Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

A venit baiatul azi la prima ora, a schimbat bateria (asta noua btw este un ASG), a "codat" mizeria, a luat-o pe cea veche, am semnat garantia (tot nu scapi insa de minunea de drum la Service RAR la fiecare 6 luni daca vrei garantia la baterie - se mai duce dracu' la service - pot insa cica sa ii chem pe ei pt 19 lei sa vina sa o masoare si sa faca operatiunea - bine de stiut, ma si anunta ei telefonic inante - bun asa!) si aia a fost. Tot "procesul" a durat vreo 20-25m maxim. Au fost si cateva erori prin bord, cateva au disparut la sucitul volanului iar cea de eroare S/S , dupa oprit / pornit motor. Ei ziceau ca de obicei dispar toate in 200-300m de mers cu masina, eu le-am rezolvat pe toate pe loc :)

Ma declar multumit, a fost foarte rapid si am putut termina la timp pentru a ajunge si la programarea de la spital pe care o aveam :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine de stiut. Poti face o comparatie - aceeasi baterie la liber versus bateria + servciile baietilor astora? Adica cat costa ce fac ei - drum, montat, codat etc

Procentual din costul bateriei, atat ma intereseaza, fara cifre fara reclame.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, CristiALF said:

A venit baiatul azi la prima ora, a schimbat bateria (asta noua btw este un ASG), a "codat" mizeria, a luat-o pe cea veche, am semnat garantia (tot nu scapi insa de minunea de drum la Service RAR la fiecare 6 luni daca vrei garantia la baterie - se mai duce dracu' la service - pot insa cica sa ii chem pe ei pt 19 lei sa vina sa o masoare si sa faca operatiunea - bine de stiut, ma si anunta ei telefonic inante - bun asa!) si aia a fost. Tot "procesul" a durat vreo 20-25m maxim. Au fost si cateva erori prin bord, cateva au disparut la sucitul volanului iar cea de eroare S/S , dupa oprit / pornit motor. Ei ziceau ca de obicei dispar toate in 200-300m de mers cu masina, eu le-am rezolvat pe toate pe loc :)

Ma declar multumit, a fost foarte rapid si am putut termina la timp pentru a ajunge si la programarea de la spital pe care o aveam :icon_thumright:

Da, se fac și pe loc, depinde de masina. Unele modele trebuie sa mergi 50m cu ele, pana își face g85 calibrarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, mad_kat said:

Bine de stiut. Poti face o comparatie - aceeasi baterie la liber versus bateria + servciile baietilor astora? Adica cat costa ce fac ei - drum, montat, codat etc

Procentual din costul bateriei, atat ma intereseaza, fara cifre fara reclame.

Florine, pai am pus cred si pe topicul meu: serviciul in sine costa doar 49 lei in plus. Bateria am luat-o tot de la ei si a fost 550 lei, deci in total 600 lei. Nu stiu daca poti gasi bateria mai ieftin in alte parti...poate.. :unsure:, dar cat sa fie ...50 lei mai putin , gen. 

Eu zic ca merita fiecare banut. Un serviciu foarte tare si util. Si in caz de nu au foarte mare aglomeratie cand suni (in timpul zilei), pot veni in 2h daca au bateria pe stoc. Mai rau daca te lasa bateria prin varful muntelui sau pe unde merge colegu' cu Kodiaqu de exemplu :)) , dar nah..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hristos a Inviat !

O intrebare am si eu, pentru masina din semnatura adica golf 4 1,6 16 v motor azd la care constructorul recomanda baterie de 60 Ah 280A pot monta o barete de 80 Ah 720A (a ramas la cineva care a dezmembrat masina si e aproape noua).

Problema pe care mi-o pun este sa nu dauneze cu ceva la instalatie, la buna functionare a motorului masinii sau sa nu poata fi incarcata de alternator si sa o stric.

Astept pareri.

Daca aveti vreun link sa citesc sa ma lamuresc sa rog sa il transmiteti.

Va multumesc!

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un acumulator cu Pb acid se încarcă cu un curent de Q/10, deci la diferenţa de 20A pentru noua baterie ar trebui ca alternatorul să suporte un curent de încărcare cu 2A mai mult. Eu zic că suportă fără probleme (comparativ un bec de fază scurtă consumă cam 4A ). În rest pe parte de instalaţie sau motor nu are ce să dăuneze aici punându-se problema în termeni de tensiune care este aceeaşi. Treaba este încape în locaş?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna dimineata!

Am si eu nevoie de o recomandare, daca se poate;

Bateria actuala a masinii (passat B8 2.0 tdi), in noiembrie face 6 ani.

Momentan am curent de stationare (nepornita de cel putin o zi) de 12.3 V.

Ma gandesc s o schimb, e o idee buna?

Iarna trecuta daca o tineam nepornita cateva zile, pornea ceva mai greut.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-o 24 ore la încărcat pe un redresor bun (nu lidl) la care poți regla tensiunea si vezi daca își revine.

A mea și-a revenit. Nu mai scade sub 12,5 nici după o săptămână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic nu face mai bine decat un drum mai lung.

rombat de aproape doi ani, pe aparat SOH 100%, insa cu drumuri 25-30km o data-de doua ori pe saptamana, scadea dupa 5 zile de stat la 12.4

Dupa un bucuresti-timisoara si retur (chiar daca cu ac nonstop, lumini de intalnire, muzica si statie CB) dupa 4 zile avea 12.7V. Si asta in conditiile in care cu acesti consumatori am incarcare slabuta, de doar 13.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc baieti!

am un redresor Ring cu transformator, incarca cu 4-6A dar nu pot sa l reglez ...cam im 3-5 ore se face full ( se aprinde ledul verde) dar, daca sta catevs zile se duce iar in 12.2 ...12.3V. Primeste cam 12.8V si se dtabilizeaza ptr o vreme pe la 12.6V.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie un redresor care să dea tot timpul 14,5-15V. Așa pățeam si eu cu ăla de la lidl. După 15 Min zicea că este gata. Treaba este ca am început să am emoții la pornire așa că m-am dus la reprezentanta Varta (în Bv pe Avram Iancu) să o schimb. I-am explicat omului de ce vreau să o schimb (i-am spus cât scade tensiunea), a pus testerul pe ea si mi-a spus că după părerea lui bateria mai duce, doar ca nu este încărcată corespunzător. A zis să încerc prima dată faza cu redresorul si mi-a precizat, fără din astea automate. 

Acum un redresor cu reglaje costa cam cat o baterie așa că am căutat prin "lada de vechituri" un traf de 12V, i-am făcut o punte cu niste diode mai de putere, iar curentul/tensiunea le-am limitat prin inserierea de becuri (am o cutie cu becuri cu faza scurta arsa) astfel încât tensiunea să nu treacă de 15v (după redresare tensiunea in gol este aproape 20V, dar în sarcina se duce spre 15-16v în funcție de puterea trafului)

Deci treaba este ca trebuie pompată o anumită cantitate de electroni în acumulator, fie că faci drum lung, fie că utilizezi un redresor. Iar cantitatea aia de electroni este direct proporțională cu timpul și tensiunea (asta nu poate fi crescuta prea mult ca se avariaza iremediabil acumulatorul) si invers proporțională cu rezistența interna a acumulatorului (asta depinde de starea lui).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/8/2020 at 9:50 AM, cascadoru said:

Buna dimineata!

Am si eu nevoie de o recomandare, daca se poate;

Bateria actuala a masinii (passat B8 2.0 tdi), in noiembrie face 6 ani.

Momentan am curent de stationare (nepornita de cel putin o zi) de 12.3 V.

Ma gandesc s o schimb, e o idee buna?

Iarna trecuta daca o tineam nepornita cateva zile, pornea ceva mai greut.

Multumesc.

Bateria mea a dus 5 ani, la testare abia a avut un sfert din puterea de pornire(pornea deja foarte incet, cateodata doar la a doua cheie). AGM-le nu cred ca duc mai mult de 5 maxim 6 ani. Mai bine te uiti dupa una noua. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minute în urmă, Andrei1980 a scris:

AGM-le nu cred ca duc mai mult de 5 maxim 6 ani

Depinde cat de mult e activat in oras start-stop. Dupa o luna de plimbat prin oras am avut curiozitatea sa ma uit cu diagnoza la SOC, cand am vazut 40% am intrat in panica :biggrin:. Am facut maxim 300 de km numai prin oras. Am luat masina la o tura de incarcare ~ 2 ore si 150 de km si am ajuns cu SOC la 88%, de atunci m-am obisnuit sa dezactivez Start stop cand merg prin oras, sau sa apas frana incet cat sa ramana motorul pornit (am DSG). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am masina nu am folosit start stop, chiar il am dezactivat de vreo doi ani din Obdeleven. Fac drumuri lungi de peste 350+ km aproape saptamanal cu masina si totusi la 5 ani si ceva, abia mai pornea motorul. Nu sunt suparat sau ceva de genul, il iau ca asta e... dar nu mai e cum a fost mai demult cand am mers in familie cu un Rombat de 60 Ah 9 ani pe o Dacia 1310(recunosc nici atatea electronice nu avea). Oricum la cealalta masina din familie care tot 5 ani si ceva are, dar este un leon 1.4TSI 150CP ACT cu doar 29 000km acumulatorul este bine mersi, nu are nici o treaba. Dar acela are alta marca (Exide 59Ah si este EFB ca si tehnologie). Eu am avut Varta 68Ah si AGM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 8 ani , bateria a decis ca e suficient si ca nu mai poate .

Masina in cauza este un Seat Leon 1p 2012 1.4 tsi si Bateria era un Exide 70Ah 570A cu codul 5k0915105f .

Ce baterie imi recomandati care sa ma tina macar jumatate din cat m a tinut cea originala?

Modificat de pityku96
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exide, varta, mal....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am și eu un polo 1.2 tdi 6r 68Ah start stop. Bateria originala încă merge brici după 7 ani, însă mi-am luat o stație de 3000RMS și un subwoofer 1500RMS și vreau să instalez a 2-a BATERIE, de 120A tot AGM, fie în paralel cu un releu de 150A pe bobina, fie încircuit  SEPARAT cu un releu special pe diode, vezi https://www.victronenergy.ro/battery-isolators-and-combiners/argo-diode-battery-isolators

P. S. În lăcomia lor, idioții de la VW s-or fi gândit sa accepte 2 baterii în circuit SEPARAT? Sau ar trebui să-mi iau 2 baterii la fel și sa însumez capacitățile și să scriu acea valoare în soft?

Concret, pot rezolva ceva? Ați găsit ceva legat de acest subiect în Vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VwPoloTdi

Am mutat postarea aici fiind un topic mai potrivit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am pe masina o baterie Banner AGM 68Ah/680A .  

Care varianta e mai buna, Exide AGM 60Ah/680A  sau  Exide AGM 70Ah/760A  ?

Multumesc,

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banner-u tau e mai buna :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost, are 7 ani si 170.000 km, iar SS nu mai merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles asta... ? Ziceam doar sa iei tot Banner (Running/Power Bull) in locul Exide-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

La Passat (B7 in cazul meu), este vreo restrictie in a primi curent de la alta masina in cazul descarcarii accidentale a bateriei?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Doar sa  conectezi minusul la tamburusul dedicat de pe caroserie, nu la minusul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi spui te rog in ce zona gasesc acel "tamburus" dedicat?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!