Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

@istef, ai mai putea incerca cateva cicluri de incarcare-descarcare cum spuneam aici in postul 18.

Pentru un motor similar, 1.6 16V de pe Opel am pus acum trei ani Bosch Silver plus (+30% la nevoie ?) luat de la PoRo si merge foarte bine pe ger, chiar dupa ce vara a avut perioade de inactivitate de o luna. Capacitatea este de 55Ah, deci cred ca ~60Ah ti-ar fi suficienti ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

S-a dus bateria, dupa 5 ani si o noapte cu minus 17 grade. :) Va rog sa ma ajutati cu cateva raspunsuri la urmatoarele intrebari:

- Poate fi o solutie incarcarea in casa, la redresor?

- Cum scot bateria de pe masina? :(

- Pot incarca - pentru a reusi pornirea - bateria de la Audi conectand-o cu cabluri la cea a unui Matiz pe care sa il tin un timp pornit? Ma gandesc ca ulterior sa opresc si sa deconectez firele, inainte de a da cheie la Audi. (rezista alternatorul Matizului? Ar fi alta problema decat aceea ca da un curent prea mic de incarcare?)

- Pt A4 avant 1.9TDI din 2001 ce acumulator ar fi mai indicat sa iau daca problema persista?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a dus bateria, dupa 5 ani si o noapte cu minus 17 grade. :) Va rog sa ma ajutati cu cateva raspunsuri la urmatoarele intrebari:

- Poate fi o solutie incarcarea in casa, la redresor?

- Cum scot bateria de pe masina? :(

- Pot incarca - pentru a reusi pornirea - bateria de la Audi conectand-o cu cabluri la cea a unui Matiz pe care sa il tin un timp pornit? Ma gandesc ca ulterior sa opresc si sa deconectez firele, inainte de a da cheie la Audi. (rezista alternatorul Matizului? Ar fi alta problema decat aceea ca da un curent prea mic de incarcare?)

- Pt A4 avant 1.9TDI din 2001 ce acumulator ar fi mai indicat sa iau daca problema persista?

Multumesc

la virsta asta nu cred ca mai ai ce sa ii faci

solutia cu redresorul sau cu Matizul cred ca iti va rezolva problema pt scurta durata, cu precizarea ca atunci cind pornesti A4 sa il lasi legat si la bateria de pe Matiz (Fara sa fie pornit motorul Matizului!!)

dupa ce desfaci contactele de la borne, bateria e fixata de obicei in partea de jos cu o clema metalica strinsa de un surub pe "buza" bateriei(se rezolva cu o tubulara daca nu prea e mult spatiu de manevra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hihi...azi dimineata ma pregateam sa ma duc sa imi cumpar baterie... dar nu a mai vrut sa porneasca... murise peste noapte :-)

De azi folosesc Banner Starting Bull 44Ah, parca 360 curent de pornire.

Sunt curios cum se va comporta.

Nu stiu daca s-a mai scris, ca nu am parcurs threadul, dar am auzit din mai multe surse, ca in Ro, ZAP Vexter (poloneze) sunt baterii f bune. Repet, am auzit ;) Si am mai auzit ceva....ca bateriile VAG OEM sunt excelente :-) Exista si pe net niste teste.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la virsta asta nu cred ca mai ai ce sa ii faci

solutia cu redresorul sau cu Matizul cred ca iti va rezolva problema pt scurta durata, cu precizarea ca atunci cind pornesti A4 sa il lasi legat si la bateria de pe Matiz (Fara sa fie pornit motorul Matizului!!)

dupa ce desfaci contactele de la borne, bateria e fixata de obicei in partea de jos cu o clema metalica strinsa de un surub pe "buza" bateriei(se rezolva cu o tubulara daca nu prea e mult spatiu de manevra)

Multumesc Dragos, a mers cu Matizul. ;) Sper sa tina pana maine, pentru ca am circulat un pic. O mai invartesc si duminica si poate tine pana luni.

O sa caut sa schimb bateria, dar vad ca trebuie sa scot si masca de deasupra, asa ca astept sa se mai incalzeasca afara. Se pare ca e ceva de treaba acolo.

Problema acum este ca trebuie sa pun codul la casetofon (apare scris "safe") si nu stiu cum sa fac. ;) Am codul de 4 cifre, intre care si un zero. Ai idee? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dragos, a mers cu Matizul. ;) Sper sa tina pana maine, pentru ca am circulat un pic. O mai invartesc si duminica si poate tine pana luni.

La noapte va fi foarte frig, s-ar putea maine sa nu-ti mai porneasca. Chiar sunt curios...

La mine cand era bateria pe duca pornea foarte greu dimineata (cand era frig noaptea), dar daca pornea, daca opream motorul imediat, dupa aceea pornea foarte usor.

Modificat de georgem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noapte va fi foarte frig, s-ar putea maine sa nu-ti mai porneasca. Chiar sunt curios...

La mine cand era bateria pe duca pornea foarte greu dimineata (cand era frig noaptea), dar daca pornea, daca opream motorul imediat, dupa aceea pornea foarte usor.

Te tin la curent. Oricum, am gasit loc sa le parchez una langa cealalta si daca sunt probleme, repet miscarea cu cablurile (trebuie sa-si faca si ele treaba, am dat 270.000 pe ele).

Nu stie nimeni cum sa introduc codul la cass? E stresant mesajul care apare de cand cu moartea bateriei - "SAFE". ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit. Dar se vede ca e pe duca... Am rezolvat si cu cass-ul, dar totusi, stie cineva cum se scoate bateria la A4? Vad ca intra si nu stiu ce furtun in ea...ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut pana ieri o baterie Bosch Silver... care la venerabila varsta de 3 anisori si-a dat obstescul sfarsit in frig. Am inlocuit-o cu o Varta de 74 Ah de la Ofil (BTW recomand cu caldura, e super baiat), cu care porneste neasteptat de bine. Procedura de demontare e destul de anevoioasa, daca nu aveti uneltele potrivite poate fi chiar amuzant, mai ales la - 17 grade. Ordinea operatiunilor este (cel putin la ALH): Se desface cutia cu sigurante si (daca exista) husa acumulatorului. Se desurubeaza cu o tubulara lunga surubul de prindere de la baza bateriei si se indeparteaza clema de fixare. Se desfac bornele bateriei si se scoate acumulatorul vechi, apoi se executa operatiunile in ordine inversa pentru fixarea noii baterii. Intreaga procedura poate sa dureze intre 15 minute (expert) si 2 ore pentru un incepator cu degetele inghetate.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pana ieri o baterie Bosch Silver... care la venerabila varsta de 3 anisori si-a dat obstescul sfarsit in frig. Am inlocuit-o cu o Varta de 74 Ah de la Ofil (BTW recomand cu caldura, e super baiat), cu care porneste neasteptat de bine. Procedura de demontare e destul de anevoioasa, daca nu aveti uneltele potrivite poate fi chiar amuzant, mai ales la - 17 grade. Ordinea operatiunilor este (cel putin la ALH): Se desface cutia cu sigurante si (daca exista) husa acumulatorului. Se desurubeaza cu o tubulara lunga surubul de prindere de la baza bateriei si se indeparteaza clema de fixare. Se desfac bornele bateriei si se scoate acumulatorul vechi, apoi se executa operatiunile in ordine inversa pentru fixarea noii baterii. Intreaga procedura poate sa dureze intre 15 minute (expert) si 2 ore pentru un incepator cu degetele inghetate.

"venerabila" ? Pai eu am aruncat bateria originala VW de 8! ani si am inlocuit-o cu Bosch Silver!!

Am aruncat-o pt ca imi dadea o eroare la ABS nu ca nu mai pornea masina, eroare de la baterie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"venerabila" ? Pai eu am aruncat bateria originala VW de 8! ani si am inlocuit-o cu Bosch Silver!!

Am aruncat-o pt ca imi dadea o eroare la ABS nu ca nu mai pornea masina, eroare de la baterie...

Pune tu ghilimelele de rigoare... "venerabila"... iti doresc sa te tina mai mult decat pe mine, tind sa ma alatur celor care injura firma Bosch (mai precis anumite repere produse de ei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cinva ceva de bateriile "uscate"?

Din cate imi amintesc - am vazut una la cineva mai demult, dar nu am prea fost atent ce si cum - ar fi folosite pe la americani la armata (spun povesti?) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine ma ajuta si pe mine cu informatii despre cum se scoate o baterie la o Skoda Octavia (in alta limba decat germana :) )?

Si acum sa va povestesc si ce am patit ieri, asta dupa ce masina a stat nemiscata 3 saptamani (cat a durat pana am scapat de ghips :D )... De pornit a pornit, mai greu, dar a pornit, insa dupa un drum de 2 km, am oprit undeva timp de 3 minute si am lasat avariile aprinse. Cand am incercat sa pornesc din nou, surpriza... n-a mai vrut sa porneasca. Acum intrebarea mea este: e posibil sa fie doar din cauza bateriei, sau poate fi si altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca baterie nu e veche, poti sa o pornesti de la alta masina iar apoi sa faci un drum mai lung pentru a o incarca si o vei putea folosi in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna baieti

A mai folosit careva dintre voi baterie Tudor? 75Ah 800A merita cumparata la 2.5 mil lei? Mi-a fost recomandat de vanzator..zicea ca e ceva model mai nou si ca nu a avut probleme cu ele pana acum, are garantie de 24 de luni ca si majoritatea bateriilor

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ai merge pe ceva consacrat gen Varta sau Bosch. Cu Varta vin Golf-urile din fabrica.

Sa ai grija si la tara de provenienta a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare stupida: Se poate schimba bateria fara a se taia alimentarea cu curent de tot ? Adica nu vreau sa mi se blocheze radio-cd-ul ca ar trebui sa dau cam 20 de euro pentru cod.

Adica se poate doar cu motorul pornit, insa am inteles ca nu e bine. Am facut asta la dacie si Oltcit si nu au fost probleme, insa nu vreau sa risc vreun scurt pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge !!! eu am schimbat bateria cu una noua folosind patru fire (doua pe minus si doua pe plus) prinse de legaturile de pe masina si la cele doua baterii dupa care am scos bornele de pe cea de pe masina, am scos bateria si am pus-o pe cea noua, a am montat bornele pe bateria noua si am scos legaturile improvizate. Nu este nevoie de cblu gros deoarece intensitatea curentului este mica. CD-ul are cod si nu-l stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ai merge pe ceva consacrat gen Varta sau Bosch. Cu Varta vin Golf-urile din fabrica.

Sa ai grija si la tara de provenienta a bateriei.

Am vazut ca Passat-urile noi vin acum cu Banner!?

eu unul nici nu auzisem de astia :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Imi poate spune cineva cum aflu varsta acumulatorului ? Masina (din semnatura) am cumparat-o in vara asta si nu vreau sa ma trezesc in iarna cu surprize. Acumulatorul este Bosh Silver 80Ah si are pansonat pe una din borne 22 02 (stiu ca la cele ROMBAT aceste nr reprezinta saptamana si anul fabricatiei, e valabil si la BOSH ?). Cum recunosc "semnele de slabiciune" la un acumulator auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca e saptaman 22 anul 2002, caci la Varta mea (originala) asa e inscriptionat undeva pe capac. Pai diesel-ul are nevoie de mult curent la pornire si o sa vezi ca porneste mai greu-se chinuie un pic la pornire si becul de bujie sta mai mult timp aprins, cu cat e mai frig. S-ar putea si tu sa trebuiasca sa o schimbi la iarna (ca si mine-ca si a mea e din '02) si inca tot nu stiu ce marca sa aleg. Cred ca o sa merg pe Rombat, caci nu mai tin masina mai mult de 1 an. Sper sa nu iau tzeapa cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi s a intamplat si mie azi sa nu mai vrea 'catamobilul' sa porneasca. :| ii dau la cheie si se poarta exact ca si cand nu ar avea curent. am incercat sa ii dau curent cu cabluri de la alta masina, dar nimic. intrebari:

1. cum pot sa stiu daca bateria mai e buna sau nu? :unsure:

2. ce baterie / de unde ar tb sa mi iau daca e ea de vina? (un pret orientativ mi ar fi de folos)

multumesc

:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod "ciudat" acu cativa ani in preajma sarbatorilor de iarna m-a lasat bateria; era un Bosch Silver de 55 mAh(pe benzina e suficient cred ca este amperajul recomandat de fabrica)...surpriza a fost mare cand am verificat era pe masina de 4 ani si sase luni; din pacate fiind pe drum nu am reusit sa gasesc 'decat' un Rombat de 66 mAh; in mod interesant tine foarte bine decamdata nu da semne de oboseala - cred ca in decembrie vor fi 2 ani de la intamplarea cu pricina - ...asa ca din propria experienta cam acestea ar fi alternativele...evident la amperajul recomandat pentru masina ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de 55AH si resp. 66AH poate ca pornirea e ok... cu 66mAH (miliAmperHour) eventual ar mai arata ceva un ceas de mina cu afisaj digital :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pretenii mei...Gata...nu se mai poate..am nevoie d o baterie NOUA :)

am tot citit aici...Varta,Bosh..etc totusi :lol: ...pt un golfuletz (cel din semnatura) ce e recomandat??aveti cumva si oferte concrete cu preturi?? ms mult! :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!