu au respectat mai multi termeni de calitate), cu care a si reziliat contractul de productie VW si momentan (cel putin pt. 1.4TSI ) se fabrica de catre o fabrica din Japonia lanturile. Intrebarea este pana cand si daca si acelea sunt  asa cum ar trebui sa fie "for the life of the engine" .Sau macar tin 100 000km safely.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!