Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Faza buna :D. Cand am luat masina in decembrie 2008 avea baterie de 55Ah. Am reusit sa o termin intr-o dimineata geroasa incercand sa pornesc masina. 55Ah e prea putin pt 1.9 TDI si am schimbat-o cu un Bosch de 100 Ah. Poate ca am sarit dintr-o extrema in alta. Daca sunt complet deplasat va rog avertizati-ma pt ca sunt la primul TDI si poate nu ar trebui sa fac experimente de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de mult 100Ah, depinde acum si de curentul care-l il ai la pornire (sau norma), care trebuie sa fie de la 600A (Amperi) in sus.

Parerea mea e sa-ti pui o baterie de la intre 72Ah si 80Ah cu norma(curentul de pornire) intre 600 si 720A, ca altfel o sa o termini si pe asta destul de repede mai ales daca faci drumuri scurte, ea nu se va incarca niciodata complet!

Sau poate se va incarca, dar la drumuri lungi de peste 200 km fara oprire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Cu cat bateria are un amperaj mai mare si curentul de pornire este mai mare,are in mod sigur peste 600A.De ce crezi ca o sa "termine"bateria?Orice baterie,cu orice amperaj se va descarca la porniri repetate si se va reincarca atat timp cat merge motorul.Eu nu vad de ce cea de 100 de Ah nu merge,pt.ca face deplasari scurte.Din contra va rezista la mai multe porniri,iar despre incarcare,chiar daca nu are timp sa se incarce complet,daca chiar ajunge la un nivel minim de incarcare,periodic o mai poate pune pe un redresor e singurul inconvenient,fiind de capacitate mai mare,in rest pt.diesel e un avantaj.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca o incarca complet o data ... nu mai apuca sa o descarce .. ce-i rau in asta ? :D

si atat cat consuma din asta consuma si din aia veche ... si tot la fel de mult pune si inapoi .. singura diferenta e ca "rezerva de curent" e mai mare ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam care ar fi diferenta de greutate de la 70 la 100ah?

ca daca e f mare e si asta un dezavantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan

Iata 2 exemple:

Varta BLUE dynamic 74Ah (680A) - 18,5 kg

Varta SILVER dynamic 77Ah (780A) - 19,2 kg

Poti sa-l intrebi pe colegul ofil pentru ca el lucreaza la o firma care importa baterii.

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din pacate nu am cand sa citesc toate cele 14 pagini ale acestui topic, asa ca va cer si eu ajutorul direct chiar daca cineva a mai intrebat. Ce baterie imi recomandati pentru motorizarea mea: Bora 1.9 TDI 85 kw AJM 116CP. Pana acum am mers cu varta care cred ca are destui ani si care a mers super pana ieri cand am avut probleme la pornire si mi-a afisat si detectorul low voltage. As vrea sa raman tot la Varta. Ce stiti despre Varta Blue Dynamic sau Varta Silver. Pe care ati recomanda-o. Multumesc :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-ti sara cativa in cap pt ca nu citesti :D

Totusi, eu recomand varianta Silver.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VARTA Silver dynamic sau VARTA Blue dynamic de minim 70Ah (650A) pt ca ai motor diesel ar fi recomandarea mea :)

Blue Dynamic am eu pe masina din semnatura si se comporta exemplar de cand am schimbato (2 luni)

Aveam prin calc un PDF luat de pe site-ul celor de la Varta, cum ca pt masiniile de ultima generatie, cu foarte multe electronica se recomanda VARTA Silver, iar pt masiniile cu vechime intre 4 - 10 ani se recomanda VARTA Blue Dynamic :)

Oricum, sa nu care cumva sa-ti pui VARTA BLACK!

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all,m-am uitat si eu la bateria mea si am vazut ca am Varta de 80A cu 380 A . O fi mult o fi putin ....nu stiu . Ce stiu e ca masina am luat-o eu din Germania in octombrie 2006 ( cu bateria asta) si pana iarna asta nu a dat semne de oboseala :) Iarna asta a facut un pic de tot figuri in sensul ca pornea un pic mai greu ..in rest ...nimic :)

Va pupa tata si :) Safe

.

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam putin 380a pt 80ah. ciudat

incearca sa o tii incarcata la max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Riddler pentru toate detaliile. Daca B6-le tau poate merge cu varianta Blue Dynamic atunci o voi alege si eu mai ales ca a mea e mai in varsta cu 5 ani si nu am electronica pe ea; doar niste leduri care consuma mai putin :blink:. Ms inca odata :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam putin 380a pt 80ah. ciudat

incearca sa o tii incarcata la max.

Si eu cred ca e putin 380 A dar cel mai bine o sa ma uit maine inca odata sa ma edific.

va pupa tata si :icon_cool: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan

Radu vezi ca bateria ta are 380 A (dupa norma/standardul DIN) insa in are o valoare mai mare (dupa standardul EN) folosit de obicei in specificatii.

Iata un exemplu (in poza atasata) chiar cu bateria mea: 340 A (norma DIN) si 570 A (norma EN).

DSC00915.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosh Silver 65A,sunt multumit de ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la dealer Varta dupa baterie :). Am ales VARTA Blue Dynamic de 74 Ah. Asta era trecuta in catalog la motorizarea mea. De la prima cheie s-a simtit ca e altceva. Am primit si 2 ani garantie dar sper sa nu fie cazul. Ms inca odata Riddler :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Np :icon_thumright:

Banuiesc ca ti-ai luat modelul E11 :P ...cam asta e trecut la motorizarile Diesel 1.9 de la VW in cataloagele lor :D

Eu cand cautam baterie ma uitam dupa vreo 4 criterii

- dimensiunile locasului/vechii baterii

- norma EN/SAE de pornire (minim 650A vroiam)

- Ah minim 70

- pretul :rolleyes:

Oricum s-o folosesti sanatos si sa ne auzim in 4-5 ani cand o sa vrei s-o schimbi :blah_:

P.S.: Ca sa nu deviem de la subiect, imi poti zice pe PM cand a fost fabricat (in caz ca ti-au zis domni care ti-au vandut-o) ?

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina din semnatura are bateria originala bosh de 74 ah...are 4 ani si nu am probleme cu ea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu inca am pe masina bateria roginala Varta ** neagra cu ochi magic de 44A si cu stanta de 04.03 pe borna de plus. Am vazut ca da semne de oboseala si ar cam trebui schimbata.

Are rost sa-mi iau ceva cu amperaj mai mare sau e indeajuns una la fel pentru motorasul BCA 1.4 75Cp?

Incape oare una mai maricica de 55A sa zicem in aceiasi?

Cred ca tot pe Varta am sa merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Varta originala din 2002 si merge perfect.Nu a dat nici un semn de oboseala vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am uitat pozitile aprinse pentru 4 ore (nu mai merge switch-ul din usa sofer :D ) si am terminat bateria originala (2001) care s-a comportat foarte bine pana la incident. Trebuie sa o schimb, merita una originala de la poro? Se poate reconditiona?

thx

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce costuri presupune reconditionarea insa la intrebarea daca sa iei sau nu una originala de la po-ro numai tu poti raspunde.

Banii nu sunt o problema? Atunci iti iei originala, altfel iti cumperi una apeland la alte surse.

In privinta calitatii, se spune ca cea originala ar fi mult mai buna. Cu cat mai buna? Nu s-a demonstrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

? Se poate reconditiona?

Cum adica sa o reconditionezi? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe vremea Daciilor 1300,cand era in "moarte clinica" bateria,se mai practica o metoda:se golea acidul,se spala cu apa interiorul(astfel se elimina pasta cazuta),se punea alt acid si astfel unele erau "resuscitate" pt. o perioada.Da nu la toate mergea metoda asta (decat daca mai ramanea pasta intre placi)si oricum nu tinea mult acest artificiu.Stiu ca se puteau reconditiona si prin inlocuirea placilor deteriorate si se lipea inapoi acumultorul pe margini,pentru etansare.Da asta era prin anii'70-80,cand o baterie de Bistrita se obtinea cu relatii(erau alte vremuri);acum nu cred sa mai faca cineva asa ceva acum,ar costa manopera mai mult ca bateria.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca se face si asa, mai schimbam si eu elementi la bateriile cu bacuri de ebonita si etansate cu smoala, dar suntem in 2009 , ce dracu.... Avem baterii fara intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!