Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Pai..exista solutie pentru orice :) 

1. renunti la roata de rezerva standard 

2. pui anvelope ROF

===========>>>:

3. iti bagi...de fiecare data cand iesi cu masina pe strada

4. schimbi bucsaraia la an

5. schimbi amortizoare la 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are roata de rezerva cu bucsaraia, amortizoare...?! Mai nou, la MQB pica si bucsaraia dupa primul an? :)

La Octavia in afara de 2 bielete antiruliu, nu a fost nevoie sa schimb altceva pe partea asta pana acum, in 7 ani si 125k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit ce am scris? 

Cand pui ROF-uri primele care se vor resimti vor fi bucsele si amortizoarele. Ca sa nu mai vorbim in cazul in care avem dimensiuni mari 18/19" la jante. 

Asadar, datorita faptului ca mqb-ul nu a fost gandit pentru ROF-uri, la o eventuala montare a acestora uzura provocata bucselor si amortizoarelor va fi accentuata si accelerata :) 

Si da, eu am deja zgomote de flanse, pe mqb, la 30k km. :) ( fix 1 an)

*situatia mai sus prezentata este cu titlu informativ, ca o solutie pentru cei care vor sa faca km multi pe pana, fara sa isi bata capul ca roata de rezerva din echiparea de fabrica nu "se pupa" cu dimensiunile deja existente pe masina.

Edit: si au fost cazuri de amortizoare curse la Leon si Octavia, pe platforma mqb. Credeai ca "cost savingul" s-a facut asa, de mantuiala?:banghead:

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles, scuze. Era un set complet solutia ta. Credeam ca ai expus ca fiind 5 variante separate, si nu intelegeam ce spui prin ultimele :D

Da, posibil sa ai dreptate, oricum nu as da banii pe ROF doar pt ca am roata de rezerva 205/55/R16, pe care poate nici nu o voi folosi vreodata in urmatorii 5 ani.

Sper totusi sa nu ma lovesc de alte probleme, macar cat nu m-am lovit si cu cealalta :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut inacceptabila faza cu roata de rezerva care vine cu diferenta de circumferinta.

Macar sa am optiunea sa iau masina fara rezerva si sa-mi iau rezerva pe banii mei, dar risc sa nu incapa in locas ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact asta risti :) Chiar sunt curios daca are careva in curte 2 masini bazate pe platforma anterioara si mqb sa faca o masuratoare/comparatie. Eu unul pot masura la mqb diametrul la mqb si sa vedem daca teoria se aplica in viata reala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Superb 2 in oala rotii de rezerva intra fizic atat 205/55/16 cat si 225/45/17.  Testat de mine.

@cristi511: Tizule, ar fi fost ok sa incerci la tine sa bagi un 18'' in locasul rotii de rezerva, sa vezi de merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimb rotile o sa fac chestia asta si o sa postez rezultatul + poze :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, 75NOR said:

La Superb 2 in oala rotii de rezerva intra fizic atat 205/55/16 cat si 225/45/17.  Testat de mine.

@cristi511: Tizule, ar fi fost ok sa incerci la tine sa bagi un 18'' in locasul rotii de rezerva, sa vezi de merge

Pai bun, dar diametrul exterior la roata nu ii acelasi atat la R17 cat si la R18?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, diametrele rotilor exterioare ale rotilor sunt identice, problema e ca platforma de Superb 3 are un diametru exterior al rotii mai mare decat cel al platformei Superb 2. De asta e aiurea ca au pus rezerva de platforma veche la cea noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste informatii: in cazul SEAT cu punte fixa pe spate in loc de o cavitate circulara pentru roata de rezerva avem o cavitate dreptunghiulara de aproximativ 75/70 cm partajata cu ajutorul unor forme de spuma. :) 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand voi ajunge acasa diseara voi masura spatiul de la Superb 3 si apoi spatiul de la Octavia 2 (la ambele am 205/55/R16 rezerva).

Problema nu e ca nu ar intra si aici 225/45/R17..problema e ca probabil nu intra roata cu diametru mai mare decat 205/55/R16 sau 225/45/R17. Si 215/60/R16 are diametrul mai mare decat 205/55/R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia 2 FL venita din fabrica cu 225/45/17 a venit standard din fabrica cu roata de rezerva 205/55/16 cu tot cu sticker galben de uz temporar si limitare la 80km/h.

Parerea mea este ca sticker-ul cu 80km/h si uz temporar se pune in toate cazurile pentru ca, chiar si in situatia mea si a celor cu platforma diferita de MQB, 225/45/17 sau 235/40/18 nu este identic cu 205/55/16 pentru ca diametrul total al rotilor este diferit, in limitele de toleranta ale kilometrajului ca viteza afisata de vitezometrul sa nu fie eronata, dar totusi diferit:

205/55/16: 266.14 cm

225/45/17: 245.68 cm

235/40/18: 233.72 cm

astfel ca ESP-ul tot s-ar putea sa se dea peste cap.

O alta problema cu rotile de rezerva mai mari de 16" este ca, cel putin la masina mea, nu au loc datorita latimii anvelopei, nu neaparat al diametrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tangential cu MQB ma bag si eu in discutie.

Nu inteleg prea bine ce treaba are platforma cu cat de mult spatiu e pentru roata si mai ales ce roata se pune. Eu la B8 am comandat roti pe 18 si a venit cu rezerva de 18. (si chiar ma gandesc serios sa renunt la ea pt extra spatiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am apucat sa masor compartimentul rotii de rezerva, insa la ochi as spune ca intra si roata mai mare.

In schimb, am observat altceva butonand Infotainment-ul. Pentru cei care cred ca pe Skoda nu exista si ventilatie stationara ca la Volkswagen, ci doar incalzire stationara, tin sa ii anunt ca in meniul de unde se seteaza cand sa porneasca incalzirea auxiliara, pot seta daca vreau incalzire sau ventilatie. Deci exista si varianta ventilarii stationare, nu doar a incalzirii, dar probabil nu o pun pe lista cu optiunile pentru a nu fura din clientii Volkswagen pt care conteaza aspectul asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai testat tu si merge? Ma gandesc sa nu fie doar softul asa, fara insa functionalitatea reala a sistemului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreutzu Sunt convins ca merge din moment ce o poti seta. E simplu, lasi pe Low clima si cand porneste practic nu baga caldura, ci rece, in masura in care se poate fara compresorul de a/c. Nu omiteti un aspect: si pe VW nu este "racire" ci "ventilare", adica mai scoate din aerul fierbinte din masina vara.

In dimineata asta am folosit din nou incalzirea stationara, afara fiind 5 grade cand am plecat. Am pornit-o din casa, din telecomanda, cu ~10min inainte sa plec (clima era lasata pe 28 grade de aseara) si cand am ajuns la masina era deja caldura suficienta in ea (probabil ajunsese undeva la 22-23 grade), dar indicatorul de la temperatura apei era inca pe minim desi pe gurile de ventilatie intra aer fierbinte. Dupa ~1km a urcat si apa la 90 de grade. Uleiul la fel, era sub 50 de grade. Ma intreb cum oare a incalzit asa bine interiorul cand apa inca era rece. O sa incerc zilele urmatoare sa ii dau drumul cu ~15-20 min inainte sa cobor, sa vad daca apa apuca sa urce.

In cartea masinii scrie ca incalzeste apa si uleiul printr-un sistem suplimentar si astfel se incalzeste si in interior.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum stiu la urmatoarea masina ce o sa pun 100% daca va fi posibil. Incalzire stationare(webasto) . Mi se pare o chestie extraordinar de placuta. Oricum tu cu noul 1.4TSI esti castigat ca se incalzeste repede. Sa vezi pe ala vechi(CAXA) era ca si fostul BXE...primii 5 km mergeai bocna in masina fara o boare de caldura. Si ce este de ras este ca eu a trebuit sa trec pe diesel ca sa am caldura mai repede in masina .

Ca sa nu fiu offtopic, desi la tine inca nu arata ca ar avea apa 90 de grade dar: si de are 50-60 grade deja incalzeste bine, plus ca probabil are senzorul de temperatura altundeva, ca vezi dupa un km aveai deja 90 de grade care in mod normal era imposibil chiar si vara in canicula, plus ca eu cred ca are un traseu mai scurt apa aincalzita cat timp functioneaza doar webasto fara motor pornit.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul apei la incalzirea auxiliara este cel secundar, fara radiator, doar apa din partea superioara, de aici si incalzirea rapida. Sa genereze caldura pe ventilatie sunt necesare doar 40 grade, se simt imediat, indicatorul de bord e vizibil la peste 50 grade.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 Te-as contrazice. Zilnic, dupa ~1km apa ajunge la 90 de grade, indiferent ca folosesc incalzirea stationara sau nu. Oricum e super fata de BXE, la care intr-adevar, in primii 5km degeri in masina. Posibil sa aiba dreptate @calin.g, desi in cartea masinii scrie ca porneste pompa de apa cand este incalzita auxiliara, nu stiu daca poate face circuit separat sau nu. Nu ma pricep prea bine la mecanica, desi sunt inginer, domeniul e altul. :)

L.E. Din manualul masinii: "Încălzirea în staţionare porneşte ventilatorul numai după ce temperatura lichidului de răcire a atins cca. 50 °C.". De aici trag concluzia ca apa era >50 de grade dupa primele 2-3 minute de cand am pornit-o din casa, pt ca eu cand am ajuns in ea deja era cald. Alt citat din manual: "După oprire, pompa de lichid de răcire şi încălzirea în staţionare continuă să funcţioneze o perioadă scurtă de timp, pentru a arde restul de combustibil din instalaţia de încălzire.".

Mai e o chestie care mi se parea frumos din partea celor de la Skoda sa o faca macar pentru Superb, care e varf de gama, daca nu si pentru Octavia, si anume sa puna faruri LED. Asa cum pe Seat s-a putut, se poate sigur si pe Skoda. La un moment dat am stat cu ochii si in gradina Seat pentru un Leon Xperience 4x4, dar totusi mi se pare ca ceva ii lipseste pentru ceea ce ma acomodeaza pe mine, desi design-ul Leonului mi se pare genial, mai ales cu full LED.

@andreutzu Citind acum in manualul masinii, scrie clar ca are si incalzire si ventilare stationara. Deci nu e doar softul. Din manulul masinii:

"Încălzirea în staţionare încălzeşte habitaclul şi motorul. Pentru încălzire este consumat combustibil din rezervorul de combustibil. Ventilarea în staţionare permite admisia aerului proaspăt în habitaclu, când motorul este oprit, reducând astfel eficient temperatura din interior (de exemplu când autovehiculul este parcat la soare)."

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 km de la rece la 9O grade C chiar daca webasto nu este pornit??? Eu asa ceva nu am observat la cealalta masina din familie cu motor identic ca si al tau, dar fara webasto. Se incalzeste repede dar nu intr-un km de la rece(adica in ziua respectiva inca nu a fost pornita sau in ultimele 6-8 ore)-9O grade. Cu incalzire stationara pornit de inainte, inteleg, alta treaba. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am fost si eu uimit, comparand cu masina unui prieten, Golf 7 1.4tsi, cel de 122cp, a mea se incalzeste mult mai repede. 1km de mers in oras (adica 1km facut in aprox 5-10 min), nu am avut ocazia sa o pornesc la rece, dimineata, si sa plec la drum lung ca sa-mi dau seama daca se incalzeste tot intr-un km sau nu. De exemplu, astazi (dupa ~8h30m de cand parcasem dimineata), cand am plecat de la birou, cineva ma blocase aproape. Eram foarte aproape in dreapta de un gard, iar in fata + spate aveam loc ~10cm. Am facut vreo 20 de manevre cred, ghidat de cineva (ca senzorii erau pe rosu si in fata si in spate), si dupa ~5 min am reusit sa ies din inghesuiala, iar apa era deja la ~80 grade. Sincer, mai merg cu un Ford Ka din 2009, 1.2 benzina, si ala se incalzeste repede, dar nu asa repede ca asta. Se pare ca produce tare multa caldura motorul asta...

A, si am patit o chestie interesanta si nu prea. Cu roata stanga fiind coborat de pe bordura, dar lipita de ea, nu puteam sa virez deloc stanga, nu ma lasa efectiv volanul, simteam ca si cum e la capat, dupa ce am miscat putin masina, mergea. Am repetat manevra de cateva ori sa vad daca de aia e, si intr-adevar, cand o lipesc de bordura, nu mai vrea sa miste roata incolo. Probabil e o protectie ceva pentru servodirectie, anvelopele fiind destul de rigide.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer la a mea nu se incalzeste prea repede, ramane sa vad la iarna la -10 grade, dar la cum am simtit-o pana acum se incalzeste la fel ca fostul 2.0 tfsi, deci destul de greu. Eu compar cu fostele Loganuri benzina si alea se incalzeau mult mai repede.

Ce mi se pare iarasi interesant este faptul ca motorul pare destul de incins dupa ce ai oprit si ridicat capota, plus ca isi pastreaza mult timp temperatura, la 3 ore sa zicem inca este cald, imi aduce aminte de acele calorifere din fonta, se incalzeau greu si se raceau la fel de greu.

O optiune pe care as fi asteptat-o la acest nou superb ar fi fost incalzirea in volan, la un pret decent de sa zicem pana in 200E cred ca as fi luat-o. Sigur o vor introduce cat de curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se raceste greu( nici eu nu ma dau pe spate din cauza vitezei de incalzire al motorului -acelasi motor - comparand cu logan dar in acelasi timp o face mai repede ca si fosta TSI 1.4. ) legat de racire, se raceste greu si cauza ca baia de ulei este acoperita in totalitate de ceva pasla si chiar si acel capac din plastic care se pune sub ea, este burdusit gros cu ceva material termoizolant(probabil si fonoabsorbant) 27429611611_d46db95cd5_o.jpg20160606_112511 by Peter Andrei, on Flickr

27467066086_2cbd51221d_o.jpg20160606_112228 by Peter Andrei, on Flickr

@RzzV: asa da, inteleg, in 1O minute da, se poate intampla la versiunea ta de motor, eu am vorbit de situatia pornit motor si direct pornit la drum cu ea, mers fin 5O-6O km/h

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!