Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

Daca faci update de soft la reprezentanta vei pierde "resoftarea".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 08.12.2015 at 1:54 PM, bbbogdannn said:

Salut. Am un Passat 1.6TDi CAYC 105cp. DPF la locul lui. EGR la locul lui. As dori sa il resoftez deoarece mi se pare ca se forteaza motorul. Merge comparativ la fel cu cealalta masina pe care o am, tot un Passat, dar 2.0TDi BlueMotion 110cp. Cel de 2.0 mi se pare ca raspunde mai usor la acceleratie, este mai silentios in forta (in schimb cel 1.6 este mult mai silentios la mers lejer si constant). Si mi se pare ca este destul de obositor cel de 1.6 la un stil de condus mai sportiv, parca iti e mila sa il calci. 

 

As dori sa imi impartasiti parerile voastre, cei cu Passat Variant (dar nu numai) legat de experienta voastra dupa resoftare. Mersi! 

Resoftat Passat b7 Variant 1.6 tdi, e alta masina, am recurs la optiunea cu chiptunning deoarece ma lasase egr-ul asa ca am facut egr si dpf off(costa la fel sau mai ieftin dar am eliminat o problema), pe dyno aveam 108cp cu 260nm(225k km reali), dupa resoftare 143 si 317nm, consumul putin mai mic daca merg la fel cu masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare.

Exista posibilitatea ca prin update de soft(la reprezentanta) sa scada consumul mediu fata de cel cu un soft original initial? Intreb asta pentru ca o cunostinta cu acelasi golf 6 1.6  tdi,105 CP, variant, an 2010,cu acelasi numar de kilometri(195.000), in conditiile in care am condus in tandem  circa 50 km, consumul meu mediu a fost de 5.6% si al lui 4%.Diferenta e ca eu am soft original si el are update de soft, facut in 2015  la reprezentanta in CJ.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

la aproape 200.000km consumul mai mare e datorat cel mai probabil de un DPF cu probleme. Masina pregateste totul pentru regenerare (asta inseamna sa si creasca consumul). Cel mai probabil nu o reuseste complet si de aici o masina are consumul de 5.6 vs 4.0l/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu la chestia asta.Insa, regenerarea a fost facuta cu cateva zile inaine de  faza cu consumul ..dupa care am condus predominant in extraurban..si deloc subturat.Si ulterior am constatat consumuri mai mari decat ale cunostintei mele, deci nu a fost o chestie izolata..

Modificat de bodeaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar stilul de condus este acelasi? Poate el schimba vitezele mai jos cu accelerari usoare, sau poate tu mergi mai turarat cu accelerari mai puternice.

Incarcarea masinilor a fost aceeasi? Dimensiunile si presiunea anvelopelor? Climatizarea?

Pot fi chestii marunte care in final sa duca la aceasta diferenta de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea cam aceeasi...maxim 50 kg diferenta.Pneuri cu aceleasi dimensiuni..climatizarea pusa doar pe ventilator..Stilul de condus e diferit..in sensul ca eu schimb mai sus.Insa chiar ieri am refacut acelasi traseu..si am condus cat am putut de ''light''...consumurile: el 4%..eu 5.3%.

Modificat de bodeaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se poate, eu cred ca cel mai relevant ar fi sa faceti schimb de masini.

Tu sa conduci masina lui in acelasi stil in care o conduci pe a ta si invers si apoi sa faci comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e prea mare sa conteze diferenta de greutate, sau stilul de condus care banuiesc ca a fost normal.

De ce spun asta, am facut si eu ceva teste de consum pe acelasi traseu cu aceeasi viteza, pe tempomat, clima on, la dus 4 persoane plus 3 trolere de concediu consum 5,5l la o viteza medie de 70km per ora, la intoarcere doar eu singur fara 3 pers. si bagajele aferente am avut consumul de 5,3l diferenta f. mica in raport cu greutatea, dieselul nu  prea simte diferenta de 250 kg, raportata in cresterea consumului.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord,dar totusi.. se aduna.

Din propria experienta, am venit la un moment dat de la Valenii de Munte, un drum care il fac in medie de 2 ori pe luna, doua persoane in masina schimbat dupa indicatiile computerului de bord, mers absolut legal, poate cu +10 km la ora, pe DN1 intr-o sambata seara, deci absolut liber si am scos consum 3.8.

In mod normal duminica, dar cu mers pe autostrada, schimbat intre 2500 - 3000 rpm si in general turatia mentinuta intre 2000 - 2500 rpm, media de consum este 4.8 - 4.9.

Masina este cea din semnatura iar anveopele sunt 225/45/17.

Ca sa nu fim total offtopic consumul de 3.8 a fost obtinut cu softul cu care masina a venit din fabrica, versiunea 8798, iar cel de 4.8 cu versiunea de acum 2 ani, versiunea 9970.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oricat am condus de economic, sub 4.9% nu am reusit sa scot pana acum...dar la acel  stil de condus cred ca distrugi motorul..

11 hours ago, loghy said:

Daca se poate, eu cred ca cel mai relevant ar fi sa faceti schimb de masini.

Tu sa conduci masina lui in acelasi stil in care o conduci pe a ta si invers si apoi sa faci comparatie.

Asta cred ca ar lamuri problema..o sa o fac cu prima ocazie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am intrat și eu în rândul ,,remapatilor''  cu ajutorul lui Voinea TCM Turbo care ma îndrumat către un colaborator de al său  din zona mea Timoc Tiberiu din Carei. Toată distracția a durat puțin peste 2 ore după care am putut testa ce am primit... mai multa putere la  fiecare treapta de viteza, mașina trage foarte frumos și linear ... cum zicea un coleg pe forum parca a pierdut câteva kg bune iar consumul deocamdată din ce am observat sa dus un pic în jos, în sensul ca acum consuma cu AC ul pornit cat consuma înainte fără AC.

În concluzie sant foarte mulțumit de soft cat și de munca depusa de colaboratorul TCM Tiberiu. Aștept acum sa vad cum se va comporta mașină pe viitor... ma duc în concediu la începutul lunii septembrie și revin cu detalii și impresii după aceea. Un singur lucru am remarcat ce nu pot zice ca neapărat ma deranjează ...e sunetul motorului care acum parca e puțin mai zgomotos.

FB_IMG_1469617031592.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare:

In urma unei resoftari la un TDI de 75CP, se pot sterge si anumite probleme ale motorului (gen martori aprinsi sau altele mai grave), acestea raminind in continuare dar nemaifiind "vizibile" de muritorii de rind?

Pun aceasta intrebare deoarece vecinul meu, dupa o resoftare, prea se lauda ca n-are probleme, ca merge masinuta de rupe, etc. Il cam auzeam inainte ca trebuie sa faca una, alta dar acum... Adevarat, doreste sa vinda masina.

Daca se merge la reprezentanta se pot vedea aceste "resoftari"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot vedea si fara reprezentanta. In advanced id reflash-urile. Resoftarea nu prea are treaba cu martorii. Doar daca din soft nu s-a anulat egr, dpf etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar daca alea-s anulate din soft, se pot vedea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca se citeste mapa de management a motorului sau se vad ca sunt setate valori by default la citirea blocurilor de masura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, pronet a scris:

Doar daca se citeste mapa de management a motorului sau se vad ca sunt setate valori by default la citirea blocurilor de masura. 

Ok, multumesc frumos!

Dupa mai multe sapaturi am dat de asta: "ECU-urile Siemens Continental PCR 2.1 de pe 1,6TDI pot fi scrise atat "pe masa" cat si prin portul OBD. Important este faptul ca pentru a accepta o resoftare pe OBD, ECU-ul trebuie prima data deblocat, si asta implica desfacerea sa. Dar asta se intampla o singura data. Dupa aceea merge scris prin portul de diagnoza de cate ori vrei.ORICE REMAPARE PE ORICE ECU DE PE MASINILE DE GENERATIE NOUA DIN GRUPUL VAG ESTE DETECTABILA, iar numarul de rescrieri prin OBD este contorizat ( si nu poate fi resetat cum se facea la generatiile anterioare ). Pe de alta parte unele versiuni de ECU au suferit chiar si 5-6 update-uri, e greu sa le tina cineva evidenta. Daca scrii softul original prin OBD greu isi va da seama cineva ca masina a fost tunata."

Este adevarat ce zice cetateanul asta?

In alta ordine de idei ce ai alege intre un motor 1.2TDI si 1.6TDI?

Acum vad ca un alt coleg de forum[koz] a spus ce e intre ghilimele... Nu mai stiam de unde am gasit informatia.  Deci, e clar.

Atentie: Quote la postul anterior se sanctioneaza conform regulamentului forumului.

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate reflash-urile se vad. Exact ce am zis si anterior. Ce spune mi se pare un non sens - ultima afirmatie: 

3 minutes ago, _R_A_D_U said:

Daca scrii softul original prin OBD greu isi va da seama cineva ca masina a fost tunata

Daca pui soft-ul original cum mai e tunata / remapata?(sau poate se refera ca a mers cu ea tunata o perioada si apoi decide sa revina la softul initial - asa mai are sens) Fiecare harta se personalizeaza functie de parametrii actuali ai motorului. Daca pui o harta de 131 CP peste una de 105 CP ala nu e tuner ci un ageamiu care habar nu are. Harta originala se optimizeaza functie de ce vrei - putere, consum etc - daca vb de soft. Daca vrei un stage 2 presupune si modificari mecanice, sa zic asa - duze injectoare, alt intercooler etc. Vb cu @voinea (Dragos) si te lamureste el cel mai bine. Nu vreau sa ma pronunt si sa te induc cumva in eroare.

Cat priveste motorizarea 1,2 respectiv 1,6 TDI aleg 2.0 TDI. my 2 cents :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, insa 2.0TDI nu-i pe polo... :D

Am vazut citeva bisboarce din astea mai mici si m-am cam indragostit de ele. De aici si dilema 1.2TDI vs 1.6TDI. Daca se mai pot scoate ceva cai la astea mai mici...Motorul 1.6TDI am inteles ca este pe Golf.

în urmă cu 1 oră, pronet a scris:

Cat priveste motorizarea 1,2 respectiv 1,6 TDI aleg 2.0 TDI. my 2 cents :))

 

Atentie: Quote la postul anterior se sanctioneaza conform regulamentului forumului.

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de unde sa stim ca te referi la Polo? Vezi in aria respectiva ce parere au colegii despre fiecare dintre motorizarile amintite. Vorbeste totusi cu Dragos ca te lamureste si despre ce se poate obtine ulterior de la fiecare motorizare in parte. Bafta in luarea deciziei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Știe careva dacă în ultimul an a apărut vreun soft nou original la cayc?  Anul trecut în iunie când am cumpărat mașina am făcut o vizită la reprezentantă piatra neamt și mi-au zis cei de acolo ca sunt cu softul la zi. Ce-i drept nici nu păreau să știe ce vorbesc. Nu reușesc să scap de impiedicatul masinii în treapta 2 cu motorul rece. S-a atenuat un pic cu ulei 0w30 dar tot e prezent. Cu toate ca am mașina de mai bine de un an, încă mi-e greu câteodată să "cad în ture" la schimbarea vitezei fără să smunceasca. Injectoare și restul sunt ok. 

Modificat de lucianNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@lucianNT vezi daca ai un membru din zona cu VCDS sa verifice versiunea de soft. In principiu trebuie sa fi aparut in 2 ani macar un soft de update. Nu scrie niciodata changelog in filele de VAS/ODIS ce au reparat. Doar nr de versiune si dupa aia ne ghidam toti daca masina poate avea update sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zice asa:

 Address 01: Engine       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
Control Module Part Number: 03L 906 023 GL    HW: 03L 906 023 A
  Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H23 5810
           Software Coding: 00114036032401080000
            Work Shop Code: WSC 99999 1023 2097151
              ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L 001006 (VW36 *)
                      VCID: 76E30053C932E6AEBEF-8023
No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (VW36 *) 

 inteleg gresit sau versiunea de soft e 5810? asa o fi? o fi buna o fi rea? acuma mi-am amintit ca eu am insistat la reprezentanta sa verifice soft update si daca e cazul sa-l faca iar ``bajetii`` au insistat ca nu merita si ca nu umbla la soft decat daca am probleme/schimbat injectoare sau altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, tu ai acum 5810, ultime e cu 9xxx parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pe passat 03L 906 023 GL exista 5810, 7827, 8802, 9971 si cel mai nou 9972. Deci ai update la ECU de facut :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!