Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Intreb si eu:pe timp de iarna ajuta cu ceva daca invelim bateria cu ceva material termoizolant...cum ar fi un strat din vata aia minerala folosita in constructii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu e gata invelita ? :blink:

alte impresii bosch vs. varta ? :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu:pe timp de iarna ajuta cu ceva daca invelim bateria cu ceva material termoizolant...cum ar fi un strat din vata aia minerala folosita in constructii?

Cred ca ar ajuta,dar dat fiind spatiul limitat in care este montata n-am gasit o solutie de a o acoperi pe toate laturile cu ceva destul de consistent ca sa aiba eficienta.In plus partea deasupra ar trebui lasata libera pentru eliminarea gazelor degajate in timpul incarcarii.Deci...cam complicat de pus in practica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Mi-am schimbat si eu zilele trecute bateria la masina. Aveam o baterie Tudor (Spania) de cand era masina (2002-2003 -pe talon e trecuta 2003), deci destul de veche ... chiar a tinut foarte mult din punctul meu de vedere.

Dupa ce am citit si rascitit topic-uri legate de baterii am decis sa iau un Bosch Silver S5 de 63 Ah si 610 (A) (EN) la pornire la -18 grade (conform producatorului).

Ca si voi am oscilat intre Rombat Premier, Bosch si Varta. Din criterii financiare as fi vrut sa aleg Rombat-ul ... dar dupa ce am mers si am vazut bateria Rombat am hotarat sa nu fac compromisuri ... Nu pot sa zic daca e ok sau nu ... dar nu mi-a placut. Nu era complet "sigilata" ... daca dadeai folia la o parte aveai acces la dopurile respective, in schimb Bosch-ul nu are aceste dopuri fiind "sigilata". Acest aspect este cu dus si intors ... neavand acces la ea nu poti sa verifici si eventual sa corectezi densitatea acidului din baterie. Dar daca Tudor-ul a tinut 7 ani fiind sigilata ... ma astept si la Bosch sa tina macar jumatate din aceasta perioada.

Inca un lucru care m-a determinat sa aleg bosch-ul a fost calitatea finisarii Rombat-ului care mi s-a parut mai slaba decat a Bosch-ului. In afara de aceste criterii ar fi si renumele. Parca imi confera un plus de siguranta sa stiu ca e o baterie cu renume mondial decat una autohtona (parerea mea ... care stiu ca e subiectiva).

Referitor la Bosch vs. Varta ... ambele se produc in aceeasi fabrica (in Cehia daca nu ma insel) ... deci nu stiu daca e prea mare diferenta intre ele ... oricum ca pret sigur nu e mare diferenta ... la acest capitol alegerea este pur subiectiva din punctul meu de vedere.

Despre partea cu schimbatul acesteia nu cred ca mai are rost sa dau detalii, ele fiind deja expuse in posturile anterioare. Doar mentionez ca am folosit o a 3-a baterie care sa tina instalatia electrica sub tensiune pentru a nu se reseta codul de casetofon (pe care nu il stiu si nici de unde l-as putea afla). Ca mod de conectare aceasta se leaga de firele de la borne atunci cand ele inca mai sunt conectate la bateria de pe masina. Dupa aceea se scot firele de pe borne, acestea ramanand conectate la bateria a 3-a, se schimba bateria si se pun la loc firele. Dupa ce s-au pus firele la bornele noii baterii se poate scoate cea de-a 3-a baterie si se strang bornele.

Ca sa nu ma intind prea mult ... si asa este un post destul de mare ... o sa revin si cu impresii despre comportamentul bateriei. Sper sa se mai raceasca putin afara ca sa vad diferenta intre ea si cea veche (daca mai am aceleasi probleme la pornire).

Pana atunci, numai bine si km cat mai multi fara probleme.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau, varianta DIY a echipamentului original: cu un acumulator de UPS, o dioda si o mufa de bricheta, faci un mic montaj: dioda in serie cu acumulatorul, astfel incat curentul sa nu circule decat inspre mufa, si il tii acolo pana cand termini de schimbat bateria.

http://www.asianproducts.com/product/A1176...harger-car.html

http://www.tayna.co.uk/catalog/1168/0/Car-...pers-page1.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Campania mea intensa pro-rombat pe vwf a avut rezultete remarcabile, AICI avem dovada :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF: Ai ceva pile la Rombat? :P

Varta este unul dintre principalii clienti ai fabricii Rombat, da, ai ghicit, Varta cumpara baterii blank de la Rombat!!! Diferenta e ca bateria Rombat o iei proaspata, caci din fabrica ajunge direct la dealerii proprii din tzara, pe cand bateriile "varta" se mai plimba putin prin Europa pt a se lipi autocolantele si pentru a fi pregatite de vanzare sub marca lor.

ON: Tare ma tem ca produsele pentru noi nu sant la fel cu cele pe care le cumpara Varta. Sigur difera calitatea. Ca si cum era cu daciile vechi: alea pentru unguri erau mai bune decat cele pentru noi - ca sa nu ne facem de rusine inafara... ;)

Nu vreau sa fiu carcotas. Am avut de'a face cu 3 baterii rombat pana acum.

Pe dacie 1310: a tinut exact 2 ani si 1 luna. Cu o 1luna mai mult decat garantia. - ca si motoarele lu' Enzo: "cel mai bun e cel care cedeaza imediat dupa incheierea cursei"

Pe o dacie de scoala: garantie 6luni - atat e la masinile de scoala. Dupa 8 luni (din care in 2, masina a fost nepornita) a trebuit reincarcata.

Pe Corsa am rombat: pana a acuma confirma. E ok. Si a trecut prin multe: alternator care nu incarca, radio lasat sa mearga vreo 2 zile, electromotrul are rotorul fisurat - papa curent la greu la pornire.

Alte povesti rele legate de bat rombat am auzit de la multi. Dar nu te poti lua dupa toti...

Tare as vrea sa cred ca s'au schimbat multe la rombat in ultimii 20 de ani, dar am o retinere cand vine vorba de orice Made in Romania.

LE: si eu tre sa schimb bateria. Nu cred ca mai trece de iarna asta. Momentan oscilez intre Varta si CAT.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si bateria mea e pe duca.E un rombat :icon_thumright: calciu si alte multivitamine.Am avut pe ultimele 3 masini numai rombat si au tinut intre 3 si 5 ani.Actuala are 1,5 ani e in garantie si deja a fost in service cica umblu putin , nu incarca suficient [4.18v :) ] etc. Scuze aiurea care nu tin.Ce mai,cu cat sunt mai pompoase la nume cu atat sunt mai proaste.Mai are garantie pana in aprilie 2010 dar nu cred ca mai trece de iarna asta.Deci trebuie sa cumpar alta dar pe moment trebuie sa le fac viata grea baietilor de la service.Mi-au luat bani pentru incarcare 10 ron ca si cum as fi eu vinovat nu bateria.Cauta tot felu de scuze ca am uitat cassul pornit peste noapte,lumini etc. Aviz amatorilor de lucruri ieftine. Sper ca un Fulmen sau o Varta va rezolva problema.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am si eu o problema legata de incarcarea bateriei aparuta in momentul in care am incercat sa ponesc masina (passatul din dotare) si bateria era foarte descarcata ( doar releele mai "tzacaneau" cat de cat).am cumparat o baterie noua si am pornit masina,moment in care am constatat in bord ca martorul "baterie" ramane aprins.am crezut (ca si la masinile mai vechi) ca isi va revenii accelerand putin ... nimic. am masurat incarcarea si mi s-a confirmat faptul ca alternatorul nu incarca.

masina este acum la service, demontat alternatorul si o sa vad maine ce verdict imi va da electricianul.

faza tare este ca in timp ce imi demontam alternatorul (operatiune dificila datorita faptului ca trebuie demontat tot botul masinii) la un service din apropiere a aparut un alt passat (1,9 TDI) cu aceeasi problema aparuta din aceeasi cauza!!!

Daca cineva are vreo idee sau a patit-o si are vreun raspuns il rog sa imi/ne impartaseasca.

multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi santem :offtopic: , eu cred ca alternatorul ala era dus de mult.

A stat masina mult timp pe dreapta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azazell, ROMBAT e buna sau e no-name?

sunt curios ca si eu trebuie sa schimb bateria dupa 7 ani de viata, mai ales ca imi face figuri la pornire.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o intrebare pentru voi.

Credeti ca neamtul a fost tampit si nechibzuit cand a montat o anume baterie pe masina cu un anume amperaj si putere ?

Raspunsul corect ar fi:nu,nici neamtul nici alt producator nu e tampit/nechibzuit.Motivele pt.care se pune exact ceea ce satisface nevoile de consum ala respectivei masini si nu mai mult,sunt pur economice,orice supradimensionare a bateriei sau altor componente care nu e necesara,ar incarca inutil costul final al masinii.Asta nu inseamna ca cine pune o baterie de capacitate mai mare la masina nu-i va functiona la fel de bine masina.Va plati doar in plus pentru ceva ce oricum poate nu-i foloseste.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Campania mea intensa pro-rombat pe vwf a avut rezultete remarcabile, AICI avem dovada :icon_thumright:

de ce nu spui ca am si baut din banii de premiere ??

revenind acuma, eu zic ca Rombatu de azi nu mai e cel de acum cativa (zeci) de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rombatul de azi e furnizor acreditat pt. numeroase fabrici auto din Europa, ceea ce inseamna ca poate produce baterii la aceleasi standarde de fiabilitate ca si orice alt producator. Oricare dintre noi am putea avea o baterie OEM produsa de Rombat in masina, si nu poti sti decat daca ai acces la sistemul de trasabilitate al constructorului auto. Acolo ai putea vedea si care Ghita de la Bistrita a montat capacul pe bateria ta, si cine era la motostivuitor cand au incarcat-o in camion. Astea sunt standardele ISO TS, si toti furnizorii OEM auto sunt obligati sa le respecte la fel.

Sigur ca varful de gama de la Varta e probabil o baterie mai performanta decat orice Rombat, dar trebuie sa facem diferenta intre performanta si calitate.

Daca nu vrei varful de gama in privinta performantei, cea mai eficienta solutie e sa iei Rombat, ca iei aceeasi calitate la bani mai putini.

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rams..salut

conform manualului tu ai bateria de 12Vsi 48Ah iar eu de 12 V si 44Ah

a mea este Type 063 Varta Blue Dynamic Batery 12V 44Ah

cod scurt B18

Varta DIN: 544 402 044

Voltage - 12V

Capacity - 44Ah

CCA - 440A

Dimensions(mm)

212 x 175 x 175

4 ani garantie spunea pe actele ei..

*este originala si nu a fost scoasa niciodata de pe masina

printre hartiile pe care le-am gasit in masina atunci cand am luat-o am gasit si actele bateriei cu serial number-ul aferent

masina este din 10.11.2000 si bateria din 10.08.2000 parca..asta insemnand ca are nu mai putin de 9 ANI..NOUA...

si acum cand a dat frigul am simtit ca invarte parca o idee mai greu.Nu am sa o schimb pana acel martor din bord nu imi va arata ca alternatorul meu nu o mai incarca/sau ca nu mai tine tensiune in ea.

nu stiu sa-ti spun care sunt mai bune dintre varta/rombat/bosch/fullman/zap..etc

- eu recomand ce a pus producatorul pe ea - adica aceeasi baterie cu acelasi amperaj,dar tu ai libertatea de a alege ce marca/dimesiuni/amperaj doresti ..

numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti,

o intrebare scurta am: dupa ce inlocuim bateria, ce facem cu aia veche?

Este vreun centru da reciclare? Sau se pot da astea vechi in contul unei reduceri de pret a uneia noi?

Modificat de impakt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Nu stiu de centru de reciclare a bateriilor in Romania ... dar aia veche o dai in schimbul uneia noi si ai 10% reducere. De obicei pretul afisat include acesti 10% reducere ... doar daca nu dai bateria la schimb te pun sa mai platesti 10% din pretul afisat (cred).

Oricum cand te interesezi de pretul unei baterii de obicei ti se spune pretul si ti se comunica ca acel pret este cu bateria veche la schimb. Daca nu ti se specifica asta intrebi si vezi cum sta treaba. Daca nu este pretul cu bateria la schimb inseamna ca ai 10 % reducere din pretul bateriei noi. (Din cate am inteles e o lege in sensul asta ... dar nu garantez).

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o baterie BANNER de vreo 3 ani, merge bine inca, ce ziceti de ea? Cica sunt produse in Austria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o baterie rombat pilot m-a tinut 6 ani dintre care ultimii 2 masina nu prea a fost miscata

a murit doar pt ca a inghetat iarna trecuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca era descarcata... pct de congelare scade cand e descarcata bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata a murit si bateria mea. N-am verificat dar cred ca e cea originala din 2003. E normal sa moara dupa 6 ani?

M-am interesat la mai multe magazine de piese auto si vanzatorul mi-a recomandat un acumulator Topla de 75Ah si 720A la pornire la pretul de 290 lei

As mai avea de ales Rombat 70Ah / 650 A la pretul de 270 lei si un Rombat 75Ah / 720A la pretul de 305 lei.

Sincer eu pana acum n-am auzit de Topla. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa moara dupa 6 ani?

Tu cam ce crezi? ;)

A tinut chiar foarte mult.

Referitor la marca, de Topla n-am auzit nici eu. Iar daca nu ai mari pretentii de la un acumulator, e bun si Rombat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o topla rosie de 55 ah am avut eu pe dacie si ma tinut 7 ani ...masina nu pornea chiar la sfer de cheie...

dupa cei 7 ani am vandut masina ,deci nu cazuse inca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!