Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius

Recommended Posts

micuzzu_marius

Salutare tuturor, vreau sa fac un soft la masina din semnatura motor 1.6 tdi , doresc ceva pareri de la cei care au facut deja pe acest motor, legat de consum, cat de bine trage dupa soft, daca s au marit noxele, etc, intentionez un Stage 1 (135 cp-320 Nm) deci ar fi un plus de 30 cp si 70 Nm, banuiesc ca ar trebui sa fie o schimbare totala. Astept pareri, o zi frumoasa va urez

Edited by micuzzu_marius
Link to post
Share on other sites
  • Replies 473
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • koz

    61

  • qwk

    32

  • micuzzu_marius

    26

  • voinea

    26

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Luna aceasta se implinesc doi ani de la resoftare (revenire de la dieslgate + stage I la AMC) si 30000 km. Masina functioneaza impecabil, accelereaza foarte bine in treptele 3, 4, 5 daca stii sa folos

nu te sfatuiesc .eu am cumparat racechip si sunt multumit .are demarajul mai mare se monteaza usor si se pare si o mica reducere de consum  -la pozitia care este setat  din fabrica .mai am 2 faze de p

Adevarul este ca i-am dublat caii cu stage 1 =)) Masina cu softul de fabrica a scos doar 68 CP (varianta de 75 cp de fabrica). Dupa stage 1 a scos 136 CP. Apoi au mai urmat mod hardware pt 171 cp.

Posted Images

nu te sfatuiesc .eu am cumparat racechip si sunt multumit .are demarajul mai mare se monteaza usor si se pare si o mica reducere de consum  -la pozitia care este setat  din fabrica .mai am 2 faze de performanta -il las putin sa fac calculul la motorina pe cel setat de fabrica si dupa o sa il dau pe urmatorul stage 1 si dupa stage 2 sa vad diferentele! oricum am avut 75 cp si dupa montaj motorul nu mai rontaie -rontait specific la 1,6tdi 75 cp .


uitam sa iti spun ceva- risti sa te duci la un meserias care nu stie decat putin cu calculatoarele si nu are habar de mecanica ,parametri -iti sterge ceva in ecu sau il pune in alt folder si ramai pieton 


cel mai usor schimbi turbina ,debitmetrul si o duci la 105 cp dupa care iei un race chip si nu iti faci praf motrul sau calculatorul

Link to post
Share on other sites

aha  cu race chip ultimate o duci la 137 cp si cuplu 335Nm


pret chip 2300ron-race-chip.ro

Link to post
Share on other sites

Atat costa un soft la o companie sumpa (Revo & company), unul mai de bun simt e aproape la jumatate de pret, Voinea de exemplu. Firmele mari, MTM & Co, sunt de vreo 3 ori mai scumpe.

Link to post
Share on other sites

intra pe pagina in germana si citeste - la nemti nu exista 'trisori' ca la noi sunt certificati de TUV etc ,exista teste ,pe modelele de masini ,

Link to post
Share on other sites
micuzzu_marius

as merge pe optimizare soft totusi, din cate vad race chip e un power box(nu spun ca nu e de calitate fiind din Germania), dar am auzit multe pareri negative impotriva power boxului, cum ca ar pacali de fapt niste senzori de temperatura ai motorinei, ceva de genu, nu sunt informat exact...

Link to post
Share on other sites

Da, asta face un powerbox. Modifica valoarea temperaturii motorinei --> modificarea avansului si a cantitatii injectate. Asa ceva nu e chiar benefic pentru un motor. Optimizarea de soft de la un tuner cunoscut (avem destui) e cea mai indicata.

Link to post
Share on other sites

Daca schimbi turbina si debitmetrul, nu rezolvi nimic ;) Partea mecanica/hardware este identica la toate cele 3 variante de putere. Diferenta este din soft !

 

Eu am soft de peste 40.000 km si sunt foarte multumit. Masina are 138-140 CP (verificati pe dyno) iar consumul este mai mic decat cel avut cu 75 CP la acelasi stil de mers. Cand o calc, consuma mai mult. Eu te sfatuiesc sa o resoftezi, dar ai grija la cine faci softul. Te sfatuiesc sa-l faci la cineva cu dyno.

 

Noxele nu s-au modificat. Chiar in urma cu 2 saptamani am facut ITP-ul si a ramas uimit de noxe. De tras..trage. Daca tu ai 105, nu o sa profiti de aceiasi experienta ca si mine, de la 75 CP. Eu am castigat cam 5,5 secunde la 0-100 si cam 3,5 la 80-120 :)

 

Btw, ai auzit tu de stage 2 sau 3 la motorul asta ? :) Eu stiu doar de o singura varianta de soft.

 

Acesta este primul soft care l-am avut cam 20.000 km (126 CP). Softul modificat este comparat cu cel stock.

post-88353-0-40696500-1383938409_thumb.j

 

 

Acesta este softul actual. Noul soft este comparat cu vechiul soft.

post-88353-0-27443500-1383938446_thumb.j

Edited by qwk
Link to post
Share on other sites
micuzzu_marius

aproape ca ti ai dublat puterea de la 75 cp la 140 cp, chiar s a meritat la tine mai ales ca Polo e si mai usor

Link to post
Share on other sites

In mod cert s-a meritat. Oricum am asteptat 2 ani de zile ca sa-l resoftez, dar pana la urma cred ca am fost primul din Ro care l-a resoftat, motiv pt care au reiesit doar 126 CP prima data.

Link to post
Share on other sites
micuzzu_marius

te inteleg ca s a meritat la ce putere ai acum, asa e softul pt 1.6 tdi VAG  s a lasat mult asteptat

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

nu stiu ce sa zic daca e chiar la fel partea mecanica. un exemplu la passatul 1.9 erau cele de 100 de cai si au fost multi care au trecut la 130 si au schimbat turbina si debitmetrul ... deci nu stiu ce sa zic exact 

Link to post
Share on other sites

bosseby, crezi ca eu nu m-am interesat inainte sa fac modificarea ? Crezi ca tunneri spun la fel ca si mine doar de dragul de a vorbi ? Singura diferenta este toba finala, care este un pic mai mare la cel de 90 si 105 CP. Diferentele astea sunt la Polo. La Golf, Jetta, etc, diferentele sunt strict de soft.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
cristianionut

Confirm ca la golf 6 TDI motorul de 110 cai este la fel cu cel de 140 de cai.Diferenta la masina este cutia de viteze in 5 trepte la 110 cai si 6 trepte la 140 cai.

Revenind la topic de multe ori o marire cu 10 -15% a puteri motorului e benefica.

Link to post
Share on other sites

da cristi, e necesara , sincer merge cam batraneste 1.6 asta de 105 cai , ideea e in primul rand de cuplu care creste semnificativ zic eu. totusi un stage 1 facut cum trebuie . cati banuti ar ajunge ? si ce firma ar fi cea mai specializata pe acest motor ?  (chiar sa fie ceva serios ca asa, ... aud comentarii cum ca totii stiu si cunosc sa faca ) , hm.. nu chiar toti au experienta si investitia celor care sunt vechi in domeniul asta 

Link to post
Share on other sites

bosseby, eu mi-am facut modificarea la Cluj, lvbpowerengineering, si sunt foarte multumit. Masina a fost pusa pe dyno inainte de resoftare si dupa resoftare. Primul soft a fost de 126 CP (cred ca am fost primul sau printre primii din Ro care a facut resoftarea, si lucrurile nu erau foarte exacte la modificari) si mai apoi am revenit pentru a o duce la 138 CP. Problema este ca masina mea, din fabrica, nu-mi scotea 75 CP. Pe dyno imi dadea de fiecare data 68 CP. Oricum, cresterea a fost imensa pentru mine.

 

68 CP -> 138 CP si 195 Nm -> 325 Nm.

0-100 km/h 14.5 sec -> 0-100 km/h 9 sec.

80-120 km/h 8.5 sec -> 80-120 km/h 5.5 sec

Link to post
Share on other sites

Qwk , omule am zis direct f**k , cand am vazut valorile la cuplul la care te.ai ridicat ! E undeva aproape de dublu. Ptr 105 cai tot la 138 ajunge stage 1 ? Si cat ar ajunge toata treaba cu tot cu dyno ?

Zi.mi sincer treaba cu consumul cum e ? De ex eu am trecut de la jante atalanta oem (ronal) 205 55 r16 continental , la goal oem (ronal) 225 45 r 17 pirelli , si consumul a crescut substantial aproape de 1litru.vreau sa trec la un 205 50 r 17. Apreciez, mersi

Link to post
Share on other sites
cristianionut

Pai cresterea de 30 de cai, este cum ar fi masina ta plina cu 4 persoane si apoi doar cu soferul.Dar eu consider ca o crestere peste 20% a puteri masini, poate afecta sistemul de franare si ambreiajul.Daca la franare poti rezolva situatia prin discuri si placute mai bune, la ambreiaj va trebui un kit heavy.

La mine lipsa de putere la golf 7 se compenseaza cu tractiunea integrala, care iti da zvacul de care ai nevoie uneori (si aderenta).

Dar eu raman un mare fan al motorului diesel de 1,6 litri. :icon_thumleft:

Edited by cristianionut
Link to post
Share on other sites

Sa stii ca la sistemul de franare nu schimba nimic. Este acelasi sistem si la 2.0 si la 1.6, iar ambreiajul nu are ce sa sufere asa de exagerat daca il foloseati in regim normal 80% din folosinta

Link to post
Share on other sites

La 1.6, cat si la 2.0 110cp este sistemul de franare cu portetrier integrat in fuzeta si cu disc de 280mm.

La 2.0 140 este 288mm, portetrier separat, evident si alt etrier.

Sent from my ApfelPhone

Link to post
Share on other sites

Pana la urma nu facem masinile de circuit sau raliu, deci nu este neaparata nevoie de un sistem de franare mai bun. Eu am tambure pe spate si nu pot spune ca simt lipsa discurilor, desi am un stil destul de sportiv (cand ma apuca). Singura situatie in care am simtit lipsa franelor "potente" si a unei suspensii decente, a fost pe traseul Cheia, cand era si noapte, eram pentru prima data pe el si ma si grabeam. Pana la urma m-am adaptat si m-am si distrat :D

 

In rest, sunt multumit de sistemul de franare, iar voi care aveti discuri pe spate ar trebui sa fiti mai incantati/siguri pe el.

 

Abreiajul nu cred ca cedeaza la 320-350 Nm, atata timp cat nu folosesti masina ca si la raliu.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu dc nu gasesc atat de eficient acest sistem fsIII , mai ales atunci cand intra abs.ul masina parca imi aluneca in loc sa.mi franeze. Accelerezi , ajungi la o viteza maricica, iar apoi franezi brusc , iar pana se opreste masina de tot .... cam dureaza ceva. Am patit un eveniment in urma cu 1an cand accelerasem pana pe la 80kmh , cand brusc cel din fata mea franeaza la 0kmh. Am apasat pedala la fund , dar tot l.am atins putin !!! Si de f multe ori am impresia ca nu franeaza cum ar trebui. Sa fie alta problema ? Aerisire proasta sau alte treburi de acest gen ?

Link to post
Share on other sites

daca-ti intra abs-ul, si tot se opreste greu  pe asfalt fara gropi inseamna ca ai cauciucurile proaste. ABS-ul nu poate depasii limita aderentei cauciucurilor

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept