Jump to content

Golf 6 - Climatronic/AC - probleme


YEP
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am fost astazi la un service ce se ocupa strict de asa ceva si a constatat ca este ambreajul de la compresor si nu are legatura cu accidentul. Mi-a recomandat sa nu schimb ambreiajul deoarce  nu s-a rupt fara motiv si crede ca o sa se rupa din nou deoarece compresorul este posibil sa aiba o problema. Din discutia cu el  m-a sfatuit decat unul AM mai bine merg pe unul de la dezmembrari deoarece cei cu AM nu ofera garantie decat daca cureti instalatia plus nu stiu ce valva care ar mai costa inca 1.000 lei. Am cerut o oferta de pret si la VW si acum m-a apuc de cautat la dezmembrari sa vad ce gasesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, informativ, la masina ta nu exista ambreiaj, doar un cuplaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ce teapa iti trage unul care te abureste cu "ambreiajul" defect...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce teapa ar putea sa imi traga daca el nu mi-a recomandat sa schimb " ambreiajul" ci sa inlocuiesc tot compresorul. 

@Al Bundy  asta inseamna ca nu se poate inlocui piesa stricata separata ci doar compresorul cu totul ?

Am atasat o poza cu compresorul.

 

20217331_1913524355588515_2143658144_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu detalii...

Am fost la un service "specializat de AC" unde au dat compresorul jos pt a verifica daca e span in instalatie.

Uleiul era curat, fara span...diagnostic electrovalva este buba.

Au schimbat electrovalva si surpriza...instalatia AC functiona identic, avand aceleasi valori :

La ralanti:

Circuitul de joasa presiune ( albastru) arata 2.6-3, iar cel de inalta ( rosu) 15

Turatii 2000 :

Circuitul de joasa arata 1.8-2, iar cel de inalta 16-17.

I-am pus sa imi monteze electrovalva mea la loc...

Precizez ca am mai observat ca, indiferent ce setare am la climatronic, baga in permanenta aer pe la picioare.

E posibil sa nu functioneze clapetele corespunzator si sa imi amestece la relanti aer cald cu rece, iar in turatii sa mearga ok ?

S-a mai lovit cineva de aceasta problema ? 

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza pe clima sa vezi cum stai cu motorasele in cazul asta.

Si cu vdcs poti vedea starea compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu un Golf 6, 1,6TDI din 2011 , climatornic, la care a aparut urmatoarea problema: 

Fiind in concediu cu familia, am oprit masina la destinatie, dupa un parcurs de 300 km, totul functionand corespunzator (clima setata pe 20 grade). A doua zi cand am plecat cu masina (in jur de ora 11) am constatat ca ventilatorul de aer nu mai functiona, efectiv nu mai baga aer. Toate comenzile functionale, apar pe display, dar ventilatorul (la orice treapta ) nu functioneaza. Am facut o scaner cu VAG Com si a aparut urmatoare eroare

Adresa 08: Clima automatã       Eticheta: ROJ\5K0-907-044.clb
                    Numãr VAG: 5K0 907 044 BS    HW: 5K0 907 044 BS
   Componentã ºi/sau versiune: Climatronic   H15 0709
                  Codare soft: 0000000002
                Numãr atelier: WSC 00066 000 00147
              Pachet ASAM: EV_Climatronic A01006 (VW36)
                      VCID: 7DFB9201EC14C3F04AA
Codurile de defecte au fost ºterse

1 cod a gasit:
9485977 - Ventilator aer proaspat 
          B10BE 96 [009] - defect componenta interna
          Confirmat - Testat deLa ºtergere de memorie
             împrejurãri cod:
                    Starea defectului: 00000001
                    Priorit.defectului: 2
                    Frecv. defectului: 1

Am rugamintea daca ma poate ajuta cineva cu aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca ai alimentare pe controlerul ventilatorului, verifica-l daca merge pe direct, daca este defect, schimba-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatie, voi verific si am sa revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, asa cum a spus Al Bundy ; la mufa de intrare ajung 12 volti, iar cand am alimentat ventilatorul pe direct, acesta functioneaza. Urmeaza sa comand controlelrul de pe ventilator si sper sa functioneze. Atasez o imagine a controlerului unde am facut verificarea.

Multumesc inca o data pentru indicatii

IMG_20170809_105659.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu comanda controlerul, nu am gasit pana acum sa fie defecte. Curata colectorul ventilatorului cu ceva spray de curatat frane si vezi daca isi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, cand am pus direct 12V a pornit ventilatorul. Am acces sa curat colectorul, fara sa demontez ventilatorul? Inca nu am desfacut controlerul, doar am scos mufele si am facut verificarile

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai acces, trebuie sa-l scoti din carcasa lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, in demontezi ca sa il poti curata

se strica si modulele - dar f.f.rar - pana acum, unul singur am gasit defect. In rest, ventilatoarele au probleme

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc

dupa cate am vazut pentru a scoate ventilatorul trebuie desfacut torpedoul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu clima, inlocuind controler-ul de pe ventilator. In urma indicatiilor date de Al Bundy si Florin, am anulat comanda facuta pentru un controler, iar azi am vrut sa demontez ventilatorul pentru a-l curata. Apeland la un prieten care se ocupa cu reparatii auto, mi-a sugerat sa ma duc cu modulul la un electronist, lucru pe care l-am facut. Acesta l-a verificat si mi-a indicat 2 componente electronice care ar fi defecte (ca in imaginea atasata). Pana gaseste componentele pentru inlocuit mi-a facut rost de un alt modul (nu stiu de unde). L-am montat si climatronicul functioneaza din nou (fara sa umblu la ventilator).

Totusi am o intrebare, legat de faptul ca acest modul se defecteaza foarte rar, care ar fi cauza de a dus la acest defect? Oare nu o sa cedeze si cel inlocuit? (poate fi de la ventilator?). Bucuros ca am rezolvat problema nu m-am gandit sa-l intreb si pe electronist.

Indicatiile primite pe forum au fost de folos, stiind unde sa caut defectul.

cntroler ventilator.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua, 

Astazi vreau sa va impartasesc din experienta pe care am trait-o. De o bucata buna de timp am observat ca randamentul aerului conditionat la masina din semnatura s-a redus puternic. Practic aveam ceva "rece" dupa cca. 15 minute de mers si acela era furnizat cu intermitente, alternand cateodata si aer cald prin duzele de habitaclu. Ca urmare m-am deplasat la un service de marca din zona "targului de masini" din apropierea Sucevei, pentru a face o verificare. Aici au concluzionat ca instalatia nu are pierderi, dar este "obosit" compresorul si necesita inlocuire, toata operatiunea avand un cost de cca. 2000 de lei!!! Am ramas stupefiat stiind ca masina nu are nici un zgomot suspect si cu cateva luni inainte AC-ul functiona foarte bine. In momentul in care erau cuplate furtunele aparatului de umplere si verificare AC la masina am observat in schimb ca presiunea pe racordul albastru Low Pressure este prea mare si am hotarat sa studiez acest lucru. Mai mult service-ul mi-a comunicat ca ei nu repara compresoare ci doar le inlocuiesc....cu alte cuvinte o cheltuiala mai mica pentru client nu este avantajos pentru ei si in consecinta nici nu-si bat capul cu reparatii. Intors acasa am citit si studiat tot ce se poate pe internet si am descoperit urmatorul link 

 

care mi-a dat o mare speranta ca as putea rezolva mult mai ieftin problema. Vinovata de problema era conform filmuletului electrovalva (supapa regulatoare) de pe compresor. Dupa aceasta cu o oglinjoara mica lipita cu adeziv pe o bucata de sarma mai groasa am putut identifica tipul compresorului ca fiind Sanden 5N0820803C - PXE14 si am gasit la un magazin de piese auto din zona supapa corespunzatoare ca fiind Thermotec KTT060037, pe care am cumparat-o la pretul de 161 de lei, asumandu-mi riscul sa dau banii degeaba, dar existand si posibilitatea sa repar problema cu bani foarte putini. Problema a aparut dupa asta, de fapt, in gasirea unui service care sa faca operatiunea, doarece nu o poti face singur acasa pentru ca nu poti scoate freonul din instalatie in conditii de siguranta. Majoritatea service-urilor ma refuzau pe motiv ca ei nu repara compresoare, fapt ce mi-a indus banuiala ca exista o intelegere intre acestia sau intre acestia si furnizorii de piese tocmai in ideea de a stoarce cat mai multi bani de la clienti. In fine dupa indelungi cautari am gasit un service care pe raspunderea mea u facut operatiunea, care a durat maxim o ora cu tot cu golire si reumplere freon si dupa care aveam un "frig" in masina de-ti clantaneau dintii. Toata operatiunea a costat 180 de lei. Vreau sa va spun ca fata de filmulet la compresorul meu nu a fost nevoie de scoaterea si a aparatorii de noroi de la roata si a demontarii curelei de accesorii. S- a scos doar scutul de plastic, siguranta elastica de la supapa si supapa cu pricina. Sper ca postarea mea sa fie de ajutor la cei cu aer conditionat fara randament. O zi buna.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am un Golf VI, 2l, tdi, 140 cai, 2010 si am o problema la aer. pe partea stanga imi baga aer rece si pe dreapta aer cald. doar daca dau climatronicul pe maxim imi baga si pe stanga cald, daca il pun de exemplu pe 26 grade atunci pe stanga imi baga rece si pe dreapta cald.

Mentionez ca nu am nici o eroare pe climatronic.

Daca ma puteti ajuta cu niste sugestii. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

servomotor defect, de regula

verifica in blocurile de masura valorile senzorilor, daca sunt ok, verifica cum lucreaza servomotorul respectiv - daca nu lucreaza ok, schimba-l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • 3 weeks later...

A mai incercat careva sa bage inapoi surubul de la compresor care e vestit ca iese afara si nu a reusit? (Nu stiu cum ii zice)

Eu am fost la vw Sibiu si baietii au zis ca nu au reusit si ca nu cred ca a reusit cineva vreodata:)

Mai este cineva din Sibiu cu un pistol cu bataie si m-ar putea ajuta? Clar nu pe gratis!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am facut eu si nu doar la unul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Craciun Catalin

Problema cu stanga cald si dreapta rece am avut'o si eu...dupa menumarate pareri si consultari toata lumea a zis clar caloriferul...binenteles nici o eroare  pe teste...clape motorase si alte tampenii...Surpriza...schimbam caloriferul si aceleasi simptome...sa fac plici...tot stanga cald si dreapta rece...apoi iar teste...studii si pareri...poate ati patito sau nu...era pompa de apa auxiliara ce plimba apa direct si mai repede in calorifer....arsa...inlocuit scurt...600 de ron...rezolvat si acum caldura full de iti sare basca din cap!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, 

Am urmatoarea problema la golf 6 cu climatronic. De aproximativ 2 saptamani nu mai baga caldura, la service au spus ca e prema cu panoul de la climatronic, dar au precizat ca nu sunt siguri. Astazi, a bagat caldura normal, deci are dati cand baga caldura si alte dati cand nu baga caldura.. scanare cu vcds inca nu am reusit ca nu sunt in tara iar masina e a tatalui meu. A mai intalnit cineva problema asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Dan. said:

Salut, 

Am urmatoarea problema la golf 6 cu climatronic. De aproximativ 2 saptamani nu mai baga caldura, la service au spus ca e prema cu panoul de la climatronic, dar au precizat ca nu sunt siguri. Astazi, a bagat caldura normal, deci are dati cand baga caldura si alte dati cand nu baga caldura.. scanare cu vcds inca nu am reusit ca nu sunt in tara iar masina e a tatalui meu. A mai intalnit cineva problema asta? 

Dan, nu baga pe ambele parti....sau baga mai bine pe stanga ? 

E climatronic sau climatic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Adrian-91 changed the title to Salutare .. am constat recent că mașina nu mai baga deloc aer cald nici măcar cu clima la maxim! Mă poate ajuta cineva ,precizez masina este un vw golf 6 plus din 2010 2.tdi...multumesc anticipat

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!