Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

pararile sunt degeaba fara test drive.Perceptiile sunt exclusiv subiective ;)

p.s. masina de familie si oras nu prea seamana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o sa o folosesc 90% in oras. Probabil cateva drumuri pe an pana la munte/mare.

In oras o sa fie folosita doar de mine, dar vreau sa o pot considera si masina de familie cand o sa vina momentul. Nu vreau sa schimb masina atunci.

Nu ma pricep sa interpretez datele tehnice si incerc sa imi dau seama in ce situatie se observa diferenta de CP. Banuiesc ca nu la demaraj sau la viteza maxima..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu o luna am facut drive test cu motorul de 1.2 si am ramas incantat. Cum spune si colegul, probeaza-l si tu, ca motorizarea asta o gasesti la dealeri. Apoi nu uita ca masinile comandate acum vor avea 5 c.p. in plus fata de ce vei conduce la test.
Pentru 90% in oras eu as lua 1.2. La drum lung un 1.4 te-ar ajuta mai mult la depasiri, dar daca nu prea le faci sau drumurile extra urbane vor fi de ~ 200 de km, cat este din Bucresti spre munte si spre mare, eu zic ca nu se justifica suma in plus la achizitie si consumul mai mare (+taxe, asigurari mai mari).

Motorul de 1.2. merge si el cu 130 km/h pe autostrada ;)  iar cand vei merge cu 5 km/h in coloana pe Valea Prahovei te vei felicita pentru consumul mai mic :D

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andu87, exact in aceeasi situatie am fost si eu, si am ales 1.2TSI, tinand cont ca 80-90% e folosita in oras. La drumuri lungi au fost cateva depasiri(sa zicem vreo 5-10 pe an) cand am zis uite era mai bun un 1.4TSI. Dar sa dau 2000E in plus, am zis nu. Daca as fi mers macar 50%afara-50%ora, m-as fi gandit mai bine la alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea stiu cum au gandit-o sau ce costuri implic dar totusi prea mare diferenta de pret. dintre 1.2 si 1.4 aprox 2150E , pe cand diferenta dintre 1.4 si 1.8 tsi e doar 1000E . Nu zic ca nu merita dar depinde in ce situatie esti. Eu nu m-as uita la 1.4 , as lua 1.8 direct.

 

Ramane varianta resoftarii pentru 300-400E , unii promit de la 105 -> 140 CP si 30% in plus la cuplu.

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de la 1.2 la 1.8 e prea mare pentru mine. Ramane sa ma hotarasc intre 1.2 si 1.4.

Deci motorul de 1.2 prin resoftare ajunge de la 105 la 140 CP ?

Banuiesc ca se pierde garantia si se si suprasolicita motorul, nu ?

O intrebare semi-"amuzanta" : motorul de 1.4 este diferit fizic de 1.2 sau este un 1.2 doar resoftat din fabrica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, este rescris softul astfel incat computerul masinii crede ca are 1400 cmc la dispozitie. De fapt toate motoarele sunt 1,2 dar cu softari diferite....)))))

chiar si espero are de fapt motor de matiz pe steroizi :icon_geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand mi am comandat eu masina (undeva in 2013), diferenta de pret dintre 1.4 si 1.8 (varianta Elegance) era de 2000E.  Acum, pentru varianta Style vad ca diferenta este mai mica - la jumatate, crescand preturile destul de mult pentru motorul de 1.4 (cu aproape 1000E).

 

Diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.2 este mult mai mare decat diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.8  (dar 1.8 vine cu alte avantaje, care nu sunt disponibile pe 1.4).

Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm: Deasta am si spus ca intrebarea este amuzanta. Si eu cred ca motoarele sunt diferite, dar cand am citit varianta cu resoftatul, am ramas uimit.

Ma gandesc ca daca un motor de 1.2 putea sa functioneze la 140CP stabil, le faceau asa din fabrica... nu scoteau motorul de 1.4.

Motorul de espero este de fapt un motor de tico pe super steroizi :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei o masina de oras, de ce octavia? Pentru numai 10% rulaj in afara orasului cred ca e mai eficient sa cumperi/inchiriezi o cutie de bagaje de plafon. Nu am mers cu 1,2 pe octavia, am asteptari ceva mai mari de la dinamica unei masini de zi cu zi. politica de motorizari si puterea lor este dictata in principal de aspecte comerciale si/sau de marketing, posibilitatile tehnice sunt muuult mai vaste. O3 cu 1,2 cred ca este exact in categoria vehiculelor care te duc din a in b si cam atat. Ca e buna sau rea, decide fiecare pt el. Totusi 88 cai/l pentru un benzinar turbo de 2015 nu e tocmai spectaculos

Modificat de sosoktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce ai condus pana acum si care e stilul de mers. Eu zic ca merge ok si 1.2 Tsi , mai ales daca ii folosesti toti caii.
 
Vezi aici cum accelereaza , ca sa iti faci o parere.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dNu am mers cu 1,2 pe octavia, am asteptari ceva mai mari de la dinamica unei masini de zi cu zi. 

nu ai mers, dar iti dai cu parerea (negativa!

 

 

O3 cu 1,2 cred ca este exact in categoria vehiculelor care te duc din a in b si cam atat. Totusi 88 cai/l pentru un benzinar turbo de 2015 nu e tocmai spectaculos

Acum toti sa avem masini spectaculoase asa cum ti vezi numai 2.0tdi?

Ca e buna sau rea, decide fiecare pt el. 

Asa este! Fiecare decide pentru el, in functie de banutii disponibili pana la urma.

 

 

Un 1.2 este foarte bun daca nu vrei sa mai dai peste 2000e in plus (in cazul meu ar fi fost peste 2500 - driving mode si parbriz incalzit)

 

Succes in alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand mi am comandat eu masina (undeva in 2013), diferenta de pret dintre 1.4 si 1.8 (varianta Elegance) era de 2000E.  Acum, pentru varianta Style vad ca diferenta este mai mica - la jumatate, crescand preturile destul de mult pentru motorul de 1.4 (cu aproape 1000E).

 

Diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.2 este mult mai mare decat diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.8  (dar 1.8 vine cu alte avantaje, care nu sunt disponibile pe 1.4).

 

Amyd, daca ai putea sa argumentezi de ce exista diferente mari intre 1.2 si 1.4, dar intre 1.4 si 1.8 nu, ar fi foarte interesant. Eu personal ca posesor de 1.8 chiar sunt curios daca am aruncat banii pe fereastra fara sa stiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@warlock, te jignesti fix degeaba. Nu am testat 1,2 pentru simplul motiv ca cei 170 cai pe care ii aveam pe masina actuala imi arata ca vreau ceva mai mult, pastrand insa un cost rezonabil. Da, imi dau cu parerea, ca e gratis si daca recitesti vei constata ca am scris strict cu privire la asteptarile mele. Nu mai cred in mos craciun, nici ca 105 cai din motor de 1,2 pe caroserie de 1300 kile si aerodinamica doar decenta pot face minuni.  Nu gust prea tare condusul ana la redline pe strada deschisa circulatiei, apreciez mai mult cuplul unui motor. Mai mult de 50% din rulajul meu e extraurban si destul de frecvent tractez o remorca. Ce zici, era mai bun 1,2 tsi pentru ca in oras nu iti trebuie mai mult de 60 kmh??

Chiar nu vreau sa starnesc o polemica si am afirmat ca doar testdrive ul este relevant. Eventual si o analiza la rece a nevoilor si asteptarilor privind achizitia, chiar nu cred ca sunt multi care au nevoie de spatiul din o3 in oras. Ca tu ai 2 masini cu 1,2 benzina nu e vina mea ;)

@ vali....ochiometric pare ca e pe la 10 sec pana la suta, ceea ce e decent pt un vehicul axat strict pe utilitate. Cum se comporta cu incarcatura mai mare masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce se comanda de acuma incolo, motorul de 1.2 are 110 c.p. si este Euro 6. Nu este o upgradare spectaculoasa, dar sunt totusi 5 cai in plus care pentru cineva orientat la aceasta motorizare ar putea conta. Plus probabil consum ceva mai mic si nu stiu daca si taxa de inmatriculare mai mica.

Eu raman nedumerit ca inca nu au facut cunoscute caracteristicile tehnice ale (noilor) motoare Euro 6 de 1.2 si 1.4. Ce am vazut din configutaror este ca la 1.4 pe care l-am comandat are consum mixt de 4,9 % fata de 5,2 % pe cand avea 140 de cai. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as avea nevoie de o masina cam pentru aceasi utilizare ca si andu87, mai mult oras dar la nevoie si masina incapatoare de familie de drum lung/concedii.

 

Am reflectat indelung la Octavia 1.2 TSI, mai ales datorita sigurantei, portbagajului si a pretului (e 15900 Euro  Octavia Smart).

Acum ma uit si inspre Golf Sportsvan, pare sa fie masina ideala pentru modul meu de folosire. Insa e 3000 Euro in plus fata de O3 (outch!)

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Atunci cand mi am comandat eu masina (undeva in 2013), diferenta de pret dintre 1.4 si 1.8 (varianta Elegance) era de 2000E.  Acum, pentru varianta Style vad ca diferenta este mai mica - la jumatate, crescand preturile destul de mult pentru motorul de 1.4 (cu aproape 1000E).

 

Diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.2 este mult mai mare decat diferenta de performanta dintre 1.4 vs 1.8  (dar 1.8 vine cu alte avantaje, care nu sunt disponibile pe 1.4).

 

Amyd, daca ai putea sa argumentezi de ce exista diferente mari intre 1.2 si 1.4, dar intre 1.4 si 1.8 nu, ar fi foarte interesant. Eu personal ca posesor de 1.8 chiar sunt curios daca am aruncat banii pe fereastra fara sa stiu. 

 

 

Am zis ca diferentele dintre 1.4 vs 1.8 sunt mai mici decat 1.4 vs 1.2 ... (nu asta scrie mai sus?!)

 

1.8 este un motor mai bun decat cel de 1.4 (evident), dar avantajul major dintre cele variante il reprezinta suspensia independenta spate (dpmdv).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 masini si o motocicleta :), toate pe benzina! Ca ambele au 1.2 e doar coincidenta, eu sunt multumit de ambele masini, pentru mine au fost o alegere fericita! Ma bucur de ambele de fiecare data cand le conduc. Nu am afirmat ca motorizarea 1.2 face minuni, e doar o masina cu o dinamica decenta. Evident nu ceri depasiri ca nebunu incepand de la 100, evident nu pui carlig sa cari o rulota!

Octavia nu am luat-o pentru oras. Am un bebe si cu Fabia la orice iesire eram cu ea plina ochi, iar cu copilul in masina nu doresc sa depasesc tot ce apare in fata, nu iau curbele cu cat tine masina. Da, este pentru deplasare din A in B, in Romania, dar si pentru afara (Fabia a mers de 2 ori Italia, o data Germania, Octavia anul asta va merge a doua oara in Grecia)

Da, imi puteam permite si o motorizare mai mare, dar nu eram dispus sa dau atatia bani pentru o masina, mai am si alte prioritati in viata, nu mai am 20 ani sa visez doar cai putere. Am perferat dotari de comfort in detrimentul motorului. Singurul lucru pe care il regret e ca nu am putut pune parbriz incalzit....

 

Cu incarcatura mai mare e ok, se simte, normal ca se simte, doar este un mic motor de 1.2 benzina, chiar daca are 180nm. 

 

Cum ziceai si tu, fiecare are criteriile lui, constrangerile lui.

Stiu cateva persoane care au belit ochii cat casa cand am zis ca am 1.2...acele persoane fiind genul care nu vad mai departe de vw 1.9tdi si mai nou, 2.0tdi. 

 

Alegeri inspirate tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@ vali....ochiometric pare ca e pe la 10 sec pana la suta, ceea ce e decent pt un vehicul axat strict pe utilitate. Cum se comporta cu incarcatura mai mare masina?

 

Cam asa .. 10.3 zice si producatorul. Cum se comporta cu incarcatura mai mare nu pot sa iti zic pentru ca mie inca nu mi-a sosit masina . Dar nu cred ca ramai nici cu ea pe loc dar nici ca o sa ai nu stiu ce performante. 

Eu oricum merg 90% singur in masina deci nu cred ca o sa fie rau. E mai usoara cu 35 kg decat vechea generatie si de aia nu am auzit sa se planga lumea.

Daca esti obisnuit cu depasit din scurt , reprize bune , nu mergi "la consum" atunci mai bine optezi spre 1.4 sau mai bine pentru 1.8.

 

E o masina decenta. Depinde si ce ai condus inainte si ce buget ai disponibil. Eu la un buget limitat in 15.500-16.000E nu am gasit ceva mai bun , luand in calcul mai multi factori ( in principal spatiul si o platforma noua). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am perferat dotari de comfort in detrimentul motorului. Singurul lucru pe care il regret e ca nu am putut pune parbriz incalzit....

 

asta o inteleg perfect si sunt de aceeasi parere. Si am si 2 motociclete pe benzina, asta ca sa detensionam atmosfera. Ba chiar si drujba+masina de tuns iarba :))

 

  Eu la un buget limitat in 15.500-16.000E nu am gasit ceva mai bun , luand in calcul mai multi factori ( in principal spatiul si o platforma noua). 

 

si eu o vad un best buy in zona asta de pret, daca se vrea spatiu si o platforma actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nu am primit raspuns, revin din nou cu intrebarea:

 

A comandat sau a cerut cineva oferta de Skoda Octavia 3 Smart?

 

Ma intereseaza nivelul discountului obtinut.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Propun sa scapam de complexele legate de marimi (puteri, capacitati, cupluri, divorturi, etc.) si sa incercam sa ramanem la obiect: sfaturi legate de achizitie... ;)

Vad destui proprietari de Octavia si trag concluzia ca nu poa' sa fie vorba de noroc la toti, unii trebuie sa fi facut si o alegere "educata". Da' se pare ca lumea este interesata de "contre" iar asta e departe de ideea de mai sus. Imi este destul de greu sa incerc sa adun informatiile de p'aci in ideea de a pastra un topic util. Cam tot asa cum va este si voua dificil sa priviti realitatea si apoi oglinda. Fie ea si aia retrovizoare.

 

Cautati sfaturi privind viitoarea motorizare? Pai sa incepem cu "evidentul": 1.8 este mai scump decat 1.4 sau 1.2. Mult mai scump pentru unii dintre noi. Este asta un criteriu capital pentru voi? Stop joc si 1.2 este alegerea (sau 1.4 insa vad ca diferenta mare fix acolo este). Vreti masina de familie? Bun, deci stiti ce inseamna notiunea si ce presupune. Clar 1.2 nu are cum sa fie alegerea. Vreti masina de familie si pretul este un criteriu capital pentru voi? Cu regret va spun: nu are Skoda solutia. De fapt, nimeni nu o are, e timpul sa va ganditi la solutii de compromis (semi-familie, semi-motor, etc.).

Nu are sens sa intram in derapaje pe relatia putere-consum. Este irelevant. Puterea vine cu un cost direct: consumul. Dar, oameni buni, atunci cand aceasta putere este folosita integral. Nu e mare problema de logica sa concluzionam ca 200 de cai necesita ceva nutret in plus comparativ cu 100. Doar ca n-am auzit inca de masina de familie ieftina (asta este clasa reala a Octaviei) care sa scoata la inaintare 100% putere si cuplu din momentul in care ai dat la cheie. Deci, costul asta nu este chiar asa de speriat. Mai mult, apare in ecuatie functie de anumite conditii si anumiti factori, motiv pentru care am zis ca este irelevant (nu a reusit nimeni sa traseze modelul relatiei respective in viata de zi cu zi - si cum sunt ceva capete luminate prin industria auto tind sa cred ca irelevanta a fost principalul factor).

Si apoi, de unde isteria asta legata de consum cand vorbim de "motorase", "ascutitori", etc. Caci de la 1.2 la 2.0 cam toate cad acolo, nimic spectaculos in 200 de caluti si 300 Nm daca este sa comparam cu "sportivele redutabile" (nu confundam cu supersportive). Poate ca o comparatie directa intre 1.2 si 2.0 la mersul in oras va scoate o diferenta [usor] semnificativa (am pus "usor" pentru ca ma indoiesc insa n-am date certe sa pot contrazice). Dar intre 1.4 si 1.8 sau intre 1.2 si 1.4 nu au cum sa fie diferente notabile de consum.

Sa nu mai spun ca ajungem sa discutam in aria asta de timpi?! Conteaza "0-100" la o masina precum Octavia?! Ne pregatim de "drag race-uri" si trebuie sa alegem cu grija caci fiecare secunda valoreaza o avere (si ceva faima)?! Raman cu impresia ca prea multi dintre noi uitam ca nu doar valorile brute de putere si cuplu fac masina interesanta. Conteaza mult si modul in care acestea sunt livrate precum si scopul prevazut de fabricant pentru masina respectiva. ;)

Ideea de baza ramane bugetul. Apoi vin prioritatile. In orice achizitie. Degeaba incercam "s-o dam" in costuri, consumuri, intretinere, etc (ca fapt divers la 1.8 am platit 162 lei impozit deci nu vad costuri impresionante). Asa ca vedeti pe ce finante va bazati si apoi ganditi-va cat de important este motorul. Sau cat conteaza dotarile.

Ca parere personala: am condus 1.2 si nu am fost impresionat. Pentru ca nici n-aveam de ce sa fiu. Skoda nu s-a gandit sa impresioneze pe cineva cu motorul ala decat sub aspectul pretului (desi discutabil si acolo, vezi concurenta). Da' nici n-am obtinut consum mai bun decat 1.8-ul pe care-l conduc zilnic (ne referim strict la urban). Ca au fost deplasari pe care 1.2 "mi-a scos" 8,5% nu neg. Acolo unde 1.8 bifa 8,7%. Deci nicio diferenta (daca veti calcula eficienta veti constata ca 1.8 este cel mai economic motor din gama Skoda ;)). Ca am avut 12% la 1.8 iarasi nu neg. Acolo unde 1.2 nu era deloc timid la 11,6%. Insa aici, intre 12% si 11,6%, diferenta este notabila. Pentru ca zambetul este cu 50% mai larg in primul caz. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreti masina de familie? Bun, deci stiti ce inseamna notiunea si ce presupune. Clar 1.2 nu are cum sa fie alegerea.

De ce...?

Nu toata lumea cauta sute de cai la o masina. Ba chiar sunt destui care aleg motorul mai mic pentru ca ar merge si cu el, si cu unul mai mare, prin aceleasi ambuteiaje, prin aceeasi aglomeratie, prin aceeasi bara-la-bara si cu aceeasi viteza (si, aproape, acelasi consum). Asa ca de ce ar da 3.000 de euro in plus pe alt motor?

Vreti masina de familie si pretul este un criteriu capital pentru voi? Cu regret va spun: nu are Skoda solutia.

Ba da, fix Skoda are una dintre cele mai ieftine solutii de pe piata! De aia se si vinde atat de bine!

Poti sa iei un O3 pe la 15-16.000 de euro absolut decent. Si este o masina mare, spatioasa, eleganta si confortabila si fara motoare de peste 150 CP sau fara dotari "premium" - ACC, Lane Assist, navigatie de 'nspe mii de inch etc.

Ca parere personala: am condus 1.2 si nu am fost impresionat. Pentru ca nici n-aveam de ce sa fiu.

Nu ai avut tu de ce sa ramai impresionat. Altii au ramas de dimensiuni, pret, portbagaj, confort la rulare, imagine de marca etc. Iarasi, nu toata lumea cauta, sau are nevoie de, motoare mari si puternice care sa-si taraie fundul 99% prin oras. Mai ales pe o Octavie, dupa cum chiar tu ai spus...

Conteaza "0-100" la o masina precum Octavia?!

Asa ca, desi sunt oarecum de acord cu tine, hai sa nu lansam parerea ta ca una generala si corecta, pentru ca nu se aplica tuturor oamenilor. Ba e chiar destul de restrictiva! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intrebam 10 persoane despre un lucru clar vom avea 10 pareri diferite. Asa ca nu mai incercati sa va convingeti unul pe celalalt ca motorul pe care il detineti e cel mai bun(incepand )de la 1.2 la 2.0. Dupa cum s-a mai spus, fiecare are criteriile lui cand isi alege masina si fiecare motor cu avantajele lui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Vreti masina de familie? Bun, deci stiti ce inseamna notiunea si ce presupune. Clar 1.2 nu are cum sa fie alegerea.

De ce...?

Nu toata lumea cauta sute de cai la o masina. Ba chiar sunt destui care aleg motorul mai mic pentru ca ar merge si cu el, si cu unul mai mare, prin aceleasi ambuteiaje, prin aceeasi aglomeratie, prin aceeasi bara-la-bara si cu aceeasi viteza (si, aproape, acelasi consum). Asa ca de ce ar da 3.000 de euro in plus pe alt motor?

 

si ce palaria masii are masina de familie in legatura cu ambuteiaje, aglomeratie, bara-bara??? Cred ca s-a pornit de la acceptiuni gresite , toata lumea are dreptate dar fiecare vorbeste despre altceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!