Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Ba da, am vazut, sunt niste cifre si la mine pe borna "+" a bateriei: " 12 03"

Ce inseamna asta? Ca e din anul 2003, decembrie?

A mea era verde, dispusa in partea de jos...

Ce ar insemna asta?

A, si in una din gauri am observat ca nu mai era deloc lichid, parca erau niste cristale fine de lichid.

:icon_thumright:

Cam ,da dec 2003. La mine era ceva de genu xx 99

Culoarea verde pt tine ce inseamna deobicei? ceva rau?

deci ce anume ar fi "cristalele de lichid"? ori e lichid ori e solid? daca e mentenance free acumulatorul, nu are rost sa te bagi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, am vazut, sunt niste cifre si la mine pe borna "+" a bateriei: " 12 03"

12 03 inseamna saptamana a 12-a din anul 2003.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma in cazul meu nu a fost de vina bateria. Am luat bateria de la golful lui tata (o Varta Blue cumparata in iarna asta) si am pus-o la al meu. Aceleasi simptome, porneste dimineata dupa ce o invarte anemic de cateva ori in cazul fericit, daca nu la a doua sau a treia cheie sau deloc, pe cand la masina lui pornea la sfert dupa 2 saptamani in care nu a fost pornita masina, iar eu cu masina mea fac minim 70 de km pe zi cu doar doua opriri si porniri ale motorului. Am scos bujiile si le-am verificat la baterie, toate patru "lumineaza" perfect, deci nici bujiile nu sunt de vina. Bateria mea pe masina lui porneste tot la sfert de cheie. Am imprumutat un multimetru, iar in dimineata asta am verificat curentul din baterie. La mine avea 12, 27 V, la el avea 12,05 V. In momentul in care am pus contactul a scazut foarte putin sub 12 V, dar problema a aparut cand am dat la automat sa porneasca. La mine a scazut la 8 V si ceva si a pornit dupa ce a invartit-o de vreo 3-4 ori, la el a scazut la putin sub 10 V si a pornit foarte lejer, desi bateria era putin mai slaba si nici nu a circulat cu masina. In concluzie, nu ma pricep, dar mie mi se pare ca electromotorul consuma prea mult curent, din moment ce ajunge curentul in baterie pana la aproape 8 V, si probabil cand nu pornea deloc scadea si mai mult. Voi ce parere aveti ? E electromotorul de vina ?... daca da, ce ar trebui verificat si/sau inlocuit la el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se pare: electromotorul ar papa mult curent...

O invarte cumva si in socuri?

In cel mai rau caz: sa fie fisurat rotorul.

De verificat (la un electrician):

- perii colectoare (posibil sa fie uzate);

- bucse rotor.

Bafta!

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E electromotorul de vina ?... daca da, ce ar trebui verificat si/sau inlocuit la el ?

In mod sigur este electromotorul , dar la cit spui ca te pricepi te sfatuiesc sa nu incerci sa-l desfaci singur .. de vina sint lagarele ( bucsele ) care se pare ca sint duse ... asta inseamna joc si frecare rotor cu stator , care face rotirea greoaie ... deci apeleaza la un electrician care sa-l dea el jos de pe masina ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 03 inseamna saptamana a 12-a din anul 2003.

Numai bine!

Buna Predator, multumesc pentru indicatie!

Sa vedeti ce am facut, am pus bateria la redresor o noapte... ochiul ala magic ramane negru, adica biluta nu se urca la gemulet sa arate o culoare.

Credeam ca s-a terminat bateria daca ramanea mereu negru ochiul, dar... zic, daca tot am tinut-o toata noaptea, hai sa o puj iar, sa vedem ce dracu se intampla: am recuplat-o azi dimineata, am dat cheie, si,.... surpriza!!! A pornit masina!

Faza ciudata e ca am facut un drum de vreo 30 km pana la ai mei, iar la intoarcere, imi cam arata din cand in cand semnul ala cu alternatorul!!!

Inseamna ca am prb cu alternatoru, sau ca bateria e totusi pe duca?

:blink:

Modificat de eradut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel "ochi magic"este doar orientativ.La fosta mea baterie arata doar negru la scurt timp dupa ce am cumparat-o.M-a tinut 6 ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimineata asta am repetat operatiunea cu multimetrul. La Cluj a fost destul de rece, vreo -16 grade Celsius. Bateriile aveau pe ambele masini 12,10 V. Ieri nu s-a circulat cu ele. I-am dat vreo 3 chei, curentul a scazut pana la 7,04 V :offtopic: si nu a mai pornit. La celalalt Golf a scazut usor sub 10 V si a luat-o la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare:

am incarcat bateria dupa ce nu a reusit sa porneasca masina si imi arata o tensiune de 12,6 dupa ce s-a terminat de incarcat.

astia de la rombat spun ca dupa incarcare ar trebui sa arate 12,8.

e valabila treaba asta la toate bateriile sau doar la rombat.

bateria mea e akuma de 70ah si 590a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la inceputul lui noembrie m-a lasat si pe mine bateria.am luat o varta de 74.a mers o luna fara probleme.cum a dat frigul a inceput sa faca figuri...

Salut

Acelasi lucru am patit si eu :vaidecapulmeu: . Tot cu VARTA 74Ah (Blue Dynamic...parca). De cand a scazut temperaturile sub -2...-3 grade am vazut ca a da semne de oboseala dimineata la pornire. Am re-verificat incarcarea, am verificat consumul (in mA) pe instalatie, tensiunea in baterie, etc. Toate sunt OK. Numai ca dimineata nu vrea sa porneasca. Zilele astea, dimineata, am luat cabluri de la un vecin (...si masina vecinului :D ) si dupa ce le-am conectat la baterii, am dat cheie (fara sa astept nicio secunda). SURPRIZA!!! Masina a pornit "la sfert"

Ma duc maine la magazinul de la care am luat bateria si cred ca le-o fac guler...

In concluzie, in ziua de azi, degeaba te mai uiti la etichete sau la brand...Daca sunt vandute in RO toate sunt "o apa si-un pamant"....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la un Audi A4 TDI 2004 , am schimbat bateria una veche cu una nou si nu mai functioneaza inchiderea centralizata si geamurile electrice

Nu mai raspund la comenzi ,

vreo idee de ce nu mai merg aveti , a mai intinpinat cineva asa problema. Multumesc :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Caranda nu prea s-a discutat vad, cel putin in ultimele pagini :icon_thumright:

Eu sunt surprinzator de multumit de ea (tinand cont c-am luat-o pe cea mai ieftina posibil) PT DACIE :) E o Caranda de 62Ah si a vazut minim 10 descarcari aiurea din cauza consumatorilor masinii si uneori masina nu e pornita cu saptamanile :) E din 2004 si rezista eroic si azi. Azi dimineata la -15 grade a pornit perfect Dacia.

Singura mentiune care o fac e ca scot borna bateriei inainte sa plec de la masina si o cuplez cand vreau sa plec cu ea. Nu stiu daca acest fapt a ajutat bateria sa traiasca mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la un Audi A4 TDI 2004 , am schimbat bateria una veche cu una nou si nu mai functioneaza inchiderea centralizata si geamurile electrice

Nu mai raspund la comenzi ,

vreo idee de ce nu mai merg aveti , a mai intinpinat cineva asa problema. Multumesc :)

verifica siguranta ca sunt amandoua pe aceasi .. am avut si eu aceasi problema ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti. Am si eu un acumulator Varta Blue Dinamic de 74 Ah si vreau sa-l incarc cu redresorul dar nu reusesc sa ajung la electrolit, la busoanele de completare cum aveam la rombat. Aveti vreo idee cum se desface capacul sau capacele ? Multumesc.

Stiu ca nu se poate incarca fara sa dai drumul la busoane...dar nu stiu cum sa le scot :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca daca n-ai busoane e capsulata si sanatate n-ai c sa mai desfaci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu se poate incarca fara sa dai drumul la busoane...dar nu stiu cum sa le scot :vaidecapulmeu:

Se poate incarca,eu am incarcat.In timpul mersului nu se incarca?Si se scot ceva busoane?

Nu mai sunt bateriile din anii'70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica siguranta ca sunt amandoua pe aceasi .. am avut si eu aceasi problema :P

Problema rezolvata :

Siguranta este buna,sa dus controllerul de comfort, nu era masina mea si propietarul nu mi-a spus ca la lasat bateria mai demult si i-a dat curent sa porneasca

si sa dus controlerul de la un soc electric .L-am schimbat recodat si merge struna .Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat bosch silver acum 1 luna , dupa 4 zile nepronite la -15 cel putin a pornit lejer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat Varta Silver, 74 AH cu 750 cr. pornire, 385 RON, sapt 44/2009

Sa vedem de ce este in stare!

Multumesc pt sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate incarca,eu am incarcat.In timpul mersului nu se incarca?Si se scot ceva busoane?

Nu mai sunt bateriile din anii'70.

Da...si asta e adevarat cu incarcatul in timpul mersului, dar daca mai trebuie sa completezi cu apa distilata ? Am gasit zona unde are capacelele (6 la numar) dar n-am nici o idee cum se scot. Stiu ca bolboroseste lichidul din ea cand e incarcata. Daca era uscata ea altceva. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou bateriile se fac fara intretinere.Deci nu necesita nici completare de apa distilata.La mine in ultimii 12 ani n-a fost nevoie sa completez la nici o baterie cu apa distilata.Am Rombat si se poate vedea nivelul,dar n-a fost nevoie.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat pentru masina din semnatura zilele trecute Rombat Premier 75 Ah cu 750 curent pornire si porneste fara niciun fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou bateriile se fac fara intretinere.Deci nu necesita nici completare de apa distilata.La mine in ultimii 12 ani n-a fost nevoie sa completez la nici o baterie cu apa distilata.Am Rombat si se poate vedea nivelul,dar n-a fost nevoie.

Ok...nu stiam aceste amanunte, da mai este o problema: cum imi dau seama cand e incarcata bateria ? Pun redresorul si cat o las la incarcat ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un bosch de 74 A si de curand m-a lasat..nu stiu daca de tot..pentru ca acum cateva luni de vreo 2 ori am uitat pozitiile aprinse peste noapte. Am luat curent de la alta baterie, si-a revenit...dar cum merg mai mult in oras cu porniri si opriri dese nu cred ca s-a incarcat bine. Am pus-o pe redresor si sa vad in zilele ce urmeaza daca mai am probleme. Intrebarea e, daca iau o baterie de 66 A merge la diesel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...nu stiam aceste amanunte, da mai este o problema: cum imi dau seama cand e incarcata bateria ? Pun redresorul si cat o las la incarcat ? :frigbaitata:

Pai nu ai un incarcator care decupleaza cand e incarcata?sau se aprinde un led,ceva sa-ti indice asta?Chiar si cele de pe vremea lui Ceau aveau un ampermetru sau un bec,care cand isi reducea intensitatea luminoasa insemna ca bateria era incarcata.Daca ai un incarcator care nu indica chiar nimic,o varianta ar fi sa pui in serie un ampermetru sau un aparat de masura(care masoara intensitatea) si cand curentul de incarcare scade pana aproape de 0 bateria este incarcata;daca nu ai nici asta,tinand cont ca acumulatorul trebuie incarcat cu un curent care sa reprezinte max.10% din capacitatea sa,deci redresorul ar trebui sa furnizeze astfel curentul si sa incarce o baterie descarcata complet in 10 ore.Dar cum difera incarcatoarele,capacitatea acumulatorilor...si asta e relativ...;daca e descarcata complet las-o cca 10 ore,daca nu,mai putin;oricum cand e incarcata,daca asculti atent se aude cum "fierbe" electrolitul si asta e iar un indiciu ca s-a atins nivelul de incarcare.

Poti sa citesti si aici cate ceva despre incarcarea bateriilor(acelea care sunt cu dopuri se scot la incarcarea pe redresor;dara daca tu nu ai...nu scoti)

@rabbit85

In general diesel-urile au nevoie de baterii mai puternice.Eu mi-am pus de 70Ah la benzina.Probabil din motive de pret vrei sa pui de capacitate mai mica.Nu merita sa te uiti la cativa zeci de lei,mai bine ia tot de 74,chiar daca merge si cu 66;daca e mai putin nu mai ai de unde pune,daca e mai mult nu strica,asa ca...(parerea mea)

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!