Jump to content

Octavia 3 - Impresii/probleme constatate de către PROPRIETARI


Rave
 Share

Postare recomandată

Salutari dlor

Celor care si-au achizitionat de curand auto noi -sa aveti noroc de ele si numai drumuri tip autobhan ca-n germania!

Celor care au 1,2 tsi si 1,4 tsi au remarcat acel zgomot metalic de care se plang colegii de pe golf-care isi face simtita prezenta intre 1400 si 3000 de ture.Daca da cum s-a remediat?-si de unde provenea zgomotul?-vreo tabla sau ceva care nu este prins cum trebuie(vezi problemele cu conducta si protectia de caldura de la esapament de la vechiul 1,2 tsi) sau este vreo problema (asa face ele domle) tipic pentru mecanicii nostrii.

Cu multumiri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,


 


In final, dupa aproape 12 saptamani de asteptare am fost miercuri (11.10.'13) seara sa imi ridic masina  :).


Este vorba de Octavia 3, 1.8tsi 180hp manuala, albastru lava, varianta de exhipare elegance + pachet tehnic(bi-xenon cu AFS + kessy), pachet confort(scaune fata incalzite + bluethooth), pachet dinamic, volan in 3 spite cu comenzi radio si telefon, maxi dot color, parbriz incalzit, duze stropitoare incalzite, hill hold, bolero, proiectoare fumurii cu cornering, senzori fata/spate, geamuri in nuanta inchisa,stergator luneta + alte maruntisuri  :).


 


In trei zile am reusit sa fac aprox 500km fara un scop anume  :), doar acela de a vedea cum merge masina.


Sunt foarte impresionat de masina. Motorul trage foarte, foarte bine in orice treapta de viteza. Inca nu am depasit 4500rpm dar pe autostrada aveam la 160 sub 3500rpm  :). Masina este si foarte silentioasa, amortizeaza foarte bine denivelarile si gropile din asfaltul timisorean. Si la viteze de peste 130km masina este foarte silentioasa. Motorul incepe sa se auda abia de pe la 3500-4000 rpm in sus, nu este un sunet urat ci unul care te indeamna sa urci si mai mult in ture  :).


 


Ieri am facut un drum mai lung de ~250 km ce include si serpentine. Masina sta foarte bine be viraje iar motorul te ajuta foarte mult la iesirea din viraje. La finalul celor 250km consumul a fost de 6,6 L/100km, o surpriza foarte placuta pentru mine avand in vedere ca masina are aprox 500km si am mers destul de sportiv. In masina am fost 2 persoane, AC pornit, modul sport selectat pe tot parcursul drumului.


 


In oras, pana acum am avut consumuri intre 7,9 -10,5 L/100km in functie de cat de aglomerat era traficul.


 


Am facut si cateva poze, calitatea nu este foarte buna dar sper sa fie de ajutor pentru cine vrea sa-si faca o parere despre scaunele sport.


 


Am deschis si un topic in sectiunea masina mea aici


post-125686-0-89501100-1379234184_thumb.

post-125686-0-33041400-1379234192_thumb.

post-125686-0-03867400-1379234198_thumb.

post-125686-0-35555200-1379234204_thumb.

post-125686-0-14801800-1379234210_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca cele sport au o sustinere laterala buna. Sper sa fie confortabile la drum lung, ca cele de pe O2. Pe autobahn 1.8tsi va merge perfect;) Pana atunci merge o Transalpina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sunt nou pe forum.

Intrebari pt proprietari:

- realistic care sunt termenele de livrare / dealer (brady, avia, Pbn, etc)??

- termenele de livrare depind foarte tare de configuratia masinii (motorizare, dotari)??

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petrisor.dumitru

Un calitate de viitor proprietar iti spun ca la PBN mi-au dat termen initial 10 saptamani si acum este de 12. La combi termenul era se 4 luni. Nu stiu daca termenul depinde de motorizare sau dotari.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat O3 hatch 1.4 TSI la Brady pe 10 iulie, iar masina a fost livrata ieri 20 sept asta inseamna aprox 10 saptamani. Termenul poate varia functie de disponibilitatea diverselor optionale cum ar fi culori, jante sau alte echipamente. Initial termenul meu a fost marit cu 2 saptamani pentru jantele Teron ulterior a revenit datorita intrarii lor pe stocul fabricii; la fel se poate intampla pt multe altele. Dealerul ar trebui sa stie cu siguranta, daca este interesat poate afla.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de model si de dotari.

Pentru RS si combi asteptarea este mai mare, pentru versiunile normale daca vrei sa iei de exemplu Adaptive Cruise Control posibil sa ajunga de martisor 2014 masina cum la fel de posibil e sa o ai pana de Craciun. Dealerul are specificatii clare asupra restrictiilor de optionale dar in mod normal si teoretic timpul ar fi de 12-14 saptamani.

Eu am dat comanda pe 26 august si asa mi s a comunicat..

Citeam pe forumul din Anglia cum ca ar fi aparut nu stiu ce restrictie/intarzieri din cauza Kessy

@dumit81, intr-adevar jantele pe 17 Teron erau cu restrictie dar se pare ca pana la urma nu ai asteptat cu lunile. La fel era si la ACC dar nu m/am riscat sa il iau si sa astept cine stie cat mai ales ca trebuie sa ma incadrez cu totul pana pe 20 noiembrie cand se termina rabla

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Modificat de bogdann81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva dotari pentru care exista stocuri foarte mici in fabrica si produc intarzieri in fabricatie. Jantele Teron, priza de 230V spate si inca cateva. Daca te duci la dealer o sa-ti spuna exact care produc intarzieri. Priza, de exemplu, pe o masina configurata de mine a dus termenul de livrare de la 8-10 saptamani parca pe la 4 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi sa speram ca se vor respecta termenele date de dealer! La mine au zis 10-11 saptamani comanda fiind data pe 2-3 sept si confirmata pe 6 de fabrica! Dupa cateva zile am vorbit cu cei de la reprezentanta si mi au zis ca in sapt 46-47 trebuie sa fie la constanta asta inseamna 12-19 noiembrie deci se incadreaza in termen desi mi au spus ca pot aparea modificari pe parcurs acum depinde de optiuni de ex pentru combi era termen de livrare 16 saptamani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am comandat RS Combi cu toate optionalele de care ziceti si altele cu restrictii (gen trapa panoramica) pe 27 august si inca nu am data de fabricatie sau livrare. Deci se poate si mult mai rau. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pffffffff pai data fabricatiei o sa o stii cand o sa te anunte dealeru in general am observat ca dupa o luna de la lansarea comenzii intra in fabricatie cel putin la golf asa a fost la mine si ajunsese in 10 sapt acum la skoda sper sa fie la fel so doamne ajuta si la tine sa ajunga la fel de repede poate si mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!


Asa cum am observat ca se practica am revenit cu cateva impresii dupa primii km parcursi cu noua mea(noastra) masina. Pentru a justifica oarecum nota de subiectivism a parerilor mele trebuie sa declar de la inceput ca anterior am condus doar o singura masina un Citroen C4 coupe 1.6HDI 90cp pentru aproximativ 70000km;  stiind toate aceste va puteti da sema in ce masura mutarea facuta de mine este un pas facut inainte sau de ce nu, inapoi.


Prima impresie? Doamne ce mare este!!! A doua?! Ce liniste!!! Urmatoarele? Deja nu mai stiu pentru ca a urmat un amalgam de impresii mai mult sau mai putin serioase care s-au mai asezat acum…asa ca o sa reiua toate aspectele pe care le-am sesizat si o sa punctez plusurile sau minusurile observate.


Exteriorul - personal am fost cucerit de la bun inceput, asa ca nu mai adaug nimic aici, pur si simplu imi place si sunt convins ca si altora pentru ca deseori observ capete intoarse dupa ea, mai ales noaptea cand pozitiile led sunt de senzatie; culoarea alba este mai reusita decat ai crede si pune in valoare designul masinii - unul serios de altfel zic eu. Surpriza mea a fost eleronul de pe haion cu care a sosit masina nu ma asteptam sa apara si el asa ca ma declar bucuros. Inscriptiile OCTAVIA de pe pragurile fata super faine insa sunt convins ca nu voi putea sa le pastrez neatinse mult timp.


Interiorul - spatios, totul este la indemana, intuitiv, usor reglabil; scaunele sport sunt confortabile, iar suportul lateral super; materialul din care sunt facute este ok zic eu clar mai istet decat cel de pe Citroen. Suporul lombar fff tare, nu am mai avut parte de asa ceva deci mi se pare un salt pt mine. Accesul in scaunele sport mi se pare cam dubios, te lovesti tot timpul de suportul lateral al sezutului…cred ca in timp acesta se va uza prematur. Spatii de depozitare suficiente acum, sunt convins ca in timp prea putine. Torpedoul si spatiul din cotiera parca un pic cam mici. Fetele de usi sunt intr-adevar o involutie fata de O2FL insa mult mai practice si usor de intretinut; ieri la Brasov pe o ploaie torentiala nu mi-a fost teama sa deschid usile fiindaca nu aveam ce sa patez! 


Portbagajul - nu exista portbagaj care sa nu poata fi umplut dar asta cu siguranta va fi mai dificil de dovedit. Sunt ff utile plasele optionale si covorul cu fata dubla iar capacul detasabil istet.


  Motorul/transmisia - dpmdv absolut suficient si de bun simt. Acceleratii sanatoase si senzatii placute totul intr-o ambianta de liniste neasteptata acompaniata de un marait simpatic al motorului, zici ca cine stie ce monstru este sub capota. Treptele fain etajate, aVI-a ff lunga la 3000 ture 140km/h…deci consum mai redus. Inca nu pot sa ma exprim categoric mai avem multi km impreuna pana sa ne cunoastem asa cum trebuie. 


Suspensia - ce pot sa zic aici este ca o contributie clara o au jantele de 17" care sunt mai dure. Interesant ca nici cele de 16" cu care era echipata masina de test drive nu mi s-au parut mai confortabile, deci eu zic ca suspensia este reglata putin cam tare. Nu vreau sa ma intelegeti gresit nu se comporta ca o masina de cartografiat gropile, nici gand, doar ca o simti un pic mai ferma dar in nici un caz deranjant. Cel mai interesant este ca atunci cand eu ma declaram neconvins de alegerea facuta  -jantele de 17" Teron-  sotia care era la volan cu un zambet pana la urechi si cu mult peste limita legala pe A3 imi spune 'dar ce te plangi draga ca mie mi se pare ok suspensia!' - tocmai ea care se declara nemultumita de suspensia citroenului la fiecare denivelare. Deci subiect incheiat parerile personale si experientele proprii nu pot permite o parere unanima peste acest subiect. Pana una alta eu sunt happy si aici.


Driving mode selection - se simte diferenta intre normal si eco dpdv al consumului, modul sport nu l-am testat inca. Foarte tare modul sport al directiei mai putin asistat!


Start/stop - poate ca mai taie din consum dar sincer ma enerveaza. Punct. Si mi se mai pare ca porneste si smucit motorul in comparatie cu prima pornire…parca asa este impresia mea dar si a sotiei?! Ramane sa ma conving de utilitatea lui.


Instalatia xenon - oare cum am condus fara ea pana acum? Iar AFS -ul este senzational.


Inteligent light assist - Chiar functioneaza! In 99% din cazuri nu m-a pus in situatia de a orbi un alt sofer; poate intr-adevar nu a aprins faza lunga desi eram singur pe o raza de 1km…cel mai probabil reflexiile semnelor rutiere l-au cam pacalit. Oricum sunt bucuros ca il am iar sotia si mai mult decat mine. Ce ma deranjeaza in schimb este altceva. Sistemul aprinde toate luminile functiie de conditiile de afara si o face bine, insa eu nu stiu cand este aprinsa faza scurta in conditii de semiintuneric sau ploaie pentru ca in bezna o vad afara normal,  neavand nici un martor in bord pt ea. Ciudat!


Oglinziile heliomate interna si externe - am devenit constient ca exista si ca isi fac treaba prea tarziu, de parca numai asa ceva avusesem si inainte; merita investitia!


Senzorul de ploaie - atunci cand stergatoarele sunt pe comanda automata… nu sunt tocmai hotarate! Rmane sa ma conving aici de precizia sitemului.


Bolero - MaxiDot - de senzatie cel putin acum la inceput, cand mai pierd vremea prin meniuri. De cele mai multe ori ma distrag de la condus ceea ce nu este tocmai ok.


Senzorii de parcare fata/spate/laterali - isi fac toti banii iar simbioza cu boleroul este fericita. Sunt ff precisi si de mare ajutor in spatii inguste mai ales sotiei care ii apreciaza enorm. Park pilotul functioneaza precis repede si senzational. Ma uimeste de fiecare data. Nu regret nici aici investitia. Imi place ca senzorii sunt activi permanent chiar si in trafic cand esti atentionat ca ai trecut prea aproape de o alta masina.


Consum - asa cum au postat si alti colegi forumusti previzibil si de bun simt. In oras intre 8 si 10 la suta in functie de modul de condus (se simte la consum stilul propriu al fiecarui sofer) iar in afara nu trebuie sa sara de 6. Va atasez dovada unui drum Buc-Brasov in care am experimentat mai multe conditii meteo decat mi-as fi dorit: soare, nor, ploaie, vijelie, noapte, zi…si un condus nu tocmai legal pe A3 unde sotia facea ce facea si tot trecea de 150km/h cu un max de 180 (ups!), am mers si cuminte dar am si tras de ea pe serpentine sa vad cum sta: absolut superb!


post-118069-0-62163100-1379859791_thumb.


Pana acum cam atat am avut de impartasit. Sper sa va fie de folos; daca nu, astept intrebari.


Numai bine!


 


Modificat de dumit81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi place ce aud de la un fost posesor de C4 ( si eu sunt tot posesor momentan :) )

Nu ai zis nimic de sistemul audio..cum ti se pare? Ai Canton sau cel simplu?

D abia astept sa ajunga si a mea :)

Sent from my New iPad using Tapatalk HD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia 3 1.6TDi Pret achizitie in jur de 21000 Euro cu TVA

Dupa nici 2 luni lama cheii briceag din acel "crom" a devenit maron spre negru.

Vopseaua de la usa din spatele pasagerului, chiar la varf, se vede ca nu a mai ajuns iar daca dai cu degetul se exfoliaza...

Masina nu are nici 4000km si pot spune ca socurile nu sunt absorbite nici pe departe la nivelul Golfului 5 care a fost cumparat tot de nou iar in cei 6 ani si 115.000 mii de km are absolut toate piesele originale(bucse, amortizoare etc etc).Pot spune ca Octavia "bate" la trecerea peste o groapa sau la hopuri in comparatie cu Golf 5.... Este cu mult sub Golf din punctul meu de vedere lasand la o parte design-ul.

Poza cu cheia n-am facut....Masina nici n-am analizat-o bine dar posibil sa fie si alte defecte...

Daca ar trebui sa se achizitioneze din nou o masina, nu s-ar mai merge pe Skoda Octavia

post-8847-0-30497100-1379875178_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog cei care aveti Canton si aveti termen de comparatie cu un  sistem audio standard cu 8 difuzoare de pe Octavia sa-mi spuneti parerile voastre.

O sa schimb masina si posibil sa comand O3 daca pana in decembrie2013-ianuarie 2014 nu apare altceva mai potrivit pentru mine sau ceva superoferte la alte modele.

Imi place sa am un sistem audio de calitate, dar eu vazand o O3 la dealer-ul din Cluj, echipata cu Canton + Bolero, sincer nu am simtit o mare diferenta fata de un sistem standard. Este foarte adevarat ca fiind in showroom nu mi-am permis sa testez cum se cuvine acel sistem audio.

Este o dotare optionala care ma tenteaza si as vrea sa aud cateva pareri.

 

@ bogmotorsport: cu vopseaua iti recomand sa mergi la dealer si sa ceri reparatie daca te incanta ideea. O vor face. Eu am avut un caz asemanator cu O2FL care o am acum. Problema a fost la bara fata. Mi-au revopsit-o pe garantie fara comentarii si au facut treaba buna (asta depinde de la caz la caz).

Din pacate se observa anumite chestii in pretul mai jos al Skodei fata de VW. De exemplu eu am luat O2-ul cu fata de usa a pasagerului din dreapta fata, zgariata... de noua. N-am avut chef si timp sa merg la ei pentru asta. Sunt convins ca mai sunt cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma deranjeaza suspensia, am observat ceva de genul vopsea lipsa pe usa din spate stanga, tot in zona de care spui tu. Daca ar fi maine sa o schimb maine, nici eu nu as lua o in considerare din cauza suspensiei. Am trecut la o3 de la megane 2 si ma asteptam la o diferenta mult mai mare, dar diferenta este si nu prea....chiar daca deranjez colegii entuziasti de achizitie, masina asta nu e cu nimic mai presus de astra j, fluence etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogmotorsport: cheia sa stii ca asa se face la toate masinile in timp desi la tine destul de repede si eu am un golf si a devenit maron in timp nu pot sa zic exact in cat timp toate ajung la fel pana la urma cat despre chestia cu usa ce pot sa zic defect de fabrica! se intampla destul de rar iar tu ai fost unul din ghinionisti, desi nu ar trebuii sa se intample asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca la golf 5 lama era impecabila dupa 115mii de km si 6 ani de utilizare zilnica...daca ar fi fost sa utilizeze altcineva masina as fi spus ca e de vina proprietarul...

Nici eu nu vreau sa-i deranjez pe colegii entuziasti...Am prezentat cateva aspecte legate de masina iar ca si asteptari este cu foarte mult sub din pacate. Pot spune ca a fost o alegere proasta. Singurul lucru pt care a fost aleasa a fost datorita spatiului insa acum acel spatiu se plateste prin calitatea de care am mentionat mai sus si ar mai fi alte lucruri de spus la adresa ei insa nu-si au rostul deoarece alegerea a fost facuta deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un golf VI 2010 si ambele chei sunt maron si merg zi de zi cu ea dar stii tu nimic numai e cum era odata cat despre alegerea facuta sper sa nu regret ca am comandat o3 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa puna cineva o poza cu cheia maron ca nu inteleg despre ce e vorba... Am avut atatea VW si la toate cheile, in afara de butoanele sterse, erau ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers astazi am descoperit ca baietii de la reprezentanata mi-au umflat cauciucurile (pe jante de 17") cu 2.9 atm pe toate rotile in timp ce pe pictograma de pe capacul busonului de benzina apar 2.2/2.2 atm pt masina usor incarcata si 2.5/3.2 atm pt masina incarcata greu. Fain nu? Daca voi stiti altceva despre presiunea in pneuri atunci pls help! Probabil si de aici o parte din rigiditatea suspensiei, ce spuneti?

Astazi am fost sunat de catre dealer sa afle daca primele zile cu masina au fost ok si daca am intampinat probleme...frumos comportament chiar nu ma asteptam!

Modificat de dumit81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine spus nu le-au verificat.

Pe durata transportului, presiunea este mai mare decat presiunea recomandata pentru a nu aparea situatii neplacute si a nu se deteriora vreun cauciuc. Stiu un caz in care un Clio a fost livrat cu 4 bari astfel incat se mira proprietarul de ce intra asa repede ABS-ul. 

 

Ca o concluzie, nu strica sa rugam dealer-ul sa verifice presiunea in roti...Din cate stiu eu trebuie sa existe la fiecare producator o lista cu operatiunile necesare la pregatirea de vanzare dar nu stiu unde o putem gasi si cum le putem verifica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am patit si eu. Dupa ce luasem masina citisem de faza asta pe net, am fost sa le verific si am avut surpriza sa vad 3 atm la toate rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Doar pt curiozitate, cati km aveau masinile voastre cande le ati ridicat de la dealer???

Si de la ce dealer, daca se poate.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!