Jump to content

Probleme Consum Ulei - Motoare pe Benzina


radu88
 Share

Postare recomandată

pai la km aia toti care ar fi interesati sa o cumpere te duc in service ( km 100% nu sunt reali ) , ca si pret mai mult de 2800 nu cre ca iei pe ea ( in functie de dotari ) fa o comparatie cu ce sunt pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Unde era uleiul pe bujie? Daca era partea din motor adica pe electrozi intr-adevar poate inseamna consum de ulei dar dupa ce se incalzeste motorul acel ulei se arde plus trebuie sa lase depozite masive de calamina pe electrozi, dar mai poate fi si bujia uda de benzina nearsa din cauza compresiei slabe (data de supape de obicei). Daca uleiul era pe partea superioara, pe hexagonul pe care intra cheia, si pe izolatorul de portelan atunci inseamna ca se pierde ulei pe la capacul chiulasei si asa se explica "consumul" de ulei, daca scoti bobinele de pe bujii vei observa daca se inunda locasul bujiei cu ulei, dupa o saptamana doua de mers zilnic trebuie sa se observe ulei acolo chiar daca a fost sters de mecanic.

 

Daca a iesit compresia mica pe unul sau mai multi cilindrii nu inseamna neaparat ca segmentii sunt de vina, la 1.2 cel mai probabil sunt supapele distruse, se demonteaza doar chiulasa si se face in atelierele de specialitate unde se rectifica scaunele, se verifica planeitatea si ghidurile supapelor daca nu au joc, si se inlocuiesc semeringurile supapelor + se cumpara si o garnitura noua de chiulasa. Manopera mecanicului si a atelierului + piesele nu vad de ce ar depasi 1000 ron in conditiile in care te duci la service-uri de bun simt.

 

Pentru consumul de ulei nu se verifica doar pierderile ci si epuratorul de gaze sa nu fie imbacsit ca altfel nu-si face datoria si baga gazele impreuna cu ulei in motor.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de epurator,cred ca incurci tipurile de motoare...Omul are 1.2,ce sa se imbicseasca?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiam ca pe 1.2 nu s-a pus epurator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are epurator,dar constructia acestuia nu mai permite aparitia condensului in masura in care apare la alte benzinare prin exploatarea la rece in regim de turatie ridicat,datorita separatorului care este incorporat in bloc,nemaifiind diferente de temperatura intre acestea.Cel mult,se poate bloca supapa unisens,tradusa printr-o usoara bilbiiala a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...n-are... are...

...pana una alta epuratorul se poate imbacsi cu mizeria ce se gaseste prin ulei, mai cu seama sitele metalice ale acestuia, astfel vaporii de ulei trec direct in admisie odata cu gazele de carter, pentru ca nu mai au pe ce sa se condenseze inapoi in baia de ulei, deasta se numeste separator sau epurator.

 

Aici era vorba de consumul de ulei, nu despre condens...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Colegii am desfacut pe la motor pentru ca am curatat EGR. 

yjgz.jpg

 

 

In zona incercuita cu 1 (detaliata mai jos) am gasit niste urme de ulei si in zona 2 jos (e un burduf) pare a fi cu ulei (simering mi-a spus cineva)

 

Poate sa iasa ulei pe langa?

Apropo, masina e posibil sa fi fost lovita in partea dreapta nu foarte grav dar suficient cat sa produca astfel de probleme la motor?

apu5.jpg

 

 

Si ce vad eu in zonele incercuite ce poate sa fie? (adica se poate prelinge uleiul)

mrp8.jpg

 

Si ultima chestie, baia de ulei se pare ca ar fi sudata..posibil impact, poate sa afecteze cumva consumul de ulei?

 

Multumesc!

Modificat de tzontzolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vezi tu este ulei imprastiat prin centrifugare,dupa poze si zonele unde se vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

am aceasi problema ca si colegul tzontzolino(din topicul Cum depistezi cauza consumului de ulei?)

plus ca nu am nici presiune.

Masina e un polo 2004 1.2 AZQ. E recent adusa 84000km (verificati pe istoric la reprezentanta totul bate ca in cartea service)

Consuma ulei ori 5w ori 10w la fel(1l/1000km) si se aprinde becul de ulei dupa ce se incalzeste motorul si esti pe decelerare. verificata presiunea la 2500rpm e 1bar.

Am schimbat pompa de ulei fara nici o inbunatatire. Din cate am inteles de la austriac pierdea antigel pe la unul din furtunele de la caloriferul de incalzire...deci cel mai probabil s-a mers fara apa.

Acum as vrea sa desfac motorul dar am inteles ca nu se gasesc segmenti pt tipul asta de motor. Stie cineva daca intradevar e asa?

La altceva la ce sa ma mai uit?

semeringuri supape..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, motoarele astea sunt de unica folosinta si nu au tehnologie de reparatie.  

gasesti piese, segmenti, dar nu originali.

Practic daca se desface jos la arborele cotit, nu il mai pui la loc bine. Si o sa zici ce treaba ai cu palierii ca tu trebuie sa desfaci doar manetoanele sa scoti pistoanele cu biele... 

Ai treaba pentru ca manetoanele sunt acoperite si nu ai acces la ele fara sa desfaci semicarterul inferior al motorului, adica si palierele arborelui cotit.

Pe un Polo identic, cu acelasi consum de ulei, chiar mai mare, era o bucata din capul pistonului lipsa si de aici consumul de ulei. Desi motorul a fost desfacut, au fost probleme destul de mari la reasamblare.

S-a schimbat si pompa de ulei, dar de atunci motorul nu mai are presiune de ulei, la relanti se aprinde becul rosu de ulei si bate motorul, etc.

 

Problema asta se intampla deoarece arborele cotit nu are capace la paliere, ci o singura rama de aluminiu care in fabrica se strange la toate suruburile odata, pe o masina speciala.

daca se strange la fiecare surub in parte, se deformeaza, cuzinetii nu mai strang corect pe arbore, etc.

 

fa-i si un test de compresie sa vezi pe care cilindru nu ai compresie buna.

deci cauta alt motor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extras din ETKA:post-10189-0-69628000-1392546703_thumb.j si din ELSAl. post-10189-0-12029600-1392545575_thumb.j

P.S.

Sfatul meu - alt motor.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, motoarele astea sunt de unica folosinta si nu au tehnologie de reparatie.  

gasesti piese, segmenti, dar nu originali.

Practic daca se desface jos la arborele cotit, nu il mai pui la loc bine. Si o sa zici ce treaba ai cu palierii ca tu trebuie sa desfaci doar manetoanele sa scoti pistoanele cu biele... 

Ai treaba pentru ca manetoanele sunt acoperite si nu ai acces la ele fara sa desfaci semicarterul inferior al motorului, adica si palierele arborelui cotit.

Pe un Polo identic, cu acelasi consum de ulei, chiar mai mare, era o bucata din capul pistonului lipsa si de aici consumul de ulei. Desi motorul a fost desfacut, au fost probleme destul de mari la reasamblare.

S-a schimbat si pompa de ulei, dar de atunci motorul nu mai are presiune de ulei, la relanti se aprinde becul rosu de ulei si bate motorul, etc.

 

Problema asta se intampla deoarece arborele cotit nu are capace la paliere, ci o singura rama de aluminiu care in fabrica se strange la toate suruburile odata, pe o masina speciala.

daca se strange la fiecare surub in parte, se deformeaza, cuzinetii nu mai strang corect pe arbore, etc.

 

fa-i si un test de compresie sa vezi pe care cilindru nu ai compresie buna.

deci cauta alt motor.

Am uitat sa precizez ca am facut si test de compresie...e buna compresia peste 9 pe fiecare piston.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ca un minim de investigatii trebuie sa dai jos macar chiulasa.  oricum consul de ulei este cam mare sa fie de vina doar semeringurile de la supape....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ca un minim de investigatii trebuie sa dai jos macar chiulasa. oricum consul de ulei este cam mare sa fie de vina doar semeringurile de la supape....

Cea mai mare problema nu e neaparat consumul de ulei, ci presiunea scazuta a uleiului...asta nu stiu de unde vine si la ce sa ma astept.

Si tot ca o completare daca ajuta la stabilirea diagnosticului, motorul nu bate, ...tacheti ...nimic...se aude foarte bine si la relanti si in turatie

Modificat de emanuel1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma cita postul anterior ca iti iei avertisment.

 

se incepe cu demontarea baii de ulei.  Se verifica sorbul sa nu fie infundat si sa nu fie neetanseitati pe lina de aspiratie a pompei. 

Se face proba eventual cu alta pompa. 

 

LE  vad ca ai facut proba cu alt ulei... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si baia, sorbul era curat si am pus si alta pompa...e adevarat sh...dar acelasi rezultat.

Deci de unde pierderea de presiune?

Am ajuns la concluzia ca neaparat trebuie desfacut motorul, dar din cate vad sunt sanse sa nu se mai poata monta la loc. Ideea e daca poti sa-mi spui dupa ce sa ma uit sau ce sa evit pt a mai putea asambla motorul la loc. Cu ce sa incep la motor si ce sa evit pt al putea aduna la loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa sa-l desfaca cine a mai facut motoare de 1.2, eu stiu pe cineva la mine in zona dar sunt rar de gasit

 

poate nici pompa asta nu e buna, dar daca ea face presiune aceasta se poate pierde pe la palierul arborelui cotit sau cuzineti si cred ca pe la axa cu came dar mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfaci un 2 suruburi diametral opuse de pe carterul motorului si te uiti sa vezi centrarea gaurilor pe suruburi.Faci la strung 2 bolturi cu filet si diametrul exact al gaurilor semicarterului inferior,sa le ai mai tirziu,cind reasamblezi motorul.Inainte de a desface carterele,verifici cu o dinamometrica momentul de stringere al suruburilor,in Nm,sa vezi cit este.La stringere,folosesti ghidajele de care ti-am vorbit mai sus si stringi suruburile din 10 in 10 Nm,pina la cuplul care l-ai masurat inainte de desfacerea motorului si mai pui la urma 30grade.Si nu te mai speria atit ca nu e chiar asa neagra situatia.E simplu sa te uiti in ELSA sa vezi ca nu se poate.Mai degraba trebuie sa fii atent la alinierea arborilor decit sa iti faci griji la alinierea semicarterelor.Pe semicartere,de asemeni,se pot face semne pe cele 4 fete si il poti alinia,in cazul in care nu ai posibilitatea sa faci sau sa folosesti bolturi de centrare.trebuie marcate toate piesele,etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca e nevoie de cuzineti si rectficare arbore cotit de unde gaseste cote si restul pieselor ....?

iar cuplul de strangere nu este identic cu cel de desurubare.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e nevoie de cuzineti,banuiesc ca tot pe planeta asta se pot gasi,echivalentul vreunei alte marci in cazul in care originalul lipseste cu desavirsire de pe piata,si eu nu am zis ca cuplul este la fel,dimpotriva.Eu cred ca trebuie sa citesti mai atent inainte sa incepi sa arunci in mine.Eu am zis sa verifice momentul de stringere cu dinamometrica,nu momentul de desfacere.Daca ai mai desfacut motoare de astea bucati,colegului i-ar trebui ajutor din partea ta,nu contestatii in ceea ce priveste spusele mele.Orice completare e binevenita in sensul imbunatatirii metodei de desfacere a acestui tip de motor si a procedurilor prin care se poate obtine un montaj corect al acestuia.In loc sa se vina cu idei noi,vad ca se condamna cele existente.Plus de asta,era doar o idee,dintre multe altele,prin care imbinarea celor 2 blocuri se poate face exact cum au fost originale...Daca omul vrea,urmeaza sfatul,daca nu,asta e.Il intereseaza mai mult cum il poate aduna inapoi,in cazul in care nu iese reparatia sau nu gaseste piesele necesare.Si uite asa,in loc de 2 posturi lungi,plus ca printre ceea ce fac in fiecare zi,m-am gindit la problema colegului nostru cum se poate rezolva,era mult mai simplu si necesita putine cuvinte sa dau si eu o parere avizata ca trebuie alt motor,sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca este mai util sa-i spui omului adevarul decat sa-l faci sa cheltuie timp si bani si sa ajunga la aceeasi concluzie. Motorul asta o data desfacut NICIODATA nu va mai fi la fel. Tu ai dreptate in sensul ca il poate carpi la loc si o perioada va mai merge (cat si cum, nu se stie). Repet piese originale (cuzineti,segmenti,biele,arbore cotit) nu se gasesc. De unde iei cote ca sa cauti alternative? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te intereseaza cota de exterior cuzinet palier pe care o iei masurind in blocul motor,cota de interior a cuzinetului rezultind din masurarea palierului arborelui.Diferenta lor e grosimea cuzinetului,pina la limita de rectificare a arborelui,pe care o stabileste meseriasul.Latimea lor o masori direct pe ele.Din ce spune omul in post,am dedus ca are unele cunostinte si are posibilitate facila de reparatie,poate chiar el o face.La fel spun ca am facut motor de solenza folosind cuzineti de cu totul altceva,motor ce merge de mai bine de 70.000 km fara probleme.Solutia propusa de mine,pentru ca eu asa as face,este doar daca are cunostinte si mijloacele disponibile fara mari cheltuieli.Sint sigur ca intelege si el volumul de munca si complexitatea lucrarii.In cel mai rau caz,pierde o garnitura de chiulasa,un set de segmenti si cuzineti,un set de ghiduri supape.Avind in vedere acest lucru,nu-i asa ca nu te-ai ingramadi sa dai sute de euro pe alt motor despre care nu stii nimic?Intre timp,vad ca el nu mai zice nimic si asa o sa fac si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-mi cer scuze ca nu am mai intrat....dar intre timp am mai intrebat in stanga dreapta, plus am cautat si motor nou (sh). Joi o sa desfac motorul sa vad ce e acolo si apoi o sa iau o decizie. Multumesc colegilor pt info si revin cu date dupa ce il desfac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa revin cu concluzii... ax cu came uzat. Uzura in bloc. Rezultat: alt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Vezi ca exista anumite service-uri care pot sa iti refaca blocul motor- nu stiu exact in ce aparat se introduce si efectiv e bombardat cu pulbere! Adica faci motorul ca nou- mie mi s-a cerut 200Euro plus cat mai dadeam manopera la desfacut motor. Cred ca e mai ok decat sa te risti cu un motor SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!