Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Pacat, nu stiam ca nu se poate la configuratia 1.2 incalzirea in parbriz.

 

La mine a fost un "must" comanda vocala la Columbus.- cum unii sunt cu Canton, eu am fost cu Columbus :P

 

Eu personal folosesc stergatorul spate - cred ca difera de la persoana la persoana. Insa pentru acel 1 sters dimineata cand e masina cu roua/zapada si 1-2 dati la drum lung, eu nu as comanda fara - again, parere si decizie personala

 

Efectul de antiorbire in oglinzile laterale, again, personal imi place - nu o data s-a intamplat sa "enervez" cu mersul meu legal si sa primesc flash-uri

 

Duzele incalzite le detin, singura diferenta personala care am observato intre O3 - duze incalzite - si masinile anterioare fara duze incalzite, la toate folosind aceasi solutie, e ca la cele fara dureaza poate un pic pana dezgheata - in cazul in care ingheata duza - , in restu personal nu am observat nimica.

 

Oricum, masina are o configuratie decenta la acel pret, deci sa fie intr-un ceas bun ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura optiune pe care o regret si o recomand cu caldura este "Incalzire stationara cu telecomanda", daca as putea sa dau timpul inapoi la ziua comenzii pe asta as pune-o prima.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i, daca ai Columbus, merita comanda vocala, si atunci ar merita sa te fortezi si pentru Canton... Pretul e insa destul de mare! Mai mult, daca iese generatia noua de Bolero cu MirrorLink, e destul.

 

Am mai citit pe-aici ca efectul antiorbire la oglinzile exterioare le "inverzeste" prea tare, (atunci nu mai imi pare rau  :P ) - dar totusi, ceva tre' sa fie... pe mine chiar ma deranjeaza farurile din spate in oglinda stanga, noaptea. S-o fi putand schimba doar oglinda cu ceva "heliomat" aftermarket? Eu as da 90 Euro, daca si-ar face bine treaba, sincer.

 

DMS nu se poate la 1.2... si se poate la 1.4... de ce oare? :huh: ...  parca nu erau diferente notabile intre motoarele astea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut un drive test cu 1.2, inainte sa iau masina. Atunci mi s-a parut ok motorul, fiind obijnuit cu un motor aspirat inainte (1.4 benzina).

Acum 1.4TSI mi se pare un motor foarte ok, care trage bine (si consuma putin).

 

Eu cred ca sunt diferente mai mici intre 1.8 vs 1.4 si diferente mari (notabile) intre 1.4 vs 1.2  (vezi valorile de cuplu).

Insa, combinatia 1.2 DSG este o optiune interesanta (pentru cei care au un buget de 1.4 M6).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va luati oglinzi exterioare heliomate fara sa stiti cat costa pe urma daca se fura sau se sparg, mai bine oglinzi normale, rabatabil electric e ok (e util si ca vezi daca ai inchis sau nu masina, ele se rabateaza cand incui masina din telecomanda) dar normale nu heliomate.

 

Cred ca nu au pus DMS pe 1.2 (si la G7 este la fel), ca sa te faca sa urci mai sus, sa vrei 1.4, la fel si suspensia spate independenta, la G7 este incepand cu 1.4tsi, la O3 este incepand cu 1.8tsi.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea era retorica. Pai tocmai, diferenta de cuplu este evidenta. Specifica Skoda undeva ca rapoartele din DSG imbunatatesc cuplul motor? :icon_confused:

 

Optiunea cu DSG e interesanta datorita confortului, si nu pentru performante. De aceea nu se pune DMS, probabil. Sau parbriz incalzit, consuma mult. Sau start-stop, daca stai vara cu clima pornita la semafor, o sa-i dea prin cap motorasului sa porneasca din nou, sau nici nu se opreste...

 

Nu-i nici o problema sa alegi un motor mic, fiecare dupa bugetul pe care-l are la dispozitie, perfect normal. Dar nu poti apoi sa ceri optiuni care il depasesc.

 

Poti in schimb sa umpli configuratia cu gadgeturi, aici Skoda chiar a dat lovitura la marketing. Sesisez tendinta ca lumea sa aleaga configuratii in care banii dati pe optiuni sunt mai multi decat diferenta pentru un model de baza mai potent. Foarte bine, pana la urma, unii prefera fondul, altii forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferența între 1.2 Tsi si 1.4 Tsi 140 cp este indiscutabila.

Diferența între 1.2 Tsi/DSG si 1.4 Tsi 122 cp/M6 pe care il am acum este aproape insesizabila, cel puțin din cât am testat eu 1.2 Tsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Amyd:

Trebuie sa tinem cont si de faptul ca "noul" 1.8 TSI este limitat de producator din cauza "bijuteriei" numita DSG7. Indirect Skoda a beneficiat si de protectia la "canibalizare" pentru vRS (in "parametri normati" este apropiat de mai "varstnicul" 2.0 TSI, atingand "cu gratie" 200 CP / 290 Nm). Dar asta e cu totul alt subiect.

Am avut ocazia sa conduc 1.2 TSI, 1.8 TSI il stiu deja "pe de rost" iar pentru 1.4 TSI pot presupune cam pe unde s-ar incadra. Exista diferente semnificative intre motorizari la pretul de achizitie si performante dinamice "in sarcina", marginale la consum (mai ales la cel urban) si aproape insesizabile la performantele dinamice "de oras".

In privinta exploatarii la nivel de "masina de familie" (4 persoane, portbagaj plin, A/C), 1.8 TSI M6 (stiu ca DSG ar fi influentat aici :P), este la limita confortului dpdv al performantelor dinamice la viteze de peste 110 km/h, acceleratia fiind semnificativ mai "redusa" decat in cazul in care masina era mai putin incarcata (2 persoane, bagaj redus, A/C).

Cat despre 1.2 DSG, nu cred sa fie niciodata o optiune interesanta comparativ cu 1.4 M6 tocmai pentru ca DSG-ul anuleaza "avantajul" (sunt voci care tot sugereaza ca pretul ar trebui considerat avantaj doar in momentul in care toate elementele tehnice sunt indeplinite la "minim de confort") pretului de achizitie. Sau da, ar putea fi considerata "optiune interesanta"... pentru companii. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e niciun păcat sa alegi confortul in defavoarea unei puteri suplimentare a motorului..pe care, sincer, la traficul din România si la lipsa de autostrăzi, nu prea ai unde sa o folosești.

Cel mai bine imi dau seama de asta cand fac un drum Tm-Buc si imi dau seama ca mai mult de un sfert din timp il petrec la ieșirea/intrarea din/in oraș (7 ore drumul din care 1 ora ies din Tm si 1 ora intru in Buc).

Probabil cu 1.2 voi face acelasi drum in 8 ore, dar in orașe voi fi cu zâmbetul pe buze ca nu mai mestec in cutie, cu urechile "gaghilate in mod placut" de Canton si cu ochii odihniți datorită xenonului:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i, daca ai Columbus, merita comanda vocala

 

Am mai vazut lume care zice chestia si nu inteleg de ce. Comanda vocala face exact acelasi lucru indiferent de unitatea multimedia. Eu le am pe amandoua si nu am folosit inca deloc comanda vocala. E mult mai rapid sa folosesti celelalte butoane pt apelare, cel putin pt mine.

 

As indica mai degraba pt cine e meloman si pune si Canton, sa incerce sa ajunga si la Columbus. Pentru ca stie formate in plus (loss-less).

 

PS: OctyKo, eu personal dintre 1.2+DSG si 1.4+M6 as alege prima varianta. :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@OctyKo:

N-a zis nimeni ca ar fi o rusine sa alegi confortul in detrimentul puterii (indiferent de subiect ;)). Oricum, problema puterii nu se punea la partea de autostrada. Era vorba de viteza de la care masina (incarcata) te face sa simti ca economiile vin cu un pret. Si asta se simte pe orice DN in momentul in care pentru a depasi la 80 km/h trebuie sa incepi sa crezi si in divinitate.

Pe partea de confort s-ar fi putut merge pe ACC (cuplat cu DSG chiar trebuie sa fie "interesant") in detrimentul Canton-ului (departe de standard pentru un audiofil).

 

Ca si TudorM si eu recomand 1.2 DSG fata de 1.4 M6 mai ales in momentul in care se aduc in discutie confortul in oras si diferentele "dinamice". Asta este si motivul pentru care am avut ocazia sa conduc asa ceva (am fost intrebat de cineva apropiat si asta am recomandat). Desigur, eu conduc 1.8, TudorM se chinuie cu 2.0 (un fel de vRS :P) de unde o persoana rau intentionata ar putea trage concluzia ca e mai bine ca am putut sa luam ce ne-am dorit decat sa fim pusi in situatia de a alege ce recomandam. :)
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam doar la faptul ca poti accesa meniul de navigatie folosind comanda vocala, din mers. Dar si aici sunt neajunsuri, trebuie sa rostesti foarte clar comenzile si numele in engleza, altfel nu le recunoaste. Pana la urma comanda vocala nu merita nimic, e doar o fitza, dar daca o ai, e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draivhom! :)

 

Am condus o Honda Accord la care comanda vocala accesa destul de multe (poate si la Skoda sa fie, dar n-am incercat): radio on/off, fan speed up/down, temperature up/down parca, etc.

 

Totusi e ciudat: ca sa accesezi meniul, trebuie sa apesi un buton, ca apoi sa dai o comanda vocala unui "ceh micutz" si asta sa apese un alt buton pe care l-ai fi putut apasa tu de la inceput... si cateodata nici nu pricepe ce vrei sa-i spui :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de "colbeibi", in căutarea mașinii ideale am testat si un Ford Focus cu noul si fantasticul sync2. De 3500 euro (!!) primesti navigatie si un sistem Sony acceptabil, dar funcția vocala lasa muuult de dorit ( poate si din cauza englezei balcanice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrebare / sfat pentru ultimii colegii care au comandat Octavia: in 1 luna începe Rabla 2015; se poate profita de un discount suplimentar de 5,000 ron (6,500 minus cumpărare tichet). Chiar dacă s-a dat comanda. Am vorbit si pentru mine si e posibil si eu sa apelez la aceasta facilitate. E mai simplu pentru persoane fizice dar se poate aplica si pt persoane juridice. Puteți întreba la dealer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai aveți ceva informații noi despre modificările/îmbunătățirile din săptămana 22 de fabricație pentru O3?

Dealer-ul mi-a confirmat ca vor fi ceva noutati, dar nu a știut sa imi spună ce anume. Daca dau comanda in prima săptămana din Aprilie sunt șanse sa prind bw22?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

 

In primul rand vreau sa va multumesc pentru toate informatiile postate de voi aici, mi-au fost de mare folos in configurarea masinii. Dupa ce am citit tot forumul (si alte informatii de pe net), sunt atat de ferm hotarat sa schimb vechiul Renault Megane 2 pentru Octavia 3, incat nici nu mai am nevoie sa fac drive test.  Am fost la PBN si as fi vrut sa configurez plecand de la echiparea Smart, care are o reducere semnificativa, dar mi s-a spus ca nu permite adaugarea farurilor cu xenon si nici a pachetelor. Prin urmare, am schitat o dotare cu consultantul de vanzari, plecand de la motorul de 1.4 TSI cutie manuala in echiparea Elegance + optionale de 1.250 E. In afara de reducerea de pachet Clever Pack, in valoare de 744 euro si scaderea unui tichet rabla (pe care nu-l am), mi-a mai acordat o reducere de 3 % din “maxim posibil 3,5 %”, asa cum s-a exprimat consultantul, plus promisiuni de inca vreo suta de euro in ceva diverse.

Acasa, am refacut optionalele si m-am cam decis la astea, in valoare de 1.676 euro:

-        CleverPack Elegance

-        Afisaj Maxi-DOT color

-        DAB - receptie audio digitala

-        Driving Mode Selection

-        Elemente suplimentare protectie sasiu

-        Radio-CD Bolero

-        Senzori parcare spate

-        Maruntisuri (Set plase in compartiment portbagaj, Detectare oboseala sofer, Duze stropitoare parbriz incalzit, Elemente decorative habitaclu cu aspect lemn, Iluminare spatiu pentru picioare fata/spate, ,Jante aliaj usor Ilias 6.5x16", Pregatire GSM Confort cu Bluetooth, MDI (Multimedia Device Interface) USB si aux-IN, Proiectoare de ceata fumurii (fara cornering).

Ce parere aveti despre aceasta configurare ?

Pretul a ajuns la 21.000 de euro (cu reducerea de pachet de 744, dar fara rabla si fara discount dealer). Mentionez ca achizitia o voi face pe persoana fizica, cu plata integrala, fara leasing, imprumut sau buy-back. Adaug, dar probabil ca n-are relevanta, ca sotia a cumparat prin 2005 un VW Polo de la un alt dealer din tara.

Acum vreau sa urmez sfaturile voastre si voi trimite mail-uri la mai multi dealeri sa vad ce oferte primesc. Eu sunt din Bucuresti, dar voi testa si dealeri din alte judete.

Rugamintea este, daca ma puteti ajuta cu urmatoarele:

-        Credeti ca am sanse sa obtin un discount de 8 %, ceea ce ar cobori pretul final la aprox. 18.000, adica OK pentru mine ? Pentru ca nu accepta plata direct in euro, voi pierde cam 2-3 % din conversiile valutare.

-        A introdus cineva dintre voi clauza in contract privind prezenta langa masina a proprietarului in timpul interventiilor in service ? 

-        A solicitat cineva ca bonus revizii gratuite ?

-        Ce altceva ar putea fi obtinut ? 

-        Tichetul rabla il procura dealerul si cam cat costa in perioada asta ?

-        Dintre cei care au cumparat de la Metrotehnica (de care eu personal nu am auzit inainte de a citi aici pe forum, dar imi fac mea culpa), puteti confirma ca au reducerea cea mai mare si foarte important, ca sunt seriosi?

-        De care dealeri sa ma feresc, si ma refer aici la cei care au creat probleme in procesul de cumparare/livrare ?

 

Va multumesc anticipat pentru ajutor si va doresc toate cele bune !

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Norman

Salut,

Si eu sunt in procesul de achiziție al unei O3. Ce pot sa iti spun e ca am gasit discount-uri mai bune in tara fata de Bucuresti, deși ma asteptam sa fie invers ( in mod normal, rulajul mare de mașini vândute determina o marja mai buna si implicit un discount mai mare de oferit..daca se vrea).

In momentul de fata, cel mai bun discount l-am obținut de la dealer-ul din TM, urmat de CJ, BV si Bucuresti.

Ca diferențe, menționez ca masina se va cumpara impreuna cu alte 2 O3 (deci am mai obținut un discount de flota), de aceea nu menționez procentul pentru ca e irelevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspuns, la 3 masini mai mult ca sigur ca negociezi doar a doua cifra a discountului ;) Daca ma hotaram mai repede, poate ma includeai si pe mine in flota :D. Glumesc, vad eu cum o scot la capat, am ceva pregatire si experienta in negocieri, dar cele mai concludente sunt totusi realizarile cumparatorilor recenti ale acestei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu cred ca vei obține acel 8% prin artificii, mai ales pentru plata Cash. Dealerii sunt mai darnici dacă iei la pachet și finanțarea lor.

Dacă tu te bazezi pe cei 8%, alege și o configurație în ideea în care nu-i vei obține.

Contrar a ceea ce se spune pe aici, nu exista o diferențiere a lor (a dealerilor) funcție de cate mașini vând prin prisma marjelor suplimentare. Cat are marja Metrotehnica, la fel are și dealerul de la Cluj de exemplu. Diferențele vin din gradul lor de disperare :)

Tichetul va fi mai scump la început, în jur de 12-1500 lei.

Plata o vei face la BNR+1%, fa tu matematica

Nu poți introduce clauza ref la service în contractul de mașină. Este un contract standard de la importator, nu se negociază. Prezenta ta lângă mașina depinde de bucătăria și transparenta fiecărui dealer. Dacă reușești sa obții ceva avantaje pe revizii, cere-le anexa la contractul de vânzare cumpărare în care sa se specifice aceste chestii suplimentare (vezi sa fie și manopera moca, nu doar un schimb de ulei)

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Norman

Eu te sfătuiesc sa ai o configurare fixa a mașinii si apoi sa trimiți in paralel aceeași configurație la dealerii din București (sau din țara ) pentru a face comparație

Totodata ar fi util sa te interesezi si dacă viitoarea mașina va intra in producție după sapt. 22 poate vor fi mai multe schimbări fata de actuala Octavia.

Sunt sigur ca poți obține un discount mai mare decât cel înaintat de dealer

Succes in decizii intelepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pbn este zgarcit la discount. Incearca si la avia motors. Sunt mai flexibili

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplator am cerut si eu o oferta de pret la PNB pentru un G7, tot pornind de la premiza ca avand un rulaj mare isi permit sa dea si discounturi pe masura.

Am primit fantasticul discount de 0% :) Si nu e pentru o configuratie de baza, nici pe departe, Sunt pe val, deci is permit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norman

 

Aceeasi configuratie am luat si eu la octavia3 sosita la sfarsitul lui septembrie 2014, insa motor 2.0TDI DSG la pretul de 21.500 de la Brady.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!