Jump to content

Schimbare distributie 1.6 TDI


Johny25
 Share

Postare recomandată

Suiera cureaua daca ai pus Continental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Masina la 60 k km a inceput sa curga pompa de apa. Daca tot o schimb, fac si distributia ca are 6 ani in curand.
Sa schimb cu OE VW nu prea as vrea - pe langa ca a tinut 60 k km din fabrica, mai e si 600 ron. Sa iau HEPU fara senzon? Ce face senzorul ala? Daca iau fara senzor e vreo problema? Mai are cineva pompa de apa HEPU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nfine las si eu pt altii sa stie la ce sa se astepte:

Pompa OE VW               565
Kit Contitech                  391

Antigel  (+apa distilata) 70

Curea accesorii               50
Manopera                       250
Tips                                   30
--------------------------------------------

                                         1356

 

cu ocazia asta am schimbat si placutele
Placute fata TRW             175

Manopera                            70

--------------------------------------------------

                                           245





TOTAL                             1601 RON

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutate tuturor

In legătură cu acest subiect al schimbarii distribuției, țin sa precizez ca dețin un Golf 6 2.0 Tdi 110 CP din 2009 unic proprietar mașina fiind cumpărată de noua din Italia, și are circa 109000 Km. Recent am fost la un mecanic autorizat pentru schimbarea Capsulei actuatorului de la turbina care sa defectat după 11 ani  și curățarea EGR ului care era blocat iar când iam cerut sfatul pentru schimbarea distribuției mia zis sa nu îmi fac griji pentru ca pot sa mai fac încă km buni cu ea fiind originala din fabrica. Țin sa precizez ca nu se aude nici un fel de zgomote ciudate care sa provină de la distribuție. 

Aștept și alte sfaturi din partea voastră. 

 

Multumesc

Modificat de Mistilary
Postare incompleta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare colegi forumisti.

Am si eu un vw caddy 1.6 tdi, motor caye de 55 kw din anul 2011 spre 2012, ca si km parcursi am 118.000km (reali), masina a fost achizitionata din Romania si rulata doar in Romania, dupa ceva probleme cu egr.ul prin primavara( fiind una dintre masinile cu dieselgate) , zilele trecute am observat ca a scazut nivelul lichidului de racire din vas,( nu de alta dar si cand am avut probleme cu egr.ul prima simtoma a fost scaderea de luchid de racire in vas).Am rezolvat egr.ul prin inlocuire cu original la Brady la service unde am garantie 2 ani.

 Am complectat cu apa si am dat peste alt necaz cu pompa de pedala ambreiaj, am rezolvat problema cu ambreajul dar am observat sub masina mai exact in zona pompei de apa urme de lichid de racire, dandu.mi seama ca este pierdere pe la pompa de apa, deci ar trebui sa schimb distributia si pompa de apa sau daca nu este pierdere mare mai pot merge o perioada sa zicem de 2000-3000 km, voi ce parere aveti??

La motoarele astea CAYE ce km si timp ca ani se dau la distributie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă rost de o cameră de-aia tip șarpe și verifică carcasa filtrului de ulei, cu mașina pe elevator sau din șanț.

Carcasa filtrului e din plastic, e traversată de trasee de ulei și de lichid de răcire și e o cauză comună a pierderilor de lichid la 1.6 TDI.

Pe ea e montat răcitorul de ulei (metalic). Și, bineînțeles, verifică și la pompa de apă dacă tot ești cu camera în mână :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat și eu recent distribuția la 197k km cu kit dayco+ pompa apa hepu, mașina având 10 ani vechime. Cureaua originala (Conti) încă arata bine ceea ce e un pic surprinzător pentru vârsta și km parcurși. Alt lucru surprinzător e ca la service mi s-a spus ca acea curea de la pompa de ulei nu se schimba nicăieri preventiv, nici măcar la reprezentanta, ca e scumpa manopera etc. Au fost cazuri pana acum cu acea curea sa se rupă la 1.6 tdi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de la pompa de ulei se schimba odata cu distributia, se inlocuieste in mod obligat semering arbore, si din auzite am inteles ca sunt gandite ca atunci cand se rupe cureaua, la prima eroare de presiune de ulei sa se opreasca motorul. Nu am auzit de curele rupte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cureaua la pompa de ulei costa 60 lei Continental si 150 lei VW original.

Se schimba si capacul nr 2 ce tine semeringul care costa 250 lei (din pacate semeringul vine cu tot cu capac)

Nu am gasit nimic relevant referitor la intervalul de schimb al curelei.

La schimbarea curelei pt pompa de ulei este necesara demontarea curelei de transmisie si de distributie, de aceea este recomandat sa se schimbe odata cu distributia pt mai putina manopera.

Garantia data pt curele este de 5 ani sau 60.000 km ( dupa aceasta perioada apare uzura si imbatranirea materialului ce poate duce la ruperea curelei), deci teoretic se schimba si cea de la pompa de ulei.

Exceptie fac masinile noi unde prima schimbare a distributiei se face la 200.000km sau 5 ani, si apoi din 60 in 60.000 km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pompa de apa, nu merge montat senzorul de la pompa veche pe pompa noua, deoarece chiar daca sunt identice pompa fara senzor nu are gaura (lacașul) unde vine montat senzorul.

Pompa fara senzor este doar pt modelele echipate cu acest tip de pompa.

Rolul senzorului (care de fapt este o parghie comandata electric in functie de temperatura lichidului de racirei) este de a comanda acoperirea paletilor pompei de apa pana ce motorul ajunge la temperatura de lucru. Abia atunci paletii sunt descoperiti si pompa functioneaza ca una clasica.

Avantajele sunt ca motorul ajunge la temperatura de lucru mult mai repede cea ce determina consum mai mic de combustibil, uzura prematura a pieselor, incalzirea in habitaclu mult mai rapida.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut Blackey. Ok și dacă pun pompa apa fără senzor este vreo problema. Pe lângă avantajele spuse la final, ?cred ca sunt și dezavantaje. Spre exemplu, blocarea pompei pe închis  și supra încălzirea motorului la km destui de putini după schimbarea pompei de apa. Dacă pui clasica (fără acel senzor) primești vreo eroare în bord? Afectează cu ceva funcționarea motorului? Nu zic ca nu sunt ok gândite cu senzor, dar se întâmplă ca după schimbarea distribuției sa ai surpriza sa se blocheze pe închis și sa schimbi iar distribuția din cauza acelei pompe cu senzor. Faptul ca se poate monta și clasic cred ca ar fi mai ok. Doar iarna influențează, ca învârte paleti, și  încălzirea este mai greoaie puțin, dar ca și fiabilitate mi se pare mai ok cea clasica, simpla și de ce nu, mai ieftina. Cei care au pus pompa clasica, fără senzor sa lase aici un comentariu cu, comportamentul motorului. Ms ??✌️

Modificat de cosminel24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, cosminel24 said:

 Nu zic ca nu sunt ok gândite cu senzor, dar se întâmplă ca după schimbarea distribuției sa ai surpriza sa se blocheze pe închis și sa schimbi iar distribuția din cauza acelei pompe cu senzor.

De unde ai scos aberatia asta ?

Lasa prostiile si pune pompa care rezulta din seria VIN .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Excalade Am văzut pe grup pe fb, cazuri când au avut prb cu noile pompe schimbate odată cu distribuția. Unele rămân pe închis și încinge, senzorul nu-și mai face treaba. Este vreo problema dacă pui pompa fără senzor? Ma gândesc ca este și mai ieftina și mai fiabila fără zenzor. Ms?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit destul de multe ca sa-ti pot garanta ca NU sunt probleme daca pui o pompa de calitate (OE ,hepu...).

Sigur o sa fie probleme daca nu pui ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ms de sfat? te cred ca ai schimbat f multe. Ma gândeam doar ca și costuri ca e mai scumpa. Totuși ce prb pot apărea dacă nu are senzor și e clasica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU exista pompa cu senzor si pompa clasica .

Exista DOAR pompa care rezulta din seria VIN si alta pompa de la alt cod de motor .

Sigur o sa ai probleme .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poți spune ce fel de probleme pot  sa apară, dacă pui alt tip de pompa(fără senzor). Din, pmdv nu vad ce prb sa apară în afara de faptul ca se încălzește mai greu. Ms. 

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut.

La Golf 7 1.6tdi 110cp pe langa kit-ul de distributie ce mai trebuie sa schimb ? Curea pompa de ulei ? Am tot citit pe aici insa sunt si alte versiuni de 1.6tdi. Si ce capac la pompa mai trebuie schimbat ? N-am inteles prea bine 😅 Masina are 200.000km cu, cureaua originala si ma pregatesc sa ii fac o revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Incerc sa iau o decizie pentru a schimba sau nu distributia originala la o Skoda Octavia 2 DSG din 2010/2011, 1.6 TDI, cod CAYC. In carte se precizeaza intervalul de 210 mii km, acum are 140 mii km reali, dar totusi 11 ani, pretul interventiei ar fi 2800 RON. Pe an fac cam 12000 km. Sunt constient ca fiecare persoana/reprezentanta are alta recomandare.
1. As fi curios sa stiu daca exista posesori/mecanici care au intalnit probleme cu distributii originale inainte de 210 mii km.
2. Care ar fi implicatiile in caz ca cedeaza ceva din distributie, nu neaparat tehnice. Ma intereseaza costurile (maxime/medii?) si durata remedierii, sau daca pot apare probleme care nu se pot remedia.
Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

2800lei ? Dar schimbi 2 distrubutii sau una? 

1 In cel mai bun caz incepe sa curga pompa de apa, si pierde antigel.

In cel mai nefericit caz se poate rupe cureaua de distributie.( dar nu am auzit si nici intalnit distributie rupta la motoare pd sau cr, cu exceptia acelor cazuri in care cureaua a suferit din cauza curelei de transmisie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ce am gasit despre schimbul de distributie (Octavia 2 FL DSG, 2010, 1.6 TDI CAYC, 143000km la mine).
A. Se schimba sau nu dupa numarul de ani?
Am facut un fel de sondaj prin email... am luat aleator serviceuri din Europa (Cehia, Polonia, Germania, Suedia, Olanda, Danemarca) si la intrebarea de mai sus cam jumatate au zis ca recomanda schimbarea distributiei la 210000km, cealalta jumatate a indicat pe langa km si un numar de ani, de la 5 la 10. Deci fiecare cum crede.
B. Se poate verifica vizual?
Majoritatea serviceurilor au recomandat inspectia vizuala la fiecare service. Din cate am inteles, asta nu ofera certitudini, dar poate semnala cateodata probleme. Mecanicul cu care lucrez afirma ca nu se poate vedea mare lucru, pompa de apa fiind ascunsa. As fi curios sa stiu cam ce se poate examina fara o demontare completa, sa zicem in 30-60 minute (curea?, role?, pompa de apa?)
C. cateva optiuni de inlocuire
1. Piese originale la reprezentanta (2800Ron) as zice ca e cam scump la o masina de 4-5000E. Sau cum ti-e norocul, cunosc caz la aceeasi reprezentanta cu 2500Ron, au omis sa taxeze unele lucrari golire/umplere antigel etc, aceeasi distributie).
2. Piese originale la alt service (aprox 1000ron). Am oarecare indoieli daca piesele originale (la reprezentanta sau nu) se compara cu prima echipare. Informatii sigure cineva?
3. Curea dayco, role ina, pompa hepu. Preferata mecanicilor.
4. Kit Dayco (aprox 500 ron). Nu prea am gasit info despre kituri Dayco mai bune/scumpe.
5. Kit Continental. Diferenta mare intre Kitul Pro (CT1139WP8PRO - 2000Ron) si cel obisnuit (CT1139WP6 - 700Ron). De pe siteul Continental US: 
TIMING BELT KIT - This kit is designed for vehicles that are approaching the end of their life cycle. Our standard kit is the tool professional repair technicians need to save customers money and gain their trust.
PRO SERIES TIMING BELT KIT - This kit is one of our premier kits that offers a best-in-class guarantee for all consumers. Because of its high level of quality OE components, it is considered a dealer alternative.
Interesant as zice... asa inteleg de ce s-ar schimba distributia aftermarket mai des. Pe siteurile COnti ptentru alte regiuni, descrierile nu sunt chiar asa graitoare... A lucrat cineva cu kiturile Conti Pro? chiar merita?
D. Curea pompa ulei - nu am gasit argumente, riscuri pentru a fi schimbata. Kiturile Conti Pro includ si o astfel de curea.
E. Curea/Kit accesorii (transmisie sau canelata). Am gasit putine incidente, unii spun ca aceasta curea a distrus distributia... banuiesc un ghinion maxim sa ajunga la distributie, mai degraba blocarea vreunui element din accesorii, deci atunci ar trebui schimbat tot setul cu role cu tot. Considerati util sa se schimbe si setul de accesorii?
F. Nu prea am tras o concluzie. Greu de pus in balanta echiparea originala (putine incidente pana la multi km sub limita), cu inlocuirea frecventa a distributiei (destule probleme raportate in scurta vreme dupa inlocuire, probabil si multe montari incorecte). Ideal ar fi sa existe componente originale de aceeasi calitate cu prima echipare, nu stiu sa existe un set comparabil. Ciudat si ca nu prea am gasit seturi in zona 1500Ron...
Daca mai puteti lamuri din intrebari, poate ajuta...ms

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
bbogdanmircea

Eu am pus kit Conti complet la 210k cred. Acum am vreo 223k și nu am avut vreo problemă, cred că nu ține mașina să mai schimb odată distribuția...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am primit o oferta de la Skoda Sibiu pt schimbare distributie+curea accesorii cu:

1 . piese originale 3100 de lei

2. piese AM ( continental+Hepu ) 2000 de lei.

Daca piesele originale se schimba iar la 210000km, la cat se schimba iar cureaua de la continental?

Cum vi se pare pretul? Aveti idee cam cat ar fi la un service de cartier?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am schimbat eu la 1,6 110 cai cxxb toate piesele originale inclusiv pompa de apa , simering arbore ,antigel,apa distilata1800 lei ,manopera 500-poti gasi mai ieftina manopera ,eu am ales un mecanic cu 20 ani lucrati la skoda,acum are atelier propriu.Doar prima distributie se schimba la 210tkm,apoi la 120 tkm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am schimbat zilele trecute distributia a doua oara la 300.000 km. Motor cayc, km reali. Prima data la sosirea in tara la 210.000 (4ani) am pus curea dayco, pompa hepu. Acum... curea skf, pompa skf. Constatari: cureaua dupa 90.000 arata f bine, doar imbatranita si cumva a aparut un fel de praf rosu asa gen pilitura, dar nu metalica, un fel de tocatura fina pe carcasa de plastic a distrubutiei. Pompa curgea un pic. Am schimbat si cureaua imersata in ulei de la pompa de ulei, (+simering arbore)ce era casanta, gen plastic si prezenta crapaturi. Am pus oem.  Aviz celor ce nu o schimba!  Dupa schimbare: consum motorina oarecum marit un pic in mers. sa zic la un drum unde consuma 5%, acum consuma 5,5%, dar se tureaza mai rotund, mai silentios si parca mai repede. ( are 50 km, banuiesc ca se mai lasa)La relanti a ramas la fel-04%. zgomot curea redus(skf e teflonata). Procedura a facut_o un prieten si am asistat tot timpul. S-a blocat arborele cu cala, blocat pompa si rola de la axa. Desfacut cele 3 suruburi de la pompa si cele de la rola apoi pusa cureaua. Din ce am inteles se slabesc pentru ca dintii curelei intre cele doua role sa vina fest, usor tensionata. Daca nu le slabea, sau macar una din ele, cureaua venea ba moale, ba nu intra pe fulii. Altceva nu a reglat dupa montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!