Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Foarte interesanta informația!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu pot accesa fișierul indicat de frnm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o comparatie 1.8 tsi DSG7 vs 2.0 TDI DSG6 si este interesant de vazut ca diferenta de cuplu de 70 nm este in favoarea 2.0 TDI la reprezine 0-10km/h, 0-20, 0-30 si 0-40. La reprize 0-50 timpul pentru atingere este egal, iar de la 0-60 pana la 0-200 este superior in favoarea 1.8 TSI.

 

Vezi comparatie pe ultima pagina la "ACCELERATION". 

Asta-i din reviste. In viata de zi cu zi as alege fara sa clipesc 1.8TSi cu DSG7. 

Si, surprinzator, CONSUMA si relativ putin fata de vechile 1.8.

Am o recomandare insa: daca alegeti varianta de mai sus, neaparat cu pachet de suspensie sport. Teoretic nu sunt diferente decat la suspensie insa am testat 2 masini IDENTICE, una cu pachet si una fara. Aia cu pachet are reprize muuuult mai bune desi e acelasi cod motor, acelasi cod transmisie, aceeasi versiune software calculator motor si aceeasi versiune software cutie de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu am ales 1.8 TSI DSG7, ce-i drept am clipit putin :)

Din pacate nu am avut curaj sa aleg suspensia sport si nici nu am avut sansa sa o testez. In consecinta, nu pot sa imi dau seama care ar fi diferentele intre reprize, insa pe mine ma cam speria partea de confort ("din auzite").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de o fermitate puțin mai bună în viraje eu nu am sesizat diferențe de confort. Adică în niciun caz nu scutură ca RS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Sunt la prima postare pe acest forum, sa ca va solicit clementa, postare in care vreau sa impartasesc primele impresii cu cu o3 1.8tsi. Inainte de asta am oscilat in ultimii 10 ani intre Skoda ( doua o2 si un superb L&k) si BMW( 2 buc 320 din care un Xd). Am divagat de la subiect ca sa incerc sa arat ca , sper eu, pot face aprecieri in cunostinta de cauza.

In concluzie: o3 1.8 tsi DSG o masina corecta din punct de vedere calitate pret, putina sportivitate si un spatiu generos pentru familie. Foarte placuta la condus( datorita susensiei independente si a scaunelor sport pe care le recomand cu caldura) si cu un finisaj interior acceptabil. Daca sunt forumisti care vor sa stie mai multe de acest motor le stau la dispozitie.

Masina mea in detaliu:

1.8 tsi Dsg 7, elegance, pachet lumini, Bolero, pachet sport, Teron 17, topaz brown.

Seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta informația!

Dane...lasa ce e prezentat in grafice si in statistici. Eu iti spun ca daca vrei cuplu si reprize rapide in oras uita de 1.8 si mergi pe diesel. De ex, cutia de pe 1.8 mi se pare prost etajata intre 1-2...adica nu ai cuplu fix acolo unde ai nevoie de el in oras...pe la 20-30 km/h, in a 2-a, cand vrei sa iesi din coloana si sa o zbughesti pe banda libera de langa tine...atunci ai fix cam 1500-2000 rpm si cuplu deloc...pana nu ajungi cu ea in 2500rpm e ca si cum ai merge cu un motor aspirat de 1.2 benzina. Da, cand ai liber in fata si ai unde sa ii dai ture si 0-100 atunci trage bine caci o tii peste 3000rpm...dar in oras asta se intampla extrem de rar...mai dese sunt situatiile de reprize scurte din treapta 2-3.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mie nu mi se pare ca trage atât de prost...

Skoda Octavia III 1,8 TSI acceleration 30 - 100 km/h: https://youtu.be/E7jjmUjm8K4

Ca fost proprietar de 1.8 tfsi 160cp și 1.4 tsi 170 și actual utilizator de 2.0tdi 150, merg tot pe 1.8...

Motor extrem de elastic, cifre dar și performante bune.

Eu unul nu as alege 2.0 TDI decât dacă merg min 30-40k km pe an sau fac mai puțin însă cu foarte multe drumuri în extraurban.

Rugămintea este sa încercam sa nu transformam topicul într-un versus nesfârșit intre benzina și motorina. S-au spus părerile, fiecare a motivat sau nu preferință, cred ca e suficient

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......Foarte placuta la condus( datorita susensiei independente si a scaunelor sport pe care le recomand cu caldura) si cu un finisaj interior acceptabil. Daca sunt forumisti care vor sa stie mai multe de acest motor le stau la dispozitie.

Masina mea in detaliu:

1.8 tsi Dsg 7, elegance, pachet lumini, Bolero, pachet sport, Teron 17, topaz brown.

....

 

Ma bucur ca este cineva care recomanda scaunele sport !

Si mie-mi plac dar nu am apucat sa vad cat sunt de confortabile ( am urcat doar intr-o masina de showroom dotata cu acestea dar asta nu-mi spune nimic despre confortul la drum lung).

Bine, din pachetul cu scaune sport cel mai mult ma atrage volanul ( no offence dar volanul "standard" de pe O3 mi se pare foooarte trist).

 

Eu, daca va fi sa merg pe O3 va fi ceva de genul:

- O3 Elegance 1.8 TSI - Laser White ( sau Denim Blue daca merg pe scaune standard de culoare bej), jante Teron ( sau poate gasesc ceva pe negru - daca merg pe Laser White), + Clever Pack Elegance + Pachet Sport Dinamic + Senzori parcare ( fata-spate) + MaxiDOT color.

Cutie manuala. Nu as alege DSG7 din cauza multiplelor probleme semnalate pe forum.

Sau, aceeasi configuratie dar 4x4 ( cu DSG 6 - "aia buna").

 

In prima varianta, pretul conf. configuratorului Skoda ar fi ~ 23.000 Euro

A doua ( 4x4) ar fi 26.363 Euro. O diferenta ... hmmm nici prea mica dar, fiind vorba despre achizitia in leasing, nici "doboratoare" - diferenta de rata, la acelasi avans si pe aceeasi perioada ar fi de cca. 50 Euro.

 

In afara de cei 5 % oferiti ca discount la achizitia in leasing, din experienta voastra, cam cat se mai poate obtine ?

Cei 2-3 % despre care am mai citit pe-aici ( peste cei 5 % de mai sus) mi se par valori hilare ...

Oricum am sa contactez multi dealeri si am sa merg in paralel atat cu ofertele lor ( Skoda) cat si cu ofertele de la concurenta ( Ford bunaoara)

 

@valentin.b - daca nu-i cu suparare, care a fost pretul final platit pe masina ta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Foarte interesanta informația!

Dane...lasa ce e prezentat in grafice si in statistici. Eu iti spun ca daca vrei cuplu si reprize rapide in oras uita de 1.8 si mergi pe diesel. De ex, cutia de pe 1.8 mi se pare prost etajata intre 1-2...adica nu ai cuplu fix acolo unde ai nevoie de el in oras...pe la 20-30 km/h, in a 2-a, cand vrei sa iesi din coloana si sa o zbughesti pe banda libera de langa tine...atunci ai fix cam 1500-2000 rpm si cuplu deloc...pana nu ajungi cu ea in 2500rpm e ca si cum ai merge cu un motor aspirat de 1.2 benzina. Da, cand ai liber in fata si ai unde sa ii dai ture si 0-100 atunci trage bine caci o tii peste 3000rpm...dar in oras asta se intampla extrem de rar...mai dese sunt situatiile de reprize scurte din treapta 2-3.

 

Ma suprinde faptul ca specificatiile producatorului spun ca minunatul cuplu de 250 Nm se livreaza liniar incepand de la 1250 de rot/min, iar voi spuneti ca pana la 2500 nici vorba de zvac. Mi se pare cam mare discrepanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai mult te-ar scoate din surprinderea asta un test. ;) Altfel risti sa-ti faci idei gresite despre un motor (1.8 TSI) care nu este deloc rau. Doar sever limitat de fabricant (asta ca sa scapi de eventuala surprindere daca vei compara cu 1.4 TSI). Si, uneori, se mai adauga si limitarile soferilor. :)

Lasand la o parte diagrame, curbe si alte chestii menite sa te tina departe de placerea condusului, iti pot spune ca in practica "simti" masina destul de repede (1.800 rpm maxim). Iar in 2-3 secunde esti la 4.000 rpm acolo unde orice benzinar si-a terminat incalzirea si se apuca de "ros asfaltul" (fiecare motor atat cat poate, fireste). Tot p'acolo dieselu' ramane fara aer si incepe sa arunce la cos gramezi din newton-metrii aia care ii impresioneaza pe multi. Asta nu ca sa pornim un "flame". ;) Doar ca sa nu mai ramanem surprinsi cand 320 Nm raman in urma celor 250 Nm la semafor sau la teste de genul 0-100 km/h.

Nu am sansa s-o conduc "sportiv" foarte des din cauza unei limitari de viteza (si mai ales de cuplu) pe care o am pe scaunul din dreapta. Insa iti pot spune ca, atunci cand iti doresti sa vezi si consumuri urbane de peste 11% (asta ca sa evidentiem si ca este un motor "economicos" :D), ramai cu turometrul in plaja 2.000-4.500 rpm si ai sa vezi cum poti iesi foarte usor din coloana ca sa-ti pierzi "colegii de trafic" in oglinda retrovizoare. Si nu uita: M3/DSG3. M6/DSG7 a pus producatorul pe ea insa nu pentru cand vrei sa fii "sportiv in oras".

Daca insa esti genul care schimba la 2.500 rpm atunci cand conduce "agresiv", nu are sens sa faci comparatie intre motorizari. Toate sunt identice, fara discutie. Da' banuiesc ca in cazu' asta nu mai stateai cu ochii in grafice si diagrame. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, daca schimbi vitezele la 2500 rpm "cazi" in treapta urmatoare sub 2000 rpm - in functie de etajarea cutiei te poti "duce" si catre 1500 rpm. Si atunci ce sa-i ceri unui benzinar ?

Cine da banii pe un motor de 180 CP, in mod normal o face ca sa "simta" calutii aia. Si asta inseamna schimbat treptele la > 3500 rpm.

In alta ordine de idei, data fiind diferenta de cilindree, chiar daca au acelasi cuplu maxim pornind de la aceeasi turatie, mie logic mi se pare ca un motor mai mare sa traga mai bine la turatii mici decat unul de cilndree redusa.

Ca sa sintetizez - vorbind aici de motorizari pe benzina din dotarea O3 - mie alegerea motorizarii mi se pare logic a fi facuta in functie de modul de exploatare al masinii:

- 90% urban cu iesiri "afara" ocazionale ( un week-end pe luna   un concediu pe an) - alegerea logica mi se pare 1.2 TSI;

- peste 60-70 extraurban, drumuri lungi priin tara - optim este 1.8 TSI;

- pentru un regim de exploatare mixt, majoritar urban totusi - 1.4 TSI mi se pare compromisul ideal.

Asta vorbind strict "logic" - in decizia de achizitie mai apar doi factori importanti: "dorinta" si "putinta" !

Dieselul merita achizitionat doar de catre cei care fac marea majoritate a drumurilor extraurban, pe distante lungi si care "aduna" multi km / an ( peste 30-35k km).

Si pentru cei la care diferenta de 1-2-3 l/100 km chiar inseamna ceva.

Bineinteles, aici mai apare si preferinta - recte "dorinta" - fiecaruia.

 

PS: Daca as conduce  > 90%  din timp in oras, drumuri scurte casa-serviciu - supermarket - scoala copii - etc , personal as opta pentru un benzinar aspirat. Dar astea sunt din ce in ce mai rare in ofertele producatorilor ( exceptie japonezii si coreenii) si complet absente din oferta VAG.

 

PPS: Daca in final ma decid pentru achizitia unei Octavia, am sa va tin la curent cu tot procesul incepand cu prima oferta, procesul de negociere  si pana la oferta finala si achizitie.

Inclusiv cu nominalizarea dealeri-lor si modul de abordare adoptat de fiecare dintre ei.

Pentru configuratiile prezentate de mine, nu sunt dispus sa dau mai mult de 21k Euro pentru varianta M6 FWD respectiv 23k Euro pentru varianta 4x4 DSG6. Asta inseamna un discount total de minimum 10 %.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti optimist cu discountul ala de minim 10%. Skoda vinde bine si nu are motive sa faca asa discounturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vor sa vanda ... si mai bine, vor face.

Daca nu - nu ma leaga absolut nimic de aceasta marca !

In ideea in care, la motorizare si echipare similara un Focus iese in oferta finala cu max. 2000 Euro mai ieftin decat Octavia - merg pe Octavia.

Daca diferenta este sensibil mai mare .... Focus. Fiind vorba despre o masina pe care o voi utiliza peste 90 % din timp singur, spatiul suplimentar oferit de Octavia nu este un "+" semnificativ.

Avantajul Skoda este dat de performantele dinamice superioare ale motorului 1.8 TSI fata de 1.5 EcoBoost.

 

La "prima strigare" - recte o discutie de 20 min la Intercar Sibiu - pretul ofertat pentru Octavia 1.8 TSI, M6 + Clever Pack Elegance + ceva maruntisuri ( nu mai retin exact) a fost 20.900 Euro.

Ce as mai vrea suplimentar ( vopsea, Pachet Sport Dinamic, senzori parcare) ar fi undeva la 1000-1200 Euro.  Ma gandesc ca se va gasi vre-un dealer dispus la un discout de 1000 Euro ca sa vanda !

Eu circul mult prin tara asa ca-mi este usor ca, in drum, sa intru si sa port cate o discutie fata-n-fata cu dealeri din Brasov, Cluj, Valcea, Bucuresti, Arad, Timisoara, Pitesti, Bucuresti ...

Daca vor tine toti "coada sus" asta e !

Este vorba despre o masina de firma nu de vre-un dream car pentru care sa merite sa fac eforturi deosebite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pierde zeci de ore, discutii si povesti, alergand la 6-7 dealeri prin toata tara ca sa castigi 500euro? cand iei masina pe firma de 20mii? hai zai, ca o dati in zgarcenie rau. 

 

Urmeaza sa alegam prin tara dupa o benzina mai ieftina cu 2bani?

 

Bafta in alegere! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca oricum am drumuri prin tara, ce ma costa 20 minute pentru o luare de contact ?

De exemplu, cand merg in Brasov, trec pe langa reprezentanta Skoda.

Cand intru in Cluj, iar trec pe langa reprezentanta Skoda.

In Valcea, este pe centura - trec pe langa ea la fiecare drum spre Pitesti / Bucuresti.

Nu as face asta daca ar insemna un efort suplimentar. Sa merg din Sibiu la Brasov, Cluj, Valcea, Timisoara, Bucuresti doar pentru discutii cu dealerii ar fi o idiotenie. Nu as castiga ca si discount cat m-ar costa deplasarile !

Si daca reusesc sa "scot" 1000 Euro cu un efort minim  nu-i mai bine sa-i cheltui pe o saptamana in Grecia ?

 

PS: Cand am decis achizitia unei noi masini, mi-am "fixat" in minte un prag de 20.000 Euro si n-as vrea sa-l depasesc ( cu mult).

Daca ar fi sa urc spre 25k deja ar fi alte optiuni ( am gasit o oferta excelenta: BMW 320 d xDrive, automat, BMW Inclusive 5 ani, conditii bune de finantare,  la 29k euro - dar are doua minusuri: cel mai mare ca este diesel si in plus, ar insemna un efort suplimentar)

 

Revenind la subiect: am inteles ca nicio sansa cu drive-test pe Octavia 1.8 TSI in Romania.

Dar macar un 1.4 TSI s-o gasi pe undeva ? 

Daca aveti vreo informatie despre vre-un dealer ce are aceasta varianta pentru drive-test va rog sa-mi spuneti.

Poate mi se-arata vre-un drum prin zona !

Modificat de marr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.000 de euro la o masina de 20.000 inseamna un discount de 5%, nu?

Da, pe asta il iei. In unele locuri poti sa urci si pana la 10% dar mai mult de atat sa nu crezi ca e un dat, ci o mare bafta daca poti sa "scoti"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu vei scoate niciodata 10% fara alte bonusuri (gen de la firma de leasing)

 

Offtopic:

vre-un se scrie vreun, impreunat

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz ca cuplul este problema pentru cei ce vor 1.8 Tsi, atunci luati cutie manuala si aveti 320Nm (asta in cazul in care este acelasi motor de pe Passat/Superb 3)

DSG este limitat la 250Nm

Si eu recomand 1.8 TSI pentru cei ce merg sub 25.000km/an

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Serban F:

Nu cred ca este acelasi motor (din cate stiu, 200CP/300Nm are versiunea "deblocata" de pe O3).

Buba este ca nici Skoda si nici PBN (Avia si Brady nu stiau/se faceau ca nu stiu de asa ceva) nu vor dori sa scoata limitarea indiferent de conditii.

Poti resofta dar... cu pierderea garantiei. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar face VW doua motoare de aceeasi putere si generatie diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buba este ca nici Skoda si nici PBN (Avia si Brady nu stiau/se faceau ca nu stiu de asa ceva) nu vor dori sa scoata limitarea indiferent de conditii.

Chiar dac-ar dori, nu pot. Oficial. Doar resoftare etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios dacă Phonebox ajută și la GPS. Dacă pui telefonul în el sigur nu ai semnal GPS dacă nu e adus din exterior. Mă tentează noul Bolero cu Smartlink pentru că pot în felul ăsta să pun pe ecranul din mașină Waze, o aplicație de navigație care îmi place mult.

Ce știți de Phonebox si amplificarea semnalului GPS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!