Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Bună ziua, am achizitionat un Seat Toledo 2015, 1.2 tsi 110 CP. La nici două săptămâni, a cedat bateria. Nu sunt sigur ce baterie să cumpăr, ținând cont de datele bateriei originale.

Mi se pare prea mică pentru echiparea Style, care are și câțiva consumatori în plus. Eu m-aș orienta către una de 55Ah. Ce părere aveți, ar fi în regulă?

Atașez mai jos poza cu bateria originală (tind să cred că a fost a ei...). Menționez că nu are Start-Stop.

Baterie.jpg

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune cat de mare vrei. Important e sa incapa in suport. Nu e o problema daca pui mai mare, dar daca fatai masina pe drumuri scurte, o baterie mica ti-ar rezista mai mult. Nu vorbim de AGM-uri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc! Nu țin neapărat să iau o baterie de capacitate mare, doar că mi s-a părut cam mic ce era pe mașină. Astăzi ma duc să o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pt. ca am schimbat recent bateria la o Octavia 3 si m-am lovit de ce tip/model de baterie sa pun, am gasit tot felul de informatii in care se recomanda sa pun o baterie AGM (bateria pe masina fiind EFB) m-am gandit sa scriu cateva randuri poate ii mai ajuta si pe altii.

 

Recomandare: daca bateria este in compartimentul motor (temperatura mare) nu se recomanda sa puneti AGM. AGM nu este rezistenta la temperatura. Daca aveti bateria in alta parte a masinii atunci puteti sa puneti un AGM. 

 

Ca sa va convingeti singuri, las un link de la Moll, cu o comparatie intre diferite tipuri de baterii.

http://www.moll-baterii.ro/produse/baterii-auto

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Mi-e cazut iar bateria , dupa aprox 3.5 ani

, si am luat AGM, de 60A. Am mers pe Varta acum. Oricum vad ca maxim 3-3.5 ani tine, asa ca...

 

 

WhatsApp Image 2023-11-21 at 15.53.02.jpeg

WhatsApp Image 2023-11-21 at 15.53.01.jpeg

WhatsApp Image 2023-11-21 at 15.53.00.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune Banner AGM si n-o sa mai ai probleme. Sunt mai bune ca Varta. Aici vorbin de baterii din gama de pret cat de cat normala. Excludem originalul sau orbitalul de li-ion nici nu mai zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Am crezut ca e normala, n-am vazut ca era AGM. Ciudata situatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am bateria originala cu care a venit masina in iunie 2017. Saptamana trecuta pe tester a iesit o valoare de cca 65%. Aplicatia connect lite imi arata in mers la drum lung 14,6. Insa vad la pornire 12,3V. NU observ vreo alta problela la pornire, dar ma gansesc ca e timpul totusi. Plus ca de obicei merg cam 1 data pe luna, dar drumuri de peste 500 km.

in rest masina cam sta.

 

Inteleg ca una din variante de luat in seama este Barta AGM E39, dar am citit si opinii ca ar trebui EFB, fiind bateria in compartimentul motor.

Aveti deci vreo recomandare de service unde sa pot sa fac si codarea si eventual (daca am inteles bine) sa aiba cabluri duble, sa nu se poarda setarile / codarile facute (daca asa sta treaba, sau am zis o prostie). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpa Varta Silver Dynamic AGM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, SwatKat said:

Am bateria originala cu care a venit masina in iunie 2017. Saptamana trecuta pe tester a iesit o valoare de cca 65%. Aplicatia connect lite imi arata in mers la drum lung 14,6. Insa vad la pornire 12,3V. NU observ vreo alta problela la pornire, dar ma gansesc ca e timpul totusi. Plus ca de obicei merg cam 1 data pe luna, dar drumuri de peste 500 km.

in rest masina cam sta.

 

Inteleg ca una din variante de luat in seama este Barta AGM E39, dar am citit si opinii ca ar trebui EFB, fiind bateria in compartimentul motor.

Aveti deci vreo recomandare de service unde sa pot sa fac si codarea si eventual (daca am inteles bine) sa aiba cabluri duble, sa nu se poarda setarile / codarile facute (daca asa sta treaba, sau am zis o prostie). 

Mergi la Florin. Recomand Banner AGM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am schimbat si eu acumulatorul cu un Bosch 70Ah AGM dupa 7 ani, 2 luni si cateva zile. Incepuse sa dea semne de iarna trecuta la pornire, iar SS se activa mai rar.

Din fabrica am avut o Varta 68Ah AGM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru un vw golf 7 cu SS , 05. 2018, motor 2.0 diesel, 150 cp DCYA, ce tip de baterie să pun, am cumpărat mașina din Germania fără baterie, iar pentru a o aduce acasă au montat o baterie care au găsit -o pe acolo. Mașina pornește, sistemul SS nu se activează iar dacă dau drumul la mai mulți consumatori motorul se turează singur la 1000, mă gândesc că sigur trebuie schimbată bateria. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/3/2024 at 2:48 PM, red_viper said:

Pentru un vw golf 7 cu SS , 05. 2018, motor 2.0 diesel, 150 cp DCYA, ce tip de baterie să pun, am cumpărat mașina din Germania fără baterie, iar pentru a o aduce acasă au montat o baterie care au găsit -o pe acolo. Mașina pornește, sistemul SS nu se activează iar dacă dau drumul la mai mulți consumatori motorul se turează singur la 1000, mă gândesc că sigur trebuie schimbată bateria. Mulțumesc!

Se face test la baterie,  pt a vedea starea de sănătate a acesteia, incarcare, etc.

Varta silver Dynamic 70Ah AGM este foarte ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

M-a lasat bateria originala la masina din profil: Golf 7.5 2.0 TDI, 150 CP, cu start stop. Bateria originala este Varta EFB+ de 70Ah. Configuratorul de la Varta indica Varta Silver AGM de 70 Ah, dar cel de Banner da si varianta cu EFB si cu AGM. Bateria e in compartimentul motor, in situatia asta AGM nu este recomandat ? Vad ca asa zic unii. Varta Blue EFB de 70Ah ar fi ok ?

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti un Varta Sylver Dynamic AGM 70ah ca e super ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, xfg8 said:

Banner da si varianta cu EFB si cu AGM. 

Depinde ce vrei, am vandut masina cu 300k km ce inca avea banner agm de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si despre Banner Running Bull AGM 70Ah ce parere aveti ? E la pret ceva mai bun decat Varta AGM de 70 Ah

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e mai ieftina ia-o! In esenta nu pot fi mari diferente intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza mai degraba de unde iei bateria decat marca de baterie. Atat banner cat si varta sunt baterii foarte bune, dar daca le iei de la comercianti care le tin luni de zile, sau chiar ani, pe raft... le iei deja obosite. Te mai tin un an, doi, si iei alta. Nu trebuie sa ai asteptari de baterie originala ca nu are nici o treaba una cu alta, chiar daca e aceeasi marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu am inteles-o niciodata: de ce credem ca o baterie originala “Varta AGM” va tine mai mult decat una cumparata ulterior? Chiar credeti ca are Varta o linie de productie pentru baterii VW OE si alta pentru OEM?

Mai repede faptul ca masina este noua, ca toate componentele sunt tinere si ulterior, cand o achimbi la 5-7-10 ani, deja totul este mult mai obosit, alternator, consumatori, cablaje, etc! Nu mai tine la fel ca una OE pentru ca nici masina nu mai este noua 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nnu stiu daca are sens sa intram in detalii aici despre piesa originala vs piesa de producator. Sunt sigur ca exista alte topic-uri pe tema asta.

 

In ce priveste bateriile, e posibil sa fie aceleasi baterii, doar ca e foarte important cum sunt pastrate acele baterii pana la momentul in care sunt vandute si instalate pe masina. 

Nu stiu daca ai fost la vreun comerciant de baterii sa vezi cum tin bateriile pana le vand... 

Plus ca daca tii luni de zile o baterie pe raft, eventual mai prinde si o iarna mai sanatoasa, nu are cum sa mai fie in toate mintile ei cand o pui pe masina.

Din ce stiu, o baterie trebuie incarcata periodic cat sta pe raft... nu stiu cati fac treaba asta. Cu cat sta mai mult timp descarcata cu atat i se duce din viata, irecuperabil pt ca AGM-urile nici nu merg reconditionate. Sau cel putin asa stiu eu, poate ma insel.

Asa ca tu cand cumperi o baterie "noua", de fapt nu prea mai e noua...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/21/2024 at 12:13 PM, livescu said:

Conteaza mai degraba de unde iei bateria decat marca de baterie. Atat banner cat si varta sunt baterii foarte bune, dar daca le iei de la comercianti care le tin luni de zile, sau chiar ani, pe raft... le iei deja obosite. Te mai tin un an, doi, si iei alta. Nu trebuie sa ai asteptari de baterie originala ca nu are nici o treaba una cu alta, chiar daca e aceeasi marca.

Pe mine fix Varta OE de 68Ah AGM nu m-a tinut mult, dupa fix 4 ani si vreo 90 000 km a murit. Momentan am tot Varta AGM de 70 si nu are nicio treaba, nu da semne de oboseala dupa 4 ani si jumatate si km cam la fel. Deci chiar nu este o regula...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutari, am si eu o intrebarea despre "soh" la baterie. Este vorba de masina din semnatura, skoda octavia 2, motor 1.2tsi. Cel de la care am luat masina, acum un an, zicea ca bateria a fost schimbata in 2020. Mi-a dat si actele de la Brady. Bateria este una Varta. (bine, atunci nu am fost atent si nu am intrat in detalii, dar pe factura este Varta eco de 44Ah si pe masina este de 52Ah :D, deci o fi scimbat-o inainte s-o vanda sau a mai schimbat inca o data bateria ). Pana acum n-am avut nicio problema. Sambata am vrut sa plec la tara....si nimic (mentionez ca pentru prima oara masina a stat 6 zile fara sa fie pornita). Nu am avut un multimetru, aveam doar incarcatorul pentru telefon la bricheta ce arata si tensiunea si-mi arata 11.6V. M-am intalnit cu un vecin, mi-a dat curent,a plecat imediat. M-am dus la tara, acolo am masurat cu un multimetru si aveam 12.4V.

A doua zi a plecat la cheie. Duminica am ajuns la Bucuresti si mi-am dat seama ca acum 3-4 luni mi-am montat o navigatie si la montarea ei i-am deconectat acel cablu de la canbus, exact cum arata in instructiune, ca sa nu consume dupa scoaterea cheii din contact.  

 

Ieri a venit un prieten ce are un aparat d-ala de verificat bateria care-ti da SoC si SoH. Am pus pe masina si SoC=0%, SoH=30%, tensiunea 11.9V. Masina a pornit la cheie, culmea :D Am dat jos bateria s-o incarc. Mi-am luat un redresor de la emag, foton sau ceva de genul. Aseara pe la 19:30 i-am dat procesul de desulfatare si astazi pe la ora 15:30 a terminat. Eu am ajuns acasa pe la ora 19 si i-am pus aparatul pe ea, avand un SoC=98%, SoH=49% si o tensine de 13.2V.

 

Intrebarile ar fi urmatoarele:

1. Acest proces de desulfatare include si partea de incarcare sau trebuie sa o pun si la incarcat?

2. Am cum sa verific daca acea navigatie fura curent? eu i-am deconectat cablul, dar fiind o chinezarie....nu se stie niciodata. Dupa ce am montat navigatia, cu motorul pornit am pus multimetrul si avea 12.4 sau 12.5V, nu mai tin minte. 

3. Presupunand ca imi fura navigatia si bateria avea un SoH=80%, dupa acest proces de desulfatare, SoH-ul urca tot la 80%, nu? Bine, daca stau si ma gandesc si am inteles bine din ceea ce am citit, SoH-ul este ca wear-ul la bateria laptopului. Adica, la un SoH=50%, cand bateria este incarcata 100%, inseamna de fapt ca ea mai poate inmagazina energie 50% => buna de aruncat la cos

4. Sau, de fapt, acest SoH nu are nicio legatura cu faptul ca pot avea pierderi de curent pe undeva. Daca-mi fura navigatia, scade tensiunea dar SoH-ul nu poate fi asa repede afectat. 

 

Multumesc, 

 

Ca idee, am pus ochii pe o baterie EXIDE de 64Ah

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!