Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Referitor la ce spunea cata5maj pe pagina anterioara, dupa ce mi-am schimbat bateria imi porneste mai usor la cald, avand probleme cu pornirea la cald inainte de a schimba bateria. Presupun ca problema nu este remediata in totalitate, puterea bateriei noi cred ca face asta.:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! sper ca postez unde trebuie... in urma mesajului "Alternator Workshop" afisat in bordul masinii am facut o vizita la service unde mi s-a spus ca alternatorul nu are nimic insa trebuie sa schimb bateria. bateria e cea cu care a fost echipata masina din fabrica in 2004, tensiunea masurata la relanti este de 14,3V. e normal? trebuie schimbata bateria? cei de la service spuneau ca mai rezista pana la primul ger, dupa care moare. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de un an am Bosch silver...nicio pb cu ea pana acum.

am ales-o din urma unei experiente cu acest model de baterie....prin 2003 avea o supernova cu bosch silver pe ea....mi s-a intamplat de 2 ori sa las proiectoarele aprinse pana s-a descarcat bateria complet.ajuns la masina,totul era mort,am decuplat bornele,si am lasat-o 4 ore asa,deconectata.

m-am intors,am recuplat bornele si surpriza....masina a pornit instantaneu.

de 2 ori mi s-a intamplat asta intr-o toamna....bateria avea la vremea aia 2 ani vechime.

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteti masura singuri "potenta" unei baterii

daca are 12.7 V e perfect sanatoasa, se incarca bine si tine curentul fara probleme (nu e cazuta pasta)

daca are sub 12.5 V nu mai are viata multa si va poate lasa cand va este lumea mai draga.

daca vreti sa va tina mult bateria, folositi cat mai putini consumatori, mai ales daca mergeti 70% prin oras.

- NU stati cu piciorul pe frana la intersectii/semafoare, (un bec de frana consuma 55W, faceti calcule..)

- nu mergeti cu faza scurta prin oras... numai daca chiar e intuneric. (codul rutier obliga folosirea luminii de intalnire numai in afara localitatii...)

- schimbati becurile de pozitie, numar, becuri interioare cu leduri SMD, Sofit etc.. sunt destul de accesibile

- bateria are nevoie de 20min rulaj pentru a incarca ce s-a folosit la pornire...

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! sper ca postez unde trebuie... in urma mesajului "Alternator Workshop" afisat in bordul masinii am facut o vizita la service unde mi s-a spus ca alternatorul nu are nimic insa trebuie sa schimb bateria. bateria e cea cu care a fost echipata masina din fabrica in 2004, tensiunea masurata la relanti este de 14,3V. e normal? trebuie schimbata bateria? cei de la service spuneau ca mai rezista pana la primul ger, dupa care moare. multumesc

Tensunea de incarcare e buna,nu e relevant pentru starea bateriei.Cei de la service au un aparat cu care masoara starea bateriei(capacitatea),daca au verificat si au zis ca nu mai tine mult cam asa va fi,urmeaza sa cedeze,poti sa ai in vedere inlocuirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a masurat cu un voltmetru, nu a folosit vreo scula sofisticata. parerea mea e ca verdictul omului din service a venit ca urmare a faptului ca bateria e din 2004, nu pe alte considerente. oricum, vom vedea cat mai merge

Modificat de djpedros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensunea de incarcare e buna,nu e relevant pentru starea bateriei.Cei de la service au un aparat cu care masoara starea bateriei(capacitatea),daca au verificat si au zis ca nu mai tine mult cam asa va fi,urmeaza sa cedeze,poti sa ai in vedere inlocuirea.

Capacitatea bateriei (starea acesteia) se pune in evidenta cu o asa numita "Cutie ZRU" cutie ce contine o serie de resistente, bobine si care poate fi reglata sa "imite" anumite capcitati de motoare (ex 1.2, 1.6, 1.9 etc). O astefel de scula am vazut doar in dotarea armatei. Nu cred ca exista vreun service care sa aiba o astfel dotare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe bateria veche aveam 10.9 V cu motorul pornit. Nu e nici o gluma, am facut testul de 3 ori in service, alternatorul nu avea absolut nici o problema. Daca e la 14,7 bateria nu are absolut nimic. Cu cat bateria e mai mare ca amperaj in scurt, cu atat porneste mai repede motorul ( mai ales daca ai diesel). Verificarea alternatorului sau bateriei se poate face si cu VAG-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

animalutz asa de curiozitate cam cat costa o baterie ca a ta?

Treaba e ca am un prieten, Stefan, poate il stii ca si el merge pe la concursuri de sunet. Avea o dacie break cu un sistem Ground Zero pe ea de nu stiu cate mii de wati. Acum si-a luat un Volvo tot break ca sa-si continue proiectul.

Si el avea pe masina tot o baterie pe gel adusa din state. Cand o sa mai vb cu el o sa-l intreb de care fel si cat a dat pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea bateriei (starea acesteia) se pune in evidenta cu o asa numita "Cutie ZRU" cutie ce contine o serie de resistente, bobine si care poate fi reglata sa "imite" anumite capcitati de motoare (ex 1.2, 1.6, 1.9 etc). O astefel de scula am vazut doar in dotarea armatei. Nu cred ca exista vreun service care sa aiba o astfel dotare

Mi-am cumparat bateria actuala de la un dealer pe marca respectiva,mi-a montat-o si a verificat incarcarea;cum cea veche inca mai functiona,am intrebat cam cat m-ar mai tine;a adus un aparat ca marime cam cat bateria (nu am fost atent la marca si nu stiu ce avea in el);l-a legat la bornele bateriei si a facut un test de cca 2 min. dupa care mi-a spus ca aparatul indica starea bateriei ca fiind buna doar la 40% din capacitatea ei.In concluzie exista aparate cu care se poate testa capacitatea bateriei,nu vad de ce n-ar avea si un service care are aparatura mai multa si mai scumpa decat un dealer de baterii.

@djpedros daca a masurat doar cu un aparat de masura se poate determina aproximativ si cu asta cum spunea @soila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteti masura singuri "potenta" unei baterii

daca are 12.7 V e perfect sanatoasa, se incarca bine si tine curentul fara probleme (nu e cazuta pasta)

daca are sub 12.5 V nu mai are viata multa si va poate lasa cand va este lumea mai draga.

daca vreti sa va tina mult bateria, folositi cat mai putini consumatori, mai ales daca mergeti 70% prin oras.

- NU stati cu piciorul pe frana la intersectii/semafoare, (un bec de frana consuma 55W, faceti calcule..)

- nu mergeti cu faza scurta prin oras... numai daca chiar e intuneric. (codul rutier obliga folosirea luminii de intalnire numai in afara localitatii...)

- schimbati becurile de pozitie, numar, becuri interioare cu leduri SMD, Sofit etc.. sunt destul de accesibile

- bateria are nevoie de 20min rulaj pentru a incarca ce s-a folosit la pornire...

:)

eu stiam de 21W

farurile au 55W

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a vrut sa spuna ca becurile de frana consuma 55W, ceea ce poate fi adevarat (2x21 + a treia lampa stop).

Mai bine ar face calcule cei care circula cu proiectoarele aprinse :ceuameni:

Cand am atras odata atentia sa NU SOLICITATI INUTIL bateria, mai ales la ralantiu, cativa au sarit ca si arsi, ca "nu are nimic". Dar are. Scurtati viata nu numai a bateriei, dar si al alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar am vrut sa pun la plural

pe spate se consuma undeva la 30W pozitia, 55W stopul frana

iar pe fata pozitia are 55W per bec, faza lunga la fel, chiar si proiectoarele de ceata.

ca sa incarce saracul alternator tot acest consum trebuie sa mearga mult timp.

oricum am cuvinte de lauda la bateriile Varta ce vin stock pe VW-uri..

Am ramas fara un cuplaj la alternator intr-un drum pana in grecia cu T5-ul, si fiind totul electronic, se simtea cand era aproape de moarte bateria

cu chiu cu vai am ajuns acasa, bateria fiind descarcata in totalitate. Dar dupa ce s-a rezolvat cu alternatorul am pus iar bateria Varta, si dupa mai multe drumuri lungi si-a revenit la capacitate maxima (12.7 V) noroc ca e baterie mare de 110Ah

de acum 1 an jumatate, merge fara probleme, desi a suferit in acea perioada.

P.S. incerc ca macar odata pe luna sa fac un drum mai lung cu turatii mari pentru a "formata" bateria cum se zice

mai ales ca eu merg 95% numai prin oras la turatii mici.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai putin....becul de pozitie are 5W nu 55

poate ai vrut sa spui faza scurta,ca apoi ai zis de faza lunga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate se consuma undeva la 30W pozitia, 55W stopul frana

iar pe fata pozitia are 55W per bec, faza lunga la fel, chiar si proiectoarele de ceata.

ca sa incarce saracul alternator tot acest consum trebuie sa mearga mult timp.

P.S. incerc ca macar odata pe luna sa fac un drum mai lung cu turatii mari pentru a "formata" bateria cum se zice

mai ales ca eu merg 95% numai prin oras la turatii mici.

soila, alternatorul poate furniza mult mai mult de 100W (care corespund la cca 8A), chiar si la turatie scazuta. Nici chiar cu consumatori mari de Diesel (bujii incandescente, bujii de incazire de pe circuitul de apa), sau incalzitoare de scaune, etc., capacitatea alternatorului nu e depasita.

Sistemul e dimensionat astfel incat alternatorul sa alimeteze toti consumatorii cat timp motorul merge, si sa asigure si un curent de incarcare in baterie in acelasi timp.

"Calitatea" baterie se vede doar la pornirea motorului, sau daca lasi consumatori cu motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai pot edita postul,

dar vorbeam despre faza scurta care consuma 55W

pozitia consuma 5W, sau 1W daca ai led w5w SMD ;)

alternatorul furnizeaza 100W, dar daca ai faza scurta, faza lunga, pozitii, casetofon, ventilatie, incalzire scaune, lumini bord, etc...

mai are timp alternatorul sa alimenteze consumatorii si sa incarce bateria in acelasi timp ? :D

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila esti tare grabit, posturile tale contin date incorecte. Daca nu stii care bec cat consuma, mai bine nu mai posta despre aceasta tema :)

Si alternatorul furnizeaza de la 1000 (una mie) watti in sus, nicidecum 100 :) Cred ca ai auzit de domnul Ohm, care ne ajuta sa calculam chestiile astea complicate cu watti, volti, amperi...

:vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat alternatorul mentine tensiunea de aprox 14 v bateria se va incarca si e astfel dimensionat ca sa mentina aceasta valoare cu toti cosumatorii cuplati si sa incarce si bateria .daca nu pui anumiti consumatorii vei face doar economie de combustibil (0,0x l la 100 km) si nicidecum sa protejezi bateria, doar daca ai cosumatori montati ulterior pe masina (sistem audio bengos etc ) si atunci intram in alta tema.

Chestia aia cu 12,5 12,7 e relativa depinde de tipul si caracteristicile bateriei

Pt a determina capacitatea reala a bateriei este necesara o descarcare copleta la un curent constant,descarcarea se face pe un aparat special (scria mai sus un coleg de ZRU dar nu stie ce face )

O descarcare completa a bateriei nu-i va face rau acesteia cu conditia ca aceasta descarcare sa nu fie violenta (cu un curent mare ) si sa nu scada tensiunea sub 6 v

Daca descarcarea e violenta va creste temperatura acesteia si se va desprinde pasta de pe placi

Daca tensiunea va scade sub 6 v sau sub 1 v pe element exista pericolul ca elementul respectiv sa se polarizeze invers si in multe cazuri shimbarea produsa este ierevesibila .

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mihaintz, cum sa nu-l stiu pe "babanu"? :( Bateria mea a fost aproximativ 1000 RON. Face toti banii, mai ales iarna la pornirea la rece si foarte rece, ca s anu mai vorbim de partea cu car-audio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spunea un coleg mai sus...ca "verificarea alternatorului sau bateriei se poate face si cu VAG-com". Care a r fi procedura mai exact?

Si eu ma lovesc de aceeasi problema..

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina vw passat b2 diesel 1,6 d din 1986

Releu: bosch (din cate retin sau hugo) dar sigur de 14,5 v

bateria: rombat tornado de 77 amperi, este pe masina de aproape 3 ani (in 4 ian 2010 face 3 ani) si merge perfect: ochi magic verde mereu, nu "scade intensitatea" culorii, nu i-am pus o lingurita de apa distilata, absolut nimic nu i-am facut, incarcarea. cred eu, ca este ok : releu schimbat odata cu bateria (de fapt asta fac la fiecare schimbare de baterie) : 14,5 v motor pornit fara consumatori (becuri, caldura) si 14 v cu toti consumatorii posibili porniti . conexiunile electrice schimbate si verificate periodic. bornele sunt perfect curate, putina vaselina la inceput la montarea pe masina si pur si simplu atat. masina face cam 20 de km pe zi, intr-un an cam 10000 km, nu o laud ca este a mea, dar inca m-ar mai tine mult si bine, la tablaraie mai trebuie "lucrata" dar motorul merge brici. porneste la 15 grade minus fara probleme (apropo, la fiecare schimb de baterie eu schimb si bujiile, nu ma intereseaza ca ar mai duce sau nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca Rombat-ul e romaneasca si multi se indoiesc de ele eu sunt multumit. Apoi am zis s trec la ceva mai bun si am luat un Bosh Silver care m-a tinut fix cat vechea baterie Rombat :( Asa ca am luat iar un Rombat Pilot Diesel care are deja 2 ani si sper s mai tina inca 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am din martie Rombat Tornado,este in stare perfecta si acum,nu s-au oxidat contactele,nu are scurgeri de acid,tehnologia de fabricatie este in pas cu timpul cam la toate marcile.Pretul insa mai difera pt.ca se plateste si marca la unele.Inainte am avut Rombat Calciu m-a tinut 6 ani si mai merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ziceti-mi rapid ce baterie sa iau ?

un Rombat, Bosch sau Varta ?

nu conteaza pretul, ci calitatea

alternatorul meu e de 120 A

iar bateria originala vad ca e de 340 A/70 Ah

as lua una mai mare de 75-77 Ah pt ca am multi consumatori

sau sa raman pe 70-72 Ah ?

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca CHIAR nu conteaza pretul, cauta modelul varf de gama de la Varta sau Bosch. SIGUR sunt bune. :D

Daca totusi conteaza si pretul, si te hotarasti sa nu dai atatia bani pe o baterie, atunci ia varful de gama de la Rombat: Tornado.

Sunt la fel de bune ca si modelele "populare" de la Varta sau Bosch, si mult mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!