Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am reusit pana la urma.Am actionat clemele alea dinspre laterala bateriei ca sa scot cutia cu sigurante.

Dupa aia m-am dat seama ca nu era nevoie, mergea mult mai elegant daca scoteam de la inceput banda aia metalica de sustinere a cutiei cu sigurante.

Era bateria originala, culmea ca a tinut atatia ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai mai dat telefon aseara :icon_cool: iti spuneam ce ai de facut :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor.

acum cu venirea iernii, m-am gandit sa ma uit pe la acumulator sa vad daca e ok, surprinzator dupa ce am citit mai intai pe forumuri atat de la noi cat si de afara am vazut ca lumea are acumulatoir auto f diferiti la aceleasi motoare, cand e vb de amperaj...ai sm ramas confuz.

la mine scrie mare pe ea 1 J0 915 105 AD, 12v 61 Ah 330 A DIN, 540 A EN/ SAE... producator VARTA (am inteles ca e originala, pt masinile VAG) dar nu-i prea mica ca amperaj 61 Ah pe un 1,9 Tdi...cred ca nu a fost schimbata ..masina e din 2006, dar merge ok , nu da semne de oboseala, eu am masina din martie 2008.

functioneaza normal, nu am avut nicio problema, dar nu e cam mica ?

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel a fost si a mea. A tinut din 2004 pana noiembrie 2009 si am inlocuit-o cu alta de 74Ah si vreo 650Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz ca-ti instalezi consumatori suplimentari,care consuma curent,atunci va face fata mai greu;ea a fost dimensionata pentru consumatorii pusi de fabrica(ca dovada ca...face fata)Cei care-si pun de un amperaj mai mare,vor sa aiba o rezerva in caz ca au mai multi consumatori,pornesc des motorul si drumuri scurte si atunci nu prea reuseste sa se reincarce.Asa ca...la viitorul acumulator poti pune si unul mai mare.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am citit acum cateva luni aici pe Forum despre informatiile pe care le furnizeaza codul de pe baterie.(adica poti afla cand a fost fabricata).

Cineva scria ca, a nu stiu cata cifra din cod, pe linga informatiile de stoc, specifica si data fabricatiei functie de numarul saptamanii din an.

Am tot cautat dar nu am gasit.

Rog colegii de forum sa faca ori o precizare in legatura cu acest cod ori sa ataseze un link la postul respectiv.

Ma agit sa aflu aceasta informatie pentru ca bateria actuala iarna trecuta la o temperatura mai joasa nu a mai pornit, chestie care ma face sa cred ca trebuie sa ma pregatesc pt. ca in iarna asta o sa-si dea obstescul sfarsit, deci caut una noua.Umblu dupa Varta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu,cand am cumparat masina(din DE),pe baterie avea o eticheta cu data fabricatiei.Mentionez ca nu era Varta sau ceva firma cunoscuta.Poate ai si tu asa ceva?Este intr-adevar si dupa cod,da daca tot avea eticheta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun ce am patit.. :rolleyes:

Am schimbat in ianuarie bateria originala a masinii (care a mers de la sfarsitul lui 2002 pana in ianuarie 2009) cu o Varta Silver de 74 Ah. Pornea cam greu de cand a dat frigul dar azi dimineata nu a mai vrut sa porneasca deloc. (Masina o tin in garaj si fac cate 70 de km zilnic cu exceptia weekendului). A venit un vecin sa-mi dea curent si a luat-o la sfert de cheie. Bateria are doi ani garantie. Eu am fost la magazin si i-au verificat incarcarea (avea 14,4) la o spatamana dupa achizitionare, moment in care mi-au eliberat si certificatul de garantie. Acum il "lecturam" si am observat ca trebuia sa ma duc din 6 in 6 luni sa se masoare incarcarea, deci trebuia sa ma fi dus prin iulie si nu am fost. Pot pierde garantia din cauza asta ? Nu prea am fost multumit de la inceput de baterie, cred ca era de ceva vreme pe stoc. M-am tot uitat pe ea dar nu stiu unde as putea gasi data fabricatiei. E trecuta undeva sau reiese din ceva cod ?

Cum sa procedez in continuare ? Cum constata cei de la magazin daca trebuie sau nu schimbata bateria ?... Sa ma duc la ei cu bateria pe masina mea sau sa o transport cu alta masina pana acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat si eu bateria berga de 60Ah de apropea 7 ani:) cu una bosch silver tot de 60Ah. Sper sa tina macar jumatate cat asta.

@MariusAP uitate pe fundul bateriei sunt 2 cerculete unul arat anul celalat luna. La mine cel putin asa a arata.

Azi am schimbat si eu bateria berga de 60Ah de apropea 7 ani:) cu una bosch silver tot de 60Ah. Sper sa tina macar jumatate cat asta.

@MariusAP uitate pe fundul bateriei sunt 2 cerculete unul arat anul celalat luna. La mine cel putin asa a arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dupa-amiaza a cedat cred, si bateria mea varta pe care o aveam de cand am cumparat masina.

A venit Cristi (Al Bundy) pentru ca ramasesem cu masina chiar in parcarea din fata blocului in care statea si asa am avut onoarea sa il cunosc. a venit, dat curent, strans o borna care era cam slab stransa si am sperat ca aia e problema, dar surpriza ...azi dimineata moartea caprioarei...nu mai porneste... da fuga la auchan ...cumpara cabluri sa pornesc... sunat Cristi sa imi recomande un loc de unde sa iau baterie.. gasit un binevoitor sa imi dea curent, vine baiatu' montam cablurile cumparate din magazinul mentionat mai sus si ... surpriza redactiei dau sa pornesc si nimic (deci cablurile sunt de cacao). Sunat iar Cristi, el binevoitor vine ma ajuta sa pornesc si acu' incepe distractia incep eu sa caut baterie, imi aduc aminte ca am vazut mai multe magazine de piese auto chiar pe la Barbu Vacarescu si ma indrept acolo(stau de putin timp in Bucuresti).

Intru in primul magazin... niste baieti care nu vorbeau prea bine romana, cred ca de prin orient erau sa imi dea un acumulator bosch moment cand imi dau seama ca am un prieten care lucreaza la bosch si putin stresat de mai multe afaceri aproape ratate cu baieti din orient am zis sa il sun. Din pacate bosch nu mai livreaza nimic pana in ianuarie, se uita el la cine a livrat de curand si imi da un nr de tel, sun, dau fuga acolo, iau bateria, montez totul acolo in ograda oamenilor... cheie si porneste!!!!

asta a fost pe ziua de azi.

predat o varta...cumparat un bosch ... astept dimineata cu nerabdare sa vedem daca e intr-adevar bateria sau am cumparat asa aiurea acu' inainte de sarbatori cand nu prea iti arde de cheltuieli neprevazute.

P.S

inca nu am citit certificatul de garantie pentru a vedea daca intradevar trebuie sa merg din 6 in 6 luni.

Mersi inca odata Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

#MariusAp Da, pierzi garantia daca nu te duci din 6 in 6 luni la verificare, prima verificare fiind la 5 zile sau 100 km.

Si mie mi-a cedat ieri bateria originala de pe masina din aprilie 2002 (Varta). Mi-am cumparat Bosch Silver 74 Ah, 750 Ah la pornire, 2 ani garantie(440 Ron). Pornirea greoaie poate fi si de la bujii sau filtru de motorina.

Din cate stiu eu pentru diesel ar trebui macar 600 Ah la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta avea parca... 750 Ah la pornire. M-ai omorat cu garantia. Sa nu-mi spui ca dupa nici un an trebuie sa-mi iau alta baterie ? :eek: ... nu au pomenit nimic de alea 6 luni cand am cumparat-o si eu nu m-am uitat pe certificatul de garantie si nu stiam chestia asta. Martorul de bujii a fost ultimul care s-a stins azi dimineata, chiar dupa mai multe incercari. Dupa 8 ore de stat afara a pornit la sfert, ca si vara. Sunt curios cum o sa se comporte maine dimineata... altfel trebuie sa fac autostopul pana la job :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pe masina o baterie rombat tornado de 74 amperi, in 4 ian face 2 ani, pana acum s-a comportat excelent, niciodata nu i-am pus o picatura de apa, verific instalatia electrica / incarcarea la o luna. Masina este un b2 diesel, ii trebuie ceva curent dimineata, insa pana acum nu m-a facut de ras. Masina o tin in garaj, deci ceva grade se simt inauntru. Insa sincer nu cred ca o varta sau un bosch ar fi mai grozav, atata timp cat nu am consumatori suplimentari pe masina, si nu abuzez de dezaburirea de la luneta si de caldura (la capitolul caldura sta foarte bine, nu ii trebuie multi km sa inceapa sa bage caldura). Dupa o sapt dupa ce am schimbat bateria am schimbat si bujiile , nu mergea una si pana la urma le=am schimbat pe toate, nu bosch sau ngk, ci ceva talienesti, icat scria pe cutie. Nu vrea su fiu "ra" insa pe traseu spre servici am vazut ceva benzinare care incercat sa miste ceva la motor dar .... nu ca ma laud asa de tare cu a mea, oricum are 23 de ani, insa sincer nu m-a lasat niciodata, schimbat tot la timp....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun ce am patit.. :icon_thumright:

Am schimbat in ianuarie bateria originala a masinii (care a mers de la sfarsitul lui 2002 pana in ianuarie 2009) cu o Varta Silver de 74 Ah. Pornea cam greu de cand a dat frigul dar azi dimineata nu a mai vrut sa porneasca deloc. (Masina o tin in garaj si fac cate 70 de km zilnic cu exceptia weekendului). A venit un vecin sa-mi dea curent si a luat-o la sfert de cheie. Bateria are doi ani garantie. Eu am fost la magazin si i-au verificat incarcarea (avea 14,4) la o spatamana dupa achizitionare, moment in care mi-au eliberat si certificatul de garantie. Acum il "lecturam" si am observat ca trebuia sa ma duc din 6 in 6 luni sa se masoare incarcarea, deci trebuia sa ma fi dus prin iulie si nu am fost. Pot pierde garantia din cauza asta ? Nu prea am fost multumit de la inceput de baterie, cred ca era de ceva vreme pe stoc. M-am tot uitat pe ea dar nu stiu unde as putea gasi data fabricatiei. E trecuta undeva sau reiese din ceva cod ?

Cum sa procedez in continuare ? Cum constata cei de la magazin daca trebuie sau nu schimbata bateria ?... Sa ma duc la ei cu bateria pe masina mea sau sa o transport cu alta masina pana acolo ?

Chiar daca afli data fabricatiei,acum nu mai foloseste la nimic.Daca stia-i cand ai cumparat-o sa vezi cate e de proaspata...era util.Eu cred ca nu e chiar asa de strict cu garantia.Depinde si pe cine nimeresti;sunt unii care te pot ajuta,sunt oameni si ei,nu masini;(chiar daca ai depasit cu ceva acel termen),ca doar nu dau de la ei nu?Ar trebui sa mergi la o verificare a electrolitului si a bateriei in garantie.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi cu ea, i-a verificat incarcarea si e la fel ca data trecuta, 14,4 parca. A zis ca daca mai face figuri sa ma duc ca... o schimba. Nu s-a legat de cele 6 luni. M-a luat cu povesti ca a fost frig, -21 grade (normal zic eu... iarna nu-i ca vara :Driver: ) si ca e... normal. Eu am zis ca bateria de pe masina lui tata cumparata de vreo luna de zile a pornit ca vara dupa o saptamana pauza, nu dupa o zi... tot la temperatura aia. A zis ca aia e noua, ca dupa un an ii mai scade din capacitate, si tot felul de povesti din astea de adormit copii. Cea originala a mers 6 ani fara probleme si inca mai mergea.... dar am fost plecat din tara 3 saptamani si a fost in decembrie/ianuarie, la fel de frig si atunci ca si ieri, si si-a dat... duhul.

Data viitoare cand mai face figuri cred ca ma duc si le-o pun in brate, ca ei repede se spala pe maini, sa scape si anul asta, ca pe urma iese din garantie. Ma tot minunez intruna ce fel de oameni mai intalnesti "prin partile noastre".

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai mai dat telefon aseara :Driver: iti spuneam ce ai de facut :lol:

salut fratilor.am schimbat si eu bateria la masina azi pt k cea veche aproape a murit(au fost vreo -20 de grade si n-a mai vrut sa porneasca)si am cumparat o caranda de 80 ah(340 lei)numai ca pe masina a avut de 74 ah si acum porneste foarte usor.puteti sa-mi spuneti daca e buna "firma",daca mai aveti careva?

diferenta de pret intre cea de 74 ah si cea de 80 ah a fost de doar 20 de lei si se potriveste perfect p suport :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut fratilor.am schimbat si eu bateria la masina azi pt k cea veche aproape a murit(au fost vreo -20 de grade si n-a mai vrut sa porneasca)si am cumparat o caranda de 80 ah(340 lei)numai ca pe masina a avut de 74 ah si acum porneste foarte usor.puteti sa-mi spuneti daca e buna "firma",daca mai aveti careva?

diferenta de pret intre cea de 74 ah si cea de 80 ah a fost de doar 20 de lei si se potriveste perfect p suport :D :rolleyes:

Am folosit caranda foarte multe pe masini si utilaje la firma ... s-au descurcat foarte bine si in conditii vitrege ; tot ce trebuie sa faci este sa verifici daca masina incarca bine si periodic , mai ales in perioadele calde , sa-i verifici nivelul de electrolit . In rest numai de bine !

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sunt intr-o mare dilema,

Zilele trecute a murit bateria si am pornit-o cu curent primit (5 minute) de la alta masina.Dupa aia sau decuplat clesti si masina apornit la cheie.Am facut citeva drumuri mai lungi si cred ca sa incarcat.Am verificat daca incarca masina si incarca.Acum masina porneste dar dupa citeva secunde de invirtit la demarol.Cind motorul e cald masina porneste la sfert.Deci trebuie sa merg sa verific starea bateriei !? Dar daca ma duc la un centru de schimbat baterii am garantia ca imi raspund corect care e situatia cu bateria mea. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca numai cand e cald motorul porneste bine,e cam gata bateria.Probabil din cauza frigului a cedat,da cum vremea s-a inmuiat,putin curent mai tine,cat sa pornesti(oricum ar trebui sa o incarci pe un redresor,complet;in mers,trebuie sa faci un drum cam lung ca sa se incarce complet).Daca vrei sa verifici starea bateriei,la centre unde sa face si garantia,ar trebui sa aiba un aparat cu care sa vada ce procent din baterie mai e bun.Daca verifica doar cu un voltampermetru nu e relevant;asta poate s-o faca oricine.Cu un simplu aparat de masura,daca dupa ce bateria e incarcata si in cateva zile pierde curent,fara sa fie folosita(sub o anumita limita) poti afla ca e pe duca.Dar o verificare a starii ei se face cu acel aparat,care nu e doar un voltampermetru.Despre corectitudinea masurarii,nu stiu cine-ti poate garanta;daca nu se ocupa si cu vanzarea bateriilor poate ai noroc sa fie impartiali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din 2000 pina in prezent am folosit pe o dacie o baterie Fulmen model pentru conditii grele(era mai scumpa decit una normala).

Avind in vedere ca dacia era din 76 si vesnic erau probleme la pornire bateria a fost un erou.De circa un an da semne de duca.

Pe golf 2 am Boch Silver si de doi ani merge brici.Trebuie verificat alternatorul preventiv o data la doi ani.O baterie buna merge peste 5 ani.Dar atentie la consumatori, sa nu uiti ceva aprins peste noapte ca distrugi bateria. :vaidecapulmeu:

asta scriam in 2007.Acum ambele masini Varta pe golf 4 (nu stiu in ce an e facuta, dar e inscriptionata varta) iar Boch silver pe golf 2 (de circa 4 ani) fac ambele figuri decind a venit frigul.Cum reprezentanta ROMBAT e la doua strazi de mine, linga virtutii Militari, ma duc la ei.Intre timp voi face zilele acestea citeva drumuri lungi si voi reincarca bateriile full.Nu fac reclama la ROMBAT (dar costa 280 lei de 75 Ah, deci fata de Varta din orhideea care e <500 lei imi raman bani si de o revizie la demarol.Toti cunoscuti folosesc Rombat, chiar si masinile de la servici merg cu rombat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am Rombat si am avut pe masina;m-au tinut cate 6 ani.Pretul e bun,comparativ cu restul,tehnologia de fabricatie a evoluat.Daca ai si reprezentanta lamga tine,ai sansa sa iei o baterie "proaspata" care n-a zacut prin depozite mai multe luni;si daca ai vreo problema,nu trebuie sa mergi la cine stie ce service in capatul celalalt al orasului.Tot la un reprez.Rombat de unde am luat bateria mi-am verificat-o si eu pe cea veche,cu aparatul de care spuneam.De fapt eu intotdeauna am luat bateriile de la reprez.Rombat;nu aveau mai mult de 2 luni de stat pe stoc,asta a contribuit,zic eu la longevitatea lor.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut un bun rezumat al celor 8 pagini din acest topic. :winter:

Cit priveste firma de baterii Rombat, asa e, s-a retehnologizat si constat ca si alte firme romanesti (continental tm, ford dj, mintex, rulmenti, etc...) produc de calitate pentru piata europeana.

O reprezentanta aproape te scuteste de timp, nervi ,bani, dar daca produsul e de caliatate (ex: schimbat distributie golf 4 la zarnesti acum 3 ani, pana acum fara probleme) poate nu e cazul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu voi!

Alegerea unui produs...in cazul acesta e vorba de baterie (acumulatorul masinii noastre) nu este usoara atunci cand ai de ales intre atatea firme ,modele, tipuri, tehnologii de fabricare diferite, dimensiuni (care dupa ce am pus ochii pe o anume baterie) care nu mereu se potrivesc cu cele pe care le avem in locul unde vrem sa o punem...ne dau batai de cap la fiecare alegere!

Ba au mai aparut si baterii care au bornele dispuse in alta pozitie decat la bateria noastra,au (unele doar) alte dimensiuni chiar si la borna in sine... tot felul de situatii apar atunci cand vrei sa schimbi ceva!

Nu este mai usor si pt. noi sa cunoastem macar ce ne recomanda producatorul masinii inainte sa facem o alegere ,a noastra?

NU toti avem masina cumparata de nou-nouta si stim prea putin despre bateria pe care am luat-o odata cu masina!

Unele sunt luate de pe masini care nu mai aveau motoare functionale,altele de pe masini lovite....poate unele din baterii au fost " furate" de pe alte masini si noi cumparam masina fara sa avem macar idee de istoria lunga(uneori) prin care a trecut acumulatorul nostru.

P.S.

Nu cred ca daca iti daca cumperi o baterie cu capacitate mai mare ai un avantaj fata de situatia in care era aleasa corect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu pe masina din semnatura bateria originala, care se pare ca a cam inceput sa dea semne de oboseala. :) Daca las masina 2-3 zile nepornita, se cam chinuie bateria , insa n-am ajuns inca sa mi se reseteze ceasurile la pornire. As vrea totusi o parere de la voi inainte de a o schimba. Daca as porni masina in fiecare zi si as lasa-o in garaj cam cate o ora la relanti, am sanse sa trec de iarna cu bateria originala ? Ma gandesc ca daca ar sta o ora pe zi pornita poate s-ar mai incarca. Am dreptate sau ma insel ? :rolleyes: Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NICIODATA sa nu lasi motorul pornit in garaj, sub nicio forma, chiar daca e aerisit!

Ai sanse foarte foarte mari sa treci in lumea celor drepti! ADICA SA MORI! Niciodata, dar niciodata sa nu incerci asa ceva! Nu e un banc, e pe bune! Si problema e ca nu iti dai seama ca te sufoci, nu ai senzatia ca te-ai ineca, pur si simplu ti se inmoaie genunchii, si gata! Inchizi ochii pentru totdeauna!!!

Daca e pe duca bateria, du-te si cumpara-ti alta sau incearca s-o incarci la redresor! Idee mai proasta decat a lasa motorul pornit in garaj pentru a incarca bateria nu exista!!!

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!