Jump to content

Directia Electromecanica


Aditu
 Share

Postare recomandată

Octaviile din ultima vreme vad ca au si ele acest tip de servodirectie numita Electromechanical Power Steering.

Se pare ca nu e nou, aparand de pe Touran acum ceva timp si regasindu-se cam pe toate modelele actuale.

 

Citind articolul asta: The electromechanical power steering is a speed-sensitive electrical power-assisted steering system which is only activated when needed and does without any hydraulic components. Compared to hydraulic power steering, vehicles fitted with electromechanical power steering benefit from lower fuel consumption and new convenience and safety functions: active return of the steering wheel to its centre point improves the steering sensation around the mid-point, while crosswind compensation comes to the driver’s aid when driving on a road surface which slopes to one side or in a constant crosswind. Assistance functions such as "Park Assist" and "Lane Assist" also rely on this system’s support. Customised adaptation of the power assistance to take account of the engine and equipment fitted in a vehicle promises a unique steering feel.

Eu deduc ca e am pe masina o caseta de directie destul de smart, cu avantaje clare.

Insa nu am observat, sau nu am stiut sa imi dau seama de Active Return si Crosswind Compensation.

 

Cum lucreaza aceste functii? Ati sesizat ceva de genul asta? Eu tot nu pot sa zic cum le-am resimtit pana acum.

 

Side-wind compensation gives Volkswagen’s electromechanical power steering (EPS) extra comfort and safety. This feature helps you when you are driving in a continuous side wind or on a severe camber. If the EPS control unit registers continuous countersteering, the power-assisted steering adjusts itself automatically and compensates. The fact that you no longer have to actively countersteer takes the strain away and produces much-improved driving comfort.

 

Active return is a convenience and safety-enhancing function of Volkswagen’s electromechanical power steering. The positive centring and the steering torque which results from this, even at the smallest steering angles, offer drivers an unprecedented standard of steering precision. Active return makes for more comfortable steering and a greater feeling of safety as fewer corrections have to be made to the steering.

 

LE: am cam gresit un pic in titlu, asa ca rog un moderator sa retuseze:)

post-17144-0-75580800-1382435188_thumb.j

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu e noua, inclusiv platforma PQ35 din 2004 incoace (octavia 2, golf v, etC) are directie eletromecanica, asa numita Servotronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, nu aveai aceeasi servodirectie si pe Polo? Eu am avut la Ibiza, am acum la Leon si se comporta exact ca in descriere. N-am sesizat side wind compensation, insa active return se poate observa foarte usor, la fiecare curba.

Functiile noi, lane assist si park assist nu am pe masina, deci nu stiu cum se comporta,  park assist e prezenta de ceva timp pe Touran, Passat si alte modele similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platforma mica de la VW, Polo, fabia, Ibiza, are directia Electro-hidraulica (pompa electrica actionata doar cand se misca volanul, ce face presiune de ulei pentru caseta de servodirectie)

ASta electromecanica are motor electric direct pe caseta si actioneaza pe cremaliera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, am gresit eu, uitasem ca cea de la Ibiza era electrohidraulica. Cu atat mai simplu, erau multe probleme cu pompa aia electrica, pe platforma de clasa mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compensatia pentru vant puternic o simti in situatia respectiva. Si anume, nu vei fi nevoit sa tragi la fel de mult/tare de volan ca sa mentii masina pe traiectorie, sistemul preluand o parte din efort. Numai ca nu prea-ti dai seama de efect, pentru ca nu ai un element de referinta la acel moment cu care sa compari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fiu mai atent si eu la active return cand ies din curbe.

Wind compensation...se poate sa o fi simtit dar intr-adevar nu aveam referinta. Eram pe autostrada, m-a impins vantul, am tras de volan, si apoi nu am mai sesizat nimic. Ori ma obisnuisem eu ori era wind compesation.

La Polo aveam electro-hidraulica. Asta am electromecanica am vazut ca face oarece zgomote de lucru cand virez pe loc, sau prima data cand incept sa iau de volan pe loc. Probabil senzorul de rotatie de pe volan porneste motorul care asista directia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da, nu e noua, inclusiv platforma PQ35 din 2004 incoace (octavia 2, golf v, etC) are directie eletromecanica, asa numita Servotronic.

Man, tu nu verifici înainte să scrii pe-aici?

Servotronic este o FUNCȚIE a sistemelor de direcție servoasistate, indiferent de tipul servoasistării. Se regăsește și pe sistemele cu servoasistare electrohidraulică și chiar și pe cele cu pompe clasice de servodirecție (antrenate mecanic prin cureaua de anexe- ex. unii Touaregi și Q7 mai dotați).

Aditu, sistemul detectează prin senzorii de cuplu de pe volan că tu ții bine de volan ca să ți-o mașina dreaptă pe drum (cunoaște și poziția de 0 a volanului) și face o ușoară corecție spre partea spre care tragi tu.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce am inteles? si anume ca aceasta caseta de directie isi face singura 0 sau ceva de genul asta? Eu imi imaginez ca face o corelare intre pozitia volanului si linia de orientare a rotilor.

Ar fi foarte interesant sa vedem care sunt secretele ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ia o curba de 90grade cu viteza mica, la un stop de exemplu. Apoi, in loc sa indrepti tu volanul da-i drumul. O sa vezi ca revine singur in pozitia zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce am inteles? si anume ca aceasta caseta de directie isi face singura 0 sau ceva de genul asta? 

Da. De aceea este extrem de important ca in momentul in care se regleaza geometria directiei, intr-o etapa in care rotile sunt, conform masuratorilor, in pozitia de 0 sa faci o setare de baza si la caseta electromecanica prin care "declari" valoarea de 0. Unghiul de rotatie a volanului va fi determinat conform acestei pozitii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ia o curba de 90grade cu viteza mica, la un stop de exemplu. Apoi, in loc sa indrepti tu volanul da-i drumul. O sa vezi ca revine singur in pozitia zero.

 

     Scuzati-ma, dar eu stiu ca la toate masinile, dar absolut toate, daca dai drumul la volan, rotile se indreapta, adica masina merge inainte, inclusiv, sau mai ales la masinile vechi, fara servodirectie, chiar si Dacia 1100, 1300, Golf1, sau Golf2, sau Trabant. Responsabila de facilitatea asta este existenta unghiului de fuga. Ca si la bicicleta, furca inclinata=unghi de fuga, tendinta normala este sa mearga drept, adica poti merge fara maini. 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi, daca asta e concluzia la care ai ajuns, inseamna ca nu prea ai inteles mai nimic din ce au zis cei dinaintea ta. Mai citeste o data...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@TudorM - si eu am citit tot cu atentie dar tot nu imi e clar ce e cu revenirea la punctul 0. Adica la Golful 2 si Vento pe care le-am condus, cand revenea volanul, nu revenea fix pe 0 si acum la Superb 2 imi revine?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca fenomenul de revenire a volanului este in continuare generat de unghiul de fuga, asa cum e si normal. Doar ca la masinile noi, fenomenul este ajutat si completat de directia electromecanica. Ea iti va aduce volanul la punctul 0. 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Mai precis au fost obligati sa puna directia electromecanica sa aduca volanul la zero pentru ca unghiul de fuga nu mai era suficient pentru asta. Adica au facut soft, senzori, etc, ca masina sa se comporte ca un Golf 1 macar dupa curba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la Golful 2 si Vento pe care le-am condus, cand revenea volanul, nu revenea fix pe 0 si acum la Superb 2 imi revine?

 

Adica au facut soft, senzori, etc, ca masina sa se comporte ca un Golf 1 macar dupa curba.

 

Daca zici tu, asa trebuie sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servodirectia electromecanica nu s-a pus pentru a indrepta volanul :) S-a pus din cauza ca varianta hidraulica nu mai putea satisface cerintele actuale: 1. Economie de combustibil (motorul electric actioneaza cremaliera doar la rotirea volanului, la cea hidraulica pompa merge tot timpul, asta inseamna consum mai mare) 2. Mai putine piese (nu mai exista pompa si locul aferent de fixare pe motor, conducte ulei, caseta directie este uscata - fara circuit de ulei si fara simeringuri 3. Parcarea automata se face cu servo electrica pentru rapiditate virare roti 4. Precizie ridicata la corectie directie in cazul vantului lateral sau pentru functia lane assist. 5. Posibilitatea de reglare a tariei servo. Probabil ca mai sunt si altele, dar nu aducerea volanului la punctul zero, vine singur din cauza unghiului de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vrut sa parchez, am oprit pe loc si am lasat-o sa curga la vale sa o dau mai departe de bordura. Cand sa incerc sa iau usor de volan...start-stop-ul oprise motorul cat am stat 1 secunda pe loc. E foarte foarte enervant acest start-stop, si uit adesea sa il dezactivez.

la directia asta electromecanica ce se intampla daca tregi de volan cand e motorul oprit (start-stop-ul te pacaleste) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau ai putea sa te folosesti de informatiile din manual sau care au fost tot repetate aici pe forum si sa stii sa lucrezi impreuna cu sistemul. Tu poti evita activarea lui chiar daca sistemul este pornit... Start-stopul nu te poate pacali in niciun fel, el doar isi face treaba.

 

Cand se activeaza sistemul vei pierde asistarea servo la rotirea volanului si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM Mie mi s-a parut ca volanul este complet blocat cand intervine S/S, dar e drept ca nici nu am incercat sa trag de el cu forta, ca nu am gasit motivatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem offtopic sa vorbim aici despre S/S dar stiu ce scrie in manual. Totusi, nu poti fi atat de constient de S/S si tot felul lui de a lucra a.i. sa nu te deranjeze. E destul de enervat si nu am luat masina ca sa strau cu grija S/S-ului. E de ajuns ca ii port de grija masinii pe din afara si pe dinauntru. S/S-ul ar trebui default dezactivat, ca mai avem si altceva in minte cand ne folosim de masina, nu doar sa ne intram in rol sa lucram cu sistemele masinii. Azi mi-a facut niste nervi cand am parcat langa o bordura inalta: a oprind motorul cand oprit la o distanta safe, am lasat masina sa curga si motorul era oprit...cicuciu directie; am apasat ambreiajul a pornit; apoi cand am deschis usa sa vad cat mai am pana in bordura a trebuit sa pornesc eu din contact motorul...si cand am pornint, surpriza iar s-a activat sistemul si cand am scos pe liber S/S-ul mi-a oprit motorul iar...noroc ca nu a mai fost nevoie de inca o manevra.

 

OnTopic: prin service cand se practica sa iti impinga masina cu motorul oprit si trga mesterii de volan de le fuge pamantul de sub picioare ce va fi? ori poate nu poti porni motorul si e nevoie de directie.La cea cu servo mai era cum mai era dar la asta cum o fi? se actioneza doar mecanic? e angrenat si motorul? care ar fi riscurile sunt curios...de fapt imi place sa stiu sa fiu pregatit:)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca vorbim ca sa ne aflam in treaba. Stii definitia cuvantului "servo"?

 

Cand se activeaza s-s si se opreste motorul nu vei mai avea asistenta la rotirea volanului, dar acesta nu se blocheaza! Ati uitat cum era sa conduceti masini fara servodirectie inainte? Ce riscuri pot sa fie?!

 

PS: Pune-ti un sticker mare pe bord sa-ti aduca aminte sa-l dezactivezi la fiecare pornire a masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se blocheaza insa trebuie sa ai multa vointa sa incerci sa-l invarti :))

 

Eu mi-am facut un obicei, cand intru in masina, apas butonul de pornire motor si butonul de oprire start stop :) Deja mi-a intrat in reflex :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am facut urmatorul experiment cu Superbul din dotare. Mergand cu 40 km/h, am oprit motorul si am lasat contactul pus fara sa pun frana. Masina a continuat sa parcurga o distanta de x sute de metri, timp in care directia a continuat sa fie asistata. In momentul cand masina s-a oprit de tot (0 kmh in bord), directia s-a intarit brusc (a pierdut orice fel de asistare). Acelasi experiment l-am facut si cu Octavia 2 pe timp de noapte. Diferenta a fost ca, desi masina nu avea faruri cu senzor, acestea au ramas aprinse pana cand masina s-a oprit pe loc, dupa care s-au stins automat si au ramas doar pozitiile.

 

Parerea mea: asistarea eletrica ramane functionala atat timp cat masina este in miscare, pentru siguranta. Sunt cazuri in care la 150 km/h iti sare cureaua de distributie si se opreste motorul pe autostrada. Tu trebuie sa ai in continuare directie si frana. (servo frana cu motorul oprit tot are suficient juice ptr 2 opriri complete)


Am mai facut si alt experiment: am parcat masina pe un drum foarte inclinat si am plecat de pe loc fara sa pornesc motorul dar cu contactul pus. Initial directia a fost greoaie dar ulterior am impresia ca s-a activat servo deoarece volanul a devenit foarte moale (diferit de senzatia de moale generata de rotirea rotilor la masinile fara servo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!