Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

1 minute ago, F l o r i n said:

Da, ca sa ii dai curent 

Deci e ok sa o incarc de sub capota...banuiesc ca asa fac si la masinile din showroom..

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiti cumva la skoda.superb 1 bateria e normala sau cu borne inverse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. Trebuie sa o schimb si as vrea sa comand una varta silver 77 ah 780 A. Nu am masina sa pot vedea ce e pe ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara, la un Touran 2008 BMN dsg daca vreau sa iau bateria in casa sa o pun pe redresor se reseteaza ceva setari? De exemplu geamurile se deschid din cheie sunt sincronizate, ecu, dsg, caseta directie electromagnetica trebuie facute ceva adaptari dupa? Radio nu conteaza. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mergi cu ea 100m dupa inlocuire, sa se stinga martorii esp, volan. Eventual geamurile, de reinitializat setare de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Are cineva un "BEM code" pentru baterie Exide AGM 80Ah ... ?

Cod OE, nu genericul ... 080 TU3 1111111111

Multumesc!

Modificat de marius_tal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BEM code nu se genereaza decat pentru bateriile originale.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy

Deci las codarea generica 080 TU3 1111111111, pentru aftermarket Exide AGM EK800 ?

Ma gandisem sa o codez cu un BEM de pe o baterie OE de 80Ah...

Cum ar fi mai bine sa procedez?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da, codeaza generic, nu poti coda altfel, pt Exide aftermarket 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, am o dilema: la Tiguan-ul sotiei 1,4 tsi CAXA a fost inlocuita bateria originala la un service dupa codul bateriei vechi, masina fiind cu start/stop. Bateria cu care a fost inlocuita este o Varta D24, 60A/540A, care este o baterie fara start/stop. Imi scapa mie ceva sau mecanicul a facut o gafa? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina cu start/stop trebuie sa pui baterie AGM sau macar EFB, obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca vrei ca totul sa funcționeze corect (start stop) si bateria sa rezisten in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiu si eu, dar am zis sa intreb aici pentru ca nu imi vine sa cred ca este posibil ca mecanicul sa nu stie asta si sa fie ceva model de baterie care are ceva norme care permit utilizarea pentru anumite modele de masini cu start/stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o crezi.... Sunt multi care nu stiu din astea. De regula mecanicii universali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, vlady_zch said:

Asa stiu si eu, dar am zis sa intreb aici pentru ca nu imi vine sa cred ca este posibil ca mecanicul sa nu stie asta si sa fie ceva model de baterie care are ceva norme care permit utilizarea pentru anumite modele de masini cu start/stop.

Da, cele de mai sus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari! La o baterie Exide imi arata 9.3V cand descui masina. Ea nu porneste (golf mk V cu motor 1.6 mpi). Acum 2 zile mergea fara probleme (desi am simtit o pornire "slaba").  Nu am consumatori decat cei de fabrica precum inchiderea centralizata, radio si farurile xenon. Astea merg fara probleme, doar ca nu porneste. Sa fie doar descarcata sau e la sfarsit de viata? Merg cu masina vreo 4 ori pe saptamana, fiecare drum cate 50-60 km. Ma gandesc sa o schimb cu bateria asta: Banner Power Bull 72AH, 660A. Incape asa ceva in locasul bateriei? E suficient pentru motorizarea asta? Ce imi recomandati?

Modificat de Bogdan-97
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este ok pt aceasta motorizare. Pare baterie slabita, dupa descrierea ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Din momentul schimbari unui acumulator AGM original (de exemplu 68 A) cu unul oarecare AGM  (70 A) in cat timp trebuie facuta codarea in calculatorul masini? 10-100 de km? Uneori nu ai vanzatorul de baterii si interfata de calculator in acelasi loc.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua

De câteva săptămâni nu a mai funcționat SS și îmi apărea mesajul "necesarul energetic al autovehiculului este ridicat" la un Pasat B8 1.6 DSG. S-a măsurat voltajul de încărcare al bateriei cu motorul pornit și a dat 13.2V. S-a concluzionat că e problemă cu alternatorul și s-a recondiționat alternatorul. După recondiționare s-a măsurat din nou voltajul de încărcare, cu motorul pornit și a dat 14,6V.

Am venit cu mașina de la servis până acasă 10km, totul a funcționat corespunzător, SS a funcționat, mesajul "necesarul energetic al autovehiculului este ridicat" nu a mai apărut. 

După o oră am mai avut un drum de făcut 8km dus, 8km întors, la plecare totul ok, la întoarcere a apărut din nou mesajul "necesarul energetic al autovehiculului este ridicat". Am verificat din nou voltajul și încarcă tot cu 14.6V semn că alternatorul își face treaba.

Oare ar fi nevoie de un drum mai lung să încarce bateria cum trebuie? Sau se poate pune un redresor peste noapte s-o încarce (din câte am înțeles nu este indicat)?

Are rost să încerc variantele acestea sau să -mi fac o programare la un servis autorizat care îmi poate face o diagnoză exactă a bateriei?

Bateria cred că e originală din 2015. Posibil să fie la final de drum?

Mulțumesc.

IMG_20220915_160952_copy_1344x3000.jpg

IMG_20220915_180429_copy_1344x3000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur, te asteapta inlocuirea bateriei. Cu vcds ul,  se poate verifica stare actuala a acesteia, uzura ei, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut, nu exista un termen pentru codare, pana la urma poti sa nici n-o faci.

Prin codare indici BMS-ului ca ai pus o baterie noua care are un anume curba de incarcare, o anumita capacitate si teoretic ar trebui sa tina cont de ea.

 

Daca nu codezi, BMS isi va ajusta totusi curba de incarcare (pe baza codarii vechi) pentru ca masoara o alta rezistenta interna in baterie si alti curenti absorbiti.

Poate nu se va suprapune perfect peste aceea de la bateria noua, insa din experienta altora functioneaza lucrurile si asa, fara penalizarea evidenta a duratei de exploatare.

In timpurile actuale daca o baterie mainstream (inclusiv OE) trece de 4-5 ani toata lumea este multumita, tot ce este in plus este bonus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Dolfin said:

In timpurile actuale daca o baterie mainstream (inclusiv OE) trece de 4-5 ani toata lumea este multumita, tot ce este in plus este bonus.

Corect

Totusi, este bine sa o codezi, exista multe situatii cand se inlocuieste bateria si sistemul start stop nu funcționează, pana nu codezi bateria.

Tot asa, valorile afisate la starea acesteia, etc....se actualizează dupa codare, ceea ce te ajuta in diagnosticari ulterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri.

Bateria actuala de pe golf este originala, adica 2013.

Mai zilele trecute cand am pornit masina becul de la plafoniera a schimbat intensitatea dar la verificarea din butonul de resestare kilometri starea bateriei este 80%.

Psihologic sint pregatit, cabluri de curent sunt pregatite, asteptam iarna si vedem. 

Am citit ultimele 30 de pagini din topic deci astept semnalul de deces al bateriei.

Ce nu am gasit in topic este daca calitatea bateriilor originale comercializate de la noi este la fel sau aproape cu echiparea de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa astepti iarna, sa ai la tine dulapiorul de scule ca la Dacia.

Schimba bateria acum, aceasta este abordarea civilizata.

 

Testele nu au relevanta la bateriile care au 9 ani.

 

Nici o baterie, nici cele OE, nu mai sunt ca cele de acum 7-10-12 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!