Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Chiar dacă pentru unii care s-au mai întâlnit cu posturile mele voi suna ca o moara hodorogita, revin cu câteva considerații personale

- echilibrați cat mai bine cerințele obiective cu partea subiectiva, de fun... Tuturor ne-ar plăcea 200cp însă asta nu înseamnă prea mult.
Gândiți la rece în ce condiții veți folosi mașina respectiva ca număr de kilometri, cicluri urban/extraurban, număr de pasageri, samd...
Va plictisesc cu 2 exemple
1. Mașina de familie, singura (fără mașina de serviciu), folosita pentru grădinița/școala copiilor și tradiționalele deplasări - o mare pe an, la noi sau prin vecini, ceva drumuri la munte, per total intre 15 și 20k km... În cazul asta, uitați de diesel. 1.2 sau 1.4 își vor face treaba foarte corect iar dacă factorul buget e decisiv, 1.2 nu va dezamăgi. Este un motoraș mai mult decât ok, își va face foarte bine treaba odată obișnuit cu el și cu modul lui de a oferi putere/cuplu.
2. Mașina de familie tânără, foarte mobilă, cu ieșiri multe afara la ski în Austria, 1 mai + 3-4 drumuri la mare pe sezon, părinții în alte localități, samd. Aici as lua 1.6-le pentru consumul nesimțit în condiții legale, pentru ca utilizarea extraurbana intensiva va va tine departe de service pentru probleme cu DPF-ul, pentru ca se aduna spre 30k km pe an.
Luați în calcul ca un calcul exclusiv pe bani va duce rentabilitatea dieselului mult peste 40k km pe an, pe cei 4 ani de garanție, cu interval flexibil. Benzinarele moderne au consumuri demne de PD-uri - eu cu 1.2 scot mergând legal în afara sub 5 la suta - probabil se va apropia de 5 cu AC on.

După cum spuneau și alți colegi, faceți testdrive cu ce găsiți, încercați și alte showroomuri de la mărcile surori pentru a găsi 1.6TDI sau 1.4TSI (VW, Audi) pentru a vedea exact elasticitatea motorului respectiv ținând cont de faptul ca masele sunt aproximativ aceleași, aerodinamicitatea diferita neimpiedicandu-va sa va formați o părere.

Prin natura meseriei, am condus cam toate motoarele VAG pe cele 4 mărci de volum și nu încetez sa ma minunez de rezultatele pozitive după cele doua mari f**c-ups în materie de motoare ale mărcii, respectiv injectoarele PD (de pe Passat) și 1.2-ul pe lanț... Cred ca au plătit în garanții și culante dar nu numai de s-au hotărât sa facă ceva ok :)

Niciunul dintre ele nu e bullet-proof, 1.6-le mai are probleme cu EGR-ul după anumiți kilometri iar 1.2 curea mai suferă pe electric câteodată însă per ansamblu părerea mea s-a îmbunătățit în ultima vreme

Spor la cumpărături!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dudu...eu cred ca vag nu a platit mare lucru pt problemele descrise de tine, ci producatorii acelor piese ;)

cat despre opiniile tale, sunt valabile si foarte corecte dar viciate de faptul ca pornesc de la premisa utilizarii strict in contextul "masina de familie". Nevoile si asteptarile sunt particulare individului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se refera strict la Octavia pe thread-ul asta. Nu cred ca o cumpara cineva strict ca masina de week-end sau ca masina de mers casa-munca si atat.

Ce scoate O3 in fata colegilor de grup, Golf si Leon, este spatiul imens. Cei care nu au nevoie de el ar trebui sa se uite la una din celelalte doua alternative, sau, de ce nu, si in afara grupului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cumpara cineva golf sau leon pt we sau pt naveta? sau sunt alea mai potrivite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ca masina de we e mai potrivit un GTI sau o Cupra, decat un vRS (pe langa multe altele din afara grupului). Si ca masina de naveta casa-munca este mai potrivita o masina mai mica, asa cum sunt sunt si Golf-ul si Leon-ul fata de Octavia.

Octavia se adreseaza doar celor care au nevoie de spatiul in plus pe care il ofera, asta este avantajul ei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

madhorsefuzzy

E mai zgomotos habitaclul unei O3 decat al unui Leon sau Golf? Sau sunt la fel diferind doar spatiul interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu am dat doua exemple plecand de la cateva interpelari recente citite pe topic. Fireste ca nu are nimeni pretentia nici ca se afla in posesia adevarului absolut si nici ca poate acoperi toate situatiile posibile. 

In cele povestite am incercat sa acopar pana la 150CP, de unde factorul subiectiv creste mult in definitivarea alegerii

 

sosotkm, nu ma refeream neaparat numai bani cand vorbeam de VAG si belele lor. Pentru unul din cele mai mari grupuri auto din lume, pierderile in imagine sunt pe alocuri mai importante decat cele banesti, indiferent cine le-ar suporta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu sunt multi care isi pot permite sau care vor sa aiba in grija mai multe masini, fiecare dedicata unei activitati: una pentru mers la serviciu, una pentru iesiri in week-end-uri, una de familie, etc.

 

Si atunci fiecare cauta un mix, care sa aiba cate ceva din toate cerintele: sa nu fie prea scumpa, dar nici sa fie Logan, sa nu fie nici prea mica, dar sa incapa si bagaje multe, asa ca de vacante cu toata familia, sa nu consume prea mult, dar sa aiba si putere, sa nu fie prea scurta, dar nici prea lunga, si putem continua tot asa.

 

Eu unul, si inclin sa cred ca nu sunt poate chiar singurul, in situatia asta am fost si atunci m-am orientat catre Octavia, considerand (dupa ce am citit si aceste forumuri) ca este cea mai buna varianta. Sau cum s-a mai spus pe aici, este cea mai buna "struto-camila", adica in sensul de mix / numitor comun al cat mai multor criterii.

 

Personal, dar bineinteles ca n-am pretentia sa fiu in asentimentul tuturor, cred ca am facut alegerea potrivita, atat ca marca si ca model, cat si ca motorizare. Am fost chiar printre primii cumparatori ai motorizarii de 150 cp, asa ca nu mai am decat vreo luna de AMR :D  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SFAT

Cereti oferta si la Brady Trade dupa ce aveti oferta de la alti dealeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost foarte aproape sa iau de la Brady. PBN s-a dus totuși mai jos după ce a văzut oferta Brady. Când a aflat Brady ca PBN s-a dus mai jos mi-a spus sa-i dau oferta PBN ca se duce sub ea. Din păcate achitasem avansul cu câteva ore înainte crezând ca am obținut cel mai bun preț si fiind mulțumit de oferta finala PBN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PBN ? Astia mi-au dat cel mai mic discount acum vreo 2 luni, doar 4 %. 

 

Si-au schimbat strategia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat mașina in Iunie 2014. Nu știu care e politica de discounturi. La discount aveam trecut discount angajat si numele firmei la care lucrez, având flota din grup incl. Skoda. Am dat mail la 3 dealeri cu ce vreau, si cei mai deschiși si rapizi au fost cei de la Brady.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam ca ai comandat in perioada asta, ca intr-un an, multe se schimba :lol: Oricum inteleg ca ai avut conditii preferentiale pe care majoritatea dintre noi nu le avem. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate au fost preferențiale la PBN, dar si la Brady am avut preț foarte bun iar pe baza ofertei de la PBN vânzătorul îmi spusese ca coboară sub ea, fără sa știe ca eu achitasem deja avansul la PBN. Cred ca se pot obține discounturi bune mai ales cei care au configurație bogata in opțiuni si motorizare superioară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate mai ales in orasele cu cel putin 2 sau 3 dealeri ai marcii Skoda. Majoritatea oraselor au un singur dealer care iti serveate replica ca mai mult de 3,5% nu poate. Eu am obtinut dupa lupte seculare 5% si ma declar super multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum Skoda se vinde singura si dealerul nu face eforturi prea mari sa te convingă sa cumperi, pt ca in clipa in care pleci nemulțumit de prețul obținut, intra alți clienți mai puțin pretențioși care vor Skoda chiar dacă nu obțin discount prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia cred ca intr-adevar e foarte bine. La Octavia, la pret de lista + optionale de 22.500, nu am stat de vorba cu cei care dadeau 4-5 %. Desigur, sunt mai multi factori care conteaza, printre care pretul de lista si cel al optionalelor, vanzarile dealerului, negocierea, etc.

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e ai perfecta dreptate. E greu sa primesti discount pentru cea mai vanduta marca de masina de import cum e Skoda Octavia. Se vinde singura. Si dealerii decat sa vanda mai multe masini cu adaos minim mai bine cauta tranzactiile cu adaos mai mare, mai ales la vanzarile catre persoanele fizice care cumpara o singura masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine vrea sa cumpere, daca nu are nevoie rapida de masina, ar putea sa mai astepte pana pe la 1 noiembrie pentru lansarea comenzii. Asta ar insemna livrare dupa 1 ianuarie 2016, cu TVA-ul anuntat de 20 %, adica o reducere de 800 de euro la o masina de 20.000, care zic ca e de luat in seama. Sigur, este de vazut cum vor proceda importatorul si dealerii, daca vor pastra conditiile actuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca era vorba de PBN, pe langa faptul ca incarca greu, au un site jenant pentru pretentiile lor.

 

Iata ce gaseste un potential cumparator:

 

http://www.whiteimage.biz/clients/porsche_inter_auto/2015/no06/skoda_sec.html

 

http://www.pbn.ro/modele//Haendler/R10101/?skoda&id=98000&DOM=/haendler/modele/

 

Scuze daca se considera off-topic.

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, pt we luam golf(gti)? Not really, pt track days exista optiuni mult mai bune. Sa nu uitam ca sportul cu motor nu se face pe strada.

Pentru naveta luam leon? Nici asta nu prea e valabil, avem din clasa de dimensiuni inferioara alegeri mai interesante. Aia buna la toate e si golful in aceeasi masura in care e octavia. Sunt familii de 2 membri care nu au nevoie de volum cargo asa de mare. In rest, diferentele sunt date de buget si preferinte personale.

Pt discount, in februarie am trecut de 8% cu 2 dealeri din bucuresti, fara bonusuri de flota

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanmazilu

@all. Pot sa confirm faptul ca la Brady am avut si eu cel mai mic pret (comparativ cu Avia si PBN)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3.5% e discount standard, deci nu va amagiti aiurea. 5% e sa zicem ok, dar majoritatea care au scris pe aici zic de un 7%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia Smart toti dealerii s-au plans ca au adaos foarte mic pentru ca e redus pretul direct de importator catre clientul final.

Deci la modeul  Smart sa nu visati la mai mult de 2-3%, plus rabla.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au achiziționat la firma unde lucrez câteva O3 recent si la Smart PBN nu putea da discount așa ca s-au luat Ambition cu dotări la care s-a aplicat discount de Small Fleet si au ieșit la preț bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!