Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

Salutare ,

 

Sunt nou pe aici si detin de cateva luni un golf 6 1.6 105 cp , si ma tot bate gandu la o remapare pentru ca masina pare un pic cam lenesa . Problema e ca masina este adusa de afara si are deja 178 k in bord , ce parere aveti despre o remapare daca motorul este deja ''rulat'' ? o sa se iveasca probleme cu amreiaj etc ? .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cum este rulat. la golf-ul 6 al nostru avem 200k, fara probleme dupa remapare

Ambreiajul pare destul de ok la acest motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@4EST  ' Ambreiajul pare destul de ok la acest motor ' asta am vrut sa aud defapt :D , masina este rulata frumos de catre mine in cei 20k facuti pana acuma , intrebarea desigur ramane cum a rulat-o primul proprietar. Cred ca o sa incep sa adun in puscultita si sa ii fac masinii mele o supriza cat de curand !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o Skoda Octavia FL,din 2010,1.6 TDI,4x4 si...e cam greoaie,mai ales prin oras...As vrea sa-i intreb pe cei care au facut remapare la acest motor daca se simt caii in plus,in special la plecarile de pe loc.

Nu ma refer la plecari in tromba,dar,avand in vedere ca masina mea e si Euro 5,deci mai "sugrumata" de DPF,am impresia ca setarile de fabrica la plecare normala de pe loc o fac sa nu traga pana pe la 2500 RPM.

Acul turometrului urca destul de repede,dar masina,fiind si mai grea,nu trage cum as vrea.

Circul in special in oras,ca majoritatea oamenilor, si mi-ar prinde bine ceva mai multa putere la plecari de pe loc.

Daca a avut cineva aceeasi problema,din cauza greutatii, si ati facut remapare,v-as ruga sa impartasiti experienta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

standard ai limita de turatie 2500rpm. Incearca sa apesi acceleratia stand pe loc, ai sa vezi ca nu urca.

Ai si limitare de cuplu la treptele 1 si 2.

 

Deci nu ai cum pleca tare cu setarile din fabrica. 

 

Dupa remapare pleci mai bine de pe loc, dar nu din cauza puterii, ci din cauza ridicarii limitelor de mai sus. Puterea o simti peste ~20km/h   Cu treapta a 2-a iar vei simti ca trage mai bine, dar in mare parte datorita ridicarii limitei de cuplu (acum cu treapta a 2-a motorul nu trage 100%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o Skoda Octavia FL,din 2010,1.6 TDI,4x4 si...e cam greoaie,mai ales prin oras...As vrea sa-i intreb pe cei care au facut remapare la acest motor daca se simt caii in plus,in special la plecarile de pe loc.

Nu ma refer la plecari in tromba,dar,avand in vedere ca masina mea e si Euro 5,deci mai "sugrumata" de DPF,am impresia ca setarile de fabrica la plecare normala de pe loc o fac sa nu traga pana pe la 2500 RPM.

Acul turometrului urca destul de repede,dar masina,fiind si mai grea,nu trage cum as vrea.

Circul in special in oras,ca majoritatea oamenilor, si mi-ar prinde bine ceva mai multa putere la plecari de pe loc.

Daca a avut cineva aceeasi problema,din cauza greutatii, si ati facut remapare,v-as ruga sa impartasiti experienta.

Multumesc.

Stiu exact ce spui, am avut un client cu aceasta problema. Ultima versiune de software OEM  i-a rezolvat problema pornirii grele de pe loc. Pratic clientul accelera masina, dar acceleratia nu raspundea decat jumatatea cursei ...

Fa update-ul si vezi daca te multumeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma intereseaza o resoftare in special pentru lipsa cuplului sub 2000 rpm. Pentru cei care ati resoftat masina, se simte diferenta la acceleratie pe toata plaja de turatii sau doar dupa o anumita turatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a mai îmbunătățit, dar cuplul se simte dupa1800rpm, unde parca e alta mașină

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

am parcurs cred ca a 4-a oara topicul in ultimele saptamani.

 

Incep un pic offtopic: La o masina precedenta, 1.9 TDI Polo Cross 9N3, am pus un soft MTM, am parcurs aproximativ 2-3000km, apoi a puscat computerul. Norocul meu a fost, ca am avut garantie, si am primit o placa noua, direct inscriptionata cu soft-ul lor din Germania - Masina avea atunci ~215.000km

 

Si acuma ontopic :)

  • a resoftat cineva masini in Garantia producatorului, si daca da, au fost probleme/sesizari in acest aspect? - ma refer la o vizita in service autorizat
  • MTM pe moment nu are Soft pt masinuta mea - O3 1,6 TDI, 105cp. Ce alternative recomandati, pentru o garantie "serioasa" ? - locatie Cluj

Am in bord pe moment un pic peste 3.000 km , insa parca imi lipseste cuplul vechi. Masina fiind din 01.2015, 4 ani/120.000km, nici nu as "umbla" cu riscul de a pierde din beneficiile garantiei de la producator.

Desigur, daca nu exista o solutie, ma resemnez, insa tentat sunt, si voi ramane :P

 

Mersi de raspunsuri ^^

 

Edit: typos as usual, si presupun ca nu le-am corectat pe toate :(

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Sunt nou pe forum, nou posesor de VW si prea putin familiarizat cu acest Forum! De aceea va rog sa iertati de pe acum eventualele greseli de scriere sau intelegere.

    Am parcurs aceste subiect integral pentru a ma lamuri in privinta unui remap la motorul meu1.6 tdi, 105 cp, car mi se pare putin lenes pentru Passat Variant..

 Pentru Bucuresti se pare ca varianta ar fi Dl Voinea, dar poate din graba sau neatentie nu am gasit si un numar de telefon si un estimativ de cost. Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cauta TCM Bucuresti prin google si vei gasi date de contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@koz

"

Stiu exact ce spui, am avut un client cu aceasta problema. Ultima versiune de software OEM  i-a rezolvat problema pornirii grele de pe loc. Pratic clientul accelera masina, dar acceleratia nu raspundea decat jumatatea cursei ...

Fa update-ul si vezi daca te multumeste"

 

Multumesc pentru raspuns

Masina am cumparat-o de vreo 6 luni,aproximativ...si,simtind ca nu trage cum eram obisnuit de la cealalta, am inceput sa caut solutii....printre care si update-ul de soft.

Asa ca am fost la Porsche Timisoara pe la sfarsitul anului trecut tocmai pentru a-mi verifica varianta de soft de pe masina...si se pare ca era ultima disponibila...9972 daca nu ma insel.

Deci,din pacate,se pare ca nu asta e problema la mine...:(

De fapt nu cred ca e o problema "reala" ...cred ca asa e normal sa se comporte aceasta masina cu acest motor....doar ca mi se pare putin submotorizata si as vrea s-o "dopez" putin...

dar ,mergand mult in oras,as vrea sa stiu ca ajuta si in oras remaparea,nu doar la acceleratii puternice si viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o remapare buna o vei simti in orice regim de turatie, si la orice stil de condus. Masina se va simti ceva mai usoara si ai sa vezi ca va "pica" mult mai bine pe schimburile de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Am făcut și eu pasul spre remaparea Golfului (bineînțeles 1.6 TDi 105hp) în urma cu 2 săptămâni.

Feedback-ul meu cu privire la aceasta operațiune:

- mașina parca a pierdut câteva kg.

- cel mai bine se simt caii în plus în treptele 4 și 5,unde spre deosebire de softul stock simt ca trage mașina,accelerează mult mai ușor.

- în ceea ce privește consumul nu am remarcat diferențe notabile și sincer nu mi-am bătut capul prea mult cu asta (mi-am păstrat același stil de condus pe care îl aveam înainte de remapare).

 

Per total foarte mulțumit de alegere.Parca am alta mașina (sau ma rog,alt motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi spui,te rog,daca si in oras,la viteze mici,e aceeasi senzatie? Adica la plecarile de pe loc o simti mai usoara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

@un_i_cool, scuze de întârziere,

 
La viteze mici (treapta 1 și 2) nu am remarcat nicio schimbare. Mașina și-a păstrat demarajul pe care îl avea și înainte,sau cel putin asa mi se pare mie.Singura diferența notabila la acest aspect este ca s-a scos limitarea aceea de turației (2500 rpm) la plecarea de pe loc.Acum poți sa o turezi mult mai mult dacă dorești.
Asa cum am zis în post-ul anterior remaparea se simte mult mai mult în treptele superioare,acolo unde mașina chiar avea nevoie de ceva căluți în plus ca sa nu iți mai ia o viata sa depășești un tir.
 
Numai bine.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua.

 

S-a tot vorbit aici despre resoftare 1.6TDI BM PDF la Brasov, ca are rezultate pozitive, ca parca trage mai bine.

Nimeni nu stie insa daca consumul se duce in sus sau in jos sau daca masina se mai incadreaza la testul de noxe.

 

Eu as dori, daca se poate, sa cunosc o exprimare obiectiva, cantitativa, a beneficiilor aduse de resoftare.

Firma brasoveana face o masuratoare a puterii-cuplului motor inainte si dupa reinscriptionare?

Putem sa comparam obiectiv schimbarea comportamentului motorului, a consumului, a noxelor emise?

 

In conditii de exprimare corecta pot fi tentat sau nu sa resoftez.

 

Va multumesc tuturor.

 

Ganduri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike2, ai cu cateva pagini in urma un grafic dyno cu un 1,6TDI masurat. Masina se va incadra fara probleme la normele de poluare pentru care este omologata. Nu toate dau la fel, si nu am putut masura decat o singura masina, pentru ca in Brasov din pacate nu exista niciun dyno functional. Consumul, asa cum e si stock va fi diferit de la sofer la sofer datorita stilurilor diferite de condus. Am sa ii rog pe cei care au remapat 1,6TDI la noi sa isi exprime un feedback pe topicul nostru

 

http://vwforum.ro/topic/81677-amc-motorsport-chiptuning-de-calitate/page-3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mike, la toate masinile mele resoftarea a dus la scaderea consumului. (cred ca 5 am avut pana acum)

 

uite si un grafic facut de mine cu o aplicatie ce masoara 1-100

 

mov si verde este inainte, albastru si rosu este dupa

 

post-2856-0-66665100-1431458597_thumb.pn

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius
Publicat (modificat)

Si la mine a scazut consumul cu aprox 0,2-0,3 litri la suta(cum am zis si in paginile din urma), daca pastrez acelasi stil de mers ca inainte de resoftare, dar nu prea poti asta deoarece e tentant acum sa i dai talpa si logic, consuma putin mai mult, dar si placerea e tottal diferita. Oricum am observat un consum clar mai mic ca inainte in plaja de viteza 130-140 km pe ora, probabil caii si cuplu in plus de acum fac motorasul 1.6 tdi sa nu mai fie fortat la vitezele mai mari de autostrada , sa mearga mai relaxat ca un motor mai mare. Legat de fiabilitate, am peste 20 mii km de la resoftare si totul e ok, sper sa fie in regula si de acum inainte.

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate domn,

graficul postat de catre Dvs. are coordonate timp/viteza (abscisa/ordonata).

Din curbele pe care le cuprinde, 5 si 7, rosu si albastru indica un motor mai lenes fata de celelalte 2 curbe mov si verde.

Ex. ridicati-va cu o verticala de pe abscisa si veti vedea ca la timpul X masina cu softul initial atinge viteza mai mare in fata de cu masina resoftata care atinge o viteza mai mica.

 

Ceva este in neregula.

Se afirma ca dupa remapare caii sunt mai multi si cuplul mai mare.

Aceste conditii nu se reflecta in graficul indicat.

 

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curbele 5 si 7 "ating" 100km mai repede decat 1 si 4.

Pe axa orizontala este timpul in secunde(dc inteleg corect),iar curbele 1 si 4 ajung la 100km dupa 11 secunde,pe cand 5 si 7 ating 100km putin inainte si dupa 10 secunde,deci mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect un_i_cool, scrie si pe grafic ca pe orizontala este timpul, iar pe verticala este viteza

 

asa stie sa scoata accelerometrul, el nu stie cati cai sau cat cuplu are motorul  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati scris asa:

"mike, la toate masinile mele resoftarea a dus la scaderea consumului. (cred ca 5 am avut pana acum)

uite si un grafic facut de mine cu o aplicatie ce masoara 1-100

mov si verde este inainte, albastru si rosu este dupa"

 

OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ceea ce spune Dan: mov si verde au nevoie de mai mult timp pentru a ajunge la aceeasi viteza. 

Albastru si Rosu ( dupa remapare ) inseamna un 0-100km/h mai rapid. Anomaliile pe grafic sunt din cauza schimbarilor de trepte, se vede ca 100km/h au fost atinsi in treapta 3

 

ce a masurat Dan s-a facut insa in luna Decembrie daca nu ma insel si mai corect era sa masoara o repriza 80-120 in treapta superioara ( aderenta diferita, temeperatura diferita a cauciucurilor dupa 4 run-uri, etc ). Daca ai chef  Dane facem experimentul asta cu vag com-ul si cu 2 versiuni diferite de la 2 producatori diferiti :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!