Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Stai putin ca nu m-ai inteles bine. Eu nu am sa stau in garaj in acea ora cat va sta masina pornita, ci voi sta in casa la caldurica. :blah: Cum sa stau o ora in garaj ??? :Driver:

Pe mine ma intereseaza daca o las pornita cate o ora in fiecare zi, daca este posibil sa se mai incarce cate un pic bateria si daca am sanse sa ies cu ea din iarna. :icon_rendeer:

Oricum, multumesc de grija si de sfaturi @SHARANEL. Sarbatori Fericite ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ai sanse sa iesi din iarna, dar cu siguranta ai sanse, si inca foarte mari, sa iesi din Real Life. Definitiv. Nu te juca cu asa ceva. Recomandarea mea este valabila indiferent daca stai in garaj sau nu in acea ora. Dar vad ca unii nu inteleg :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara pe mine @SHARANEL, dar eu tot nu inteleg. Daca garajul sta timp de o ora cu usile deschise si in acest timp las masina pornita, tot e posibil sa patesc ceva ??? :Driver: Mai ales ca masina e bagata cu fata in garaj, deci gazele ar trebui sa iasa afara pe usile deschise, nu ?

Pana la urma, ESTE POSIBIL sa salvez bateria in conditiile expuse mai sus si sa trec de iarna cu ea ? Sau trebuie NEAPARAT inlocuita ? :icon_rendeer:

Oricum, multumesc de sfaturi si iti doresc Sarbatori Fericite. :blah:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercarea asta de a-ti salva bateria iti poate obosi motorul. Mersul la ralanti nu e recomandat pentru o perioada prea lunga. De ce? presiune mica la ulei, racire/ungere minuscula, etc. Incearca sa o pui pe redresor la 2 saptamani, cu ea montata pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumesc @hbogdan. Am sa incerc cum ai spus tu. Daca vad ca tot nu reusesc sa o aduc ,,la viata" am sa o schimb. TOTUSI, are 8 ani saraca de ea. :D Din cate am citit, parca este de ajuns una de 55 Amperi pentru motorul meu, nu ? Daca ma insel va rog sa-mi recomandati dvs. cam ce amperaj ar trebui sa fie bun pt. masina mea.

Craciun Fericit si multa sanatate tuturor celor care mai aveti rabdarea si bunavointa de a intra pe forum in aceste zile de sarbatoare. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vine iarasi frigul

chiar si la -2 grade, o sa trebuiasca sa o pui pe redresor tot la 2 zlie

asa ca nu merita

ia-ti alta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit caranda foarte multe pe masini si utilaje la firma ... s-au descurcat foarte bine si in conditii vitrege ; tot ce trebuie sa faci este sa verifici daca masina incarca bine si periodic , mai ales in perioadele calde , sa-i verifici nivelul de electrolit . In rest numai de bine !

cand am cumparat bateria mi-a verificat si daca incarca alternatorul si a fost totul ok,in plus bateria are si un indicator sa vezi daca e descarcata,msss :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Deadly

Daca nu vrei neaparat ceva de "firma" cum numesc unii,poti lua Rombat de 70 Ah,este un model cu dimensiuni mai mici care se potriveste ca marime cu cea de 60Ah(eu de asta mi-am luat).Nu-ti poate spune nimeni cat rezista o baterie;te poate lasa cand te astepti mai putin,poate "cadea" dintr-o data.A mea mergea fara probleme,pornea la sfert de cheie.Venind de la un drum,am oprit in parcare,dupa cinci minute am dat sa plec,ceasurile s-au resetat si nu mai invartea electromotorul;deci nu-ti poate garanta nimeni ca o mai "resuscitezi" cu incarcarea;si iarna de-abia a inceput...la un frig prelungit cu gradele sub minus,va claca tot mai des;nu cred sa o duca toata iarna dupa cum ai spus ca se manifesta;nici daca era vara nu putea-i fi sigur;eu am avut mai demult una care se descarca in cateva zile;o reincarcam timpul cat tinea curentul s-a tot scurtat;cu fiecare pornire a motorului va mai cadea din pasta dintre placi si-i va scurta durata de pastrare a curentului;si daca ramai undeva cu masina te mai costa in plus sa o duci undeva,sau sa aduci la ea o baterie,pe care va trebui sa o cumperi poate in fuga,la cine stie ce pret...mai bine iei una si eviti un stres si o cheltuiala in plus daca te va lasa in drum unde nu te astepti.E cam pretul tigarilor/luna la un fumator,nu e o avere;asta daca nu vrei neaparat o baterie scumpa de cine stie ce firma,cum tin neaparat unii sa aiba.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de raspunsuri. M-ati convins si voi cumpara o baterie noua. :P Banii nu sunt o problema, asa ca va rog mult sa-mi recomandati o baterie buna pentru motorul meu (1.4, 16V - AXP). As prefera sa aiba acelasi amperaj cu cea originala, pentru ca din cate stiu, una cu un amperaj mai mare decat cea originala se incarca mai greu in timpul mersului. Asa este sau ma insel eu ? :Driver: Multumesc si astept o recomandare. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se incarca mai greu.Alternatorul incarca la fel orice acumulator.Durata de incarcare la capacitatea maxima este ceva mai mare,daca acumulatorul e descarcat complet(la unul cu o capacitate mai mare).Ceea ce consumi(din acumulator) la o pornire,doua,faruri,etc,de ex. se va reincarca in acelasi timp si la un acumulator de 60 si la unul de 80Ah.La 20Ah in plus(daca alegi 80Ah in loc de 60Ah),oricum nici chiar durata totala de reincarcare nu e asa de mare,in caz ca e descarcat complet.Avantaj,dupa mine,ar fi,daca ai sa zicem 70-80Ah in loc de60Ah,ca daca faci multe porniri pe drumuri scurte in oras,capacitatea fiind mai mare,nu ajungi sa se descarce prea mult(avand ceva amperi in plus) iar la un drum mai lung (alternat cu pornirile dese)se poate reancarca suficient.Cum spuneam si mai sus,eu am de 70Ah si face fata foarte bine si la consumatori suplimentari.Cat despre firma,la unele se plateste doar numele firmei in plus,tehnologia de fabricatie e aceeasi ,toate firmele s-au retehnologizat,altfel n-ar fi supravietuit in acest secol.Daca ai mai citit pe aici,Bosch,Varta,Rombat sau altele provin din CE,nu sunt made in Germany,deci diferenta de pret o face doar numele firmei;ca si calitate sunt la fel.Eu zic ca important e sa o cumperi de la o reprezentanta,(nu din magazin) acolo de regula nu stau mai mult de 2-3 luni pe stoc.Deci sa te asiguri ca nu are mai mult de 2-3 luni de la fabricatie(pentru ca daca au mai mult,ar trebui reincarcate si nu face nimeni asta prin depozitele magazinelor,unde au cu zecile pe stoc si ar fi imposibil).

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai mai citit pe aici,Bosch,Varta,Rombat sau altele provin din CE,nu sunt made in Germany,deci diferenta de pret o face doar numele firmei;ca si calitate sunt la fel.Eu zic ca important e sa o cumperi de la o reprezentanta,(nu din magazin) acolo de regula nu stau mai mult de 2-3 luni pe stoc.Deci sa te asiguri ca nu are mai mult de 2-3 luni de la fabricatie(pentru ca daca au mai mult,ar trebui reincarcate si nu face nimeni asta prin depozitele magazinelor,unde au cu zecile pe stoc si ar fi imposibil).

Da-mi voie sa te contrazic. Nu poti compara Bosch-ul ori Varta cu Rombat... E ca si cum ai compara Mercedes cu Logan. Diferenta de pret o vei gasi si in calitatea produsului. Iar o firma de marca mai intotdeauna isi respecta prestigiul castigat.

In privinta magazinelor - iar nu prea ai dreptate - am cumparat pentru socrul meu o Varta de 70Ah de la Cora si erau aduse cu o zi inainte. A pus-o pe masina si a pornit "la sfert" fara sa fie nevoie de altceva. In sezonul rece in supermarketuri se vand foarte multe baterii si este putin probabil sa stea mai mult de o saptamana pe raft...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta mai mare de 50% mai mult la pret cu siguranta nu am sa o gasesc proportional in durata de viata.Pai prin logica asta sa imi cumpar baterie cu gel unde platesc cit 4-5 baterii clasice si acea baterie cu gel ma va tine 16-20 de ani...

Cat priveste Mercedes, da-mi voie sa ma indoiesc de marca.Prin primavara am dat curent la un jeep imens Mercedes pe benzina la care bateria (era dubla ca marime decat a mea)inscriptionata Mercedes era moarta.Noroc ca aveam cabluri groase de camion si a reusit sa incarce ceva ceva, in 15 minute.

Uneori un brand mare merita bani, alteori ne gadila la urechi si cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi o baterie nu trebuie sa faca NIMIC ALTCEVA decat sa dea curent, nu trebuie sa fie placuta la atingere, nu trebuie sa ofere imagine FULL HD si nici sunet 5+1, nu trebuie sa fie nici macar "frumoasa", nu trebuie sa intervina sa corecteze greselile noastre, nu ne ofera mai multa siguranta, nici putere mai mare la motor, nu scurteaza nici distanta de franare... atunci de ce atata preocupare pentru "detalii", cum va place voua sa ziceti, cand SINGURUL rol al unui acumulator este furnizarea de curent???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aceleasi caracteristici tehnice,pana acuma nimeni n-a argumentat concret cu ce e mai bun un acumulator cu "nume" fata de unul autohton.Ca perioada de functionare toate cam merg 5-6 ani la un regim corect de functionare.Nu am sustinut ca toate magazinele tin pe stoc acumulatorii mult timp.Dar este frecvent sa faca stocuri si daca nu se vand,risti sa iei ceva mai vechi si sa ai probleme.Asta o stie orice elctrician auto ca un acumulator se descarca si trebuie reancarcat la un anumit timp,ceea ce in magazine nu se face.Cine vrea sa-si asume riscul sa ia fara sa verifice asta e problema lui.Eu am recomandat ceva util pentru cei interesati.Nu oblig pe nimeni sa faca asa.La fel cum cei care citesc aici pareri despre diferite marci de acumulatori,le analizeaza si hotaresc ceea ce doresc ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai dau banii pe firme cu fabrici in turcia, am luat Varta ultima baterie si tot aceasi viata a avut cat Rombatul

si cat Banner (austria)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai cumperi acum Panasonic, made in japan ? poate made in PRC (china).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi a trebuit s-a schimb si eu bateria de la masina .

este vorba de o baterie varta care a dat semne de oboseala la -6 grade.

am vazut si citit acest topic si am hotart s-a cumpar tot o varta.

am ales o varta silver de 77A dimensiune 278/170 /170.

am schimbat-o la un service auto iar cand mecanicul a inlocuit-o a spus ca cea veche este posibil sa fie bateria originala sau posibil schimbata cu una originala la vreun service in DE.

dupa demontare ,stupoare chiar asa a fost pe spate la bateria varta veche era scris intr-un cerculet luna: 03 anul : '00.

mentionez ca masina este fabricata in luna : 05 anul : 2000.

nu am crezut nici o clipa ca o baterie ca aceasta a putut rezista 9 ani si ceva pe un diesel. :icon_thumright:

sper ca NOUA VARTA s-a tina macar la jumatate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut 2ani jumate un ZAP de 74Ah pe vectra de 1.6i.a mers fara probleme si am si "socat-o" cu 800W rms pe partea de bas a instalatiei de sonorizare (asta inseamna consum de peste 1.2kw ), iar de circulat am facut udeva la 32.000km din care 2-3000 in afara orasului.

acum pe audi am bosch silver de 74Ah si e cam slabuta,o pun la redresor la 2 saptamani.nustiu de cand este pe masina...dar pana in toamna lui 2010 cred ca o mai duce.

sunt tentat sa pun ZAP sau Varta ... nu sunt mare fan bosch (nu din cauza acestei baterii pt ca nu stiu de cand e pe masina, nu scrie in cartea de service...sa fie oare originala ?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile care erau acum 8-9 ani,si facute in Germania nu mai spera sa fie si in ziua de azi...cum nici masinile facute acum nu mai au fiabilitatea celor din acei ani...Ce sa-i faci,societatea de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, mi-a murit si mie bateria, a tinut 7 ani, avand in vedere ca am si ceva consumatori suplimentari si si cel de la care am cumparat masina avea cred ca si-a facut datoria. M-am gandit sa cumpar o baterie Rombat Premier

Voltaj: 12 V

Capacitate: 75 Ah

Curent descarcare rapida -18

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt o generatie mai noua decat Tornada.Eu am luat inainte de a aparea Premier si sunt multumit.Astea sunt generatie mai noua si pretul e bun(comparativ cu alte marci cu "nume").Curentul de pornire ,la aceeasi capacitate e mai mare la Premier decat la Tornada.Dupa cum scrie,e indicata pentru consumatori suplimentari.daca o iei ,sa nu fie mai veche de 2-3 luni,n-o sa te dezamageasca.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o luai azi, 280 lei cu bateria la schimb, montaj, verificat consum cu masina oprita si verificat curentul de incarcare.Totul consemnat in certificatul de garantie.A fost Rombat Premier 75 ah si a intrat perfect in locas

Cat priveste vechimea, nu prea cred ca in 20 minute cat am stat eu acolo sau vandut 3 bucati.Aveam o varta inscriptionata care nu se stie din ce an, se pare dupa codul de bare 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai au doar de 80 Ah, tot Rombat Premier (aici langa mine), e vreo problema daca pun de 80?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema,daca incape in locasul ei;doar ca e ceva mai scumpa.Daca ai avea drum prin Cluj,aici sunt la reprez. din manastur si de amperaj mai mic.

L.E.Acum am vazut ca ai avut de 72Ah,poti pune linistit de 80,daca nu conteaza ca e putin in plus la pret si daca incape,ca vad ca e ceva mai mare decat cea de 75.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fals

*goofy4 e o problema daca pui o baterie cu un amperaj mai mare -ai in topicul asta sau in altul o detaliere cu problemele care apar cu o baterie mai mare decat puterea alternatorului -nu se incarca niciodata total..etc - cauta ca nu mai stiu pe unde am citit

*ramanoff

ai 1,9 SDI - si ai cod motor AQM sau AGP

in ambele cazuri bateria cu care a fost echipata masina de fabrica este de 12V si 61 Ah iar alternatorul tau (daca mai este original) baga 70 A

de ce vrei sa iti pui de 80 ? si de ce Rombat si nu Varta?

numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!