Jump to content

Consumul !!!


maryo
 Share

Postare recomandată

sr giu,asta depinde de cum conduci tu,sau poate ai ceva probleme(a) la motor.Eu cu a mea scot consumul tau.Asa cum zice si Valentin,daca conduci mai nervos,cu pedala de acceleratie in podea probabil

Si da,de acord cu Valentin,sa schimbi vitezele la cuplul maxim al motorului,cea ce nu inseamna turatia maxima a motorului,nu poate afecta consumul in valori exagerate

Modificat de Nomood
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTI_85

    18

  • v@sy

    16

  • _seby_

    13

  • paul_ral

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

am golf 3 motor de 1,6 74 kw pe benzina cod motor AEK . Am avut consum de 7-8 in oras si 6 in afara mers normal . dar de ceva timp incoace s-a marit consumul si nu stiu dc, consuma in jur de 11 ,12 oras afar nu am testato dar nu conteaza . nu stiu ce sa intamplat de consuma atat de mult. Am bagat-o pe vag com si a dat o eroare de filtru charcrol ceva de genu si era un cod N80 la piesa respectiva. acum urmeaza sa o testez daca sa modificat consumul sau a ramas neschimbat . Intrebarea este ce s-o fi intamplat de consuma atat?????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charcoal canister- canistra cu carbune activ, are o supapa electrica, posibil ca aceea sa nu functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un consum usor marit poate fi si din cauza frigului . iarna creste consumul cam cu ~ 1 litru / 100 km

Modificat de akileon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea(masina din semnatura) consuma 6.6 afara dar in trafic destul de aglomerat si viteza maxim 120-130 , dar in oras nu ia sub 12-13

si ce ziceau colegii mai sus eu am testat cu MFA cat consuma instantaneu daca schimb la 2200-2300 si imi indica ca imi consuma mai mult sa demarez daca motorul e subturat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca turatia de cuplu maxim reprezinta si turatia cea mai eficienta a motorului. Cuplul maxim este cuplu maxim, n-are treaba cu eficienta.

Este de preferat sa te menti pe acolo din punct de vedere al elasticitatii motorului, nicidecum al eficientei.

Cel putin asta cred eu. Daca poti detalia, te rog s-o faci

Eficient in ce sens ? al performantei (timpul scurs de la 0-100km/h) ? sau din punct de vedere al consumului ?

Referindu-ma la partea economica , m-am bazat pe niste observatii personale facute la golf mk2 gti (1.8/ 112cp/ 8v) si un citroen xsara (1.6 / 110cp/ 16v). La ambele aveam consumul instant pe computerul de bord si cele mai bune cifre de consum ieseau in jurul turatiei de cuplu maxim...mai exact, un pic peste. Nu stiu sa explic de ce se intampla asa, dar cred ca datorita cuplului mai mare in acea zona de turatie.

Cu cat ma departam mai mult de acele turatii, consumul crestea. Astfel m`am invatat sa merg cu a 3-a (2800-3000 rpm) la o viteza de 50-60 km/h in localitate, in loc de treapta a 4-a cum faceam inainte (~2100 rpm).

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina din semnatura consuma in oras 5,9 % cu schimbare de trepte la 2500 ture,eu cred totusi ca mai bine mergi cu masina putin mai turata deoarece motorul nu trage in forta si cum zice colegul mergi subturat cu ea si iti consuma mai mult deoarece nu e tot una sa schimbi a treia la 30/h, faceti un experiment cat calcati pedala cu a treia de la 40 si cat apasi pedala de la 30 - pana la 50,cam cu un sfert de cursa aprox. de acolo rezulta si consumul crescut,mai ales sa faci la toate vitezele asa....RESPECT!!!

Modificat de mihai_urotiorc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva , folositi cat mai mult frana de motor si consumul o sa scada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva , folositi cat mai mult frana de motor si consumul o sa scada

de unde ai dedus tu asta? :huh:

eu zic ca,creste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raportat la ce ?

a) In cazul "merg cu 80 km / h pe drum drept (orizontal) si o las in frana de motor" - motorul va consuma mai putin, evident .....motorul este solicitat din ce in ce mai putin.

b)In cazul "cobor panta de 10% cu frana de motor" - motorul va consuma mai mult, masina fiind la vale il va forta sa urce in turatie (asta, indiferent de treapta, doar ca la treptele mai mici e mult mai rapida cresterea turatiei) - masina "va calca acceleratia". Totusi, cazul asta e totusi discutabil....cred ca depinde putin si de masina. La un renault megane 1.9 diesel frana de motor era aproape inexistenta fata de golful de 1.8 pe care il am. Parerea mea se bazeaza pe masinile avute in posesie (1.8 - benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charcoal canister- canistra cu carbune activ, are o supapa electrica, posibil ca aceea sa nu functioneze

Cum se testeaza canistra cu carbune activ?

In frana de motor consumul scade deoarece pedala de acc. ''ramane'' la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai dedus tu asta? :vaidecapulmeu:

eu zic ca,creste...

Tu presupui ca daca mergi in frana de motor, turatia creste, deci consuma mai mult...GRESIT

Masina in frana de motor consuma aproximativ 0% si merge aproape in regim de compresor, nu de motor. Cantitatea de combustibil injectata este minima! La carburatie, clapeta se inchide si o cantitate minima de combustibil este deviata printr-un canal separat...

@GTI_85 - fara suparare, ceea ce zici este complet gresit. Ideal ar fi sa mergi in panta in frana de motor tot timpul...vei scoate un consum incredibil. Cum am si explicat mai sus, motorul merge cu consum aproape de 0% in frana de motor. Ca exemplu concret...stiind cum sa merg la consum si cum functioneaza un motor, cand am coborat de pe Muntii Fagaras, de la Balea Lac, cu Golf mkV am avut un consum mediu pana in orasul Fagaras de 2,5%, iar majoritatea timpului am mers in frana de motor! Mentionez ca si calculatoarele autoturismelor noi arata 0,0% cand merg in frana de motor!

PS: ca sa zic cat consuma "monstrul" meu din semnatura...cam 10, max 11 l/100km la condus destul de sportiv, daca se poate spune asa la cei 75cp :mop:

Modificat de CristiRzR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic...Io stiu ca daca mergi in frana de motor,din cauza compresiei care creste datorita turatilor mai ridicate,se "forteaza" admisia de amestec carburant,rezultand un consum mai mare decat cel de relanti...

Cel putin,stiu ca asa ceva era la batrana dacie...(imi mai trebuie inca o parere,doua ca sa ma conving) :vaidecapulmeu:

Modificat de Paul.Iasi
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiRzR

Ceea ce spui tu se traduce cam asa : cand lasi in frana de motor, in cilindri nu mai intra benzina.....adica zero. Deci numai aer.....sau se produce vid...sau ce-o fi...numai benzina nu. Nu-mi vine sa cred asa ceva. Daca tu lasi in frana de motor, turatia iti creste din ce in ce mai mult... la un moment dat ai 4000 rpm si mai pui si un pic de frana ....vrei sa spui ca la 4000 rpm in frana de motor consumi zero ? iar la neutru (800 rpm) la aceeasi coborare, ai consum mai mare ?

Am vazut si eu ca la astea mai noi (ex: passat 2003 TDI) la coborare arata consum instant zero in frana de motor si un anumit consum daca e pe neutru....dar tot nu pot sa cred ca cilindrii aia merg in gol....."mestecand" aer.

Inca ceva: la mk2 aveam un indicator analogic....cu gradatii pana la 10. In frana de motor nu scadea mai jos de 2-3%...asta la o turatie sub 3000.

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....vrei sa spui ca la 4000 rpm in frana de motor consumi zero ? iar la neutru (800 rpm) la aceeasi coborare, ai consum mai mare ?

Da! Si crede-ma ca nu vreau sa te induc in eroare, iar ceea ce iti zic este ceea ce am invatat cu ceva timp la cursul de motoare termice. Ca si tine, am fost si eu uimit ca in regim de frana de motor nu se consuma carburant (decat foarte putin)... Intrebarea mea catre profesor a fost inca foarte buna...de ce se aude in schimb sunet de motor turat cand se merge in frana de motor? Raspuns: exista doar o cantitate foarte mica de carburant introdusa in cilindri, a carei ardere se opune fortei inverse de impingere a pistonului de la arborele cotit, astfel infranand masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci chiar e incredibil.... :angry:

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai gandit la ce ai scris mai sus si totusi ceva nu pare sa fie in regula. Am facut azi cateva experimente si fenomenul decurge cam asa:

1) Daca merg cu frana de motor las pedala libera, adica la pozitia "zero". Inertia masinii va tine motorul turat in functie de viteza/panta, etc.... In plus, la inceputul manevrei pedala de acceleratie imi "cade" putin.....ca si cum masina si-ar lua singura o mica doza de acceleratie.

2) Daca scot din viteza, las pedala libera, la pozitia "zero" , ca in cazul anterior. Motorul nu este in sarcina, nu este turat decat la 800 rpm.

Explica-mi , te rog, de ce consum mai mult in cazul al doilea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Si crede-ma ca nu vreau sa te induc in eroare, iar ceea ce iti zic este ceea ce am invatat cu ceva timp la cursul de motoare termice. Ca si tine, am fost si eu uimit ca in regim de frana de motor nu se consuma carburant (decat foarte putin)... Intrebarea mea catre profesor a fost inca foarte buna...de ce se aude in schimb sunet de motor turat cand se merge in frana de motor? Raspuns: exista doar o cantitate foarte mica de carburant introdusa in cilindri, a carei ardere se opune fortei inverse de impingere a pistonului de la arborele cotit, astfel infranand masina.

Oi fi io mai greu de cap :vaidecapulmeu: dar parca tot nu imi vine a crede chestia asta... :huh: Da',mai stii? :blink:

Las ca o sa intreb si eu un prof de Cunoasterea Autovehiculelor sa vad ce parere are.

Numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este:

La motoarele de generatie mai noua- de ex motoarele de snova, in frana de motor (daca se depaseste o anumita turatie), ecu taie injectie, adica nu mai baga deloc benzina - > astfel consum 0.

Acum nu stiu daca e valabila treaba si la motorizarile G 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In frana de motor, la motoarele cel putin euro 2, este obligatoriu ca motorul sa aiba consm, nu apropiat de 0, ci chiar 0l/Km.

S-a mai discutat si rasdiscutat. Motorul este tinut in functiune de inertie masinii sau de atractia gravitationala descompusa (in cazul in care se coboara o panta).

Intotdeauna, alimentarea cu combustibil este taiata atunci cand pedala de acceleratie nu este apasata, iar turatia motorului este mai mare decat o valoare specifica fiecarui motor (de regula in jur de 1500 rot/min). Asta este valabil indiferent daca masina este sau nu in viteza, ambreiajul este sau nu calcat sau semnalizati stanga sau dreapta. Daca motorul are 4000 rot/min si luati brusc pciorul de pe acceleratie, motorul va consuma 0 pana la 1500 rot/min, dupa care ECU injecteaza combustibil pentru a-l tine la turatia de ralanti (apropo, ultima data asa era corect, nu relanti)

CristiRzR

ce povestesti tu in ultimul mesaj nu are cum sa se intample la motoarele cu ardere interna de pe masini normale. Eventual pe la ceva camioane...

Eficient in ce sens ? al performantei (timpul scurs de la 0-100km/h) ? sau din punct de vedere al consumului ?

Prin cea mai eficienta turatie inteleg turatia la care produce cel mai mare lucru mecanic in schimbul unui consum minim. Aceasta turatie depinde de foarte multi factori.

turatia de cuplu maxim este turatia la care motorul produce cea mai mare forta de rasucire (cuplu)

Cele doua turatii nu au nici o legatura intre ele

ex:

in tr. a II-a consumul minim ar putea fi la 2000 rot/min, iar in tr. a V-a ar putea fi la 1500 rot/min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit am facut si eu consumul la golfanu' meu.:icon_thumright:

1993 ABS 1.8i GL

Metoda:Plin-trip=0,plin din nou.

Am mers 97.4 km dintre care ~60km parcursi in afara(viteze:50-85-100km/h),~40km in oras(sibiu)

Pe langa acesti km prcursi precizez ca eu cand pornesc masina stau cu ea pe loc pornita un timp,in functie de temperatura(aprox 1-2min)

Consumul a fost facut zilele astea,cand temperatura a fost mai scazuta(stiti si voi),deci pot considera ca si consum de iarna.

In concluzie:consum mixt 8,5-8,7. cu mers normal,nesportiv.

Parerea mea e ca se incadreaza in limitele normale.Astept si alte pareri!

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1.6 abu si am scos azi consum la 130km ,100 in afara 30 in oras, 7.7%, nu stiu mie mi se pare cam mult poate din cauza ca am o supernova cu care scot consumuri mult mai mici. Ma bazez pe ce imi arata indicatorul de la benzina inainte si dupa ce bag benzina, am testat asa de mai multe ori si mi-a dat cam aceleasi valori. nu cred ca il pot considera consum de iarna la mine in zona inca temperatura se invarte intre 0-10grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine cand incepe iarna, cand scade temperatura sub -10???? oricum se simte temperatura scazuta la consum, mie mi-a crescut consumul de la 8.1-8.4l/100km la 9.1l/100km, dar 80% in oras si condus sportiv rau, ca la ce aglomeratie e in TM mai nou.....

adi_f, mie nu mi se pare chiar asa mare, poate ca e putin mai mult decat normal, dar sunt multi factori care contribuie la consum, in primul rand soferul, daca ai talpa grea......n-ai ce face, eu ma abtin cat pot dar in ultimul timp.....nu mai am rabdare sa stau la coloane interminabile...... si normal ca creste consumul

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am "reusit" sa scot un consum de 19 litri /100Km in oras si 11L in afara orasului. Alarmat de problema asta am fost la tester la un amic (mentionez ca nu mai am decat un fagure de ceramica in catalizator, unul s-a spart si l-am scos) si mi s-a spus ca este releul de incalzire al sondei lambda defect. Este posibil asa ceva? Mentionez ca nu conduc foarte sportiv, iar motorul este benzina 1.6 101 CP cod AEK. Am lasat masina la Nurvil pentru alte teste. Astept sfaturi. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit am facut si eu consumul la golfanu' meu.:D

1993 ABS 1.8i GL

Metoda:Plin-trip=0,plin din nou.

Am mers 97.4 km dintre care ~60km parcursi in afara(viteze:50-85-100km/h),~40km in oras(sibiu)

Pe langa acesti km prcursi precizez ca eu cand pornesc masina stau cu ea pe loc pornita un timp,in functie de temperatura(aprox 1-2min)

Consumul a fost facut zilele astea,cand temperatura a fost mai scazuta(stiti si voi),deci pot considera ca si consum de iarna.

In concluzie:consum mixt 8,5-8,7. cu mers normal,nesportiv.

Parerea mea e ca se incadreaza in limitele normale.Astept si alte pareri!

cei cu motor ca al meu,pot sa imi spuna daca si ei au aproximativ acelasi consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!