Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Ce baterie imi trebuie la un golf 2002 1.4 16 v ? vad ca am ramas fara

varta de 80 ah cel mai bun raport pret/calitate...parerea mea.e putin mai mare decat cea pe care o ai dar se potriveste bine

Modificat de BoZo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus-o si o mai repet, SINGURA baterie originala care se gaseste in Rumenia estem ROMBAT!!! Toate celelalte sunt fabricate prin tadjikistan, cica "sub licenta".

Lasati pe necunoscatori sa arunce cu banii pe baterii contrafacute cu sigle varta, voi cumparati-va cea mai buna baterie care s-a facut vreodata aici, in Papura Voda`s Land, si anume ROMBAT!!! (am actiuni acolo :Driver: )

Garantie 2 ani, fabrica 100% retehnologizata, toate sectiile sunt pline de robotzei, materie prima importata din occident (Austria), si nu din China sau Senegal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un loc bun de cumparat baterii, este cum mergi de la piata 1 Mai spre statuia aviatorilor pe dreapta (a fost un wc). Au multe tipuri de baterii, sunt meseriasi, si daca cumperi o monteaza, iti verifica instalatia electrica, incarcarea ...

Gresesti SHARANEL :icon_thumright: mai este si Caranda - eu votez cu ei pt ca sint profi si preturi bune pentru baterii de calitate (asamblate/manufacturate/realizate daca nu ma insel la fosta fabrica Acumulatorul)

Ce baterie imi trebuie la un golf 2002 1.4 16 v ? vad ca am ramas fara

nu e mai simplu sa te uiti la caracteristicile bateriei de pe masina? eventual sa masori si dimensiunile pt a fi sigur ca intra sub capacul protector..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ales, evident dupa ce am studiat forumul, pentru o Bora 2001 1.9 TDI o baterie Caranda de 80 Ah, la pretul de 360 de lei. Alternativele erau Varta de 75 Ah - 430 lei sau Varta de 70 Ah - 380 de lei (in toate cazurile, e pretul valabil pentru cazul in care predai acumulatorul vechi; in caz contrar, pretul bateriei noi creste cu cca 40-50 de lei).

Locul de achizitie - acela din zona statuia Aviatorilor/Piata 1 Mai: rapid, elegant, eficient. In pret este inclusa si verificarea parametrilor de functionare a noului acumulator. Montajul = alti 10 lei (nu e greu de facut, dar pe frigul asta...).

@BoZo: pentru un motor pe benzina de 1400 cm3, mi-au spus montatorii ca e suficient un acumulator de 55 Ah, dar optim pentru iarna ar fi unul de maxim 65 Ah. Asa ca nu are sens sa iei unul de 80 Ah (probabil nici nu incape in locas).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare... Am pe cineva care poate sa-mi faca rost de o baterie noua, la juma' de pret, bla-bla.. Treaba e ca eu nu stiu ce sa-i cer. Ce voltaj/amperaj am nevoie? Si ce dimensiuni? Poate cineva sa ma ajute?. As dori o baterie ceva mai puternica fata de cea originala... sa nu mai am probleme iarna.

PS: Am un Golf IV TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cobor sa dezghet stropitorile la polo si ma uit sa vad ce scrie pe a mea; daca vad fara sa desfac prea multe iti zic ce am pe masina si mai ales lungimea ei(degeaba gasesti una mai puternica pt ca poate e mai lunga si nu mai intra sub capacul de protectie)

LE: voltajul sigur e ala de 12 V :blink:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria mea e de 70 amperi cu 340 amperi la pornire; lungimea ei e de 28cm; daca o iei la metru, atunci trebuie sa iei una de 32 33 cm ca sa intre fest in suport.

poti face si tu cu acuratete masuratoarea asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Am pe cineva care poate sa-mi faca rost de o baterie noua, la juma' de pret, bla-bla..

Daca vii in Bistrita, cu numere din alt judet, la fiecare colt te va opri cineva sa iti ofere o baterie, noua, la jumate` pretu`. Iti va spune ca lucreaza la rombat, si, 1. e prieten cu portarul, sau 2. a primit baterii drept premiu.

In toate cazurile sunt baterii vechi, dar atent cosmetizate, cu autocolante originale noi de rombat, si, culmea tupeului, trag bateriile in tzipla (rombat NU ambaleaza bateriile in tzipla).

Asa ca mare atentie la acest gen de oferte marinimoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel care mi-o aduce mie lucreaza la o firma unde au contract barter cu un dealer de baterii, nu stiu exact cu care si poate sa ceara de la dealer ce baterie vrea. Si.. s-a gandit si omul sa faca un bvan probabil. D-aia am nevoie sa dimensiuni sau sa stiu ce tip de baterie e nevoie la Golf, ca sa stiu ce sa-i spun omului sa ceara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
bateria mea e de 70 amperi cu 340 amperi la pornire

Cum 340 ? E baterie de Mobra ?

Cu 340 nu pornesti nici Tico daramite un motor diesel . :rolleyes: :)

Cred ca ai vrut sa scrii 740 si ai gresit cifrele . ;)

Bestie

Asa ceva iti trebuie . Ai aici dimensiuni si tot ce-ti trebuie :

Voltage [V] 12

Battery Capacity [Ah] 70

Cold-test Current, EN [A] 760

Length [mm] 278

Width [mm] 175

Height [mm] 190

Varta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am luat Fulmen 75 amperi 780 la pornire din Metro in decembrie pret 310 ron 3 ani garantie. deocamdata fara probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum 340 ? E baterie de Mobra ?

Cu 340 nu pornesti nici Tico daramite un motor diesel . :P :P

Cred ca ai vrut sa scrii 740 si ai gresit cifrele . ;)

Daca te uiti mai atent o sa vezi ca 340 A ... este calculat dupa standard DIN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre nenea modu' io am iesit la munci si treaba asta a fost ca anexa si am scris valorile alea pe mina cu un pix cam obosit si la computator am ajuns evident dupa ce am facut un lavage la minute si s-au cam sters datele alea; cind am scris nu am folosit nici un neuron la memorarea valorilor: citit si scris asa ca e posibil sa aveti dreptate amindoi :)

PS: Mobreta nu are baterie ci dinam :P

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca si eu sunt pus in aceiasi situatie si anume sa imi iau o baterie noua si asta dupa ce ieri nu a mai vrut sa porneasca ... am pus bateria de pe dacie :))de 55 si a pornit la prima cheie ... Am vazut ca lumea lauda Rombat intrebarea mea e ce stiti despre tipul asta http://scule.killtec.ro/index.php/pg/scule...Ah/id/5063.html ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si eu tre sa imi iau baterie noua...pt un bora 1,9 tdi.

mai nasol e ca am tiptronic si cica cutia aia are nevoie de o gramada de curent....o sa ma documentez...cand am chef sa imi inghete mainile.....pana atunci...ma rog in fiecare zi sa imi porneasca.

Am observat cand bateria e pe duca...sau o ia mai greu la cheie, martorul de la bujii se stinge f..foarte greu...

Ce se poate intampla daca mergi cu o baterie pe duc : in afara de a-ti nu mai porni? :-).

Poti sa strici ceva pe la motor..si alte alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut la toata lumea,

Stie cineva ce baterie imi trebuie pentru 1.6 FSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei o baterie adevarata si ai si ceva cash disponibil cauta baterii OPTIMA (Yellow de preferinta) este o noua generatie de baterii care dau un randament mult mai mare si o durata de viata mai lunga deoarece au elementii in forma circulara si sunt pe gel daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tre sa imi iau baterie noua...pt un bora 1,9 tdi.

mai nasol e ca am tiptronic si cica cutia aia are nevoie de o gramada de curent....o sa ma documentez...cand am chef sa imi inghete mainile.....pana atunci...ma rog in fiecare zi sa imi porneasca.

Am observat cand bateria e pe duca...sau o ia mai greu la cheie, martorul de la bujii se stinge f..foarte greu...

Ce se poate intampla daca mergi cu o baterie pe duc : in afara de a-ti nu mai porni? :-).

Poti sa strici ceva pe la motor..si alte alea?

uite ce se poate intampla (bateria din 2001 varta de cand e masina) .. in aceasta dimineata am pornit .. am plecat pana in centru toate ok .. astea au fost dimineata, am venit acasa si pe la amiaza am vrut sa vin la lucru .. cand sa pornesc, mai greu, aprind pozitiile ma duc sa ma uit la becuri .. mergeau , dar slab; pe urma aprind faza lunga (xenon) nu porneste; aprind si faza lunga, care e Halogen si se aprinde anemic ; proiectoarele de ceata la fel nu se aprind .. verific toate sigurantele legaturile nimic ; portbagaju care e actionat electric nu se deschide ma mir ca se mai inchide masina si se mai deschide de la inchiderea centralizata; casul nu merge

deci nu poti pati nimica grav numa sa te lase unde ti lumea mai draga

noroc ca eram in fata casei

acuma seara ma apuc de verifiact numai sa ies de la slujba

O zi placuta va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt diesel trebuie baterie cu amperaj mai mare pt ca la diesel durata cat dai la cheie e mai mare decat la benzina, iar daca ai multe porniri pe zi si distante parcurse mici (timp scurt pt incarcare), plus diversi consumatori gen scaune incalzite, dezaburire etc (ca de, iarna nu-i ca vara) o cam obosesti si s-ar putea sa te lase mai repede decat crezi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu dar din senin...... si a mea abia are un an...... dupa am dezactivat comeing home leaving home.....cred ca astea mi-au obosit bateria in timp.....oricum la toamna o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut iarna asta ma lasat si pe mine bateria masinii care era cea originala din 2000 .eu am optat pentru o caranda maxima de 80 amperi si 740 amperi la pornire ,cred ca sunt bune si caranda .oricum eu am avut noroc ca sa zic asa pt ca am prins OFERTA ca sa zic asa am luat second de la garantie de la cineva care a uitat un consumator pornit pe timpul noptii si a descarcato bateria a fost verificata incarcata si pina acum nici o problema (avea 6 luni) pret 100 ron ,am folosit caranda pe mai multe masini si cred ca raportul pret calitate merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot Bosch Silver am, e pe masina de cand am cumparat-o si cine stie de cand era acolo (VW G4 1,9 TDi). Ochiul magic e tot verde.

In decembrie la temperaturi de -15, -20C a pornit fara probleme. Insa un prieten s-a cam chinuit cu ROMBAT-ului lui pe un Volvo S40 2,0 TDi.

Probabil ca atunci cand va pica asta tot cu Bosch voi echipa masina.

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am din 2001 pe masina un acumulator Bosch Silver de 45 Ah pe care era sa il arunc anul asta din cauza ca se descarcase prea tare si nu mai puteam porni masina. Dupa ce l-am reincarcat am constatat ca functioneaza perfect. Daca ar fi trebuit sa cumpar un alt acumulator, poate ca tot Bosch Silver as fi luat.

Legat de capacitate, este recomandat sa alegi un acumulator cu acceasi capacitate (sau foarte apropiata) ca cea indicata de constructor, nicidecum mai mare deoarece exista riscul ca, in timp, alternatorul sa nu o incarce suficient si sa se sulfateze. Aici mai exista un aspect: de regula alternatorul incarca la capacitate maxima cand turatia motorului trece de 2000-2500 rpm, iar daca numarul de porniri este mai mare (cum ar fi cazul taxiurilor de exemplu) acumulatorul nu va fi incarcat complet. Unul din motivele pentru care acumulatorii nu au viata lunga este aceasta sulfatare (depunerea sarurilor in urma reactiilor chimice), dar din fericire acumulatorii de ultima generatie au tot felul de aditivi care incetinesc acest fenomen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut !

vreau sa schimb bateteria masinii deaoarece am niste probleme de asta iarna cand am descarcat-o definitiv lasand contactul pus fara motor pornit cam 15 minute si au mers scaunele incalzite si farurile si cam toti consuamtorii....

bateria merge acum dar uneori daca nu pornesc amsina o zi trebuie sa pun redresorul pe ea....

am gasit la Metro baterii Zap facute in germania sub licenta Varta la pretul de 300 de ron! Intrebarea este: a mai folosit cineva baterii cu Ca si Ag ?? ei spun ca nu necesita intretienere?! sau sa merg tot pe baterii cu Pb?? aici vorbesc de Varta care nu am vazut pe unde am cautat cu Ag si Ca

A mai folsoit cineva bateriile ZAp?? mai sunt unle Victor si nu in ultimul rand cele de la Rombat....

ce ma sfatuiti?? va multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria mea originala a tinut 8 ani ( :icon_thumright: ). Era un Tudor si daca gasesc la fel tot din aia imi iau, daca nu o Varta sau Fulmen.

Rombat, Caranda sau Bosch as pune pe Dacie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!