Jump to content

Sfat achizitie Skoda Rapid


rayn
 Share

Postare recomandată

Nu am mai auzit proprietari de 1.2TSI sa se planga de probleme cu lantul de distributie la Skoda Rapid. Tatal meu a cumparat un Rapid 1.2TSI 86CP, dar are abea 2000km si nici o problema.Am confirmare de la deaeler ca fabrica a recunoscut problemele si ele au fost rezolvate incepand cu aparatia Rapid-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme nu mai sunt. cica s-au rezolvat/remediat.

 

de ce nu va uitati si la Seat Toledo? ca e mai ieftina si mai dotata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Masinuta mea a ajuns ieri. Astept de pe 8.08. Nu a parut asa mult ca mai am o masina pe care o folosesc. Azi o ridic. Din intamplare m.am intalnit cu transportatorul in oras la semafor. Au dat.o jos foarte grijulii. Masina arata impecabil. jantele o nebunie oglinzile vopsite in negru metalizat stopurile spate fumurii si xenoanele fac din masina alba ceva uimitor. Interiorul ..hmm..scaunele sport cu rosu volan sport cu comenzi pedalier sport cromat elemente cromate si insertia din plansa de bord cu acel material negru lucios...o nebunie. Cred ca daca ar fi avut sigla de o masina scumpa lumea nu ar mai spune ca este o masina low cost. Motorul revin ca nu stiu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când poți, pune poze: D

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@grig_sorin: ce motor , echipare si dotari ai comandat?

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

Asteptam bineinteles poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 86 cai motor. Revin cu poze. Am facut primii 40 km. Sunt foarte incantat. Acum masina fiind noua toti se bucura f mult ca e wow. Revin imediat cu poze si impresii. Pe astia 40 km consumul a fost 6%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici avem CONSILIERE ACHIZITIE.

 

Impresii, discutii despre consum si altele va rog sa deschideti topic separat in aria TEHNICA sau la Masina Mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! :)

 

In spiritul discutiei care pune in evidenta avantaje/dezavantaje intre Rapid si Octavia, imi permit sa vin cu o intrebare (sau mai degraba o nedumerire) argumentata pe larg.

 

Ce (mai) ofera Octavia in plus, in prezent, in raport cu un model din clasa inferioara (ex. Rapid) din punct de vedere tehnic (nu tehnologic!) pentru a ma face sa cumpar o masina mai scumpa? Ce inseamna clasa superioara - doar spatiu mai mare, acces la un numar in plus de optionale? Eu cred ca acestea doua nu sunt suficiente pentru a putea cataloga un autoturism in raport cu altul ca fiind clasa (mult) superioara, asa cum se vehiculeaza intre cele doua modele invocate. 

 

Si pentru argumentare, am sa fac apel la trecut, pentru ca, stim - daca istoria nu ne invata nimic, atunci aceasta a fost degeaba: pana la O3, clasa superioara insemna nu numai spatiu mai mare si acces la optionale suplimentare, ci mai ales evolutie din punct de vedere tehnic! Astfel, O2 insemna, in raport cu Fabia de atunci sau cu Rapid-ul abia lansat (la inceput de 2013) o platforma tehnica superioara - iar asta se transpunea cel mai vizibil in solutia constructiva a puntii spate! O2 oferea (acum 9 ani!) suspensie spate independenta! Unul dintre cele mai mari atuuri de natura tehnica, care se concretizeaza in confort mult sporit, stabilitate si comportament dinamic (si la limita) superioare etc. Ce-i drept, toate acestea se obtin cu costuri de investitie (din partea producatorului si al proprietarului) si costuri de intretinere (din partea proprietarului) mai ridicate decat in cazul unei punti (asa zisa) clasica.

 

Dupa cum stim toti, O3 ne ofera azi, la 9 ani de la lansarea O2, suspensie spate de tip "semi-independenta", cu punte in H cu profil deformabil...asemeni lui Golf 7 (ca sa nu fim partinitori). Rapid ofera, de asemenea, suspensie spate de tip "semi-independenta" - si atunci care mai este avantajul tehnic care sa ma faca sa cumpar o (asa zisa) clasa superioara? Spatiul, display-ul mai modern al navigatiei? Acestea sunt detalii, care nu concura la performante dinamice superioare. Iar generatia motorizarii nu intra in calcul, pentru ca si Rapid poate primi oricand noua generatie de 1.2 TSI, la fel cum a primit si Polo FL (in ciuda platformei diferite, asa cum spuneau unii...Si e logic, montantii motorului sunt cei care au primit modificarile necesare montarii noului motor, cu galeria de evacuare spre spate, nefiind necesara intreaga - si noua - platforma MQB pentru asta).

 

Concluzionez: de ce as da cu 2500 euro mai mult pe O3 (variante Ambition fix echivalente, generate prin configurator) in conditiile in care spatiul nu este un criteriu? As fi dat in trecut, tocmai pentru a obtine tehnica si dinamica superioara (spatiul venind in plan secund, pt mine)! In conditiile de acum, nu obtin nimic concret, fundamental diferit in plus intre cele doua modele. Iar calitatea e discutabila in anumite privinte - O2 -> panouri usi din spuma poliuretanica - O3 -> plastic; diferenta grosime tabla O2 fata de O3 de neimaginat, cu un minus evident pt O3 (in plus, ati vazut cat de mult sunt decupate aripile sub capota in zona prinderii de contra-aripa? sunt gauri de poti baga degetele printre aripa si contra-aripa si sa "mangai" arcurile cu mana-iar apa intra le fel de usor pe acolo....Si sa nu uitam, preturile de achizitie nu au scazut de la O2 la O3, desi se ofera o masina mai slaba calitativ si tehnic decat precedenta. Pacat ca s-a ajuns in situatia in care i30 si C'eed sa ofere suspensie independenta pe spate, iar VW, pe Golf si O3, sa faca un pas inapoi, catre o solutie tehnica utilizata inclusiv pe Logan (care are punte spate FIX de acelasi tip, cu FIX acelasi profil - nimic diferit). Si da, O3 cu peste 140CP are suspensie independenta, dar costa de la 20.000 de euro in sus....putin diferit fata de cum se vindea O2 in trecut, nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pentru tine doar suspensia spate conteaza, atunci da, Octavia 3 e la fel de inapoiata tehnic ca si Rapid.

Uiti totusi ca in afara de puntea spate, Octavia 3 vine cu o platforma tehnica total noua, care nu inseamna doar motorizari, ci si un nou sistem electric si de confort, o masina mai usoara decat generatia anterioara, care se traduc in eficienta mai buna, consumuri de combustibil mai reduse, insonorizare mai buna, dotari noi, etc. Eu consider Octavia 3 ca fiind cu 2 generatii mai noua decat Rapid. E suficient sa te urci in Rapid si sa vezi ca e o masina facuta cu reducere de costuri, plecand de la forma si tapiteria scaunelor pana la materialele folosite la interior.

Da, probabil va primi motorizarile de generatie noua, insa asta nu o va face sa fie egala cu Octavia 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, desigur, ce spui tu e adevarat cu privire la O3. Si, in plus, nu am mentionat nicidecum ca Rapid ar fi/va putea fi/ar trebui sa fie egala cu O3, ar fi o aberatie, evident. Ce am subliniat este ca, pentru mine, 50% din motivatia de a cumpara o clasa superioara s-au dus pe apa "taierii de costuri" adusa de VW chiar si la nivelul Golf/Octavia; si e pacat. Si cred, si eu, ca Octavia este O generatie mai noua decat Rapid (pentru ca asa si este, cronologic vorbind, dpdv al platformei tehnice); nu am spus ca Rapid ar fi egal sau peste O3 in general, ci doar in particular, in ceea ce priveste solutiille tehnice adoptate pentru tot ceea ce inseamna suspensie spate - care mie unul mi se pare esentiala, in special in cazul unei masini incarcate. Repet, nu incerc sa aduc Rapid la egalitate cu O3, pentru ca nu sunt, in general vorbind. Insa, pentru mine, dpdv tehnic, O3 este o dezamagire in raport cu ceea ce ar fi putut/trebuit sa fie, stiind de la ce s-a pornit, respectiv O2. Crede-ma, am in familie O2, si am zis clar, O3 va fi urmatoarea achizitie, stiind cum arata/se comporta O2....dar ajuns la dealer, coborat din O2, si urcat in O3...am zis: "meh...".

 

Sa nu uitam ca asta cred eu, evident, caci eu am scris, si deci nu este o axioma! :) fiecare crede ce doreste si expune argumentele pe care le considera mai potrivite. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, e ca si cum ai zice ca Polo si Golf 7 sunt la fel doar pentru ca ambele au acelasi 1.2 TSI si suspensie semi-rigida spate. Si totusi cand te urci in ele parca ceva e altfel...

 

Cu cat pretul Rapid-ului e mai apropiat de cel al unei Octavii cu atat Rapid-ul merita din ce in ce mai putin, din punctul meu de vedere.

2.500 de euro, pentru unele persoane, nu sunt destui cat sa merite sa renunte la confortul oferit in plus de Octavia; pentru altii sunt prea multi cat sa merite efortul de a trece la clasa superioara. Si ambii au dreptate! Pentru ca banii au valoare diferita pentru oameni diferiti!

 

Lasand la o parte ca nu toata lumea vrea acelasi lucru de la o masina. Unii cauta confort, liniste, imagine(??), stabilitate (da, Octavia e superioara chiar cu aceeasi suspensie spate) in timp ce altii cauta doar un mijloc de transport care sa faca rece (sau cald) si cam atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clara treaba cu pretul! Acesta fiind si motivul pentru care nimeni sanatos la minte nu ar fi luat Rapid-ul la pretul de la lansare, comparat cu O3 de la acel moment sau, nu mai zic, cu O2, care era mai ieftina, si pe care eu o "elogiez" aici pentru suspensia independenta. :P

 

Dupa mine, Rapid a devenit competitiv doar dupa scaderea de pret, si in versiuni care sa nu sara de 15000-16000 de euro, max.

 

Voi insa cum vedeti aceasta solutie pentru noua generatie de Octavia/Golf? Caci cine nu vrea doar un mijloc de deplasare de la A la B, cum spuneai, probabil ca va fi interesat si de confortul ori de calitatile dinamice oferite  (in trecut) de o suspensie independenta...asadar, pentru un cunoscator ar trebui, ma gandesc, sa conteze acest aspect. 

 

Si repet, nu am zis ca Rapid-O3 / Polo-Golf sun LA FEL; ci doar ca au aceeasi punte, desi sunt clase diferite, si dupa capul meu, ar trebui sa fie diferite nu doar la interior/dimensiuni/optionale - comparatia va fi si mai evidenta cand va fi lansat noul Polo, care va folosi aceeasi platforma MQB, scurtata/ingustata. Atunci chiar vei cumpara aceeasi platforma tehnica (Polo/Golf-MQB), scanata la 120% ca dimensiuni, si cam atat. Pentru ca aici vine problema mea: fie ca vom cumpara Polo sau Golf, in viitorul apropiat, vom lua, tehnic vorbind, aceeasi masina, diferentele fiind in final doar de dimensiuni...si asta e o semi-pacaleala pentru aceia care dorim de la o clasa superioara, superioritate tehnica, nu doar de imagine/spatiu...

 

PS. cred ca am enervat un pic lumea, asa ca am sa ma rezum la a citi parerile voastre, si am sa ma opresc, caci nu vreau sa seman discutii (prea) aprinse in preajma sarbatorilor :)

Modificat de RaduSk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O masina e mai mult decat sasiu si suspensie. Nu neaga nimeni avantajele suspensiei independente dar nu e dracu chiar atat de negru precum pare.

 

Am avut peste noapte, la test-drive, si un Leon si o Octavie 3 si un Golf, toate cu punte pe spate, si nu pot sa spun ca la mers normal diferenta e atat de clara fata de actuala masina. Mai pe romaneste nu a ajuns sa ma deranjeze suspensia, ba din contra, e 99% la fel.

Culmea, cea a Leonului, sport cu jante pe 17, era mai confortabila decat actuala, desi mai dura evident.

 

In rest... Golf-ul 7 imparte  aceeasi platforma si cu A3-ul. Si cu Pasast-ul! Si cu viitorul A4. Si cu viitorul A6 chiar! Si totusi masinile sunt cum nu se poate mai diferite. Pana la urma si cele vechi erau pe aceeasi platforma PQ35 (cele mai mari, de la Passat in sus, pe o derivata din aceasta - PQ46), dar asta nu le facea la fel.

 

Octavia este mai bine insonorizata decat Rapid, are materiale mai bune la interior, scaune mai bune, spatiu mai mult - care, chiar daca nu e necesar, aduce un plus de confort, dotari in plus - care pot face diferenta pentru unii, platforma mai buna - care, dupa cum s-a mai spus, aduce un consum mai mic, o agilitate crescuta cu aceleasi motoare si o stabilitate mai buna, cu aceeasi punte spate. Dar o fac toate astea o masina mai buna? Pai... da!

 

Diferentele dintre clase sunt foarte, foarte mici. Daca te sui intr-un A4 si apoi intr-un A6 poti sa aduci aceleasi argumente ca nu ar merita. Ca are doar cateva dotari in plus, e putin mai mare, materiale ceva mai bune, aspect ceva mai placut. Pai... da! Toate astea o fac sa apartina clasei imediat superioare! Astea fac diferenta!

Nu o sa poti niciodata, indiferent de marca, sa te urci dintr-o compacta in masina imediat urmatoare in clasa si sa zici ca te-ai suit din Logan in S-Klasse, tocmai de aceea si diferentele de preturi sunt atat de mici intre ele!

 

La care te opresti tu si unde pui piciorul in prag si zici ca nu merita sa dai mai multi bani, asta e strict problema ta! Nimeni nu-ti poate impune tie ce sa cumperi! Dar da, Octavia este o masina mai buna decat Rapid, chiar si cu suspensia spate semi-rigida! Si aici... nu prea mai are nimeni ce sa comenteze pentru ca, chit ca ne place sau nu, e un adevar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca nu pot decat sa fiu de acord, in general, cu afirmatiile tale.

 

Apreciez efortul tau de a raspunde argumentat, pe larg! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Un Rapid 1.2 in parcare de 1000 km si este chiar ok .

Daca as vrea sa fiu carcotas as spune ca ia aprox 10% in oras si antifonare care lasa de dorit .

In rest pot spune ca la valoarea ei comparativ cu masini low cost si aici ma refer la Logan , Duster si Hyundai I30 ( masini care le am de la 0 km ) masina chiar isi merita banutii .

Daca va face cu ochiul modelul de masina nu cred ca veti regreta daca o achizitionati .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua. Sunt nou pe acest forum. Conduc o Skoda Rapid 1,2TSI - Elegance. Dupa aproape 3000 km sunt foarte multumit de masina. Se inscrie in parametrii prezentati de cartea tehnica. fiind un motor de turatie trebuie condus mai cu atentie si atunci masina se comporta impecabil. Recunosc ca nu sunt un vitezoman.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare baieti,

 

Jonglam cu ideea de a-mi lua un Rapid 1.2TSI pana cand am facut niste cautari pe net si am vazut o gramada de review-uri negative ale acestui motor de prin 2009 pana 2012.

 

Acum am inteles ca grupul a schimbat platforma de construictie ,a anumit-o generic MQB si ca motoarele TSI au transmisie pe curea in loc de lantul buclucas.

 

In bugetul meu de 13000 E se incadreaza un Rapid Active 1.2TSI.

Din ce citesc pe forum parerile sunt impartite: unii sustin ca Rapid-ul inca mai are motoare pe lant si doar O3 are curea pe cand altii sustin ca si la Rapid au montat curea.

 

As dori ca cine si-a luat un rapid 1.2TSI pe curea sa ma ajute si pe mine cu un sfat.

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 1.2 TSI de pe Rapid sunt inca cele cu distributia pe lant. Skoda/VW se jura ca au reparat problemele gasite de tine prin diverse surse. Si inclin sa cred ca asa este, le-au reparat. Nu am mai gasit vreo plangere in sensul acesta (asa cum ai observat si tu....din 2012).

Motoarele 1.2 TSI folosite pe MQB sunt cu distributia pe curea.

 

 

Rapid nu este pe platforma MQB. 

 

 

S-a mai discutat dilema ta, de multe ori. 

 

Succes in alegere!

 

Eu la buget aprox 13mii, am zis ca iau un Rapid si am luat Octavia la 15.500 cu echipare elegance si o carca de optionale

Modificat de warlock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Sunt nou pe acest forum. Conduc o Skoda Rapid 1,2TSI - Elegance. Dupa aproape 3000 km sunt foarte multumit de masina. Se inscrie in parametrii prezentati de cartea tehnica. fiind un motor de turatie trebuie condus mai cu atentie si atunci masina se comporta impecabil. Recunosc ca nu sunt un vitezoman.

Motor de turatie? Poti te rog sa fi mai explicit, si eu am acelasi motor, motoarele de turatie stiu ca au cuplul foarte sus, nu e cazul la noi, mai ales ca e turbo...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 1.2 TSI de pe Rapid sunt inca cele cu distributia pe lant. Skoda/VW se jura ca au reparat problemele gasite de tine prin diverse surse. Si inclin sa cred ca asa este, le-au reparat. Nu am mai gasit vreo plangere in sensul acesta (asa cum ai observat si tu....din 2012).

Motoarele 1.2 TSI folosite pe MQB sunt cu distributia pe curea.

Rapid nu este pe platforma MQB.

S-a mai discutat dilema ta, de multe ori.

Succes in alegere!

Eu la buget aprox 13mii, am zis ca iau un Rapid si am luat Octavia la 15.500 cu echipare elegance si o carca de optionale

Mersi pentru info.

Cum se comporta Octavia ta pana acum?

Din ce an este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata,

Apropos de dilema distributie pe curea sau lant, eu am Rapid 1.2 TSI 105 CP, 6 trepte.

Cand am facut comanda, in mai 2014, de la dealer stiam ca e pe lant.... doar ca in august cand am lua-o au ramas si ei mirati ca de fapt e model 2015 cu motor CBZH

Are cineva idee de diferente, ca eu sunt cam confuz si sincer "paralel" cu tehnica ! :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înțelegem ca motorul 2015 de 1.2 TSI de pe Rapid cu seria CBZH vine pe curea? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai d-aia intreb, poate cineva e mai avizat decat cei de la Avia Motors...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor,

Fiind un topic de consiliere achiziție și nu tehnic, pot face doar aprecieri subiective.

Eu am optat pentru Rapid din motive financiare, adică am vrut o mașină noua în limita unui disponibil de 15.000 de euro.

Nu sunt adeptul SH-urilor, am avut Fabia si Octavia de servici și Passat personal, deci cam știu despre ce și cum...

Am cochetat și cu Octavia (asa ca feed-back din presa de specialitate: se pare ca cehii fac un Passat mai bun) dar la aceleași opționale m-ar fi costat peste 18.000 și nu eram dispus sa fac credit. Rapid-ul l-am scos la 14.000, prețul ei de catalog fiind de 16.000 (euro evident)

Ca impresii despre mașina: am făcut rodajul recomandat în carte, 1500 km, cu grija sa nu depășesc 130 km/h deși pe A2 m-am trezit ca aveam 150 fără sa-mi dau seama. Si asta cam pe la 2900 de turometru intr-a 6-sea, deci la capitolul insonorizare sta mai bine decât se crede.

Adevărat e ca nu-și merita numele, nu e rapida nici benzinara asta, dar deocamdată am doar 2500 km cu ea (având mașina de servici - de zi cu zi) și poate încă sunt hiper protectiv și nu ma dau la ea. Dar din ce am constatat pana acum, te poți baza pe ea și într-a 3-a, chiar si a 4-a dacă dai pedala te baga în scaun când intra turbina după 1500 de ture.

In concluzie nu regret alegerea mea, cel puțin deocamdată, dar nici nu pot recomanda nimănui.

Cea mai buna mașină e cea pe care ți-o poți permite ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!