Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Corect. Nu e cu numere de RO.

Anvelopele originale sunt Pirelli Cinturato P7 (jantele sunt Zenith 8J18".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, RzzV said:

Inca o chestie bizara, roata de rezerva este 205/55/R16 desi in CIV e trecuta alta dimensiune (215/60/R16 parca). Am intrebat cand am ridicat-o si mi s-a spus ca se potriveste si asta...ciudat. Si masina a venit cu Falken, iar pe rezerva anvelopa este un Michelin...

Vezi ca e o problema aici: s-o fi potrivind la prezoane, dar e total aiurea dimensiunea aia. Roata aia de rezerva o am si eu, dar pe platforma mea merge. Pe platforma de Superb 3 trebuia sa fie 215/60/16, o sa arate ca roata de bicicleta, plus ca datorita talonului aiurea, o sa stea masina "cazuta intr-o rana". 

Nu ai COC-ul masinii, sa vezi ce scrie acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, Andrei1980 said:

Da, dar tot ai DPF suprazelos care se regenereaza in dracie aproape zilnic, stiu ca am motorizarea la fel... si acuma radem ca avem masinile inca noi, dar dupa 100 000km sunt curios cum vor rezista aceste DPF-uri EU6, la ce preturi astronomice vor baga pe proprietarii lor. si cati se vor hotari dintr-o data ca prin minune sa scape de frumoasele si bine dotatele lor masini atat de mult prezentate si intretinute. 

La mine nu prea e cazul sa-mi fac griji cu DPF-ul. Circul mult preponderent extraurban, austostrazi, etc. Si 4 ani si 120k-150k, ar trebui sa fie OK. Urmatorul posesor si-a face griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Habba: dap, ai dreptate, nu vei avea probleme cu DPF-ul, sau cu masina in general in cei 120-150k. Sunt gandite sa tina fix atatia km, intrucat marea majoritate a masinilor sunt luate pe firme, flote, leasinguri operationale care sunt facute cam pe 3 ani si max 150k km rulaj.

Problema e ca - utilizator personal fiind - este un mega risc sa tii masinile astea fragile dpdv electronica si sisteme peste astia 150k km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Am COC si CIV, dar la ce ma ajuta? Nu am vazut sa scrie in COC roata de rezerva. Iar la dimensiuni am doar 215/60/16 si 215/55/17. Tocmai de aia am ramas si eu mirat, de ce sa-mi puna 205/55/16 din moment ce nu e o dimensiune potrivita pt modelul asta. Si nu pare sa fi umblat cineva acolo la roata de rezerva, deci asa a venit de la fabrica.

L.E. M-am uitat acum si pe Briskoda si acolo la fel au venit Superburile lor, cu 205/55/R16

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV: daca te ajuta cu ceva, eu in 3.5 ani si 70k km nu am scos rezerva de la locul ei, e nou nouta, neatinsa, nefolosita. Ceea ce de fapt, iti urez si tie. :) 

Fabrica da si gherle: rezerva mea e cu indice greutate 91, desi masina cere - conform COC - indice 94

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca la RzzV si skoderia, am jantele si cauciucurile de aceleași dimensiuni, cu precizarea că anvelopa rezervei este Continental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idioți. Eu la octavia din păcate am avut nevoie de rezerva, ce e drept după vreo 3 ani, dar am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io la G6 am facut 2 pene intr-un an (ambele holzsuruburi, unul intr-o roata de iarna, unul intr-una de vara). Dupa care in alti 4 ani, nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am intrebat si mi s-a zis ca este roata de uz temporar... Deci nu mai conteaza dimensiunea... putea sa fie si de bicicleta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu chiar. Ca la aia subtire rau (am avut asa ceva pe primul G6), e viteza limitata la 80 km/h. Si nu prea poti sa circuli pe autostrada daca faci o pana si o schimbi acolo pe loc (asta daca legislatia iti permite sa schimbi acolo, depinde de tara), sau ai norocul de un Peco apropiat.

M-ati facut curios sa vad ce dimensiune are roata de rezerva. Revin cand am informatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa o luam dupa uzul temporar, si pe rezerva de la Octavia scrie cu galben MAX 80km/h desi este 205/55/R16, dimensiune cu care a venit masina echipata, deci teoretic nu era nevoie neaparat de precizarea cu MAX 80km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost surprins si am intrebat la dealer si iata ce au raspuns:

Din motive de standardizare au facut aceasta mentiune... 205/55/R16 este dimensiunea maxima de roata care incape in locul din portbagaj. Pentru a acoperi si modelele ce vin cu 17", 18", au pus precizarea asta la toate. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, dupa cum am promis. Am verificat si eu roata de rezerva de la caruta. Uz temporar pe naiba. Nici un sticker de uz temporar (e drept ca n-am scos-o de tot din masina).

Anvelopa e: 205/55 R16, 91V Nexen N-Blue HD.

Deci ma doare la bashecti, pana la 240 km/h, fara probleme.

Macar atata lucru pentru 79.06 Euro + TVA (optiunea PJA).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Habba optiunea PJA = ?

Toate au indice de viteza bun, nu aia e problema. Problema e ca circumferinta rotii e diferita de celelalte roti de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cod PJA - roata de rezerva cu anvelopa de urgenta (daca e sa traduc mot-a-mot). Alt ex. PPA e "Park Assist 3.0", PLE e volanul multifunctional in 3 spite, etc.

E poate diferit de cum apare in RO.

Cu diferentele in circumferinta si "handling" nu mi-as face prea mari probleme, chiar daca am rotile originale pe 18". Cu siguranta pot face cateva sute de km fara probleme si la viteze de peste 80 km/h (pe autostrada).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In RO nu e nicio optiune pt roata de rezerva. Nu poti alege altfel, pur si simplu asa vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai posibilitatea sa alegi la configurare (cel putin, asa vad pe configurator, si acum), intre urmatoarele dimensiuni pentru roata de rezerva:

125/70 R18 sau 205/55 R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu circumferinta, da, mie de exemplu mi-au spus la service ca daca fac pana pe fata, mai intai sa pun o roata din spate in fata si in spate sa pun oricum cauciucul ingust de uz temporar ca avand circumferinta mai mica ca si ale  mele 225/45 R17 cica se poate strica diferentialul. Plus ca dupa logica mea probabil o sa ia naiba si ESP-ul sesizand alta viteza de invartire la o roata... Ma gandesc ca la fel si la SUperb. Daca v-am zis o prostie , inseamna ca si mie mi s-a spus la fel...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980: nu zici nicio prostie, e absolut corect ceea ce spui. 

E total interzis sa rulezi mai mult de prima vulcanizare cu roti de circumferinte diferite, mai ales pe puntea fata, din motivul enuntat de tine.

Oricum, asa cum ziceai, va fi aprins non stop TPM pe bord, intrucat vitezele periferice ale rotilor vor fi diferite si senzorii vor interpreta informatia ca se merge pe pana.

La generatia de Superb 2 facea sens roata de 205/55/16, era echivalenta cu 225/45/17 si 225/40/18.

La Superb3 205/55/16 e o eroare majora, dar probabil aveau in stoc foarte multe "rezerve" si au bagat stickerul ca e de uz temporar ca sa se scoata.

Pacat ca nu poti opta pentru rezerva de dimensiune normala cu ce ai pe masina, inclusiv janta de aliaj. Mi s-ar parea o chestie practica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce zice un coleg mai sus se pare ca nu ar intra o roata de o alta dimensiune asa ca mie imi pare ca au reciclat "oala" rotii de rezerva de la modelele anterioare fara sa se gandeasca la eventualele implicatii. De ce sa mai schimbe matritele ( negativele) furnizorilor fapt ce ar fi ridicat costurile cand pot sa scape cu un sticker de valoare nesemnificativa? All is done in the name of PROFIT! 

Edit: nici nu iau in considerare diferenta de pret dintre o anvelopa standard 205/55 si una atipica 205/60 sau ce naiba dimensiune se mai pune acum in echiparea de fabrica.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum si daca am probleme nu rulez niciodata mai mult decat pana la prima vulcanizare asa, acum voi avea un motiv in plus pt asta. :)

@cristi511 dimensiunea e 215/60/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta cu cost-saving incepe sa ma enerveze din ce in ce mai mult :banghead:

Ma apropii tot mai mult de iepurasul, din bancul cu tigaia si ursul...

Ia gandeste-te cam ce diferenta de diametru este intre un 205/55/16 si un 235/40/19 :scratch: Este absolut revoltator. 

Tot MQB-ul e plin de masuri de astea "simply clever cost savings" si sunt din ce in ce mai convins ca PQ35 si PQ45 sunt variante mult mai bune si mai bine gandite, chiar daca nu au toata electronica moderna....

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!