Jump to content

Golf 6 - Climatronic/AC - probleme


YEP
 Share

Postare recomandată

Salut. Dupa pornire parca nu am mai auzit zgomotul de frecare, am filmat fulia care pare ca nu ar avea o miscare de rotatie cursiva, chiar si cu buton AC neapasat. Pare ca ar exista si o neregularitate a curelei de accesorii.

Video buton AC neapasat: 

 

 

Video buton AC apasat: 

 

Cu buton AC apasat reapare zgomotul de frecare si pare ca opune rezistenta mecanismul compresorului.

Din presiunile afisate la incarcarea recenta cu freon, frigotehnistul a presupus ca ar fi fost in regula compresorul... in acel moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia vad se invarte, cuplajul nu... cuplaj rupt.

Cu curent pe valva de 0.820 A (compresor in sarcina maxima), in conditii normale trebuie sa ai presiune pe senzor de peste 12 bari (functie de cat este de cald afara).

6 bari sunt cu motorul oprit sau AC off - sau cuplaj rupt in cazul tau. Trebuie schimbat cuplajul.

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi de inlocuit cuplajul cu tot cu fulie sau doar ambreiajul?

NRF, Thermotec, ce ar fi recomandat?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula se schimba doar cuplajul (nu e ambreiaj). Fulia se schimba doar daca prezinta fisuri sau alte probleme (le poate vedea mecanicul).

Thermotec recomandat (fara probleme dupa 100.000 km la cateva masini). nu stiu de NRF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Accurate said:

Ar fi de inlocuit cuplajul cu tot cu fulie sau doar ambreiajul?

NRF, Thermotec, ce ar fi recomandat?

Multumesc.

Daca si dupa filmarea de mai sus mecanicului i se pare totul in regula, schimba-l de urgenta. CAuta pe altcineva. De obicei, cuplajul se rupe atunci cand compresorul merge greu, e aproape blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy Teoretic ai perfecta dreptate (am citit pe net de compresor blocat), dar sa stii ca in toate cele 5 cazuri pe care le stiu cu ruperea cuplajului la nici unul nu era compresorul blocat. L-au schimbat si merg bine-mersi si in ziua de astazi fara sa se mai fi rupt pana acum. E posibil ca metalul si cauciucul sa oboseasca in timp si cuplajul sa se rupa la un moment dat la un cuplu mult mai mic decat cel pentru care a fost proiectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru explicatii.

Am desfacut relativ usor cele 4 suruburi, mai greu a fost sa scot cuplajul, a trebuit sa fac parghie cu doua surubelnite, diametral opuse. Am gasit cuplajul rupt, axul se poate invarti cu mana si partea buna este ca nu pare a avea vreun loc in care sa opuna rezistenta la o rotire completa, insa presupun ca la cuplarea AC-ului creste sarcina.

Studiind lamelele rupte, pare ca au cedat in timp, pe rand, ultima fiind smulgerea din sudura in puncte. Cred ca a obosit materialul, masina avand la bord 215.000 km, dar presupun ca are peste 300.000 km reali.

Deocamdata schimb cuplajul si voi monitoriza cuplul in functionare. Presupun ca o valoare peste normal ar fi cauzata de probleme de lubrifiere si/sau uzura excesiva a compresorului. Sper sa nu fie cazul.

Am comandat KTT020030 care ar fi pentru Delphi CVC, dar in diverse tutoriale am vazut ca s-a utilizat si KTT020055 (conform specificatii Sanden). Primul are o ambutisare concava pe care al doilea nu o are. Ramane de vazut daca se va potrivi.

Cuplaj rupt 1.jpg

Cuplaj rupt 2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pozele tare pare ca ai avut KTT020055. Intre ele difera inaltimea gatului care iese din cuplaj. Ce tip de compresor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delphi CVC 5N0 820 803 A. Intradevar cuplajul arata ca 020055 dar am vazut ca la specificatii scrie Sanden. Mi s-a parut ciudat ca in diverse tutoriale in locul cuplajelor cu forma …055 se monteaza …030.

Am modificat comanda, ridic ambele variante, merg cu subler digital si poate ma lamuresc pe loc.

Sa utilizez solutie blocare albastra sau rosie? Suruburile scoase au avut solutie portocalie :)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de fulie. Au fost cazuri de struto-camile. Ca sa verifici care e cuplajul corect, dupa ce impingi complet cuplajul pe axul compresorului (pe caneluri, poti sa-l bati usor cu o bucata de lemn) trebuie sa ai maxim 2...3 milimetri distanta intre cele 3 gauri de pe cuplaj si fulie, astfel incat sa se tensioneze usor la strangere. Poti pune oricare solutie de blocare.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Ramane de vazut pentru cat timp.

M-am chinuit putin la intrarea pe ax, diametrul interior al piesei originale fiind de 11.21 mm vs 11.16 pt piesa chinezeasca (masurat intre varfurile canelurilor). 

Am pus solutie pentru blocare filete doar la cele 3 suruburi cu filet incomplet, nu si la cel central, deoarece nu parea sa fi avut. Nu am stiut ce cuplu de strangere sa folosesc, am strans de bun simt, ca pentru un filet M6.

 

  IDE00019   Voltage terminal 30 13.2 V
  IDE00021   Engine speed 700 /min
  IDE00198-ENG100282   Refrigerant pressure-MUX Kaeltemitteldruck 13.4 bar
  IDE00965   Compressor shut-off requirement Compressor active: no shut-off condition is present 
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.780 A
  IDE00968   Compressor speed 900 /min
  IDE00969   Compressor load 7.5 Nm
  IDE00970-ENG103807   Coolant fan activation: actual value-MUX Lueftersteuerung 56.0 %
  IDE00971   Coolant fan activation: specified value 55.6 %
  IDE00974-ENG100004   Outside air temperature internally calculated-MUX Temperatur 27.0 °C
  IDE00982-ENG103939   Temperature after evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 4.3 °C

La turatii mai mari scade incarcarea compresorului (5.6 Nm la 1400 rpm), iar la revenire la 700 rpm creste in primele secunde la 7.5-8 Nm, dupa care ramane in intervalul 6.8-7.2 Nm. Sper sa se incadreze in limite normale.

 

Cuplajul KTT020030 este cel cu tabla ambutisata, are inaltime de 17.5 mm, axul intra 14 mm, iar la KTT050055 inaltimea este de 24.5 mm, adancime 14 mm.

Am considerat ca sunt mai apropiate de original cotele KTT020030.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi. 

Toate cele bune si sa ne "auzim" cat mai rar :)

 

 

 

 

Cuplaj1.jpg

Cuplaj2.jpg

Cuplaj5.jpg

Modificat de Accurate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua. 

Am un golf 6 si nu da aer pe gurile de ventilare din mijloc si nixi la picioare. 

Testerul vede eroare B109171, s a incercat recalibrare dar fara rezultat. 

Care dintre motorase ar fi defect? Um cod piesa? Multumesc. 

IMG_20231102_100932.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Bună ziua colegi!Am o problemă cu sistemul de climatizare.Mai exact nu baga deloc aer rece,compresorul nu pornește,ventilatorul din bara nu pornește și îmi arată presiune 0 bar pe instalație.Vă rog să mă ajutați cu un sfat.Am atașat niste fișiere pentru info.Multumesc anticipat și scuze dacă nu am postat unde trebuie 

Screenshot_2024-03-31-20-13-12-976_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_2024-03-31-20-13-09-496_com.voltasit.obdeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu e clar ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 7/17/2023 at 8:08 AM, Grofu said:

Au venit căldurile și din păcate aceleași simptome.

La mers susținut de autostradă îngheață și nu mai baga rece.  Electrovalva de pe compresor a fost schimbată.

 

Aveți în București vreun service / atelier specializat în asa ceva? PM va rog.

Salut! Ai rezolvat ceva pana acum? Am cam aceleasi simptome prezentate pe topicul de Tiguan. Am ajuns la faza in care ar fi sa incerc alta unitate climatronic. Te-ai gândit si la asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, ce implica schimbarea consolei de clima manuala cu una de climatronic automata (vezi pozele mai jos). Este plug and play sau este mai complicata aceasta operație?

 

IMG_4810.jpeg

IMG_4809.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Se poate, doar dacă faci retrofit la climatronic. Senzor, servomotoare, housing, cablaje, etc. Da, e complicat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Eduard WEP
On 23.05.2024 at 18:59, F l o r i n a scris:

Se poate, doar dacă faci retrofit la climatronic. Senzor, servomotoare, housing, cablaje, etc. Da, e complicat..

Salut, am observat în câteva postări ca te pricepi în partea cu climatronicul. 

 

Am un Golf 6 break, 1.6 tdi 2012 

Anul trecut am zis sa ii schimb radiatorul AC deoarece erau strâmbe celulele acelea, până în momentul ăla clima mergea normal, la început băga mai greu dar se menținea când începea să bage. 

Fix din ziua în care am schimbat radiatorul AC ul nu mai merge deloc bine.. În special când e foarte cald merge doar dacă e mașina mai turata, în accelerare, dacă o las în frâna de motor nu mai bagă, și se simte mirosul acela ca și cum s ar decupla AC ul, însă butonul pe clima rămâne cuplat. Dacă accelerez din nou începe să bage. 

Mă poți sfătui cu ceva în această problemă? 

Am și vcds dacă ajută să îți ofer niște parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard WEP
On 23.05.2024 at 18:59, F l o r i n a scris:

Se poate, doar dacă faci retrofit la climatronic. Senzor, servomotoare, housing, cablaje, etc. Da, e complicat..

Iar ca valori uneori sunt asa, alteori asa.

Are momente cand merge fara opriri. 

Sper sa se posteze in ordine. 

Dar nu merge sa pun pozele.. 

 

Am incercat pe link urile astea. 

 

https://ibb.co/rt3d18W
https://ibb.co/2j4xkxG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Recent am sesizat  ca nu mai am aer rece in stationare ci doar cand masina merge. Am sesizat ca ventilatorul nu cupleaza odata cu compresorul, am verificat si inlocuit releele din compartimentul motor (cel mov de 50A si cel maro de 20A) si am inlocuit si rezistorul elevtroventilatorului cu piesa noua Partea nasoala este ca nu l-am auzit pe treapta a doua si in consecinta aer rece nu prea este.
Acum intampin urmatoarele simptome:
-la ralanti si stationare nu baga aer rece
-aer rece e doar in mers si e conditionat de temperatura de afara, una e la 20 si alta la 35 de grade.
-desi clima ramane pornita la oprirea motorului, dureaza vreo 10 secunde dupa pornirea motorului cand se aprinde afisajul si implicit incearca sa miste ceva.
Sa fie uscatorul defect,   sa fie vreo supapa la compresor sau presostatul de pe radiator sau altceva care nu lucreaza cum trebuie?
In mers, cu greu am reusit sa obtin 15 grade in fantele de ventilatie si daca obtin, nu se mentin decat in mers. Staționat baga aer de afară.

Freon are l-am verificat, cineva mi-a zis de supapa care este pe compresor.

Ce părere aveți?

Modificat de dorin0710
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Diagnoza și verificati in  blocurile de masura, ce se întâmplă,  cine impiedica compresorul sa porneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minute în urmă, F l o r i n a scris:

Diagnoza și verificati in  blocurile de masura, ce se întâmplă,  cine impiedica compresorul sa porneasca

Compresorul pornește, pornește și Gmv pe prima treapta, doar ca la relanti nu baga aer rece, doar în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Condensorul arata bine?

Ventilator este cu turație variabila, nu are trepte, la modelul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatoarele climă și  apă sunt noi.

Atunci când este f cald, nu mai aud ventilatorul ca înainte, înainte ziceai ca este avion, așa se auzea, acum se învârte, dar liniștit.

Modificat de dorin0710
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

mi a murit compresorul AC vara trecuta la golf 6, l am schimbat cu tot cu radiator , si aerul rece a revenit. Vara asta imi face iar probleme , compresorul functioneaza , freon are , baga rece doar cand vrea, nu porneste rece deloc imd dupa ce pornesc masina , in mers ac ul se opreste fara intervenita mea si baga aer cald , dupa o perioada de timp baga iar rece. Cand spun aer rece il ultima vreme e doar un aer mai rece decat cel de afara , dar nu temperatura exactă pe care un AC trebuie sa o realizeze. 

Am mai sesizat ca cu cat temperatura este mai ridicată afara cu atat are dificultate in face rece.
nu am scurgeri nu am nimic pe conducte, sigura buba ar fi ca un ventil de pe conducta face putine bule. Am dat comanda sa le schimb sa vad diferenta.

 

ceva pareri ? Poate cineva a mai întâlnit…

Menționează ca nu sunt cunoscător al mașinilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!