Jump to content

Schimbare distributie 1.6 TDI


Johny25
 Share

Postare recomandată

Deci nu e asa neglijabil cum spuneau unii :) rola aia e singura care controlează cumva legatura intre pistoane și supape. Care zic eu ca e foarte importantă. Dar ma abțin să scriu mai mult ca iar îmi sar altii în cap cu concepții conform cărora motorul cr nu e pd deci nu e foarte important reglajul de finete al curelei /avansului etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Eu cred ca acea sincronizare e mai importanta pentru tensionarea corecta a curelei de distributie, pentru ca acum mai este un pinion in plus de la pompa de injectie, dar o singura rola tensioneaza cureaua, este foarte important sa nu fie cureaua detensionata intre axul cu came si pompa de injectie . Nu-s mecanic, n-am facut in viata mea o distributie, imi dau si eu cu parerea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul in care a fost blocata corect distributia nu este necesar sa se ajusteze fin rola 3 si 5.

In cazul in care din diverse motive este necesara ajustarea pt avans, da se umbla si la rolele de mai sus.

Daca se lucreaza corect nu se deregleaza avansul(in cazul in care se intampla asta sunt curios cati mecanici o pun la punct) .

PS: im asum si sustin -- CR nu e Pumpe Duse

E foarte important avansul pentru orice motor cr sau pd, nu trebuie insa sa se deregleze la schimbarea curelei si sa fie necesara corectarea lui ulterioara.

E mai bine sa previi, decat sa repari ce ai stricat.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,Am si eu un Glof 6 1.6 TDI de 105 CP din 2010,cand am achizitionato avea 182000 km reali,fiind cumparata de la privat(Germania)si verificata tot acolo,referitor la intervalul de schimb de distributie: am un prieten ce lucreaza la o reprezentanta in Germania si mi-a zis ca prima distributie se face la 210.000Km,el mi-a zis ca asa da programul.

Stima si o zi placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de curand am achizitionat un Golf 6 1.6 TDI CAYC si m-a interesat ptr ai schimba distibutia avand 170.000km iar anul de fabricatie 2012. Am tot intrebat pe la service-uri si am primit preturi astronomice ptr piese (producator VW), 

kit distributie 03L198119F la numai 1.190 ron dar fara TVA

pompa apa 03L121011PX la 325 ron fara TVA( cu pompa originala la schimb altfel mai sunt 350 ron in plus)   oferta venita din partea celor de la AVIA Motors,intradevar manopera fiind de un real bun simt doar 365 ron fara TVA

aceleasi piese se pot gasi la preturi mult mai mici, de exemplu:

http://www.autokarma.ro/piese-auto-originale/03L198119F

http://www.autokarma.ro/piese-auto-originale/03L121011PX

ce recomandati, sa merg pe piese cod original sau sa merg pe cele after market...conti, gates....

iar la pompa de apa ce producator ar fi de luat in seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand calduros sa il lasi in pace daca are real mai putin de 250000 km si de banii respectivi sa pleci in vacanta.

ps: ai citit ce scrie in manualul de utilizare care este intervalul de schimb pentru distributie?

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Si daca nu are kilometrii reali si i se rupe distributia ii platesti tu motorul de reparat ?

Eu i-as recomanda sa scoata capacul de la cureaua de distributie si sa se uite cum arata cureaua pe acolo, eventual daca nu se pricepe sa mearga la un mecanic sa faca treaba asta .

Si eu vreau sa fac acelasi lucru, aveti idee cam ce ar trebui sa scrie pe o curea originala ?

Capacul de la curea se da usor jos, trebuie date alte piese la o parte in prealabil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bbogdanmircea anticipam replici de genul asta, dar nu de la tine . am pretentii..

asta ar trebui sa scrie pe o curea noua 03L109119F  mai sunt si DAYCO cu alta litera in coada

daca nu are km reali o sa ii plateasca ala care ia dat inapoi. nu are ce sa vada daca da capacul jos, nu va vedea nici o urma de uzura (chiar daca aceasta exista)

pentru siguranta as schimba la 250 000 km reali.

ps: in manual scrie ca se schimba la 300 000 , dupa model year 2010 data de la care  au fost montate distributii life time.

 

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, bbogdanmircea said:

Si daca nu are kilometrii reali si i se rupe distributia

nu am emotii cand vine vb de km, am verificat-o, are istoric vw si ceea ce scrie in cartea service mi s-a spus si din istoricul vw

am sa incerc sa ma uit la curea sa vad cu arata

intervalul cu 300.000 de km ptr schimb distributie nu l-am vazut prin carte, care ma enerveaza ca e in Franceza(practic de acolo provine masina)

oricum... de ar fi sa o schimb indiferent cand se va intampla cu certitudine nu voi alege o reprezentanta sa le platesc lor dublu valoare pieselor, dar asta nu face parte din topic asa ca nu dezvolt

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok care e intervalul recomandat pentru schimbarea distributiei la motorul 1.6 TDI CAYC prezentat in carte.

te uiti degeaba la curea, cand crapa nu crapa pt ca e ea uzata in cele mai multe cazuri  o rola de tensionare are probleme si ''rupe'' cureaua chiar daca aceasta e impecabila.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa ma mai uit odata in carte dar nu vazusem nimik concret legat de motorizarea asta 1.6 77kw , erau date intervale dar ptr alte motorizari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am si vrut sa punctez, la 1.6 tdi dupa 2010 au fost montate distributii lifetime. 

Lifetime are si el o definitie de genul 10 ani si 300 000 km.

ps: la mine in manual scrie ca se schimba doar cureaua la 300 000 si rolele la 360 000, normal daca umblii acolo schimbi si rolele :P

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Poti sa pui o poza din acel manual, eu in alta parte am gasit cu 210k km ... iar cand am fost la schimbul de ulei mi-a zis cel de la service ca ar trebui sa o schimb la 5 ani chiar daca nu are limita de kilometri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo recomandare a unui service din constanta unde si-a schimbat cineva distributia si a fost totul ok la final.

 dupa ce am vazut filmuletul postat nu pare asa simplu cu reglajele acelea sau sunt nu sunt necesare daca o blocheaza bine de la inceput?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan_Andrei
On 3/31/2016 at 11:19 AM, bbogdanmircea said:

Poti sa pui o poza din acel manual, eu in alta parte am gasit cu 210k km ... iar cand am fost la schimbul de ulei mi-a zis cel de la service ca ar trebui sa o schimb la 5 ani chiar daca nu are limita de kilometri ...

@bbogdanmircea, poti sa-ti spun ca si posesor de Golf 6 din 2010 ca in carte iti spune ca distributia se schimba la 210.000 km sau la fiecare 5 ani. Poate ca bob7 are dreptate cu masinile fabricate dupa 2010. Daca bob7 are dreptate, cureaua lui dnysterian e la jumatatea perioadei de utilizare, asadar poate sta linistit inca. Sunt multe alte probleme la Golf 6 pentru care trebuie sa se pregateasca (EGR, volant, pompa ambreiaj), cel putin cele din 2009-2010 se pare ca au aceste probleme foarte des, ca si cum ar face parte din binecunoscutele "probleme ale copilariei". Aaa. si ca sa nu uit... nu sunt ieftine deloc. Asa ca dnysterian poate pune bani deoparte pentru alte "lucrari".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mă nu speriati omul!  Mai e și după baftă. Volantul e în funcție de cine (a fost) este la volan, egr poate are noroc sa fi fost schimbat înaintea lui...

Despre cele cu cod dq nu am auzit încă să pice 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Deci dupa cum ar veni, sa o vand repede cat merge bine si nu face probleme sau cum ? :D

Voi prin carte va referiti la manualul masinii ? O sa ma uit si eu sa vad ce scrie pe acolo, a mea e din 09.2011 .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan_Andrei

@bbogdanmircea nu incercam sa te descurajam. Dimpotriva, daca ar fi chiar atat de rele sau daca nu am fi impacati cu ele nu cred ca ar exista forumul. Nemultumirea noastra vine de la faptul ca nimic (nu doar VW) nu mai este cum era odata. Ceea ce este important este sa te simti tu confortabil la volanul ei. Daca exista sinergia aceea intre tine si masina, atunci e de pastrat. Scuze de off topic.

Ca sa revenim la subiect, pretul unei distributii mi se pare ok in comparatie cu celelalte piese care se schimba cam la fel de des la ele (EGR, volant, kit ambreiaj). Singurul sfat pe care ti-l pot da este sa mergi la un service autorizat care sa iti ofere garantie. Spun asta pentru ca eu cred ca merita 200 RON in plus pentru manopera atat timp cat piesa costa peste 1000 RON. Si eu am fost in situatia ta si am fost speriat de pretul cerut pentru inlocuirea EGR-ului (1600 RON piesa + 800 RON manopera). In sfarsit dupa ce m-am documentat serios, mai bine spus am cautat un service serios am avut surpriza sa inocuiesc piesa cu doar 2000 RON inclusiv manopera.

2 hours ago, lucianNT said:

Hai mă nu speriati omul!  Mai e și după baftă. Volantul e în funcție de cine (a fost) este la volan, egr poate are noroc sa fi fost schimbat înaintea lui...

Despre cele cu cod dq nu am auzit încă să pice 

Din pacate, toate (cele pe care le-am vazut eu (Golf6) ) masinile importate din DE nu au EGR-ul sau filtrul de particule inlocuit. Asta poate fi din cauza faptului ca ei circula preponderent in regim de autostrada si implicit nu merg subturat, asadar nu e cazul sa-l schimbe. Mai exista si teoria conform careia nemtii schimba masina atunci cand se apropie de 200.000 Km, pentru ca producatorul spune ca durata de viata a filtrului de particule a fost atinsa la numarul asta de km si in plus toate costurile de intretinere cresc dupa aceasta limita.

Oricum deviem de la subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 3/30/2016 at 7:16 PM, bob7 said:

Asta am si vrut sa punctez, la 1.6 tdi dupa 2010 au fost montate distributii lifetime. 

Lifetime are si el o definitie de genul 10 ani si 300 000 km.

ps: la mine in manual scrie ca se schimba doar cureaua la 300 000 si rolele la 360 000, normal daca umblii acolo schimbi si rolele :P

la mine zice la 210.000km si mentionez ca e 09.2012 prima inmatriculare

20160412_143013.jpg

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scrie 210.000 si e din 2011

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Si la Jetta din 2011 tot la 210 mii se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300 000 km 1.6 TDI 180 000 km 2.0 TDI CR model year 2010, am atasat poza din serviceplan.

 

20160417_225357.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 90% scrie 210 mii...

acum nu stiu ce sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manualele mai noi au trecut 210k indentic ca la 2.0 tdi ca sa nu fie cu suparare probabil pentru service si client, 1.6 solicita mai putin cureaua decat 2.0 (identica cu unele modele de 2.0  )

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!