Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

1. Softul este facut de firme diferite.

2. Fiecare masina este intr-o anumita stare tehnica la momentul efectuarii testului dino. Nu conteaza doar softul, ci si componentele motorului.

3. Fiecare tester dyno are alte limite de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru detalii

Ramane sa ma hotarasc unde fac resoftarea apoi revin cu vesti. Keep in touch!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e ala dino ? poate dyno  :D

 

ad3lant3, lucrurile stau in felul urmator:

1. nici macar producatorul nu iti garanteaza puterea unei masini cu soft OEM. Unele masurate scot mai mult, altele mai putin.

2. ai sa vezi ca unele firme de tuning prefera sa dea valori mai rezervate, altele mai optimiste. Noi de exemplu am postat cateva pagini in urma un dyno cu 147CP si 310Nm pe un 1,6TDI ... asta nu inseamna ca aceastea sunt valorile pe care le promitem, ci am ales sa fim mai rezervati. Altii nu le ating dar promit mai mult. In general vei vedea abordari diferite.

 

ce trebuie sa urmaresti cand alegi un provider pentru resoftare:

 

1. sa fie in stare sa iti ofere un update la ultima versiune de software OEM  ( foarte important la 1,6TDI ) ATENTIE au inceput sa apara deja versiunile de software 9972, VIneri chiar am facut un Golf si am fost si noi surprinsi cat de mult se lucreaza la aceste update-uri

2. sa iti poate garanta contractual satifsfactia .... daca nu iti place, revii la original.

3. sa nu se apuce de facut lipituri pe ECU tau !

4. sa va intelegeti din prima pentru posibilitatile viitoare de update: DPF Off sau EGR off daca va fi cazul etc

5. sa te anunte cand apar update-uri de software pe calculatorul tau si sa iti rescrie ultimile versiuni gratuit sau in baza unei sume decente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ca idee turbina de 1.6TDI cu cod de piesa 03L253016T se pune pe aceste motoare:

 

Suitable for the following vehicles

WQzU9xv.jpg

 

 

Din acest motiv modelele/motoarele cu intercooler mic (75cp si 90cp in general) pot fi duse usor la valori gen 130-145cp cu un soft corespunzator ca si cele de 105cp .

 

Eu am ceva masuratori pe dyno facute la un colaborator si acestea arata astfel :

  • Audi A1 1.6TDI 90cp a dat original 92cp si tunat 137cp  (233Nm -> 299Nm)
  • Audi A1 1.6TDI 90cp a dat original 94cp si tunat 139cp (240Nm -> 312Nm)
  • Audi A3 1.6TDI 105cp a dat original 105cp si tunat 143cp (244Nm -> 295Nm)
  • VW GOLF 1.6TDI 90cp a dat original 95cp si tunat 143cp ( 238Nm -> 298Nm)
  • VW Polo 1.6TDi  90cp a dat original 82cp si tunat 130cp (211Nm-> 280Nm)
  • VW Polo 1.6TDI 105cp a dat original 106cp si tunat 138cp (265Nm -> 297Nm)
Se intelege cat de cat pe unde se invart aceste masini atat in puterea original cat si modificate stage1

 

Ca o paranteza micutul 1.5dCi DACIA Duster 105cp a dat original 108cp si tunat 131cp ( 237Nm-> 286Nm)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Koz, voinea, multumesc pentru detalii si sfaturi. Imi este clar de unde vin diferentele de valori dupa remapare.

Ramane sa decid unde voi face remaparea. Si ne auzim dupa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: La mine EGR-ul vechi avea cod de piesa 03L131512AT (asta e EGR-ul care a picat in draci pe la toata lumea). EGR-ul nou pe care il am acum pe masina are cod de piesa 03L131512CF. Bafta!

Salutare, cum aflu codu la EGR?

Cum se comporta masina dupa resoftare? Ma bate gandu sa o fac si eu, detin un Passat B6, 1.6 TDI. Doar ca m-a dat un pic in spate treaba cu EGR-u...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. De cateva luni detin un passat 1.6 tdi b7 2011 bluemotion sedan 110000 km, problema mea ar fi ca din noiembrie am resetat consumul mediu si de atuncea sta undeva la 10.8l/100km. La alimentare tot pe acolo se invarte. Cu masina efectuez drumuri doar in oras si destul de scurte de nu prea are cum sa se incalzeasca motorul. La un moment dat s-a aprins si martorul de DPF in bord dar dupa 5km de autostrada s-a stins imediat. Dar am amici cu acelasi motor si nu trece de 9 in oras. Prin efectuarea unei resoftari cu update de soft la utima versiune si la putere stage1 credeti ca ma va ajuta vreun pic nu numai la consum ci si la mersul bun a motorului, avand in vedere greutatea mare a masinii si de motorul mic?

Modificat de Mitzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la consum te ajuta. la mersul "bun" al motorului mai degraba ajuta un update de soft

 

uite ce consum are sotia la golf6 variant:

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/611981.html

 

iarna cand e frig, in oras cam 7.5 REAL (nu BC)

cand nu e asa frig (adica temperaturi ~0 ziua) consumul scade semnificativ, precum vezi

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma gandeam si eu cu update de soft pentru mersul "bun" al motorului :) deoarece nu mi se pare normal asa un consum. Nu imi da nici o eroare cu vag com. Mecanicul meu nu a gasit nici o problema in rest la masina, eu cand am cumparat-o am schimbat distributia cu tot cu pompa de apa pe original si toate filtrele. Ma gandea ca o resoftare m-ar putea ajuta incat motorul asta mic sa fie un pic mai puternic si sa nu il mai fortez incat sa consume mai mult. Nu stiu... dar mai astept ceva pareri de la cei care si-au facut sau care stiu ce ar mai putea fi problema. Multumesc ptr replay

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la consum te ajuta. la mersul "bun" al motorului mai degraba ajuta un update de soft

 

uite ce consum are sotia la golf6 variant:

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/611981.html

 

iarna cand e frig, in oras cam 7.5 REAL (nu BC)

cand nu e asa frig (adica temperaturi ~0 ziua) consumul scade semnificativ, precum vezi

Mai repede sa se inspire de la mine din semnatura, Passatul e mai greu decat golful tau break, e cam cat al  meu cu 4motion.

@Mitzas se simte resoftarea la mersul masinii, in bine. Insa la consum nu, deoarece vei fi tentat sa apesi mai des si mai mult pedala din dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca atata ar trebui sa consume un passat cu motor 1.6 tdi? Ar trebui sa ma obijnuiesc cu acest consum sau trebuie sa mai caut vreo sursa a problemei? Cei cu care am vb cu adevarat nu aveau motorul acesta pe passat dar nu ma gandeam la asa o diferenta... Masina cand a venit din Belgia avea un consum mediu de 6.5 pana l-am resetat eu o data cu revizia facuta.

Modificat de Mitzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am consum 6.13, nervos are 6.5, tu spui ca ai 10

 

ce crezi, este "normal"?  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vin din oras, mers cu multe opriri in diferite locuri(aproximativ 20 minute fiecare oprire), oras semi aglomerat, pornit la -2 grade(aproximativ 5 minute am lasat sa se mai incalzeasca, nu am plecat imediat), cu caldura in scaune, oglinzi si luneta deschise, climatronic pe 21 grade, am ajuns cu 7,3 consum, vara as fi avut intre 6 si 7. Stiu ca multi nu cred, dar exact asa e la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci din ce vad aicea pana sa fac resoftarea trebuie sa vad daca problema nu vine din alta parte. Diferenta de consum este prea mare intre jetta, golf cu 1.6 tdi si passat dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am resoftat motorul... 101200km.... acum iarna daca parcurg cca. 10km am un consum mediu intre  6,4-7,8 numai urban  ... vara este max 6,4 urban... in tara Iasi-Oradea 4,6... autostrada Germania 6-7 :) acolo trebuie mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca foarte multa lume are golf 1.6 tdi... Dar este cineva cu passat 1.6 tdi resoftat sau nu care sa ma elucideze in problema mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate! Motorul 1.6 tdi depinde de caroserie...

Daca ar fi Jetta te-ar deranja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa update-ul un primul rand. Ai o versiune ff veche de soft si s-ar putea sa ai ceva probleme in strategia de regenerare din versiunea respectiva de soft. Au fost cel putin 6 versiuni dupa 5xxx-ul tau, ultima e 9972 si a aparut la sfarsitul anului trecut. Colegii care au mai postat aici au de asemenea versiuni peste 9xxx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am verificat la SANDRA Iasi pentru Golf VI Variant 1,6......  nu au indicata de catre producator o alta varianta de soft... de stiut asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike2 depinde ce versiune ai tu acum. Mitzas are o versiune fff veche, stiu asta pt ca mi-a trimis print screen. Exista cel putin 5 versiuni de ECU pe 1,6tdi. Fiecare din cele 5 ecu vine cu inca 5-6 versiuni de soft. Nu e chiar asa simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca tot ai consumul atat de mare fata de ceilalti verifica starea DPFului, cate incercari de regenerare ai avut si cand a facut ultima oara. Sunt sanse ca tu mergand in trafic urban sa tot incerce regenerari si sa nu le finalizeze. Am mai intalnit asa ceva si de aici diferenta de 3-4 l/100km fata de ceilalti posesori de 1.6TDI (optminizarea de soft scade consumul dar tu il ai cu mult peste media celor ce nu au chiptuning facut)

Daca nu ai acces la VCDS versiune recenta vezi pe topicul dedicat unde este o lista cu cei din orasul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asta ar putea fi o problema deoarece am mai vazut de cateva ori cand motorul nu mai era rece cum urca acul pana la 900-1000 la relanti. Eu am prins doar o regenerare in momentul cand s-a aprins si a trebuit sa ies un pic pe autostrada dar nu stiu cate au esuat din cauza drumurilor scurte si in oras. Voi cauta pe cineva cu vcds si sa vedem ce scrie. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand s-a aprins deja erai mult peste termen

 

regenerarile se fac transparent, adica nu sunt semnalate. Eventual poate observi un comportament diferit al motorului

 

regenerarea se face injectandu-se carburant pe evacuare (pe timpul 4), deci de asta ar creste consumul. Totusi parca nu ar trebui sa creasca asa mult doar din regenerare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

  O intrebare, dintre cei care au relizat imbunatatiri la 1.6 CAYC , ati avut probleme inainte cu EGR,DPF?....Ma aflu intr-o situatie care se anunta a fi un pic complicata si nu stiu cum sa fac...Am ceva simptome de valva EGR cu probleme dar inca nu apare nici un DTC ,coar ceva simptome.Dupa niste discutii cu "anumiti" am primit sfaturi decat sa schimb EGR-ul (problema cunoscuta deja ) mai degraba de acceasi bani + inca o diferenta sa anulez EGR+DPF si dupa sa imi pun un soft de la 105 la 120.As vrea sa stiu daca cineva a fost in situatia mea si cum ati procedat.

 

PS:scuze daca am avut greseli de exprimare

masina are 168k 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Etti> de ce la 120cp si nu la 140 sau chiar 150cp ? (atasez un dyno original 108cp -> stg1 151cp)

post-1-0-41099500-1424266104_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!