Jump to content

Consumul !!!


maryo
 Share

Postare recomandată

Totusi mai cititi si voi forumul, alte topic-uri... s-a postat consumul conf. manualului de vreo 6-7 ori pe 3 topic-uri.

Fiind un topic despre consum adaug si aici tabelul:

1.4 - 60 cai , Nm 107 , viteza maxima 157 demaraj o-100 km/h 16,3sec, consum mixt 7,8/100km catalizator +

1,4 mpi idem 1.4 monopunct dar Nm cuplu 116

1.6 mpi - 75 cai , Nm 126, vit max 168, 0-100km/h - 14 sec consum mixt 7,2 catalizator +

1.6 - 100 cai, Nm 140 , viteza max 186km/h , demaraj 0-100km/h 10,7sec, consum 9,4 catalizator+

1.8 - 75 cai 140-Nm @ 2500rpm, viteza max 168km/h , demaraj 0-100km/h 14,2- sec , comsum mixt 7,6? catalizatorE2

1.8 - 90 cai 145Nm , viteza max 180km/h , demaraj 0-100km/h 12.1 sec , comsum mixt 7,6 catalizator+

2.0 - 115 cai , Nm 166 , viteza max 198km/h , 0-100 km/h 10.1 sec, consum mixt 8,6 catalizator +

GTI 2.0 16v - 150 cai , 180 Nm, vit max 215km/h, demaraj 0-100km/h 8.3 sec , consum 8,4l/100km mixt .

2.8VR6 - 174 cai, 235Nm , viteza max 225km/h , demaraj 7,6 sec, consum mixt /100km 9,5 catalizator+

2.9 VR6 syncro- 190cai , cuplu Nm 245, viteza max 224 km.h , demaraj 7.5 , consum mixt 10.6 , catalizator+

1.9 D - 64 cai , 124 Nm , viteza max 156km/h , demaraj 0-100 km/h 17,6 sec,consum mixt 100km 6,8 l

1.9 TD - 75 cai , 150 Nm , viteza max 165 km/h, demaraj 0-100km/h 15,4 sec, consum mixt 6,4 l /100km

1.9 TDI - 90 cai , cuplu 202Nm , vit max 178km/h, demaraj 0-100km/h 12.8 sec , consum mixt 100 km 5l .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTI_85

    18

  • v@sy

    16

  • _seby_

    13

  • paul_ral

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

cei cu motor ca al meu,pot sa imi spuna daca si ei au aproximativ acelasi consum?

Mie mi-a iesit 6.3 % extraurban (4 persoane + portbagaj full) - condus sportiv. In oras imi iese o medie de 11.2 % pentru o viteza medie de 16km/h (Cluj), condus normal. Fac des distante scurte (<3km) cu motorul abia dezmortit (temperatura uleiului sub 60C) , deci cu un consum marit.

ps: datele sunt cele furnizate de computerul de bord (de cand am masina, s-a dovedit a fi foarte precis)

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca la mine e de vina talpa, am incercat mai multe stiluri de condus si cu schimbat la 2600 si cu schimbat la 3200. chiar cand am luat masina prin septembrie parca consuma mai putin si intr-o seara am bagat benzina de la o statie lukoil si am facut un drum de aproximativ 100km si era sa fac cu inima cand dupa jumate din distanta imi luase aproape toata benzina(bagasem in jur de 12l) oricum cand am ajuns acasa si cei 12 l erau gata si de atunci mi s-a ridicat consumul. toata chestia s-a intamplat dupa 1 luna si 2500km facuti cu masina de la cumparare. E posibil de la benzina din seara respectiva sa se fi stricat ceva, Inainte de asta imi lua cam 6.7-7 mixt sau sa coincida cu faptul ca s-a racit afara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul meu urban se situeaza undeva intre 12-14% (cu acest tip de motor si specificatiile sale postat de CVA G3 mai sus: 1.6 mpi - 75 cai , Nm 126, vit max 168, 0-100km/h - 14 sec consum mixt 7,2 catalizator+). Din cate am citit prin acest topic, este indicat sa se mearga cu motorul mai turat si schimbarea treptei sa se faca undeva la o turatie mai inalta (eu schimb/am la 2800-3000)? Este foarte posibil sa fi inteles gresit, iar daca acesta este cazul corectati-ma va rog pentru ca am auzit anumite pareri de la cateva persoane cum ca ar trebuii sa schimb pana in 2000 de ture (1800 chiar, spuneau unii) pentru a merge la consum si fara a-i dauna motorului. Intrebarea mea este, mai pe direct asa: la ce turatie se schimba in treapta superioara pentru a merge la un consum cat mai scazut si la ce turatie in treapta inferioara tot pentru acelasi scop DAR fara a-i dauna motorului. Stiu ca suna destul de lame, sper sa primesc numai raspunsuri la ceea ce am cerut fara anumite "intepaturi" mult indragite de unele persoane... dar asta este prima masina + inceparet = mai am multe de invatat care nu prea se invata in scoala de soferi ! Va multumesc in avans.

Modificat de Nykey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul ala ar trebui sa scoti <11% (cunosc pe cineva care are 1.6/75 cp ...o forjeaza din cand in cand si scoate consumul asta). Eu n-as schimba mai jos de 2800 pentru ca turatia iti va fi la treapta urmatoare putin peste 2000 ....la o limita decentei ....adica motorul sa nu fie prea subturat....ca atunci cresti consumul, fata de o turatie unde ai mai mult cuplu.. (la 2600 e cuplul maxim la masina ta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am uitat in manualul de utilizare si acolo scrie despre consum asa:

Motor benzina 55 kW (75 CP) 1.6l cutie manuala 5 trepte:

90 km/h - 5,3 %

120 km/h - 7,2 %

in oras - 8,9 %

Este precizat ca aceste valori sunt determinate dupa directivele "80/1268 EWG" si ca valorile pentru 90 respectiv 120 km/h se refera la viteza constanta de testare. Pentru valorile "in oras" s-a simulat o rulare conventionala in localitate. Urmatoarea fraza din manual spune: "in functie de stilul de condus, starea drumurilor, conditiile de trafic, influentele meteorologice si starea masinii, valorile din practica vor diferi de cele determinate".

Personal trebuie sa spun ca la motorul meu ABU de 55kW am scos pana saptamana trecuta consum de 9,5 % in oras. Insa de cand cu gerurile astea de acum cred ca mi s-a marit consumul deoarece acul de la gazolina cade vazand cu ochii. Din pacate am uitat sa-mi notez azi dupa ce am facut plinul, numarul de km de la ultimul plin :) si nu va pot spune cat consuma acum. In afara imi lua undeva pe la 7-7,5 (Autobahn - 130 km/h relaxat si tot atat in RO, Oradea - Cluj - Brasov, tot 120-130 km/h condus foarte agresiv - ciudat, nu?).

Iar despre turatie... stiu ca motorul trebuie turat ca sa se simta bine. Undeva pe la 2500 - 4000 benzinar si 2000 - 3500 diesel, plus / minus cateva sute de ture (asa stiu eu). Si din experienta pot spune ca motorul tinut in turatiile la care se simte bine, consuma la fel de mult ca la mersul batraneste subturat. Asta pe langa faptul ca trage extraordinar.

Unii chiar spuneau ca daca inveti motorul subturat devine puturos si nu mai trage bine nici daca ii dai talpa. La fel ar fi cica si daca il forjezi (in limitele bunului simt), adica devine mai vanos si mai infigaret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam ca esti din Bucuresti, Nykey. E o bubitza undeva de ai consumul asa mare. Eu fac o medie de 10 in bucuresti agresiv si talpuita bine max 11 (adica 4000+ schimbat). Daca merg normal "economic" totusi schimbat la 2500-2800 (ideia fiind sa mergi pe cuplu maxim) scot o medie de 8-8,5. Motor de 1.8. La 14-15 am ajuns cu unghiurile varza, mergea masina cracanata pe strada, in plus mergeam fara sonda de temp. Ca o prima ideie fa o diagnoza si sterge erorile daca le ai (creste consumul cu 40%). Vezi roti infranate, unghiuri. Sa auzim ce cosum si ce stil de condus au colegii cu 1.6 pt comparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza am facut. Singura eroare care a iesit a fost ceva de genul "Senzor pornire ax cu came" despre care cel care mi-a facut diagnoza a zis ceva de genul ca sunt 2 si nu ma afecteaza cu nimic decat ca porneste masina la a 2-a cheie cand e motorul rece sau la prima dar trebuie sa tin la automat mai mult si mi-a spus ca aceasta eroare nu se poate sterge pentru ca este chiar o defectiune si va disparea cand schimb acel senzor.

Adevarul este ca de cand am luat masina nu am fost cu ea sa ii reglez unghiul de fuga, nici macar presiunea in roti nu am verificat-o daca este egala in toate si la nivelul care ar trebuii (1.8bari din cate am citit prin Autodata). Cu siguranta am o janta (maxim, sper eu) care nu mai este chiar in forma ei perfecta si de aceea pe drum drept fara denivelari in special cand scot masina pe liber se aude ca un bocanit (exact ca si cum as avea o roata patrata si mentionez ca volanul nu trage dreapta-stanga... daca o las merge singura drum drept cat e nevoie:P) dar oare poate asta afecta in vreun fel consumul?

Si ultima dar nu cea din urma ar fi faptul ca dupa un drum relativ scurt in oras, cativa km, (deci folosit frana ceva) am observat ca aveam janta calda sau chiar fierbinte. Am jante din acelea de iarna de tabla daca are vreo importanta, insa eu am citit intr-un topic cand cineva ii spunea la un alt coleg de pe forum sa puna mana pe janta sa verifice daca s-a incalzit sa stie daca o are cumva infranta. Asa se procedeaza, inseamna ca acea roata este infranata daca janta se incalzise? Este vorba de roata fata-dreapta care este pe disc.

Multumesc mult pentru ajutorul de pana acum!

P.S.: CVA G3 care erau simptomele cand mergeai fara acel senzor de temperatura si ce ti-a afectat mai exact. Nu cunosc intregul din care face parte, din pacate!

Modificat de Nykey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre senzorul axului cu came, iata ce spune VW:

When the fault memory is interrogated with engine stationary without having operated the starter for at least 6 seconds, the fault "Hall sender -G40, no signal" will be displayed, even if no fault is present.
Tu probabil ai folosit un tester cu mesaje traduse in l. romana.

AEA este un motor mono-motronic, nu cunosc vreun motor mono-motronic sa aiba 2 senzori de turatie. Ceea ce ti-a aspus cel care ti-a facut scanarea este adevarat pentru motoarele MPI, care mai au un senzor (engine speed sensor) dispus pe vilbrochen

Mai multe detalii aici

Pentru a afla presiunea recomandata din pneuri nu trebuie sa-ti bati capul cu Autodata, deschide usita de alimentare cu benzina si citeste ce scrie pe interiorul ei

Pentru janta fierbinte verifica etrierul. Probabil pistonul a ramas blocat din cauza mizeriei

P.S. Pentru probleme diferite, foloseste topic-uri diferite. Aici se discuta despre consum. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca e careva cu motor diesel AAZ da un PM ca ma cam supara consumu asta 9 in oras!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa e si la mine 1.4 abd in oras(timisoara) cam inghite calumea 10-11% cu un :icon_thumright: mai sportiv cat se poate

stie cineva ceva remediu pentru a reduce consuma ( inafara de mersu pe jos):)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e mai mult decat acceptabil consumul de 10-11% la un mers mai sportiv prin oras. Mai ales la un motor de 1.4 cu 60CP. Daca ziceai "la un mers ca bunelu' prin oras" atunci mai ziceam si eu. Mai ales ca a venit si iarna si e mai frigut afara, dar la vara va scadea putin.

Remediu ar fi sa studiezi stilul lui bunelu' :) si sa-l aplici si tu. Pana atunci... picioru' jos de pe gaz, si portofelul va fi mai gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un consum destul d bun pt TM, si eu am avut, ultima data cand i-am facut consumu'(acuma vreo 2 sapt), 9.9%. stai linistit ca e bine la ce circulatie e mai nou in orasu asta, si o sa-ti mai creasca in perioada sarbatorilor, cand va fi o nebunie de nedescris. in rest toate bune si...... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

A mea consuma 10,7 oras si 7 afara benzina

Gaz 11 oras si 7 afara (mai rentabil)

salut a mea in oras imi ia peste 10 iar afara i-am scos si 3,2 mers peste limitele de viteza

nu e cam mare diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ati putea sa-mi spuneti si mie care ar fi principalele cauze ale unui consum mare(9l in oras) la motoru meu AAZ,TD 1,9

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut a mea in oras imi ia peste 10 iar afara i-am scos si 3,2 mers peste limitele de viteza

nu e cam mare diferenta?

ai motor de tico? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu plinul pentru a face un consum mai exact. Insa am intalnit o mica problema, cred... Prima oara pompa de benzina a declansat la nici 40 de litri bagati in masina, eu neavand mai mult de 10 litri... si acestia cu indulgenta, iar din cate stiu rezervorul are 55 de litrii. S-a chinuit o doamna de la benzinarie, a bagat cate putin cate putin pana cand au intrat totusi 45 de litrii. Am lasat asa, am platit iar cand sa plec in bord nu imi indica rezervorul plin. Era destul de aproape de plin dar nu s-a dus pana sus. Nu cred ca asta este o problema f. mare dar o sa ma impiedice sa fac un consum cat mai exact cum mi-as fi dorit eu. Sunt curios daca la toti este la fel la plin ori numai eu am patit asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o are un prieten pe un Opel Astra `93...ii intra doar 45 L in loc de 50 si ii arata acul la 45.Ciudat...chiar is curios care e problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zic ca eu am gasit o solutie pt a mai scadea din consum, macar cu 25-30%. tocmai am inceput sa lucrez la o instalatie de hidrogen. consumul va fi mixt, adica benzina+hidrogen si sper sa obtin astfel un consum mic de benzina. app, merge si la diesel. instalatia nu e deloc costisitoare nici financiar si nici ca efort...mai mult e sa fac cumva sa o pitesc sa nu o gaseasca astia de la rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cumva posibil ca MFA sa minta. mie imi arata numai 12-13% in oras si 9-9,5 in afara dar nu cred ca consuma atat de mult? Am filtru si evacuare sport... sa aibe astea vreo legatura? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MFA face un consum estimat, nu e instant, daca faci deplasari scurte nu are timp sa se stabilizeze consumul, eu nici nu ma mai iau dupa el :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da eu fratilor, ca imi mananca a mea 18-20% :offtopic:( la mine ce mama masii o avea? i-am pus lambda noua....are idee cineva care ar putea fi motivele pt. un asemenea consum exagerat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca e o boala cu consumul , si la mine a urcat spre 12 in oras , sper sa fie doar frigul si drumurile scurte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!