Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Contempland o viitoare achizite de 1.2TSI ma intreb ca dupa ce trec cativa ani si mai mori cativa cai, oare cum se comporta acesrt motor?

Motoarele mai mari au rezerve, dar asta....

 

Poate cineva cu un motor rulat 1.2TSI ne poate lamuri in acest sens.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e simplu. Majoritatea dispune de o singura masina. Aceeasi masina pe care o incarca la refuz cu "familia" o foloseste sa mearga si la munca, in oras, prin aglomeratie, si ambuteiaje... Plus ca palaria mamei  lui/ei (nu stiu exact la cine te referi...) are la fel de multe dubii in ceea ce priveste legatura dintre masina de familie si motor.

Nu ai o limita minima de CP care poate sa "miste" masina. Ba chiar sunt unii pe care nu ii intereseaza nici viteze maxime "ilegale", pentru ca toate merg linistite cu cele legale, si nici in cat timp ajung la acele viteze. Asta era ideea!

 

Nu am avut actualul motor 1.2 TSI, dar precedentul, de pe Golf, mergea foarte bine la varsta de 4 ani, cand am vandut masina. Nu am avut probleme nici in a ma tine cot la cot cu restul la 160-180 Km/h pe Autobahn si nici nu am simtit ca masina se duce la vale, in loc sa urce, prin Alpi. Si asta si inainte, dar mai ales dupa, soft-ul care l-a dus la 130 CP. Avand in vedere ca masina actuala este la fel de grea, sau chiar putin mai usoara in functie de dotari, si are 5CP in plus (110 fata de 105), cred ca si aceasta va face fata cu brio rigorilor unui sofer cumpatat. Zic asta pentru ca cine cauta senzatii, timpi si secunde castigate pe drum nu se uita la 1.2 TSI, oricum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, prioritatile in alegerea unei masini de familie sunt : siguranta, motorul, spatiul-portbagajul si mai apoi dotarile pana la bugetul detinut.

- 1.2-ul este fasnet in oras pe demaraje scurte, la drum lung + aer + ceva bagaje e depasit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renunt la citate ca sa nu aglomerez si incerc sa-l lamuresc pe Rave (despre ale carui solicitari consider si eu ca sunt corect si solid argumentate, cu opiniile insa am o problema ;)) in ordinea "numerelor de pe tricou":

Perfect de acord ca nu toata lumea are nevoie de sute de cai. Nici nu discutam de asa ceva. Era vorba de o categorie. Iar acolo nu sutele de cai fac diferenta ci raportul CP/t. Crezi ca 1.2 nu este in masura sa altereze categoria unei masini?! Atunci sa-l montam pe o Lambo (exagerez, stiu - da' ma inspir din "sutele de cai") si vom obtine o supersportiva tocmai potrivita pentru utilizare preponderent urbana. Si "economicoasa" pe deasupra. :)

Stim cu totii ca nu este asa, stim ca nu are sens sa ascundem faptul ca bugetul este cel care ne motiveaza si pe care evitam sa-l aducem prea in fata (mentionam de el, insa atunci cand pare un avantaj pentru noi) si cu toate astea argumentam "in contra lui". Si asta este valabil pentru orice lucru mai "delicat" dpdv al pretului. Practic avem buget de 1.8 (am scos 2.0 pentru ca este disponibil doar pe varianta "sportiva") insa suntem preocupati de contributia noastra la poluarea globala. Sau nu, suntem interesati de inutilitatea folosirii unui motor de cilindree mare acolo unde si o bicicleta se descurca mai bine.

Nu este corect dpdv al sfaturilor legate de achizitie sa plecam de la premisa ca nu ai nevoie doar pentru ca nu te incadrezi in buget. Sau mai rau, ca nu este util/utila fix din aceleasi considerente. Acelasi lucru este valabil si pentru optionale. Nu ne obliga nimeni sa le luam. Asa cum nu suntem constransi de nimeni sa le punem la indoiala utilitatea.

Cand vorbim de masini de familie nu vorbim de masini incarcate doar de sofer. Si nici nu exageram daca cerem unei masini de familie sa "execute" o depasire la 110 km/h. Cu patru adulti in ea, A/C si bagaje cat cuprinde portbagajul. De preferat intr-o distanta mai scurta decat ii ia unui "cocosat" sa decoleze.

Vreti sa fie util cuiva topicul asta? Hai sa aflam mai intai daca are nevoie de o masina de familie si apoi sa vedem ce buget este dispus sa arunce. Nu toti isi doresc Octavia + masina de familie. Poti cumpara si Octavia 1.2 fara probleme. Este o masina ieftina, spatioasa, fara pretentii in privinta materialelor folosite la interior, usor de intretinut - toate astea fiind valabile insa pentru orice Octavia. Diferenta pana la masina aia, cu adevarat "de familie"? Raportul ala meschin, intre CP si greutate. :)

Asa ca, fiind si eu partial de acord cu Rave, ii voi spune ca tocmai faptul ca este restrictiva (dpdv al celor care pot alege o masina de familie fara prea multe compromisuri) face parerea mea (intre noi fie vorba nu este parerea mea, doar realitatea :P) sa fie "general corecta". ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta nu schimba cu nimic ce ziceam eu...  :)

 

Unii pur si simplu nu sunt interesati de raportul CP/t, pentru ca tot ce ofera un raport mai bun, este o acceleratie mai buna. Totul, in afara de asta, este identic (ignor voit suspensia spate la  1.8 TSI), confort, spatiu, dotari (da, stiu ca unele chestii nu sunt disponibile pe 1.2 TSI), etc.

Pur si simplu sunt unii care nu sunt interesati, la o masina de familie, da cat de repede accelereaza, ci de alte chestii. Aceeasi care in trecut cumparau 1.6 si, mai ales, 1.4 MPI. Si nu e corect sa te uiti la ei si sa consideri ca "gresesc" sau ca "nu-si permit"

 

Alt raport, poate la fel de interesant, este cel dintre  banii dati si utilitatea masinii. Oare merita ca cineva care iese cu masina din Bucuresti o singura data la vreo 2 luni, sa ia un motor mare, 1.8 TSI / 2.0 TDI.

Eu am considerat ca, decat sa dau 3(? parca) mii de euro in plus doar pe motor, as putea sa-i directionez pentru alte chestii. Cel putin pe masina asta. In acelasi timp ma uit sa cumpar o masina cu motor de peste 200CP cu care sa ma pot juca, dar in nici un caz nu vreau sa ma duc la munca sau in concedii cu masina aia...

 

Si hai sa ne oprim aici pentru ca, desi posibilii cumparatori, care nu s-au hotarat inca ce motor sa aleaga, s-ar putea declara oarecum interesati de discutie; tot nu cred ca e neaparat constructiva. Pana la urma e doar o divergenta de opinii intre cineva care pune motorul pe primul loc si cineva care il pune printre ultimele, la o masina de familie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pareri constructive oricum si cred ca pot fi largite si la cutia de viteze. Acolo cu adevarat dicteaza bugetul de achizitie pt ca foarte multi si-ar lua DSG. Sunt putini cu pitici pe creier (printre care si eu) care ar lua manuala in detrimentul DSG7 indiferent de motorizare. La DSG6 ma incadrez in multime.

La motorizare conteaza si bugetul de intretinere, in special de carburant. 1.2TSI are complet alt consum fata de 1.8TSI. Asta fara sa iau in calcul 1.6tdi ca fiind cel mai economic.

 

Ca sfaturi de achizitie rationale pentru motorizare si nu e vorba de diesel vs benzina conteaza cati km se fac urban, mai ales in marile orase. Apoi cat beneficiezi de pe urma acelor cai in plus pe care ii aduce motorizarea superioara comparativ cu banii investiti la achizitie si intretinere. Daca merita sacrificate anumite optiuni in detrimentul motorul, daca nu.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 1.2 TSI și pasionat de mașini, pot să spun cu mâna pe inimă că am avut emoții atunci când am cumpărat mașina. Nu credeam vreodată că un motor de 1200cmc, va putea mișca atât de bine, o mașină atât de mare. După 4 luni de utilizare zilnică, încă mă minunez cât de bine se descurcă! La drum întins n-am avut emoții în nicio depășire de bun simț, iar în oraș e perfectă! Sunt genul de șofer care nu agează să aibă mașini în față și depășesc cam tot ce nu se deplasează în jurul limitei legale, cu excepția celor care se deplasează cu mult peste această limită. Consider că 1.2 TSI, trage simțitor mai bine decât 1.6mpi. Aș minți, dacă aș spune că uneori nu mi-ar plăcea să fi luat 1.4, dar în peste 90% din situații, sunt mai mult decât mulțumit.

De asemenea, primul consum long-term pe aproximativ 4000km și pe timp de iarnă, mi-a ieșit 6.3, iar de când s-a resetat și au început să crească temperaturile, pe ultimii 700km, e la 5.9. Menționez că merg 70-80% în oraș. La mașina precedentă, unde aveam un 1.5 DCI de 110 cai, consumul mediu era între 6.5-6.8 în aceleași condiții de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave:
Ai ramas cu doua pareri total gresite (sau asta a fost impresia lasata mie de ultimul tau post):

 1. Nu recomand motorul de 1.2 pe Octavia sau consider alegerea lui ca fiind neindicata: deloc adevarat, nu recomand motorizarea respectiva pentru o masina de familie si consider ca este OK sa-l alegem atat timp cat ii acceptam si limitarile.

 2. Este o rusine sa nu-ti permiti ceva: n-am zis nicaieri asta, consider exact opusul si nimeni n-ar trebui sa aiba vreo retinere in a exprima clar care este "ideea" de buget si ce anume va limita aceasta suma (ex. "dispun de ICS euro si prefer sa limitez dotarile in favoarea motorului").

V A L I a punctat, cateva posturi mai sus, destul de OK (cu o mica scapare la implicarea unui timp "0-100" si ceva legat de consumul urban) cam cum se pune problema: ce ar recomanda si ce a ales functie de suma pe care si-a permis s-o "investeasca". The_Ego a plusat putin si a adus in discutie, alaturi de motorizare, partea de "transmisie". Parte de care cei interesati de discutie n-au prea pomenit nimic. Suspectez ca tot bugetul a fost cel care a determinat "tacerea". Nu in ultimul rand, hiro tot cere sfaturi legate de micsorarea ofertei pentru varianta Smart. Cumva, tot la buget se ajunge si aici. :)

Ca si recomandare ar fi sa cumparam intotdeauna ce ne permitem si nu ce putem. Pentru ca diferenta dintre a putea si a-ti permite este responsabila de confortul psihic pe termen lung. ;)

@andu87:
Ramane in sarcina ta sa tragi concluzia daca merita diferenta de bani intre 1.2 si 1.4. Diferenta de putere cu siguranta merita, nu e nevoie sa intrebi aici de asta. :)

@hiro:
Caii de Skoda nu mor. Doar aia de BMW. ;)
Incearca finantare la PLR. Aveau 1 an CASCO gratuit. Cel putin pe vremea mea.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum au 3% discount pentru leasing la Porsche pentru orice Skoda. Insa Casco-ul e umflat cu cel putin acel discount daca nu mai mult.

E praf in ochi.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discountul asta il aveau si acum vreo 6 saptamani. Daca nu te intereseaza leasing, probabil ca nu o sa cumperi de la ei, ca mie mi-au dat discountul cel mai mic dintre toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne intelegem reciproc, se pare. :D

 

Nu am o problema cu relatia ta fata de 1.2, ci chiar fata de ce zici tu, ca o masina de familie depinde de motorizare, ceea ce nu e adevarat. O O3 1.2 TSI e la fel de "masina de familie" ca o O3 1.8 TSI.

Si asta pentru ca sintagma "masina de familie" tine de spatiul necesar familiei, nu de capacitatea masinii de a accelera de la X la Y in Z secunde cand e incarcata cu 5 persoane si bagajele lor...

 

Si iarasi, nu am zis ca e o rusine sa nu-ti permiti ceva. Ci doar ca decizia de cumparare a unei masini nu are legatura directa cu bugetul. Este absolut normal sa "ai bani" de un 2.0 TDI, sau na, vRS, si sa nu il iei, pentru ca nu ai nevoie de el.

Sau, dupa cum a zis si Ego, sa "ai bani" de DSG7 si sa nu il iei, lucru pe care chiar il recomand tuturor, si anume sa evite, pe cat posibil, DSG7, chiar daca "si-l permit".

 

Pe scurt, sunt oameni care, desi au bugetul necesar, nu au "ce face" cu un 1.8 TSI, 2.0 TDI, diverse optiuni "de fita" sau DSG, fie el 6 sau 7. Si nu e nimic gresit ca acei oameni sa cumpere un 1.2 TSI manual.

Dar e gresit sa avem o atitudine oarecum "superioara" fata de ei, doar pentru ca au ales sa nu cumpere nu stiu ce motor.

 

Si nu zic asta ca sa-mi apar vreo alegere, ci pentru ca stiu foarte multe persoane care au ales motoare de genul asta si sunt foarte multumite cu ele. Am un prieten cu G5 1.4 MPI, cel de 80CP, si e foarte multumit de motor. Unul pe care eu, daca l-as avea, as prefera sa merg cu taxiul...

Dar na, oameni diferiti, gusturi diferite! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma tind sa ii dau dreptate lui kthor (stiu ca o sa par subiectiv) si sa confirm ca bugetul pare sa primeze in alegerea masinii (si in general a multor lucruri). Cum ar fi sa spun ca nu am vrut un RS 2.0 tsi, pt ca am considerat ca este mai ok 1.8 tsi avand in vedere ca circul doar in jurul blocului...

 

PS - daca aveam buget de 2.0 TSI, il luam fara sa stau pe ganduri. :)

Modificat de Frnm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau daca ai buget de rs 2.0tsi iti iei un Passat 1.8tsi... pt ca este suficient si 1.8.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca aveti deja multe argumente si opinii azi, am urmarit ceva, insa tin sa dau un mare +1 la Frnm...

 

Si eu pot da multe argumente de ce am achizitionat 1.6 TDI 5M - cu optionalele aferente, aici este piticul meu de pe creier - insa nu pot spune, ca daca aveam bugetul nu devenea un 2.0 tdi .... manual...apoi un dsg....apoi un 4x4...apoi un RS full....

 

Seara faina, eu imi inchid argumentul pentru achizitie strict pentru nevoi + BUGET desigur

 

Va las mai departe sa continuati cu benzinare, ca aparent cei cu diesel sunt mai lenti ^^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realistic vorbind cine cauta sa achizitioneze Skoda Octavia in primul rand se ghideaza dupa buget si cauta ceva cu raport calitate/pret cat mai bun. 

Asa ca nu ar trebui deloc sa surprinda ca e principalul criteriu.

Sincer nu stiu cati dintre cei care zic ca daca aveau buget isi luau RS cu toate optionale de fapt nu achizitionau altceva intr-un final :)). 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Domnilor, încet încet ajungem la aceleași discuții din aria de versus însă implicând doar O3...

Eu unul accept atât argumentul lui 1.4 dar și pe cel al 1.2-ului.

Un pasionat de mașini va face ce poate sa urce către ceva ce ii oferă și ceva senzații în spatele covrigului, prin urmare va tinde sa pluseze spre fratele mare, 1.4

O alegere pe alte criterii, ceva mai obiective, va duce omul spre 1.2... Nu sunt de acord cu opiniile conform cărora nu se potrivește cu ideea de masina de familie - folosesc din când în când de la firma și pentru plecări cu familia, un Elegance cu pachet cleverpack, volan sport și alte mici chestii iar, personal, nu am ce sa ii reproșez mașinii ținând cont de ce are sub capotă.. E confortabila, suficient de sprintena - cu copii în mașină ma îndoiesc ca se apuca cineva întreg la cap de raliuri -

Ultimele mele 3 mașini au avut minim 150cp, bineînțeles ca mi-ar fi plăcut ca și asta sa fi fost 1.4 însă, obiectiv vorbind, cele 2-3 escapade pe an unde m-aș putea bucura singur de caii în plus, atârnă prea puțin pentru a ma face sa iau 1.4...

Strict de familie, drum la serviciu, tradiționalul concediu anual pe litoral (oricare din cele la moda), câteva ieșiri la munte poate... În profilul asta, destul de reprezentativ dpmdv, votul meu se duce către 1.2

Centii mei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au exprimat suficiente pareri (din pacate "vedeta" pare sa fi fost motorizarea) iar discutiile partial "off" se vor dovedi constructive daca cei care erau interesati "activ" au sfarsit prin a prospecta si concurenta. Sau poate ca nu.

Dincolo de parerea (mult prea radicala) a lui Rave potrivit careia bugetul nu are legatura directa cu decizia de cumparare, ramane realitatea "de zi cu zi" care ne va contrazice indiferent de segment, regiune, tara, continent, etc.

Dudu a reusit sa faca un rezumat cat se poate de OK pentru oricine isi doreste 1.2 si a punctat si partea de avantaje din perspectiva "utilizatorului obisnuit" (desi... "dope" oare de la ce vine? :P). Sugerez totusi o testare a motorizarii dorite ca fiind decisiva pentru cine doreste o impresie "punctuala" si cat mai subiectiva (pana la urma o cumparati pentru voi).

Cu totii veti afla daca ati facut alegerea corecta cand va veti surprinde zambind la gandul ca urmeaza sa va bucurati de ceea ce v-ati dorit (iar asta ar trebui sa fie posibil si la mult timp dupa "prima impresie"). Si eu cred ca suntem destui care sa putem face asta indiferent de motorizarea pe care o detinem: la ToniM se citeste multumirea pentru a lui "alba cheala" in fiecare post (in ciuda defectului major - nu, nu 1.6 e acela ci dieselu' :P), sosoktm va uita de cele 2 "warning points" cand isi va primi in curand cheile de la 2.0 (din pacate TDI :P) iar de Frnm nu mai zic, el pregatindu-se pentru un eveniment care cu siguranta ii va schimba viata (si ii va limita drastic puterea si cuplul la masina :P), la V A L I nu am reusit sa inteleg daca a ajuns sau va ajunge "deloc hulita de catre mine 1.2" insa este ceea ce a ales "cu sufletul curat" si fara incrancenare fata de alternative inexistente (adica ce ai fi putut lua daca ai fi avut buget mai mare).

Eu unul am renuntat de mult sa mai conduc o Skoda. M-am multumit sa conduc masina pe care mi-am permis-o... cu bune si cu rele (deh, pretul vine cu un pret). Si care masina, stie sa-mi zambeasca de cate ori ii ating manerul de la portiera stanga fata (KESSY + DRL :P)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am avut o zi extraordinar de grea la munca nu pot decat sa va multumesc pentru ca v-ati facut timp sa mai scrieti pe aici. Comentariile voastre au fost pur si simplu delicioase.

Revenind la ideea topicului, o sa incep prin a face o trimitere la un alt topic de O3 si anume cel cu consumul. Acolo este clar ca principala satisfactie este consumul mic pe care il poti realiza...daca vrei. Este clar ca eficienta este o calitate importanta a masinii.

Acum, daca trec la topicul asta pot spune ca mare parte dintre voi sunteti subiectivi. Nu am vazut pe careva sa zica " ba ce prost sunt ca am luat x model". Nu. IInsa toata lumea vine cu argumente in favoarea achizitiei efectuate. Asadar, nu pot decat sa fiu in asentimentul colegului kthor...ce inseamna o masina de familie?

Ca mergem noi 90% din timp singuri in masina e un aspect...dar pana la urma ceea ce ne dorim e o struto-camila. De fapt cautam un pachet cat mai complet...iar asta implica si motorul. Pentru alea 2 3 ocazii cand pleci la drum cu 400 de kg in masina(catel,purcel, soacra, nevasta, amanta...etc) eu as alege motorul mai mare...iar in cazul asta ma refer strict la 1.4.

Zic asta pentru ca mi se pare ca ofera acel raport optim pt o masina "buna la toate" si anume in jur de 9kg/cal putere.

Eu personal as alege dieselul de 184 sau benzina de 220. Iar dupa mi-as lua palme in cap ca sunt tanar...ca n am decat tarate in cap samd. Iar aici ajugem la urmatoarea problema: bugetul. E clar ca cine are un buget destul de limitat si vrea o nemtoaica buna la toate se va opri la octavia..jetta e prea scumpa si prea urata iar toledo prea mic.

Sper ca nu am deranjat pe nimeni insa asta e parerea mea despre o3.

Sa aveti o seara minunata

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Contradictia naste progres", nu mai stiu cine a zis-o, dar cred ca nu se insela. Eu spun ca este foarte normal si foarte bine sa exista opinii diferite, atata timp cat si oamenii sunt diferiti, impreuna cu educatia, varsta, nevoile, dorintele lor si da, si cu bugetul lor. Personal, nu as spune ca bugetul este pe primul loc in luarea deciziei. Cine este insa foarte pasionat de masini si de performantele lor (chiar daca nu le exploateaza mereu la maxim), probabil ca va cheltui aproape tot bugetul si poate chiar peste - ex. credit, leasing. Asadar, fiecare cum stie, cum vrea si cum poate, iar discutiile astea pro si contra sunt binevenite pentru cineva care doreste "sfaturi de achizitie".

 

Va rog sa-mi permiteti acum sa va mai retin 2-3 minute si sa-mi atrag oprobiul public :D adica sa fiu de acord cu majoritatea opiniilor lui Rave - ca e cam singur, si sa exemplific cu situatia mea. Timp de 11 ani am avut un Megane 2, benzina 1,6 si 110 c.p., foarte bine echipata, cu care mi-am facut treaba mai mult decat onorabil, adica drumuri in Bucuresti, cateva prin tara si foarte, foarte multe prin Europa in lung si-n lat. Adica pe unde mergeau cei cu Audi, VW, Mercedes, etc. ma deplasam si eu, chiar daca nu calatoream la fel de confortabil.

 

Putin off topic: mergeam cu masina noua prin Bucuresti, nu cred ca aveam mai mult de 2000 de km la bord si ma loveste unul in spate pe cand stateam la stop. Omul avea o "coaja" de Dacie in varsta de vreo 20 de ani, dar care prinsese 55 km/h chiar atunci cand m-a lovit. Devizul de reparatii a facut vreo 1.500 de euro (la Megane, ca Dacia a luat-o direct la dezmembrari). Omul si-a cerut scuze si chiar s-a oferit sa-l omor. Cu greu, dar am rezistat tentatiei  :D Inca din primul an, am gasit masina zgariata in parcarea blocului si apoi cu o aripa crapata intr-un subsol la un mall. In toate situatiile bineinteles ca-mi parea rau, ca dadusem 16,5 k si uite ce patesc cu masina noua. Asa ca m-am gandit cum o sa reactionez cand mi se va intampla la o masina de 20 k.

 

Acum, cand sa schimb masina, am primit un buget de fix 28.500 E si sugestii: A3, Jetta, Golf, cate nu intra in bugetul asta, chiar si un SH mai de "top". Iar eu am comandat Octavia 3 - cea mai buna struto-camila :D cum bine zice cristi51, cu motorul de 1.4. TSI (aici il salut pe kthor, nici mie nu-mi place dieselul). Am asteptat pentru 150 c.p., masina este la fel, foarte bine echipata, cu 18 optionale, care duce pretul spre 20 k si cu care sunt convins, zic eu, ca o sa-mi fac la fel de bine treaba si in continuare. Motorul de 1.2 cu 105 c.p. pe care l-am testat am considerat ca s-ar putea sa-mi creeze uneori emotii la depasiri si cand s-o nimeri incarcat (cu toate ca mi s-a parut chiar mai bunicel decat am la Megane), iar motorul de 1.8 am considerat ca excede nevoilor mele.

 

Asadar, n-am cheltuit tot bugetul, ca de asta vorbeam, chiar daca am fost indemnat insistent sa-mi iau o masina mai "de marca". De banii ramasi am fost cu sotia o saptamana in Dubai, vreo 5 zile in Cipru, de 1 mai mergem in Malta (adica destinatii unde este greu sa ajung cu masina, asa cum procedez de regula in vacante), am pus deoparte 3000 pentru o noua vacanta de 3 saptamani prin Europa dupa ce vine Octavia - ca sa-i fac rodajul ;) , o sa fac probabil Casco pe 1 an si tot mai raman cu vreo 1500-2000 asa, pentru orice eventualitate.

 

Stiu ca multi ma vor blama ca nu mi-am luat o "masina de masina", imi asum asta, dar eu tot cred ca am facut cum e mai bine pentru mine.

 

E momentul totodata sa va multumesc tuturor celor care ati postat in acest topic, pe care l-am citit din "scoarta-n scoarta", e "biblia" mea. 

 

Toate cele bune si sa va bucurati fiecare in parte, de masina pe care o conduceti :)

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Norman: stai linistit, cate mi-am auzit ca ce masina imi luam de 24k, vai vai vai....si cand imi aud si motorizarea, am un jaf ce mai :D

 

Cum a zis si kthor mai sus, cum ai scris si tu acuma, fiecare are alegerile lui, si desigur, cu totii vrem sa le argumentam fata de altii, ar fi culmea sa argumentam altcumva :)

 

Ca e 1.2, ca e 1.4, fiecare va avea si are argumentele sale, e la fel de VS ca si benzina VS diesel, ca si manuala VS automata, etc etc etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a contestat nimeni calitatile motorizarii de 1,2 si , daca nu ma insel. ea e prezenta inclusiv pe superb, care pleaca din start cu un handicap de aprox 150 kg fata de octavia. Pentru a impinge pe loc drept o astfel de caroserie cu 100 kmh sunt suficienti extrem de putini cai putere, dar asta nu ne opreste sa cerem producatorilor roti late, fel si fel de gadgeturi, masaje bizonice s.c.l.

Probabil ca in cele mai multe cazuri bugetul este un criteriu cu o pondere majora in decizie, urmata de preferintele si asteptarile cumparatorului.

Struto-camila de care vorbeste Norman probabil ca are 1,2tsi/1,6 tdi    , restul motorizarilor aducand o crestere de pret de aprox 2000 euro(minim), sa zicem max 15% din pret de achizitie. Daca ne aducem aminte si la ce clasa joaca octavia, sunt din ce in ce mai explicabile cifrele de vanzari din RO (dpdv al motorizarii alese).

Daca insa 1,2 sub capota e pretul necesar folosirii unei platforme ok, e perfect de inteles. Sa nu uitam ca logan se vinde mult mai bine decat sandero, este doar o replicare la alti bani a acestei povesti.

@kthor....cumva nu imi pot justifica un consum de xx/100 la oras cu un benzinar de 2 litri plus ca imi place f mult comportamentul dieselului pt everyday use. Pt mine dsg era obligatoriu (dar nu in varianta de 250 nm), la fel si aptitudini decente pt drum neasfaltat, astfel incat probabil sunt destul de departe de ce se cere in general de la octavia.Am detaliat intr-un topic la versus acum cateva luni. Rezultatul sper sa fie livrat azi :D

Ca alternativa urma 1,8 m6 4x4, indiferent de caroserie.

 

 

Una peste alta, este (probabil) unul dintre cele mai utile topic-uri privind actuala octavie, fara inflamari inutile si prozeliti.

Modificat de sosoktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si exceptii (care poate intaresc regula)!

 

In cazul meu am plecat de la combinatia Golf  - oras si drumuri scurte, Passat (variant) - masina de familie, concedii. De vreo zece ani incoace, totul OK.

Intre timp s-au invechit si am simtit ca e nevoie de o schimbare de generatie. Mai mult, a mai aparut un sofer in familie, fiu-meu.

 

Sunt fan VAG, am avut mai multe generatii de Golf si Passat. Bun, trebuie atunci un Passat nou. Dar ca sa trec la un nou Passat, ca masina de familie, era nevoie de un buget de care nu ma apropiam. Exista posibilitatea second-hand, dar de-astea am tot avut, si cand am vazut O3 la un prieten, "am stiut"  ca asta va fi. Dupa aceea m-am informat, toate sursele dadeau review-uri foarte bune prin comparatie. Intr-adevar, de ce n-as face trecerea de la Passat la Octavia? Bun, e alta clasa, stiu, dar, ca masina de familie, imi ofera la fel. Chiar m-a incantat ideea ca as putea sa-mi permit de-acum o masina noua (in pofida ideilor studentesti ale lui fiu-meu: "iti luai un super-Audi din targ la jumate din bani")! Tatal meu are O2, 1.9 TDI, am condus-o si e foarte OK. Si el a luat-o noua la vremea ei.

 

Au fost trei criterii definitorii: motor 2.0 TDI (cuplu motor), sasiu combi (caine, cutie portbagaj pe bare, schiuri), echipare Elegance (confort). Dupa aceea s-a "cristalizat" si culoarea: moon-white. Restul de optionale le-am luat ca sa ma incadrez intr-o suma totala maxima. A intrat pachetul bi-xenon adaptiv si asistentul frontal.

 

Nu m-am gandit nici o clipa la un motor mai mic, daca nu mi-o permiteam asa, nu mi-o luam. E masina mea, nu in leasing, nu "de serviciu".

 

Definitia mea de "masina de familie" a fost enuntata (si actualizata pe parcurs cu ceea ce ofera dezvoltarea tehnologica) inca de pe vremea Passatului anterior celui actual, tot variant, cu motor 1.9 (1Z), model 1995. In paranteza, cand am renuntat la acela si l-am inlocuit cu cel de-acum, definitia a fost actualizata pe  considerentul numit "climatronic"; a venit la pachet cu pumpe-duse, cuplu motor in plus, etc.

 

In conditiile astea decizia mea a fost relativ simplu de luat, mai greu a fost sa realizez finantarea. Dar finantarea a urmat alegerii masinii, si nu invers.

 

Imi permit sa dau sfaturi de achizitie O3 deoarece am trecut prin acest subiect, in modul prezentat mai sus. Nu imi permit insa sa dau sfaturi pe banii altora, nu vreau sa ma credeti snob sau ipocrit.

 

In final, cum zicea kthor, nu se poate fara sa ajungem la ratiunea banului. Eu am ajuns cand am tras linia, iar atunci am avut sansa sa vad ca dorinta se poate implini, conform criteriilor pe care le stabilisem deja. Modificarea criteriilor, asta nu.

 

Spor la treaba si alegeri usoare!

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putini se limiteaza la costuri, mai ales cand isi pot permite mai mult (sau au un buget mai generos).

Una peste alta, Skoda nu este o masina premium, iar dupa ce treci de un anumit plafon (sa zicem 22-23k EUR), deja probabil ca te vei gandi la alta marca de masina (din grup sau nu) ; exceptie fac unele cazuri speciale cum este VRS.

Pana la urma ce facem, ajungem sa dam peste 25k pe o Skoda Octavia?! Mie unul mi se pare cam mult pentru o Skoda !! 

 

Eu unul folosesc masina mai mult extraurban, si ma bucur ca am luat 1.4 si nu 1.2.  Mi-ar fi placut si 1.8 dar in momentul respectiv mi s-a parut cam mare diferenta de pret intre ele (de 2000E in 2013-2014). Acum, vad ca 1.4 este cu aproape 1000E mai scump decat era prin 2013-2014  (cand un Elegance 1.4 era putin sub 19k E).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Struto-camila de care vorbeste Norman probabil ca are 1,2tsi/1,6 tdi , restul motorizarilor aducand o crestere de pret de aprox 2000 euro(minim), sa zicem max 15% din pret de achizitie. Daca ne aducem aminte si la ce clasa joaca octavia, sunt din ce in ce mai explicabile cifrele de vanzari din RO (dpdv al motorizarii )

Aici tin sa te contrazic referitor la 1,6 tdi. El este mai scump decat 1,4 tsi si pentru 1000 de euro in plus poti lua lejer si 1,8 tsi. Chiar daca au mai multi cai in plus nu imi plac motoarele pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 . Si eu zic ca in 99% din cazuri bugetul primeaza. Numai sa ai bani seriosi si / sau sa nu te uiti la banii tai cand faci o achizitie , atunci nu conteaza.

 

In final, cum zicea kthor, nu se poate fara sa ajungem la ratiunea banului. Eu am ajuns cand am tras linia, iar atunci am avut sansa sa vad ca dorinta se poate implini, conform criteriilor pe care le stabilisem deja. Modificarea criteriilor, asta nu.

 

Spor la treaba si alegeri usoare!

 

 

La  mine nu a ajuns inca masina , in Mai ajunge.

Nu vreau sa incep aici cu un versus dar in cazul meu s-a pus accent in principal pe buget si spatiu interior. Existau si alte masini in bugetul asta 15.500E (aproape fix) (cum ar fi  Focus, Rapid, Renault Fluence, Corolla(era mai scumpa ) Opel Astra Sedan  1.4T 140 cai  , dar este o masina mai greoaie cu 200kg in plus) dar eu am preferat Octavia pentru ca este o masina cu o platforma noua.

Daca am nevoie, folosesc toti caii,  aia putini :) (toata plaja de turatii), dar in principal merg relaxat (a nu se citi babeste, pun accent mai mult pe tinuta de drum si frane decat pe puterea masinii). Este adevarat ca la scurtul test drive nu am putut sa imi dau seama foarte clar ce poate masina dar la stilul meu de mers cred ca mi se potriveste. 

Dupa cum ziceam daca bugetul primeaza nu exista masina la fel de incapatoare si cu dotari de bun simt (climatronic , jante aliaj, alarma, maxi dot etc) la pretul asta. 

   

S-au exprimat suficiente pareri (din pacate "vedeta" pare sa fi fost motorizarea) iar discutiile partial "off" se vor dovedi constructive daca cei care erau interesati "activ" au sfarsit prin a prospecta si concurenta. Sau poate ca nu.

"...... la V A L I nu am reusit sa inteleg daca a ajuns sau va ajunge "deloc hulita de catre mine 1.2" insa este ceea ce a ales "cu sufletul curat" si fara incrancenare fata de alternative inexistente (adica ce ai fi putut lua daca ai fi avut buget mai mare)."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!