Jump to content

Directia Electromecanica


Aditu
 Share

Postare recomandată

Foarte interesante rezultatele obtinute de tine. Acest lucru demonstreaza ca electronica unei masini lucreaza mult in "background" chiar daca acest lucru nu se observa la suprafata. Practic tine cont de toti parametrii pe care ii are la dispozitie.

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu directia nu stiu ce sa zic, poate sa o incerc odata. Insa cu farurile clar retin ceva de genul asta, insa s-au stins imediat, nu au ramas aprinse.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-au stins imediat ce masina a ajuns la stand still (am repetat testul de mai multe ori, in general cand vedeam ca se pune bariera in fata mea si trebuia sa opresc ptr mai multa vreme). La Superb avand faruri cu senzori, acestea nu se mai sting atat timp cat e contactul pus si e intuneric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum spre o servodirectie elecrtica e inca lung si plin de probleme: eu, la moment de fata, am un Passat 3C cu un servo ZF 7805/generatia 4 (din 2003 in 2008 ZF a modificat projectul de 4 ori sa faca sa functioneze cum trebuie) s-dar tot mi e dor de vechiul meu Passat 3B cu servo ZF 7852. Servo electrica nu e exacta deloc (in italian se spune ca masina face ca o gondola) si mult mai zgomotoasa.

 

Dupa parerea mea idea de a schimba sistem de actionarea asistentei la directie nu a venit pentru chestie de consum (dece e adevarat ca pompa de ulei merge tot timpul DAR supapa nu creeaza presiune daca volanul nu este invartit asa cum senzor electrooptic nu actioneaza motoru electric daca volanul nu este invartit) dar pentru ca e mai usor sa gasesti loc, intr-o masina de astazi, pentru un subansamblu compact decat sa creezi loc pentru o caseta, o pompa care trebuie cumva actionata (cu o fulia sau electric), un rezervor si furtunele aferente.

 

E o chestie de usurinta pentru proiectanti: la o conferinta am si auzit ca viitorul va a fi o directie fara legatuta mecanica intre volanul si roti, adica pe bord vom avea un volan cu contrareactie artificiala ca la videogames conectat la caseta doar prin legaturi electrice care vor aduce semnale care provine de la volan. Lipsa de o legatura mecanica (acuma autorizata doar pentru tractoare si masini industriale cu viteaza maxima de 40km/h) vor usura imens pe inginieri.

Dar vor ingrijiora toti oameni cu cap pe spate dece daca e adevarat ca avioanele din ziua de astazi zbora cu un asa fel de controale e si adevarat ca trebuie o intretinere acurata daca vrei sa eviti probleme si stiim toti ca cand vine vorba de a pune mana in busunar pentru a repara masina niste oameni incearca toate "caiile alternative"... ceva ca fost ok cu daciile dar ca e riscant cu masinile mult mai tehnologice.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masini cu drive-by-wire exista deja, a scos Lexus. Viitorul vine peste noi, ca vrem noi sau nu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, doar ca pana acum drive by wire s-au limitat la comenzile de la motor sau la niste prototipe. Acuma e vorba de o lobby action de catre producatori de masini pentru a schimba tensiune de bord de la 12v la 48v (cu 12v nu e posibil de actiona o servoelectrica la masini mai grele) si de a permite adevaratul drive by wire, fara mecanisme mecanice de back-up daca electronica se strica,si la masini care au o viteaza mai mare de 40 de km/h.

Vom vedea cat de multi oameni vor face accident dupa ca au "adormit la volan" dupaia...

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am facut urmatorul experiment cu Superbul din dotare. Mergand cu 40 km/h, am oprit motorul si am lasat contactul pus fara sa pun frana. Masina a continuat sa parcurga o distanta de x sute de metri, timp in care directia a continuat sa fie asistata. In momentul cand masina s-a oprit de tot (0 kmh in bord), directia s-a intarit brusc (a pierdut orice fel de asistare). Acelasi experiment l-am facut si cu Octavia 2 pe timp de noapte. Diferenta a fost ca, desi masina nu avea faruri cu senzor, acestea au ramas aprinse pana cand masina s-a oprit pe loc, dupa care s-au stins automat si au ramas doar pozitiile.

 

Parerea mea: asistarea eletrica ramane functionala atat timp cat masina este in miscare, pentru siguranta. Sunt cazuri in care la 150 km/h iti sare cureaua de distributie si se opreste motorul pe autostrada. Tu trebuie sa ai in continuare directie si frana. (servo frana cu motorul oprit tot are suficient juice ptr 2 opriri complete)

Am mai facut si alt experiment: am parcat masina pe un drum foarte inclinat si am plecat de pe loc fara sa pornesc motorul dar cu contactul pus. Initial directia a fost greoaie dar ulterior am impresia ca s-a activat servo deoarece volanul a devenit foarte moale (diferit de senzatia de moale generata de rotirea rotilor la masinile fara servo).

 

ai avut dreptate. Am incercat si la masina mea si intr-adevar sistemele merg cum ai observat si tu.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postare gresita

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar vrea un moderator sa corecteze totusi greaseala din titlul acestui topic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Conform a ceea ce scrie in documentul pe care il gasiti atasat, eu tot cred ca e normal. Citit si voi ca e dat exact modul de lucru pe diferite drumuri.

 
  Electromechanical Power Steering
elektromechanische_servolenkung_sc0078.j

The electromechanical power steering is a speed-sensitive electrical power-assisted steering system which is only activated when needed and does without any hydraulic components. Compared to hydraulic power steering, vehicles fitted with electromechanical power steering benefit from lower fuel consumption and new convenience and safety functions: active return of the steering wheel to its centre point improves the steering sensation around the mid-point, while crosswind compensation comes to the driver’s aid when driving on a road surface which slopes to one side or in a constant crosswind. Assistance functions such as "Park Assist" and "Lane Assist" also rely on this system’s support. Customised adaptation of the power assistance to take account of the engine and equipment fitted in a vehicle promises a unique steering feel.

 
 
 

 

Electromechanical servodirection SSP_317.pdf

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am inteles principiul de functionare, dar faptul ca acel motor de servodirectie sta in standby cat nu se misca de volan si trebuie sa reactioneze instant la cea mai mica schimbare de directie, ar trebui sa fie transparent pentru utilizator , ceea ce se si intampla in unele cazuri, pentru ca aceasta problema nu se manifesta mereu la mine(cel putin nu inca), si nu s-a manifestat de la inceput!

 

The steering function on motorways

 

1. To change lanes, the driver imparts light force on the steering wheel.
2. The torsion bar is turned. The steering moment sender G269 picks up the rotation and sends a signal to the control unit J500, indicating that a small amount of force has been placed on the steering wheel.
3. The steering angle sender G85 reports a small steering angle and the rotor speed sender reports the current steering speed.

4. Based on the small amount of steering force, the road speed of 100 km/h, the engine speed, the small steering angle, the steering speed and the maps stored in the control unit for v=100 km/h, the control unit detects that a small amount of assisting force is required and actuates the electric motor.

5. In this way, a small amount of steering assistance is imparted on the steering rack via the second pinion and in parallel during lane change manoeuvres on the motorway, or no assistance at all.
6. The sum of the turning force on the steering wheel and the minimum assisting force is the effective force applied on the steering gear to move the steering rack during lane changing

 

Problema cred eu ca apare la punctul 4, cel putin asta e senzatia care se simte ca acel motor nu porneste instant, si directia ramane neasistat total, de aici si inghetarea volanului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super manualul, multumim! Minunat si in acelasi timp multe lucruri care pot pica mai devreme sau mai tarziu - J527 stering column electronics control unit, G85 steering angle sender, G269 steering moment sender, J500 power steering control unit, V187 motorul - dupa cum se vede in manual la fiecare exista sectiunea "Effects of failure" si ne dau asigurarile ca masina inca poate fi virata mai usor sau mai greu si dupa ce apare indicatorul K161 in bord.

 

Interesant ca in ROM sunt 16 setari (maps) din care doar una este activata in fabrica si in baza careia sistemul ia deciziile privind asistarea. Se poate selecta alta prin VAS. Referitor la problema in cauza, eu vad ceva la pag.15 la "straight-line stability", extensie a "active return function" si cei doi algoritmi, la "long period algoritm" scrie ca amelioreaza deviatiile ("balancing deviations") care apar de exemplu la schimbarea anvelopelor de vara cu unele de iarna uzate (!). Asta este situatia in cazul tuturor, pentru ca toti am pus anvelope de iarna, doar ca unii anvelope noi si altii anvelope vechi. Ceva din partea asta a softului, combinata cu datele primite de la senzori si cu harta (map) utilizata, nu da drumul imediat la asistare si apare fenomenul reclamat.

 

Puteti incerca doua lucruri:

1) sa puneti niste anvelope noi (pe fata) si sa vedeti daca mai face;

2) un reglaj al directiei (geometria) - mi se pare evident ca daca directia nu este setata perfect senzorii sa dea date false si toate asistarile astea destepte, mai ales "straight-line stability", sa faca figuri.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu prea e nimeni cu masina noua si anvelope sh.

Deci cei cu O3 care sunt aici toti cred ca au anvelope noi si fata si spate.

In plus, treaba cu directia de raglat...e posibila, dar cam aiurea din moment ce masina e noua si mai ales eu unul am si super-menajat-o in materie de gropi/gropite.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de repede scot pe banda masinile e posibil sa mai dea ratee si la geometrie, zic si eu .. incerc sa-mi dau cu presupusul, nici eu nu sunt mecanic .. si imi pare rau de colegii cu probleme .. sper sa se gaseasca repede cauza .. mai ales ca e posibil sa apara si la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi ipoteza in care cei care au trecut de la diamatrul rotilor de 205.55/16 la cel al 195.65/15, au acest mic "lag sau delay" datorita modificarii fortei si unghiurilor, ceea ce incurca putin map-ul ala al lui. Evantual, de anevlopele uzate, de anvelopele la care creste forta de frecare/rotire cum ar fi in cazul rotilor de iarna (care oricum au un diametru mai mare avand datorita profilului mai proeminent). S-are leaga putin si tu temeperatura ext care afecteaza maleabilitatea anvelopei...etc, fizica si materiale nene.

Cam mult. Hai sa ne bucuram de ele asa si mai vedem pe parcurs. Poate nu e nimic.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit acolo, directia electromecanica si tot acei senzori ar fi implementati de la G5 incoace. 

 

Noi sunt setarile de Eco, Sport care modifica comportamentul. Aici s-ar putea sa apara mici probleme.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am legat initial asta de schimbarea rotilor, la fel cum o sugereaza si cei din Italia .. eu am trecut de la 225/45/17 la 205/55/16. Dar sunt colegi cu problema asta fara sa fi schimbat rotile insa ce-i drept cu km mai multi..la fel cum sunt colegi care au schimbat rotile si totul pare ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bord la MFD este un meniu din care se poate seta trecerea pe anvelope de iarna, totusi cred ca se refera doar la activarea limitei de viteza pe care o impui manual in functie de ce fel de anvelope ti-ai montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin, asa e cum presupui tu. E doar pt avertizarea depasirii unei viteze alese de tine.

 

Eu am schimbat 225/40/18 cu 225/45/17 pentru iarna si nu am observat fenomenul asta. Si nici nu tin mortis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost putin atent la faza cu mica intrerupere de asistare pe autostrada. Pare ca survine cand corectez catre dreapta, dupa ce a stat o vreme catre stnga usor. Plus de asta parca trebuie sa aplic mai mereu mici corectii pe autostrada. Nu am vrut sa le consider ceva aiurea, dar dupa ce am studiat pdf-ul de mai sus si am vazut ce avantaje ar trebui sa resimt...ma cam oftic. Dupa ce trec la rotile de vara o sa fac o vizita in reprezentanta sa verific geometria. Treaba e ca daca volanul stie o pozitie de 0, aceasta trebuie sa corespunda si cu cea reglataecanic...pt ca asta ar putea genera batai de cap. Si ar trebui ca cei din service sa tina cont de procedurile specifice.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii spun ca geometria ar trebui facuta cam la 6 luni sau dupa fiecare schimb de jante/anvelope, ceea ce e practic, cam acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in felul asta unde mai ajungem? Facem geometria mai des ca echilibrarea...o data cu presiunea. Au trecut abia 3 luni si nu am atacat gropi, borduri...si usor sensibila a fost imediat ce m-am obisuit cu ea. Poate nu e nimic dar...pdf-il ala e rascolitor :-)

LE: am cunostinte cu masini de 2-3 ani care nu au reglat geometria si sustin ca nu au nici motiv,si aici e vb si de Octavii 2. Pot confirma si colegii de forum.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot colegii de pe forum au sugerat ca geometria sa fie facuta macar o data la 6 luni. 

Eu am facut`o prima data acum 3 ani (masina o am de 5 ani) si inca o data acum dupa schimbul de roti. Nu simteam nimic eu dar cei de la service m`au lasat sa stau langa masina in timpul operatiei. crede-ma ca au avut de munca la ea aproape juma de ora. Acum nu ma intelege gresit, nu zic ca masina ta are probleme din cauza geomtriei, dar costa 100 de RON si merita incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faceti geometria este imperios sa o realizati la dealer si trebuie sa insistati (unii nu o fac de lene) pentru resetarea pozitiei de 0 cu VAS-ul.

De asemenea, daca aveti suspensie independenta pe spate geometria se regleaza obligatoriu pentru toate cele 4 roti (cele din spate influentand geometria fata).

Daca masina are rezervorul gol trebuie lestata suplimentar si de asemenea trebuie verificata presiunea in pneuri.

Toate aceste lucruri costa intre 190-320Lei.

 

Orice alte terte firme care realizeaza geometria fara VAS sau VCDS trebuie ocolite.

 

De regula pozitia de 0 se regleaza o singura data sau daca s-a intervenit la caseta de directie (schimbat/reparat) sau s-a schimbat/scos volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt offtopic dar ma intreb daca la Octavia si Golf directia face atatea minuni (in sensul bun, mi se pare o directie foarte avansata si se simte), aceleasi functii le are si de exemplu un Focus sau un Mondeo? Sau la Mercedes/BMW are ceva in plus? Strict la directia electromecanica ma refer nu la alte sisteme.

Pentru mine un element care m-a facut sa iau G7 a fost tocmai modul in care masina se conduce, a fost cea care raspundea cel mai bine la comenzi (foarte manevrabila in oras, stabila la viteza), acum imi dau seama de ce, insa feelingul la un Superb de exemplu a fost cu totul altul pentru mine (daca va spun ca omului de vanzari i-a venit rau in dreapta mea, nu stiam de ce a tacut si a deschis geamul, era verde, eu doar incercam raspunsul DSG-ului)

Pana la urma directia de pe MQB are ceva in plus fata de cea de pe O2/G6/G5? Sau componente diferite?

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!