Jump to content
Sign in to follow this  
rayn

Sfat achizitie Skoda Rapid

Recommended Posts

rayn

Doresc sa achizitionez in viitorul apropoiat un Rapid 1.2 tsi/86cp, ce ma framinta pe mine este daca s-au remediat celebrele probleme ale acestui motor Astept pareri/sfaturi etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Da, s-au remediat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRAPAR

@Rave: Ce remedieri s-au facut la 1.2 TSI "vechi" ?

Problema de la turbo pare remediata, dar problema de la distributie (lant) nu prea. "Conversia" distributiei cu lant in distributie cu curea arata ca VAG nu a gasit o alta solutie fiabila. Doar isi asuma (probabil) rezolvarea problemei pentru o perioada de garantie marita la 4 ani...

Legat de asta, poate ca o solutie mai cinstita era echiparea Rapidului cu motoarele 1.4 MPI 85 CP utilizate si in prezent pe Fabia/Ibiza.

Edited by DRAPAR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Pai eu, de exemplu, am peste 20.000 Km cu lantul schimbat si nu a mai aparut zgomotul specific. Plus ca nu am mai auzit cumparatori de masini noi ( 2013? ) care sa se planga de problema asta. Asa ca raman la parerea mea ca lanturile respective au fost parte a unui lot problema ( ori de fabricatie ori de proiectare ) si ca incet-incet au inceput sa dispara de pe piata fiind inlocuite cu unele ok.

 

Faptul ca fix aceeasi problema a aparut cam in acelasi timp si la motorul 2.0d de la Bmw, si el cu distributie pe lant, ma face sa cred ca e vorba de o greseala de productie nu de proiectare. Daca e cum zic eu sau nu, nu stiu...

 

Si VW nu ofera 4 ani garantie. Masinile pleaca din fabrica cu 2 ani garantie. Cei 2 ani in plus pe care ii primesc cumparatorii din Romania sunt oferiti de importator, Porsche, ca metoda de a combate perioadele foarte mari de garantie ale masinilor japoneze, coreene etc (5 - 7 ani ) si sunt valabili doar pe teritoriul Romaniei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
motorass

Salut

 Sunt nou pe aici

 

M-am oprit la o Skoda Rapid-cred ca este sufiecienta pentru nevoile mele.Dilema este sa aleg dieselu de 1.6 sau benzina de 1.4 dsg?Gandesc ca cea de 1.6 trage bine tinand cont ca este acelasi motor de pe Octavia iat cea de 1.4 ar consuma cu DSG cca 10%in oras. In acelasi timp cea pe benzina e mai ieftina, si pot alege mai multe obtionale in bugetul meu.

 

Toata lumea ma sfatuieste sa aleg  tso de 1.2... proproetarii de rapid ce spun?


scuze, tsi-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Decat rapid 1.4 TSI DSG mai bine Octavia 1.2 TSI. Ma refer la ambele in echipare Elegance, pretul de baza al Octaviei e mai mic decat cel al Rapid-ului si cea din urma e net inferioara Octaviei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pvd2010

Salut. Nu am idee de alte motorizari dar de al meu 1.6 TDI sunt f multumit pana in prezent. Asta inseamna aprox 11500 km cu 5,12% consum mediu. Putere suficienta in diverse situatii. Viitorul vedem ce ne mai aduce. De 1.2 TSI am fugit din cauza problemelor de la octavia 2 iar 1.4 TSI n-am vrut fiind legat de cutia automata. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rempha

Din ce am vorbit la dealer samabata, motoarele 1.2TSI de pe Rapid 2014 sunt generatie noua acum, avand curea de distributie in loc de lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Sigur sigur? Nu sunt motoare pozitionate diferit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pvd2010

Înseamnă că-i un dealer hoţ sau prost informat. Mai întreabă şi alţi dealeri măcar telefonic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

Din ce am vorbit la dealer samabata, motoarele 1.2TSI de pe Rapid 2014 sunt generatie noua acum, avand curea de distributie in loc de lant.

Serios? Eu zic să faci și un pariu cu ăia de ți-au zis, că 100% sigur îl pierd. 

Codurile de 1.2 tsi pe Rapid 2014 si 2015 sunt tot CBZA si CBZB, deci alea vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rempha

Nu stiu de unde aveti voi informatia ca sunt tot motoarele de generatie veche dar dealer-ul, pe care de altfel il cunosc de aproape 7 ani si nu cred ca ar avea motive sa imi vinda gogosi, mi-a confirmat ca noul 1.2TSI de 86CP de pe Rapid are cod motor CBZG si are transmisie pe curea ranforsata care se schimba pe la 200.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan Moraru

Probabil de la importator? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rempha

Ramane de vazut cand o sa vina masina comandata de tatal meu (maine ma duc sa pornesc comanda pentru un Rapid 1.2TSI 86CP) ce cod motor o sa aibe. Pana la urma important este sa se fi rezolvat problemele indiferent de codul motorului. Sper sa nu fie o dezamagire, dupa a 5-a Skoda cumparata de la acelasi dealer de familie sau rude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
funstation

Salut,

 

Va rog sa ma ajutati cu o sugestie pentru alegerea unui motoras pentru o skodita rapid, Nu reusesc sa ma decid in privinta 1.2 tsi (105cp) sau 1.4 dsg in conditiile diferentei de pret de aproximativ 2200 euro intre ele. Restul de dotari si optionale le stiu, dar strict motorul imi provoaca dureri de cap in privinta deciziei.

 

In arena avem

- Candidatul mai slabut de 105 cp ajutat de o transmisie manuala. Probleme cunoscute: distributie, turbina. Avantaje: pret de achizitie decent.

- Candidatul mai solid de 122 cp vine ajutat(?) de o transmisie DSG7 - cunoscuta cu probleme. Avantaje: motor mai vioi (?) , banuiesc ca ar fi mai usor de condus in conditii de trafic aglomerat/ Bucuresti.

 

Va fi utilizata ca masina de familie, concedii, etc, dar ii estimez un rulaj de aproximativ 10.000 de km pe an, ceea ce ar insemna ca iese din garantie la aproximativ 40.000 km, si planul in privinta achizitiei ar fi sa mai mearga vreo 40.000 km dupa garantie macar, fara investitii majore in reparatia motorului, respectiv cutiei dupa caz.

 

Alternativa la care am cam renuntat era ford focus sedan 1.6T / 150 cp, echipare trend + optionale si a cam picat din cauza portbagajului cu o diferenta negativa de 110 litrii fata de skoda rapid.

 

Sa sper la noroc si aleg cu banul ??

 

Multumesc,

Dan

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Nu iti va fi de mare ajutor postul meu, dar am vazut Rapid cu frane pe disc pe spate nu ca si la inceput.(tambur). Sper sa fie cu discuri acum.

   Apoi nu inteleg asteptarile pe care le ai de la o masina? Sa te tina motorul sau cutia doar 80.000 Km? Scuza-ma dar ar trebui sa cauti un medic. Pana si Daciile 1300 din 1975 tot tineau macar 100.000 pana la schimbarea ambreiajului sau setului motor.(alea din 1972 tineau mai mult). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Daca diferenta de 2200 euro nu e o problema, alege 1.4 TSI cu DSG. 1.4 TSI nu are problemele avute de 1.2 TSI, in plus cutia DSG e o incantare, mai ales in Bucuresti.

Totusi, Rapid e o masina ieftina, as zice o incercare de low-cost, si lucrul asta se vede mai ales la interior. Daca te poti impaca cu asta, stiind ca la aceeasi bani poti lua masini mult mai ok ca interior, atunci alege 1.4 TSI cu DSG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
funstation

@ebi:Ai dreptate :) postul tau nu ma ajuta.

 

Nedumerirea mea este legata de bubele copilariei la cele 2 variante de motorizare / transmisie. Vrei sa-ti dau un search cu turbine schimbate sub 30.000 de km sau cutii schimbate la un rulaj destul de mic ?

 

 

 

@ total off topic .... sanatatea mea chiar nu e in discutie. 

 

@cristian ... multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mobert

Salut,

 

Initial si eu am vrut sa cumpar un Rapid dar dupa o vizita la reprezentanta m-am ales cu o Octavia 3. 

Daca bugetul iti permite sa iti iei Octavia 3 in locul Rapidului, iti recomand Octavia.

Diferenta de pret intre ele este destul de mica la versiunile standard si ai si motoare de generatie noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Rapid Elegance 1.2 TSI - 105CP - Manuala - 6 trepte 14.712,60

Rapid Elegance 1.4 TSI DSG - 122CP - Direct Shift Gearbox 17.085,96

Octavia Elegance 1.2 TSI - 105CP - Manuala - 5 trepte - 16.930,96

 

Decat un Rapid 1.4 TSI DSG, mai bine o Octavie 1.2 TSI. Renunti la putina putere, dar nu destula cat sa conteze foarte mult, dar primesti in schimb o masina mai buna din toate punctele de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Avand in vedere ca ai de ales intre o motorizare cu cutie de viteze manuala si una cu cutie de viteze automata inseamna ca nu esti limitat la una din ele, deci ai putea alege o Octavia 1.2 TSI cu cutie manuala, masina care iti ofera mult mai multe decat Rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
funstation

M-am gandit si la Octavia cu 1.2. Masina din cate vad e mai grea cu 50 de kg si initial ma gandeam daca e suficient de fortos 1.2 tsi pentru greutatea ei. Cu 1.4 pe octavia ajungeam departe cu pretul fata de ce am pornit si nu mai era ok ... 

 

Oricum, marea nedumerire e legata in special de bolile copilariei si remedierea acestora pana acum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
saibot

Ce buget ai?

 

Oricum mai bine iei Ford decat Rapid si Octavia decat ambele :)

Arunca un ochi si la Seat ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Nu mai exista de ceva ani probleme cu turbinele si pe noile masini cica se pune distributia pe curea, nu pe lant ca cea care a tot avut probleme. La DSG nu se stie daca s-au rezolvat problemele.

Raman la parerea ca mai bine te uiti la Octavia. Este mult, mult mai ok decat Rapid la pretul asta. Rapid merita doar in variante ieftine, sub 14-15.000 euro.

In acelasi timp, daca vrei un Rapid scump, eu m-as uita mai degraba la Spaceback, nu la Sedan. E putin mai ok la interior si are cateva optiuni in plus care o fac mult mai atragatoare decat Sedan-ul. Adica plafonul panoramic, luneta vopsita neagra si culoarea verde dau o masina absolut senzationala fata de pretul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Iti spun sincer, m-am uitat si eu la Rapid si fratele Toledo, insa interiorul a fost marea dezamagire. Materiale proaste, scaune fara sustinere laterala, fara partea de plastic din partea de jos, climatronicul vechi de pe Polo, etc. Nu vei face foarte multi km cu ea, insa nu lua o masina daca nu esti 100% convins ca te vei simti bine la volanul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri