Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Am sa fiu si eu un pic rautacios si am sa zic ca ar trebui sa nu se exagereze dpdv al scopului acestui condus... Dam 20.000e pe o masina si ne stresam ca am mers mai turat cu un motor pe benzina si consumam 7 in loc de 6l la suta de km. Adica pret de 67 de euro centi, adica in jur de 0,0035% din valoarea masinii. Daca extrapolam la 100.000km (multi deja se gandesc sa dea masina la SH la distanta asta), atunci inseamna cam 3,5% din valoarea masinii. Care masina deja dupa 100.000km s-a cam devalorizat cu un minim de 60-70%, nu?

 

Nu zic nici sa le dam bice motoarelor pana le sar pistoanele prin capota, dar stresul asta constant cu "mi-a luat cu 1l in plus" cam strica bucuria de a avea o masina in posesie. Si doar suntem cam toti pe aici pasionati cat de cat, nu? :)

 

Acum dati cu bolovani. :P

 

PS: Pe urma vine si JUG si ne recomanda (pe drept) sa punem benzina >98. Si mai pierdem 10% prin pretul mai mare al benzinei. Ouch!

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa faci reviziile la reprezentanta ca sa-ti pastrezi garantia, dupa garantie sa pastrezi oprtunitate de kulanza, in caz ca, sa nu pui piese ieftine daca e cazul sa schimbi ceva, sa ai grija de masina, sa o speli des, sa ii faci un tratement din cand in cand, sa...

Eu nu vad lucrurile neaparat ca economie, nu la asta ma gandesc cand merg incet. Dar cand am 60 Km/h prin minunatul Bucuresti decat sa merg cu a 4-a la 2.000 sau peste prefer sa-i dau a 5-a si se face liniste in masina... Daca am nevoie sa exploatez vreo portita oricum am o mana pe schimbator si pot sa dau imediat a 3-a si sa ma duc. Asta cand merg linistit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterescugabriel

La G7-meu mers pe autostrada 130 pe pilot automat turatia este la 2700-2800 in treapta 6, nu stiu cum e la 1.2 probabil sare de 3000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM: sunt in deplin acord cu ceea ce ai spus. Si eu ma uit lung cand vad cat de apasator e consumul. In cazurile astea mia si-un pic de EUR in plus pentru diesel era o nimica toata pentru linistea psihica a posesorilor, chiar daca nu ar fi fost recuperata niciodata.

Cat despre benzina de 98+, eu ii sfatuiesc pe toti sa o aleaga mai mult din considerentul ca e mai curata, nu neaparat ca merge masina mai bine.

Probabil ca multi posesori de TSI de 1.2 sau 1.4 nu vor simti diferenta cum o simt eu, de exemplu, dar motoarele si filtrele lor vor aprecia asta.

Asta atata vreme cat carburantul nu vine de la statiilor producatorului neaosh sau de la cele ale italienilor, respectiv rusilor.

Daca nu as fi lucrat in domeniu nu ma mai bateam de ceasul mortii pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si care e recomandarea pentru TSI-uri? 98 de la ce statii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti, elaboram pe tema asta, dar in topicul dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu: Eu le-am testat pe toate si pentru motorul meu mi se pare cea mai potrivita cea de la Rompetrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzina nu stiu daca are ce sa se depuna asa ca la diesel.

Ce frumos ar fi daca in manuale ai gasi o sectiune de Advanced in care cei interesati sa citeasca cum lucreaza si cum se conduce optim un anume motor. Bineinteles, redactat de specialistii VAG care lucreaza pe partea de motoare.

Daca vrei sfaturi de la VW, citeste aici: Saving fuel tips (in josul paginii)

 

S-a mai discutat subiectul de multe ori. Ultima data de pe AICI, pe mai multe pagini.

Nu prea exista "condus corect". Trebuie avut grija doar de a nu forta motorul cat timp este inca rece si de a nu-l opri, cand este foarte fierbinte. In rest ii trebuie asigurate consumabile de calitate

 

Pentru economie trebuie condus cat mai jos in ture, daca motorul se misca normal, fara trepidatii, la acea turatie.

 

Depunerile nu se fac datorita mersului subturat, ci din cauza uleiului prost, combustibilului sau altor componente defecte.

Arderea incompleta la turatii mici si completa la turatii mari este un non sens dpdv ingineresc. La turatii mare este mult mai putin timp la dispoziti pentru a a arde tot combustibilul.

 

Niciodata pe vreun forum strain (UK, SUA, DE) nu am gasit vreo referire la mersul subturat cum ca ar afecta negativ motorul. Nu stiu de ce este atat de raspandita aici aceasta opinie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu benzina de 100 o sa mearga mai bine si de aici tentatia de a da mai tare in masina => consum mai mare dar nu datorat benzinei ci doar stilului de condus mai sportiv. Texte de genul ca "nu o sa-i dau mai tare" etc sunt doar vrajeala.. cu cit o sa mearga mai bine si o sa traga mai bine cu atit o sa-i dai mai mult.

 

Pistoane sparte din cauze de mers subturat... e o aiureala maxima.

Turbina stricata din cauze de mers subturat.. iar o aiureala.

vilbrochen stricat din cauze de mers subturat.. tot o aiureala.

Toate cele 3 de mai sus se strica din cauza mersului turat combinat cu ungere defectuoasa (la turatie mare) si incalzire excesiva (la turatie mare)

 

in peste 500.000km si 8 masini diferite nu mi s-a intimplat sa mi se strice ceva in motor si motoarele respective au vazut si mers subturat si ture in limitare... in functie de ce a fost nevoie.

O chestie care insa merita sa fie urmarita ar fi sa eviti:

- turarea motorului in gol - aviz cind faceti ITP, le ziceti alora ca accelerati voi si nu mai mult de 2000-2500 ture

- violentarea motorului rece (min 7-10 min de functionare)

- lasarea motorului sa se incalzeasca la ralanti


"Niciodata pe vreun forum strain (UK, SUA, DE) nu am gasit vreo referire la mersul subturat cum ca ar afecta negativ motorul. Nu stiu de ce este atat de raspandita aici aceasta opinie."

 

din cauza imbecililor de la serviceuri care imi povesteau ca trebuie sa merg constant intre 2500 si 3500 de ture si sa schimb la 4000... In caz ca va intrebati, masina nu era Ferrari ci Hyundai Elantra. Evident ca un mers de genul asta o sa te intoarca in service destul de repede deci +$$ pt ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa aduci un argument? 

 

Nu vreau sa fiu rau dar de dragul unui rahat de consum nu voi recurge la regim de condus de taximetrist.. 

 

Pana si mecanicii din spatele blocului stiu ca nu e bine sa subturezi o masina..  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel Hyundai Elantra era cumva cu motor aspirat? Atunci cam asa trebuie condus. Eu am cuplu maxim la 3800rpm, deci un regim normal pentru mers un pic mai alert cam duce la turatii de genul acela. Normal ca poti merge linistit si cu masina in sub 2500rpm fara probleme. Dar aici vorbim de TSI, unde si exploatarea e diferita.

 

Iar schimbatul la 4000rpm nu inseamna ca noi conducem Ferrari. Pentru mine o depasire pe un DN inseamna minim 4000rpm, daca nu vreau sa ma eternizez in depasiri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, lumea crede ca exista doar subturat la <1500rpm, iar in rest exista turatie prea mare. 2000-2500rpm deja par risipa curata.

Fiecare face cum crede, aleg sa duca acest consum la rang de obsesie. Eu sunt de acord cu mersul la 1500rpm si chiar sub(asta daca vorbim de motoare turbo), dar in anumite conditii, anume mers constant si pe o distanta o idee mai lunga.

In oras, in afara bulevardelor mari si libere(atunci cand sunt asa), e complet inutil si riscant, atat pentru conducatorul auto, cat si pentru masina, mersul subturat. Majoritatea accelereaza destul de puternic de la astfel de turatii(in sensul ca apasa pedala, nu altceva), ceea ce nu e in regula, respectiv se gasesc destul de des in situatia in care trebuie sa faci manevre rapide(deh, e Bucuresti), moment in care lipsa cuplului si, implicit, a acceleratiei suficient de puternice, devine deja pericol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tudor: cind ziceam de mers la 2500 si schimbat la 3000 nu ma refeream la depasiri sa situatii in care ai nevoie de toti calutii. Tocmai ca am precizat ca nu ma feresc de a duce un motor in limitare atunci cind trebuie. Dar pentru 99% din timp un mers "lejer" nu strica cu nimic un motor.

 

Indiferent daca e turbo sau aspirat, imposibil ca un motor sa fie subturat atita timp cit e peste 1500rpm (exceptie motociclete in special sport unde ralatiul este intre 1500-2000rpm si unde daca mergi sub 2000rpm posibil sa calezi cind accelerezi brusc)

 

Mersul dupa cum iti indica calculatorul in bord (sagetile de schimbare a vitezelor) este un bun punct de plecare, si asta pt ca 99% din soferi nu "conduc" masina ci doar o folosesc pentru a se deplasa. Asta nu trebuie luata ca un afront personal pentru ca sunt diversi factori care fac ca o persoana sa nu conduca bine; de la lipsa calitatilor native (nu toti ne nastem piloti) pina la lipsa cusurilor de gen (scolile de soferi sunt niste parodii).

Daca toti am fi obligati sa parcurgem un curs de defensive driving situatia ar fi cu totul alta din pdv trafic. Dar nah.. nu e impus asa ceva in tari muuult mai civilizate cum ar fi sa fie Romania prima care ar face-o :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine nu stie motorul sau cum se merge cu el, indicatiile din bord pot sa dauneze. Cred ca sunt destui care schimba dupa indicatiile cb si apoi la 60kmh intr-a 5a ca sa nu zic a 6a ii dau talpa si cam degeaba: nici nu trage si apar probleme cu turbina.

 

Nu conteaza atat cum mergi ca turatie in oras ca sa scoti consum bun, cat anticiparea traficului, frana de motor.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de des si mai ales cand va indica computerul sa "RETROGRADATI"?

Pot raspunde - mult prea tarziu. Uneori cand ma uit si vad ca recomanda schimbare treapta in sus, ii infig pedala de acceleratie la podea si se razgandeste.

Tsi-urile merg foarte frumos la 2000 rpm, dar trag demential de la 3000++ in sus.

Asta cu retrogradarea ramane in suspans, e recomandata numa sub ~1000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 1000rpm iti indica sau chiar cand motorul incepe sa tremure.

Mergand destul de mult prin oras cu acest motor am remarcat un inconvenient. Mare parte vine si din etajarea cutiei de viteze, dar la 20-30kmh daca te afli in treapta a 2a nu ai ce sa ii faci. De multe ori traficul te obliga sau se iveste o posibilitate de a merge mai repede si trebuie sa o accelerez lent si sa astept sa simt ceva.

La dsg poate retrogradeaza, dar la manuala nu poti sa ii dai 1a la peste 10kmh.

Sent from my ApfelPhone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, lumea crede ca exista doar subturat la <1500rpm, iar in rest exista turatie prea mare. 2000-2500rpm deja par risipa curata.

Fiecare face cum crede, aleg sa duca acest consum la rang de obsesie. Eu sunt de acord cu mersul la 1500rpm si chiar sub(asta daca vorbim de motoare turbo), dar in anumite conditii, anume mers constant si pe o distanta o idee mai lunga.

Drag JUG, nu stiu cum sunt altii, insa te asigur ca eu nu folosesc turatiile scazute dintr-o anumita obsesie. Sincer sa fiu, le folosesc din LENE. Decat sa ma apropi de un semafor sau de o trecere de pietoni la 2500 rpm, prefer s-o fac la 1500 rpm intr-o treapta superioara. De ce? Pentru ca nu-mi plac socurile din transmisie in cazul franei de motor la o asemenea turatie, iar de debraiat si scos pe liber ma lipsesc. prefer sa-mi protejez genunchii pentru alte sute de mii de km de sofer amator. Eu folosesc toate turatiile, de la 1000 rpm pana la 5000 rpm. 

E ca si cum m-ai acuza de zgarcenie ca nu-mi tin permanent aprinse becurile din casa. Pe langa faptul ca m-ar deranja, de ce sa consum mai mult curent?

Cu privire la motoarele aspirate, am crezut ca ai inteles explicatia pentru propriile tale linkuri...

 

Pentru cine nu stie motorul sau cum se merge cu el, indicatiile din bord pot sa dauneze. Cred ca sunt destui care schimba dupa indicatiile cb si apoi la 60kmh intr-a 5a ca sa nu zic a 6a ii dau talpa si cam degeaba: nici nu trage si apar probleme cu turbina.

Ce probleme apar cu turbina? Uleiul folosit este mult mai important pentru turbina, dar in acest sens nu sunt asa mari preocupari...

 

Cat de des si mai ales cand va indica computerul sa "RETROGRADATI"?

Pot raspunde - mult prea tarziu. Uneori cand ma uit si vad ca recomanda schimbare treapta in sus, ii infig pedala de acceleratie la podea si se razgandeste.

Atat tu cat si colegul de mai sus cred ca ar trebui sa fiti mai atenti la indicatiile CB de bord. O sa vedeti ca in situatiile de sarcina mica (pedala de acc apasata usor) va indica sa pastrati (sau sa schimbati in) treapta superioara, iar in cazul in care apasati mai  viguros pe pedala, va indica sa retrogradati. Este exact acelasi comportament ca la o automata (DSG). Nu va grabiti cu concluziile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori cand ma uit si vad ca recomanda schimbare treapta in sus, ii infig pedala de acceleratie la podea si se razgandeste.

Pai daca mergi tare nu iti mai recomanda sa schimbi "Eco".

Daca mergi incet/normal computerul de bord iti recomanda sa treci in viteza urmatoare daca motorul poate. Daca ajungi sa mergi intr-adevar subturat motorul iar iti arata sa retrogradezi. Daca mergi tare indicatiile dispar cu totul.

Sunt curios daca schimb constant in 4.000 2-3 minute daca incepe sa-mi arate sa schimb la turatia aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am cumparat masina nu am mers niciodata dupa CB. Mi se pare total aiurea sa merg cu un motor pe benzina, si cu turbo, subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal n-am vazut sa ceara retrogradare decat mult sub 1500rpm indiferent cat de tare este apasata pedala si la ce turatie se afla.

 

La turatii mici si daca se apasa pedala la podea turbina nu e in sarcina si trebuie sa faca "spool". Se manifesta acel turbo lag.

Eu asa stiam ca nu e sanatos daca turbina intra spre exemplu de la 3000-3500rpm cum este la 2.0TSI sa ii dai WOT la 1500. Acelasi lucru si la motoarele mai mici unde automat si turbine vor face spool mai repede, la turatii mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu este tinut subturat daca se merge dupa indicatiile computerului de bord. Este tinut mai jos decat prefera unii sa mearga, da, dar nu subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turatii mici si daca se apasa pedala la podea turbina nu e in sarcina si trebuie sa faca "spool". Se manifesta acel turbo lag.

Eu asa stiam ca nu e sanatos daca turbina intra spre exemplu de la 3000-3500rpm cum este la 2.0TSI sa ii dai WOT la 1500. Acelasi lucru si la motoarele mai mici unde automat si turbine vor face spool mai repede, la turatii mai mici.

Luat de valul altor discutii despre efectele nocive ale subturarii asupra turbinelor dieselurilor, am uitat ca acesta este un topic despre benzinare.

ECU ar trebui sa aiba protectie impotriva turbo surge, insa la un benzinar poate fi periculos pentru turbina accelerarea brusca de la turatii mici, urmata de ridicarea piciorului de pe acceleratie.

La dieseluri nu sunt astfel de probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca e tot TSI, la 2.0 nu intra turbina la 3000rpm, avand in vedere ca motorul are cuplu maxim de la 1500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba cam de acolo se simte cu adevarat ca este un tsi.

Pe foaie poate acel cuplu este de la 1500. El o fi, dar nu se simte.

Am condus destul un 2.0TFSI si merge aproape ca un aspirat sub 3000.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa terminam odata...

Atata timp cat motorul nu este solicitat (nu "tremura" sau nu "da in gat") de conditiile drumului (masina incarcata, panta), se poate merge constant si cu 1.200 RPM daca asa vrea soferul (din orice considerente) dar daca trebuie/vrea sa accelereze, mai tare sau mai incet, obligatoriu trebuie sa retrogradeze pana in viteza care-i ofera zvac-ul de care are nevoie, de preferat nu cu mult sub 2.000 RPM minim.

 

Toata lumea multumita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!