Jump to content

Octavia 3 - componente aftermarket, chip tuning, intretinere...etc


barqqsanu
 Share

Recommended Posts

Asta ziceam si eu.

 

Din cele doua variante, janta cu ET mai mare este mai ingusta, iar cea cu ET mai mic este mai lata. Diferenta de 0.5" pe latimea jantei si diferenta de ET de 2mm in sens opus ar trebui sa "tina" cotele de ansamblu in zona de siguranta.

Daca vrei, fara sa masori, poti sa calculezi pozitia jantei pe masina, tinand cont de definitia ET-ului si J-ului. Dar eu tind sa cred ca, daca dimensiunile sunt date de producator, cineva acolo (mai specialist decat noi) le-a calculat deja... 

Link to comment
Share on other sites

Pe O3 merg si 6,5x16 cu ET46, si 6Jx16 cu ET48. 

De exemplu un set care se comercializeaza la Porsche: http://www.porsche-inter-auto.ro/accesorii/Roti-iarna-Skoda-Octavia-2013-anvelope-Mabor-janta-otel-20555165Q0WJ2

Asadar, de ce nu e bine?

 

Am spus ca anvelope de 205 pe jante de 6 o sa stea "stranse"/balonate, dar este acceptata tehnic si dimensiunea asta.

Diferenta de off-set este mica, dar de ce nu cumperi exact ce trebuie pentru masina ta?

Acelasi ET, 6,5 latimea jantei.

 

Ce vinde Porsche este la gramada, nu e specific pentru masina ta.

 

Pe langa asta cumperi Mabor!!! si jante la 3100Lei, cand o janta KFZ (producator de OEM) este 220Lei, deci raman 2.220Lei, adica anvelope de 550Lei fiecare, practic poti lua orice producator premium, Michelin, Conti, Dunlop si ramai si cu bani.

Link to comment
Share on other sites

E ok si dimensiunea pe care a luat-o el...e conform cu ce scrie in certificatul masinii...nu e de capul lui :)

post-11313-14132767728149_thumb.jpg

Edited by barqqsanu
Link to comment
Share on other sites

@ Dolfin,

Cred ca nu ai citit destul de atent ce am scris, dar nu-i nimic, iata niste clarificari. Nu am cumparat setul de la Porsche, ci am pus un link ca exemplu. Am cumparat jante KFZ (cum zici tu!) si cauciucuri Nokian (nu intamplator lucrez la o firma finlandeza, si stiu ce calitate au aceste cauciucuri) - incerc, pe cat se poate, sa ma documentez inainte de a intreprinde ceva. De Mabor n-am auzit inca...

Setul de iarna (nou!) l-am achizitionat la jumate pret fata de setul "ofertat" de Porsche, asa ca am ramas cu bani pentru o comanda viitoare pe SuperSkoda... ;)

 

@ barqqsanu

Asa-i, nu am comandat de capul meu. Uite inca un link:

http://www.briskoda.net/forums/topic/289355-wheel-sizes-quite-technical - postul #11.

 

Mi se pare logic ca jantele de 6" sa se preteze mai bine pentru setul de iarna, cele de 6.5" de aliaj care vin in echiparea originala sa ramana pentru vara.

Asta a fost rationamentul meu.

 

In inginerie nu trebuie sa tii minte totul, ci sa stii unde sa cauti. Va multumesc pentru feedback, asta e rostul pe forum.

Edited by adig
Link to comment
Share on other sites

Sincer..pe o masina ca O3 nu prea vad locul unui difuzor de genul asta...Mai ales cu acele "guri" vopsite pe laterale care te duc cu gandul la evacuari..inexistente

Ea are oricum un difuzor al ei care arata finut..

Cat despre folii nu cred ca vei gasi sa cumperi atat de putin. Cel mai simplu e sa mergi la o firma care se ocupa cu montajul de astfel de folii si sa-ti puna ei.

 

Difuzorul nu prea sare in ochi, mai mult plasticele care imita gurile de evacuare. Initial si eu am crezut ca voi face o tiganie, dar dupa ce l-am montat, parca nu e rau deloc..

Evident ca tine de gusturi totul...dar pentru mine , montarea acestui add on + eleron a facut ca spatele masinii sa fie mai placut :)

 

Totusi daca te uiti de la departe se vede pe sub masina destul de ciudat toba de esapament doar intr-o parte, si probabil ca si la iarna o sa se vada ciudat cu fum iesind doar pe o parte..dar eu am trecut peste :)

Edited by bogdann81
Link to comment
Share on other sites

Le-am vazut live in weekend cum arata pe masina ta si mi-am schimbat opinia...arata chiar foarte ok. Ce-i drept Milotec nu prea face tiganii..Am vazut ca exista la ei sa cumperi su doar acele 2 ornamente care imita evacuraile, insa parca n-au acelasi efect fara difuzorul respectiv...

Link to comment
Share on other sites

Da, arata bine, l-am vazut si eu in oras, dar cand esti in spate se vede toba de esapament.

Link to comment
Share on other sites

Ca tot veni vremea asta urata, azi am trecut la incaltari de iarna. Astfel pe setul de jante de tabla  R16 si ET42 am pus anvelope Michelin Alpin 5.

Mai ramane sa gasesc un set de capace la un pret rezonabil. Din cate am vazut pe configuratorul de jante (AEZ) de la vulcanizare, pe Octavia 3 1.4TSI, et-ul aprobat TUV Austria incepe de la 35. Eram curios cum se aseaza jantele de pe passat cu et 42, avand in vedere ca a venit echipata cu jante aliaj cu et 50. Atasez si cateva imagini cu noile incaltari, poate ajuta pe cineva care inca mai cauta solutii.


Completare...

post-130791-0-05397900-1414166181_thumb.

post-130791-0-23393200-1414166186_thumb.

post-130791-0-42643200-1414166195_thumb.

post-130791-0-78308800-1414166351_thumb.

post-130791-0-83641800-1414166376_thumb.

post-130791-0-84676700-1414166383_thumb.

Edited by kidmanis
Link to comment
Share on other sites

Vine iarna si nu stiu de unde sa cumpar covorase de cauciuc pentru masina. Are cineva idee? La reprezentata dau cat nu face.. Daca stiti un site sau un magazin (București) spuneti-mi si mie va rog frumos..

Link to comment
Share on other sites

Sunt vreo 250 lei cele originale...eu zic sa nu te zgarcesti acum la 100 lei si sa iei niste chinezarii de iti muta nasul din loc.

Link to comment
Share on other sites

Merita sa punem asa ceva la TSI? 

vad ca e dat si codul de produs in descriere.

Link to comment
Share on other sites

Cat o fi o chestie d-asta? Chiar ma gandeam la asa ceva. Nu stiu cat de mult astupa din sunetul care ajunge in habitaclu, altfel nu ma intereseaza.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca izoleaza in interior ci doar afara...unde nu prea e cazul la benzinare. Daca era nevoie o puneau din fabrica...ca la diesel.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam ca asta si cu o grila frontala din aia inchisa si demontabila de pe superskoda ar fi bune iarna pentru ca motorul sa se incalzeasca repede si sa se mentina.

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stie cineva o locatie in Bucuresti (autorizata) pentru montare senzori de parcare spate/fata OEM?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Pai singura autorizata avand in vedere ca masina e in garantie este reprezentanta... dar am un sentiment (probat pe masina din semnatura) ca raspunsul va fi: nu se poate.

Daca totusi iti doresti foarte mult... cauta in aria de prestari servicii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

Am gasit sa achizitionez un kit complet OEM de senzori spate/fata + sistemul parktronic si vroiam sa va intreb daca aveti idee despre urmatoare:

 

- se poate monta pe o masina care nu avut din fabrica senzori (deloc)

- este posibil sa mai am nevoie de vreo componenta suplimentara (nu imi dau seama cum actioneaza volanul singur in parktronic mode - mai este nevoie de vreun motoras suplimentar ?)

 

Mentionez ca sistemul are inclus cablurile (mufate), toti cei 12 senzori, butoanele (senzori & parktronic mode) si calculatorul.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Se poate.

Volanul se roteste singur pentru ca...directie electromecanica.

Ai si senzori ABS spate in kitt?

Ce cod are unitatea de parcare (calculatorul)?

Despre ce butoane e vorba? La Octavia 3 se schimba consola de butoane cu totul.

Edited by Hayate
Link to comment
Share on other sites

http://tinypic.com/r/25aq6pi/8

 

http://tinypic.com/r/30w3soz/8

 

Mai sus 2 poze. Nu stiu daca are senzori ABS spate si nici ce cod are unitatea (inca nu am intrat in posesia acesteia).

Setul de butoane este inclus.

 

Kit-ul (implicit unitatea) este ATW Valeo Germany, PLA 2.0 

Link to comment
Share on other sites

Pare OK kitt-ul.

Ai gasit un dealer dispus sa monteze PLA 2.0?

Link to comment
Share on other sites

Nu le-am zis ca este PLA 2.0, doar intrebat si am primit oferte diferite.

Spre exemplu Avia mi-a propus un cost de manopea de 800 ron tva inclus, iar Brady intre 1.000 si 1.500 lei.

 

PLA 2.0 este ultima versiune, nu? Sunt probleme cu aceasta?


Inca o intrebare, la cutia DSG, in modul parktronic, trebuie controlata cutia de viteze, aceleratia si frana, nu? (pare prosteasca intrebarea, dar nu ma pricep).

Link to comment
Share on other sites

Da, si la DSG si la manuala trebuie sa schimbi tu vitezele si sa actionezi frana si acceleratia.

 

Ultima e PLA 3.0, cea de pe Passat B8.

 

Bun pretul oferit de AVIA pentru montaj. Pantelimon sau Militari?

Edited by Hayate
Link to comment
Share on other sites

malinici, singura chestia pe care am intampinato la reprezentanta(Galati) dupa ce mi-au montat senzori spate OEM(luati de pe superskoda), nu au reusit sa ii codeze sa se vada pe display. S-au chinuit vreo 5-6 ore si in final au zis ca este problema de la senzori, ca la modelele astea noi nu o sa mai mearga :D. Dar un schimb de email cu cei de la superskoda mi-au dat restul de codare si am terminat eu codarea.

Edited by doggy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!