Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

@Andrei1980 M-ai facut curios, asa ca azi fiind weekend am facut doua teste la intervale mai mari de timp (>6h de stat oprita dupa pornirea de dimineata, fara sa fi folosit in niciuna din situatii incalzirea stationara). Timpul de incalzire e undeva la ~5 minute si vreo 3km pana ajunge la 90 de grade apa pe bord, vorbind de mers efectiv linistit, in oras, dar fara stat in aglomeratie sau la multe semafoare, doar asa, ca de sambata, in Ploiesti, dar caldura deja baga dupa vreo 2 minute de mers. Ca si comparatie, cu 1.9tdi trebuia sa merg in conditii similare vreo 15 minute si/sau minim 7-8km pana sa ajunga apa la 90 de grade, in schimb putin cald incepe si ea sa bage dupa primele 5-10 minute de mers. Mi-a mancat sufletul incalzitul asta greu la tdi, iarna de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drive-test scurt cu Superb-ul si au fost 2 chestii care m-au surprins oarecum neplacut:

- daca nu ai optiunea de inchidere electrica a portbagajului, cel putin la variant, modul de inchidere a portbagajului prin tragere de acel element de plastic arata a lucru de mantuiala. O persoana mai putin puternica nu are cum sa inchida portbagajul tragand de manerul ala de plastic.

- zgomote de vant destul de mari din zona frontala/oglinzi, facand o comparatie subiectiva cu B7, B8. Desi nu am mers cu mai mult de 110km/h zgomotul vantului mi s-a parut deranjant. Voua cum vi se par zgomotele de vant la mers pe autostrada?

Suspensia mi s-a parut destul de moale (cum mi-as fi dorit sa fie din cauza drumurilor), dar si putin imprecisa pe modul confort, lucru cu care m-as putea obisnui ;)

Tot cu ocazia drive-test-ului am aflat de la dealer ca pt un S3 cu jante Stratos ma pot astepta la un timp de livrare de 7-8 luni. Poate confirma cineva "stirea" asta?

Modificat de dax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/14/2016 at 8:09 AM, RzzV said:

In dimineata asta am folosit din nou incalzirea stationara, afara fiind 5 grade cand am plecat. Am pornit-o din casa, din telecomanda, cu ~10min inainte sa plec (clima era lasata pe 28 grade de aseara) si cand am ajuns la masina era deja caldura suficienta in ea (probabil ajunsese undeva la 22-23 grade), dar indicatorul de la temperatura apei era inca pe minim desi pe gurile de ventilatie intra aer fierbinte. Dupa ~1km a urcat si apa la 90 de grade. Uleiul la fel, era sub 50 de grade. Ma intreb cum oare a incalzit asa bine interiorul cand apa inca era rece. O sa incerc zilele urmatoare sa ii dau drumul cu ~15-20 min inainte sa cobor, sa vad daca apa apuca sa urce.

In cartea masinii scrie ca incalzeste apa si uleiul printr-un sistem suplimentar si astfel se incalzeste si in interior.

Ce zice cartea sau ai idee cam cat consuma incalzirea stationara? Ma gandesc ca atunci cand va fi ger, trebuie sa mearga  mult mai mult pana ajunge sa dea caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dax Am portbagajul electric si nu am vazut niciun Superb 3 fara portbagaj electric, dar banuiesc ca este asemanator cu ce exista si pana acum. Inchisul portbagajului e o problema si la Octavia 2 de exemplu pentru o persoana mai scunda si fara prea multa putere (de ex, cam orice femeie sub 1,60-1,65m). Zgomotele de vant nu mi se par deloc mari, am mers ceva cu viteze intre 100-150km/h si nu mi se pare deloc zgomotoasa. Comparand cu Passat B6 si B7 mi se pare cel putin la fel de bine antifonata. Cu Passat B8 nu am mers si nu stiu cum e, dar banuiesc ca ar trebui sa fie putin mai bine antifonat decat un Superb. Poate erau de vina anvelopele de pe masina de TD?! Zic si eu, ca alea pot produce zgomote care sa fie confundate cu zgomotul vantului la viteza. Am mers cu Superbul meu pe anumite zone cu asfalt foarte rugos unde zgomotul de rulare chiar mi s-a parut si mie mare, dar in aceleasi conditii de viteza/vant si cu asfalt mai fin, zgomotul e foarte mic. Deci as miza pe anvelope vs asfalt. Voi reveni cu mai multe detalii cand pun rotile de iarna, Falken-urile cu care a venit masina mie nu-mi inspira prea multa incredere.

Pentru orice alt tip de janta cred, in afara de Zeus 17" si cele pe 16", mi s-a spus cand am comandat-o (la finalul lunii iunie) ca dureaza f mult pt ca nu prea au stocuri de alte jante. Ciudat e ca daca vrei sa cumperi Stratos dupa, se livreaza imediat, au stocuri. Eu mi-am luat un set de Stratos pentru iarna, iar pentru vara pastrez Zeus-urile.

@andreutzu In carte nu am vazut sa scrie ceva de consum, scrie doar ca daca rezervorul e pe rosu nu porneste incalzirea, sau daca bateria e descarcata. Nu stiu cum sa-mi dau seama cat consuma, dar cred ca si pe ger in 20 de minute e cald in masina, daca la 5 grade s-a incalzit in 10 minute. Ramane de vazut, va tin la curent cand se raceste vremea mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Urmaresc de ceva timp forumul acesta dar inca nu am impartasit experienta mea cu Superb 3 (2.0, 190 CP, cutie manuala, fara 4x4) achizitie oct 2015. Am ajuns la 29.000 km, facut la 28.000 km prima revizie (ulei + filtre). 

Observatii:

- nivelul lichidului de racire a scazut sub minim si a necesitat completare la revizie;

- nivelul uleiului a fost la minim (fara atentionare in bord) la momentul reviziei;

- "scartaie" la inchiderea electrica a portbagajului (pistonul hidraulic);

- "scartaie" (mai ales pe caldura) oglinzile la pliere. Nu am o pb cu aceste 2 ultime observatii, sper doar ca in timp sa nu degenereze.

Probleme intalnite in acest prim an:

- de 2 ori in timpul verii dar pe temperaturi sub 20 grade, termostatul pe 23 grade si baga aer fierbinte. Schimbat pe 16 si low si tot la fel. S-a "resetat" abia dupa ce am dat pe High si am revenit la 23 grade => aer rece. La testare nu a iesit nici o eroare dar mi s-a comunicat ca s-a efectuat un update la soft...

- de cateva ori (aprox 5-6 ori) nu am putut schimba optiunea de incalzire scaune in venilatie scaune. Nu aparea fereastra pe touchscreen pt a da off la incalzire si on la ventilatie. Abia dupa stationarea masinii (30 - 60 min) se putea selecta. De asemenea am reclamat dar nici o eroare. Dupa revizie nu s-a mai intamplat dar nici nu am mai folosit prea des ventilatia/ incalzirea.

Opinie generala:

- confort: excelent (am stat in masina si 18 ore / 1.500 km, fara pb de spate);

- consum: max. 7 in conditii de mers sportiv in afara si chiar in localitati; Min am scos un 4,2 la vale de la Predeal la Bucuresti cu max 120.

- stabilitate: f buna (daca e umed aleg varianta sport); 

- AdBlue: "papa" destul de mult... in sensul ca scade la inceput f repede autonomia (in 200 km de la 11.000 km la 9.000 km). In acesti 29.000 km, am pus inca 4 bidoane de 10 litri (ultimul la 28.000 km). Nu am o pb dar sper sa nu apara nimic din ce am citit legat de pompa de AdBlue;

- Farurile automate: merita toti banii - am condus destul de mult noaptea si ajuta f mult.

Foarte incantat de masina si de alegerea facuta. 

 Toate bune si mai ales drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcimci ai scaune cu piele perforata și ventilate? Sau ai încălzire staționara și setand pe ventilare se aplica și scaunelor?

Eu încă nu am sesizat scârțâit la oglinzi sau portbagaj, dar nu e timpul pierdut. Pe octavia după primul an au început sa scârțâie oglinzile când se închid, dar și după 7 ani e la fel, nici mai deranjant, nici nu s-a stricat ceva, nici nu și-a mai revenit.

Pentru treaba cu Adblue ma bucur încă o data ca nu am ales tdi din nou. Confortul într-adevăr, este la un nivel mare. Farurile adaptive și mie mi se par geniale, se mișcă minunat pe curbe dacă le ții pe Auto și pe Sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, dax said:

Am facut un drive-test scurt cu Superb-ul si au fost 2 chestii care m-au surprins oarecum neplacut:

- daca nu ai optiunea de inchidere electrica a portbagajului, cel putin la variant, modul de inchidere a portbagajului prin tragere de acel element de plastic arata a lucru de mantuiala. O persoana mai putin puternica nu are cum sa inchida portbagajul tragand de manerul ala de plastic. De acord, la fel si la Superb2. Daca alegi Style, vine standard inchidere portbagaj electrica.

- zgomote de vant destul de mari din zona frontala/oglinzi, facand o comparatie subiectiva cu B7, B8. Desi nu am mers cu mai mult de 110km/h zgomotul vantului mi s-a parut deranjant. Voua cum vi se par zgomotele de vant la mers pe autostrada? Nu mi s-a parut zgomotos, din contra mascheaza senzatia de viteza mai bine ca Superb2 sau Passat B7

Suspensia mi s-a parut destul de moale (cum mi-as fi dorit sa fie din cauza drumurilor), dar si putin imprecisa pe modul confort, lucru cu care m-as putea obisnui ;)

Tot cu ocazia drive-test-ului am aflat de la dealer ca pt un S3 cu jante Stratos ma pot astepta la un timp de livrare de 7-8 luni. Poate confirma cineva "stirea" asta? Da, confirm 100%. Sunt cateva optionale care duc termenul de livrare peste 6luni, printre ele jantele Stratos, interior Bej si motor TDI150

Salut,

Comentariile mele, cu rosu, pe textul tau mai sus.

19 minutes ago, RzzV said:

Eu încă nu am sesizat scârțâit la oglinzi sau portbagaj, dar nu e timpul pierdut. Pe octavia după primul an au început sa scârțâie oglinzile când se închid, dar și după 7 ani e la fel, nici mai deranjant, nici nu s-a stricat ceva, nici nu și-a mai revenit.

Pentru treaba cu Adblue ma bucur încă o data ca nu am ales tdi din nou. Confortul într-adevăr, este la un nivel mare. Farurile adaptive și mie mi se par geniale, se mișcă minunat pe curbe dacă le ții pe Auto și pe Sport.

Scartaie oglinzile si la Superb2, dupa primii 2 ani au inceput.

Colegul cred ca se referea la SLA cand spunea de farurile automate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine au inceput sa "trozneasca / pocneasca" macaralele de la geamurile fata. Le aud in anumite pozitii pocnind, mai ales la urcare.

Si am remarcat si la portbagaj (la inchidera electrica), un zgomot similar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la cat de repede se incalzeste 1.4tsi-ul meu, am mai observat un aspect care cred ca e f. important in privinta asta: grila, in care este si radarul pentru ACC, este inchisa cam 90%, zona prin care intra aer din fata este extrem de mica, de abia poti baga degete prin ea. Ma intreb oare cat de eficienta e racirea motorului pe perioada de vara cand sunt temperaturi si de 40 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV: se numeste "ActiveAirBlade" functia asta. Am gasit-o explicata pe skoda-auto.com. 

Cand e cald motorul se deschid niste voleti ca sa permita sa intre aer mai mult, cand nu stau inchisi ca sa se incalzeasca motorul mai repede. Cam asta e descrierea succinta

Active Air Blades

Active Air Blades reduce aerodynamic resistance and therefore cut down on the new Superb‘s consumption and emissions. If the engine or the air conditioning is not working at full blast, the vents close and the stream of air hugs the vehicle body, resulting in lower losses. Active Air Blades also help to heat up the engine faster from a cold start.

 

http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/technology/ 

 

 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, 75NOR said:

@RzzV: se numeste "ActiveAirBlade" functia asta. Am gasit-o explicata pe skoda-auto.com. 

Cand e cald motorul se deschid niste voleti ca sa permita sa intre aer mai mult, cand nu stau inchisi ca sa se incalzeasca motorul mai repede. Cam asta e descrierea succinta

Active Air Blades

Active Air Blades reduce aerodynamic resistance and therefore cut down on the new Superb‘s consumption and emissions. If the engine or the air conditioning is not working at full blast, the vents close and the stream of air hugs the vehicle body, resulting in lower losses. Active Air Blades also help to heat up the engine faster from a cold start.

 

http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/technology/ 

 

 

Si asta numai acum spuneti????? Asta excplica toate observatiile mele dar si ale lui @RzzV :) Asa este de sine inteles de ce motorul colegului se incalzeste miraculos de repede si fix acelasi motor pe un seat leon, repede dar totusi considerabil mai incet. Testat fix in acest wekend. Plus ca pe leon se vede ca a fost conceput intr-o tara mediterana: toate grilajele fata sunt deschise total si poate sa intre aer la maxim pe radiator si motor(vara pozitiv - iarna un negativ mare) 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 de abia acum am observat și eu grila, nu știam de asta. Cert e ca am observat cat de rapid se încălzește dimineața și deși am mai mers cu motoare pe benzina, niciunul nu se încălzea asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend la masina lui tata cea cu motorul identic cu al tau, dupa 5 km era la 90 de grade, cu pornire la rece.. la mine la TDI dupa 7...asta insa pe afara, pornit de la tara. In oras mai mult cu intervale de timp trebuie luat ca nu poti sa mergi neintrerupt atata...Da la tine se incalzeste parca prea repede :)). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, RzzV said:

@mcimci ai scaune cu piele perforata și ventilate? Sau ai încălzire staționara și setand pe ventilare se aplica și scaunelor?

 

Scaune cu piela perforata si ventilate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut drive-testul cu un alt Superb cu anvelope Pirelli pe alt traseu mai bun si pe autostrada. Din nefericire observatia anterioara cu zgomotele de rulaj s-a pastrat. Totusi, nu par sa fie de la vant ci mai degraba de la trenul de rulare. Pana pe la 120 dominant este zgomotul de roti, senzatie e ca si cand ai avea un geam deschis (?!). Dupa 120 zgomotul de rulaj/geam deschis este acoperit de vant si motor. Sincer ma asteptam la o izolatie fonica mai buna.

Am mai observat ceva ciudat: oglinda retrovizoare din interior acopera parbrizul destul de mult cu un plastic alb. Asta este si la MY2017?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La MY 2017 au trecut pe cauciucuri Kumho. Vezi daca poti prinde o masina mai proaspata la TD.

Plasticul alb din spatele oglinzii cred ca este pentru a ascunde camera frontala si acareturile ei. Masinile fara camera frontala au vizibilitatea fata mult mai buna.

Modificat de kthor
Folosirea nejustificată a citatului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca zgomotul tine asa de mult de anvelope, ci de antifonarea mai "clever". Stiti ce feature implica acel plastic alb si urat din spatele oglinzii retrovizoare? In mod deliberat nu voi alege ACC, sper sa ajute lipsa lui si la chestia cu oglinda ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Camera aceea deasupra oglinzii retrovizoare este pt faza lunga automata, lane assist si recunoasterea semnelor de trafic. Nu are nicio treaba cu ACC.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dax Eu am ACC (dar ala e in grila frontala), iar oglinda nu are niciun plastic alb urat. Este oglinda exact ca in topicul cu masina lui @skoderia. Cu antifonarea nu inteleg ce vrei sa spui, vad ca ai un Passat B7, iar mie personal mi se pare mai bine antifonat Superb 3 decat Passat B7. @75NOR a mea e MY2017, la fel ca si a colegului care o are de 1-2 saptamani si ambele au venit cu anvelope Falken. 

20161003_142358.jpg

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau sa fac reclama sau sa-mi laud masina, dar sincer antifonarea mi se pare buna. Am mers cu multe masini la viatza mea si am habar cat de cat. Posibil Passatul B8 sa fie un pic peste , nu zic nu, fiindca nu am condus, dar altfel, chiar si la 180km/h efectiv fasaie, se auzeau doar masinile de pe contrasens, cum treceau pe langa mine, in rest nu am ce sa reprosez. E drept, daca ne raportam la Audi A8 sau mai stiu si eu ce S-Class atunci sunt convins ca e din alt film.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV scuze, am vrut sa scriu Falken, nu stiu de ce ma gândeam la Kumho. Citisem undeva că Falken se fac chiar in Cehia. Ieri am vazut ca si pe Zenith 18" erau Falken. Ramane de vazut  daca si pe 19" au scapat de Pirelli P7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, 75NOR said:

La MY 2017 au trecut pe cauciucuri Kumho. Vezi daca poti prinde o masina mai proaspata la TD.

 

Eu am MY 2017 si sunt Pirelli P7 pe roti de 17. Si nu mi se pare zgomotoasa..deloc. Dar vin de pe TDI :D...

 

 

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_ionut: foarte interesant. Comunicatele de presa dau 8 Septembrie ca debut de echipare cu Falken. Posibil doar atunci sa fi terminat stocurile existente de Pirelli.

http://www.tyrepress.com/2016/09/falken-tyres-oe-on-skoda-superb/

http://blog.anvelopemag.ro/falken-ziex-ecorun-ze914-in-echipare-originala-pentru-noua-skoda-superb/

Deocamdata au anuntat echiparea doar pentru 215/55/17, dar eu am vazut luni un Superb cu 18'' Zenith, tocmai descarcat de pe trailer, avea tot Falken

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!