Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

@RzzV: multumesc Razvan, nu stiam asta. Credeam ca a fost eroare de la apa+inghet :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a manifestat mai mult la Octavia... dar intotdeauna a facut-o cand era inghet, vara niciodata... Si la seat o singura data, dar e drept acolo deja stiam chestia asta si cand este gheata, sau ploaie ninsoare cu gheata la noapte nu o mai inchid desi in rest il folosesc de fiecare data. Probleme nici eu nu am avut dar la Octavia da, ca 5 minute ma tot chinuiam cu ea de credeam ca asa ramane, ba se inchidea ba se dadeau peste pana la capat si tot asa  de mai mult e ori. Cum am inceput sa suflu cu aer cald acolo si ceva lichid pentru yale, si-au revenit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow!!! - part 2 :)

In urma cu ceva timp, am postat un articol despre Superb 3, 2.0 tsi 280 + stage 1. Am gasit si un clip aici cu niste reprize. 

0-100: 4.3 sec
100-200: 12.2 sec
1/4 mile: 12.7 sec

 

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata la capitolul "discutii", nu la "probleme" - ati observat ceva uzuri aiurea la discurile spate ? Adica uzuri mult mai pronuntate fata de cele anterioare, striatii pronuntate, etc ? 

Se plang cei din UK de uzura accentuata si prematura si, din punctul meu de vedere exista 3 explicatii: 

1. Defect frana mana automata - ar ramane etrierii semiblocati pe disc, dar mi se pare putin probabil. Unii zic ca au sesizat jante "calde", dar nu sunt sigur ca acei useri sunt in stare sa faca diferenta intre temperatura normala de rulare si janta incinsa de la mers cu frana semi-aplicata

2. Curatire defectuoasa a franelor de oxidul depus peste noapte - mai ales in tarile "umede" gen UK.

3. Deteriorare disc spate datorita miscosarii/minimizarii protectiei de disc spate exact pana la nivelul discului. La Superb 2 "ciupercile" alea de metal care protejeaza discurile spate sunt foarte mari, ofera o protectie buna impotriva pietricelelor si mizeriei aruncate de rotile fata. Daca se confirma varianta asta, merita investigat daca se poate face retrofit la "ciupercile" de protectie de disc spate de la Superb2. In principiu ar trebui sa se potriveasca fara probleme, e aceeasi suspensie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica e aceeasi suspensie? Vrei sa spui ca e tot independenta (ce design) sau e copy paste?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm este tot independenta, iar vizual - cel putin - arhitectura e aceeasi. Avand in vedere greutatile similare si lipsa Nivomatului de la Superb3, as presupune ca e acceasi suspensie, eventual cu ceva setari diferite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar difera ecartamentul ceea ce ma face sa cred ca sunt diferite piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"75NOR" Am 3200km acum cu masina si intr-adevar se observa o usoara uzura premature a discurilor spate. Prima poza este discul fata, a doua este cel spate. Sper sa se vada diferenta. Sincer sa fiu nu ma stresses, sper sa duca macar doua randuri de placute. Ca si cauze nu vad ce ar putea fi decat materialul prost, frana de stationare se dezactiveaza frumos, nu ramane blocata, deci nu ar avea de ce sa fie de acolo. Ca si eficacitate frana mi se pare foarte ok.

20161107_081744.jpg

20161107_081758.jpg

Modificat de skoderia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ce sa zic ? Deja nu mai calca placuta spate pe toata suprafata discului. In alte cateva mii km o sa ai santuri acolo. O sa vezi cum arata dupa ce iesi din iarna :(  Moment in care o sa-ti scada si eficacitatea la franare.

La mine, la 72k rulaj arata mult mai bine discurile spate, sunt "oglinda", no offence.

Doar ca, la Superb 2, "ciuperca" aia metalica de protectie a discului spate e mult mai mare decat asta, protejeaza mult mai bine la mizerie. Cost saving. 

La momentul oportun, o sa incerc retrofit la protectia aia de la Superb 2, alta solutie nu vad. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat la a mea la sub 10k km dar am zis ca o fi din cauza ca o folosesc putin si o tin mult parcata... La Superbul 2, placutele s-au mancat de la rugina si au fost schimbate odata cu primul set de plactue la 85k km. Motivul: masina a stat parcata pe perioade prea lungi de timp.

Eu de obicei am nevoie sa pornesc masina de 3 ori pe luna in weekenduri. In rest bicicleta... De frica, o mai scot din curte si o mai duc la spalatorie atunci cand nu am treaba cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut de transportat ceva bagaje in weekend pe distante lungi si mi-am pus problema sarcinii maxime admise dar nu m-am lamurit cat este. Aveti idee cum aflu ptr Superb? Masa in talon o am 1505 dar nu are cum sa fie corecta...

Am pus 4 pers (260 kg)+ aprox 260 kg bagaje. Oare am depasit...? Am bagat 3.1 in pneuri pe spate si 2.7 pe fata.

 

Interesant a fost ca nu a fost influentat consumul de masa suplimentara, iar acceleratie a fost ok

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm Masa maxima e trecuta si in talon din ce stiu, si in CIV si COC. La mine e vreo 1950kg parca. La tine ar trebui sa fie ~2000kg din cate stiu. 1505kg e masa efectiva a masinii. La mine inseamna vreo 500-600kg in plus fata de masa masinii.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb 2.0 TDI 190cp masa maxima autorizata 2050kg

la 1.4 TSI 150cp este de 1940kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimineata asta am urmarit o chestie care mi-a "sarit in ochi" intamplator si care cred ca are legatura cu uzura mai mare a discurilor spate si mai putin as da vina pe calitatea discului sau alte prostii. Am observat ca la fiecare oprire daca franezi pana la 1km/h si ridici lin piciorul de pe frana (sau il ridici de tot imediat, desi inca masina nu e oprita), chiar daca nu intra Autohold-ul ea se opreste si ramane usor "intepenita" de spate. Daca panta e mai mare, masina o ia la vale, dar la diferente mici de nivel ramane pe loc desi alte masini s-ar duce in spate/fata in acelasi loc. Se si simte cand pleci o usoara ramasita de frana pe spate (nu ca atunci cand intra Autohold-ul, dar se simte putin). Rotile nu se incalzesc sub nicio forma si masina nu merge cu placutele lipite de discuri pentru ca daca de exemplu o lasi la 5km/h merge asa mult si bine pana se opreste.

O sa mai urmaresc asta, la mine inca nu se vad urme pe discurile spate, dar de abia am vreo 1940km. Ma gandesc ca e facuta cu scopul de a ajuta soferii in oras, chiar daca nu activeaza Autohold si totusi ridica piciorul de pe frana la semafoare. Probabil de aici apare uzura suplimentara, fiind solicitate mai mult la fiecare oprire/pornire. Practic e un efect ca si cum ar ramane placutele lipite de discuri, dar fara sa puna o presiune mare, si se simte ca asta e valabil doar pe spate, fata nu ramane asa. La Octavia nu se intampla asta, oricat de putin inclinat era drumul sau pe orice groapa/denivelare opream, masina se misca pana ajungea la o pozitie fixa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, eu nu am sesizat ca ar sta infranata, am rulat si cu autohold si fara. Ideea este ca am lasat-o cu autohold activat tocmai din cauza ca stateam la stop si mereu trebuia sa franez fiindca masina avea tendinta sa se miste, deci la a mea nu este infranata deloc. In schimb va spun cu mana pe suflet ca nu reusesc sa ma obisnuiesc cu acest system electric de frana, are si parti bune, dar mi-ar fi placut sistemul classic. Sunt momente de ex la o bordura, la parcare (masina fiind joasa si lunga, ramane fundul afara) sa vrei s-o mai muti 20cm si ma asezam in ea cu piciorul drept pe amreiaj, lasam frana de mana si o mutam putin. Iarasi daca deschizi usa nu mai deblocheaza frana, lucruri cu care nu ma impac deloc, dar cu timpul ne obisnuim. Sa nu mai spun de intoarcerile cu frana de mana, adio.

Foarte interesant ca am actionat frana de mana (vorba vine) odata inainte de a opri masina si s-a dus taras instant. Nu stiu de la ce viteja nu mai actioneaza, sincer nu am avut inca curajul sa o actionez in mers, am zis sa dea zapada si sa o testez putin sa vad cum raspunde. Iarasi in caz de urgenta am vazut in manual zice ca se poate folosi, tinand tras de buton, dar daca esti pe un drum virajat la o viteza de 70km/h de ex si iti blocheaza rotile spate, nu cred ca e fan. Poate anumiti colegi de pe aici stiu mai multe despre acest aspect.

Modificat de skoderia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ihmmm - mie nu mi se intampla asta. Chiar am remarcat ca se duce prea "usor" si trebuie sa imi activez autoholdul altfel risc sa plec la plimbare chiar si la diferente foarte mici. Eu nu cred ca e "feature"..cred ca e ceva legat de pistonasele etrierelor..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mereu Autohold activat, o sa incerc si cu el dezactivat. Poate atunci cand e activat, desi nu se aprinde P in bord, o tine putin (stiti ca intra doar daca apesi pe frana putin mai tare dupa ce se opreste de tot masina, altfel nu, adica nu tine stopurile pe frana aprinse si nu se aprinde P-ul in bord). N-am idee. Daca voi ziceti ca la voi se misca imediat ... O sa mai studiez.

Despre frana electrica, nici mie nu-mi place in mod special, in primul rand pentru ca mereu dupa ce opresc masina se trage frana de mana, si poate uneori nu o vreau trasa (poate daca dezactivez Autohold nu se activeaza?!). La fel si gandul ca nu pot pe zapada sa ma mai dau cu frana de mana, dar asta e, poate cu ocazia asta ne mai linistim "apucaturile" astea.

@skoderia La parcare poti face ce ai spus tu, dar fara frana de mana. Tii piciorul drept pe frana si stangul pe ambreiaj, dai drumul usor la ambele si te misti cat vrei. Cu frana de mana electrica intr-adevar nu poti face ce ai spus.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, skoderia said:

 Iarasi daca deschizi usa nu mai deblocheaza frana, lucruri cu care nu ma impac deloc, dar cu timpul ne obisnuim. 

 

Asta oare nu se poate dezactiva cu VCSD-ul ? 

La masina de TD demarasem cu usa inchisa partial, iar cand am deschis-o ca sa o reinchid, mi-a ars o frana de am crezut ca musc din volan. Foarte neasteptat si enervant :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tras eu din greseala frana de mana la 60 kmh pe asfalt uscat si a facut urat de tot in sensul ca a franat zgomotos. Nu mai stiu daca s-a dezactivat singura sau am dezactivat-o eu din instinct. Oricum a afisat in bord alerta si a facut bip. Cand vine iarna o sa testez intoarcerile cu frana de mana, curbe la 90 grade cu frana de mana :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm Oare ce sisteme de siguranta trebuie dezactivate ca sa poti sa intorci cu frana de mana pe suprafata alunecoasa? Cum se pot dezactiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa, la voi cum apare in infotainment? La mine imi arata doar dezactivare ASR, atat, nicidecum intreg ESC. Si alta chestie interesanta, am vazut sunt unele masini la care exista buton pentru asa ceva , langa schimbatorul de viteze, deasupra celui de start-stop. Vine cumva doar la DSG aceasta optiune?

In ceea ce priveste intoarcerile cu frana de mana, daca ai suficienta viteza, tragi cu simt de raspundere de volan si blochezi spatele, se invarte de nu-I adevarat, cu toate sistemele posibile. Apropos, eu prin padurea bogatii, I-am dat sa vad cat poate si sincer cred ca ESC-ul intra destul de tarziu, a fugit de fata de mama focului, nu a intrat nici un system. Am sa incerc si pe zapada sa vedem ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV - de acolo dezactivezi ASR. Esc (esp?) nu poate fi dezactivat..sau am fost eu chior. Si merge si cu ASR-ul activ. Ce trebuie dezactivat e autoholdul - altfel va elibera frana de mana in momentul in care o tragi.

L.E. - e barca, nu masina de curse. Trebuie un nou topic - drift cu barca

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa aveti dreptate baieti. Eu am avut impresia ca scrie ESC acolo. O sa ma uit dupa amiaza sa vad cum apare, dar daca voi v-ati uitat, ma indoiesc sa apara altfel la mine. Astazi am plecat tare pe o zona cu apa mare pe strada (ma asigurasem de masini in intersectie, si fiind partial noapte si intunecata zona, nu mi-am dat seama ca apa e mare - canalizare sucks) si cand am ajuns la destinatie am observat ca am farurile aburite in partea de jos. Sper sa se dezabureasca repede. Deci, abureala farurilor nu e greu de obtinut. Sper sa nu fie un efect care sa apara des, ci sa fie doar din cauza mea ca nu am fost atent si am trecut prea tare prin dita mai apa. Am patit treaba asta si la Octavia de 2 sau 3 ori, in conditii similare in care am trecut cu viteza prin apa mare.

@_ionut ai dreptate, nu e masina de dat cu frana de mana, dar daca se putea, why not :):lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat in seara asta si asa este, poti dezactiva doar ASR, dar meniul se numeste ceva de genul "Sistem bla bla ESC", de acolo imi ramasese in minte ESC si nu ASR.

Cu farurile se pare ca s-a rezolvat repede, la ora 16 deja nu mai era nicio urma de umezeala in ele. :) O sa urmaresc cand mai ploua, dar banuiesc ca a fost din cauza baltii luata in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!