Jump to content

Octavia 3 - Impresii/probleme constatate de către PROPRIETARI


Rave
 Share

Postare recomandată

Go!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Salutare,

 

Eu am deja 3000km cu a mea Octavie, asa ca am sa scriu eu primele impresii. Esti sau nu fan Skoda, designul Octaviei este superb. Daca alegi niste jante mai mari (17 sau 18) si optezi si pentru farurile bixenon atunci genialul pachetul exterior e complet.

 

Si trec direct la subiect.

 

Puncte forte:

  1. Motor. Este extrem de potent cand il incerci pe cat e de silentios si rafinat atunci cand vrei doar sa te plimbi. Un best buy in opinia mea la o achizitie de peste 20k. Noua platforma aduce o scadere in greutate care este 'vizibila' atat la capitolul acceleratie cat si la capitolul consum. Despre care o sa vorbim...
  2. ...acum. Deci, consumul. Asta a fost cel mai mare soc pentru mine. Ma asteptam la un consum 'demn' de o benzinara de 180CP. Ei bine, media mea in oras pe ultimii 500km (facuti doar in oras) este undeva la 9% iar ultima oara cand am scos-o la o plimbare in exterior mi-a consumat undeva intre 6,5 si 7. Ma asteptam la valori muuult mai mari.
  3. Spatiu interior. Nu am foarte multe detalii aici, asemanator ca spatiu cu vechiul Passat, arhisuficienta pentru mine, sotie si cel mic :)
  4. Confort la rulare. Desi am jante pe 18 si suspensia sport, masina este extrem de confortabila. Si, avand in vedere ca stau in Sibiu, unde asfaltul este pe cale de disparitie, masina ramane confortabila. Big like!
  5. DESIGN EXTERIOR. Aici e destul de clar da? N-avem ce discuta. Excelent!
  6. Scaunele. Desi nu ma asteptam, in mare parte pentru ca nu prea au suport lateral, scaunele sunt foarte confortabile si-mi place foarte mult pozitia de condus.
  7. Farurile bixenon si LED. Pe timp de zi intorc capete din toate partile iar noaptea lumineaza excelent. Faptul ca sunt adaptive este un mare plus pentru drumurile din Romania.
  8. Sistemul de parcare automat. Un moft, dar este incredibil cat de precis parcheaza :)) Deja parchez lateral foarte des utilizand aceasta optiune. Per total, avand in vedere pretul optiunii, recomand oricand o trapa in locul acesteia.
  9. Iluminatul interior. Este superba combinatia de alb cu verde iar cele doua lumini ambientale care 'cad' din plafon sunt cireasa de pe tort.
  10. Sistemul de navigatie Columbus. Ecranul urias schimba practic tot interiorul. Imi place cum e mai mult decat o navigatie, este practic un computer al masinii. Vezi tot felul de date, ai toate setarile masinii in ea si cel mai tare feature, pentru mine cel putin (un 'fraier' care cumpara muzica si pentru care e importat suportul fizic, adica CD-ul), este faptul ca stie sa 'copieze' muzica de pe CD in harddisk-ul ei.

Puncte slabe

  1. Sistemul audio Canton. Desi multi se declara incantati, eu sa fiu sincer, nu cred ca este peste RCD-ul 310 + 8 difuzoare pe care le aveam pe vechiul Passat. Asta nu inseamna insa ca e prost, e chiar ok, insa ma asteptam la altceva, mai ales din partea subwoofer-ului care abia se aude. Daca este totusi un aspect pozitiv la sistemul asta atunci ala e pretul. Pentru un sunet decent, sistemul audio Canton e un MUST.
  2. Tapiteria. Avand in vedere ca am luat masina de pe stoc, aici n-am avut de ales. Nu-mi place deloc materialul insa se pare ca rezista bine la frecusurile la care este supus de cel mic :D Daca as configura o masina noua atunci clar as opta pentru alcantara + piele.
  3. Lipsa franei de 'deget'. Eu am obiceiul ca de fiecare data dupa ce parchez sa trag frana din mana. Si cum de multe ori imi trag capacul cotierei la maxim in fata, 'levierul' franei de mana loveste in acest capac.
  4. Sistemul de navigatie Columbus. Da, apare si aici, din cauza ca nu pot sa 'bag' in unitatea de CD/DVD mai mult de 1 bucata.

Cam astea sunt concluziile dupa 3000km. Per total, pentru mine masina este o surpriza placuta si este peste asteptari. Ma declar super multumit si abia astept prima iesire pe circuit.

 

ATENTIE: pentru colegii care-si fac un obicei de a initia 'scandalul' pe astfel de topic-uri (se stiu ei, sunt aceeasi tot timpul), vreau sa reiterez ca ce-am impartasit mai sus este STRICT parerea mea...

 

Totusi, sper ca ne-am inteles, designul este exceptional. Asta nu e o parerea, e o realitate  :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e ca de la cer la pamant. Am facut deja 700km cu ea si prima impresie e WOW.

Deja la calatoriile mai lungi nu ma mai dor salele datorita suportului lombar.

Tinuta la volan e mult mai buna cu ajutorul reglajelor, astfel soarele ma bate mai putin pe fata.

Geamurile atermice is fac treaba super bine. Nu ma mai coc si bronzez prin geam.

Climatronicul e superb. Fiecare cu temperatura lui. Aerisirea la picioare e extraordinara, mult mai buna ca la fosta masina.

Sistemul Canton se aude ca unul Bose. E mult peste ce am sperat sa fie. Masina nu vribreaza la volum mare.

Stabilitatea in curbe este de vis. Sotia a ajuns sa ia in 110-120km curbele.

Viteza te fura. La 150km/h parca stateam pe loc. Am fix 3250 rotatii.

Consum de vis. In modul eco cu climatronic pornit si am schimbat cum imi indica computerul: 5.5%

Am luat un tort in masina si fixandul cu elementul din portbagaj a fost fixat ca intr-o cutie.

Raza de bracaj este extraordinara. Am intors in rampa pe un drum in care incapeau fix 2 masini una langa alta, cu sant in stanga si gard de metal in dreapta. A fost nevoie de fix 2 ori sa dau cu spatele. Impresionant.

Oglinzile sunt mari si se vede mult mai bine.

Senzorul de ploaie functioneaza exact cum l-as ghidona eu manual.

Dezaburirea automata s-a facut in fix 5 secunde.

Sistemul start/stop e inteligent, cand sunt consumatori de putere pe masina in functiune se porneste singur.

Parerea este subiectiva si e important ca vin de pe o masina de clasa mica deci la mine senzatiile sunt de 10 ori mai amplificate.

Modificat de Harkonnen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Astazi se implinesc fix 4 zile de cand am ridicat masina timp in care deja am facut 800km. Varianta mea este O3 Elegance cu motor 1.2 tsi, candy white, bolero, scaune incalzite, senzori parcare spate, volan sport 3 spite, hill hold control, elemente protectie sasiu si lumini picioare fata-spate.

 

La banii dati si la marfa oferita, este BEST BANG for the BUCK !!!

 

Sa incepem asadar: ASPECTUL EXTERIOR. Desi culoare alba este una foarte comuna, masinii ii sta foarte bine, ii ofera eleganta si sunt sigur ca dupa ce o sa ii pun folii pe geamuri o sa arata si mai bine.

LED-urile pe spate fac un adevarat spectacol, la semafor daca mai tin piciorul pe frana pot observa la multi dintre soferi impresii pozitive. Farurile normale cu halogen nu sunt ceva iesit din comun, dar isi fac treaba cu brio, se vede
foarte bine, la fel si pt proiectoare. Nu stiu daca oglinzile au forma aerodinamica perfecta, la viteze peste 130 km/h se aude un zgomot usor de la ele. Pentru toti posibili posesori de O3, masina nu intoarce capete pe strada, daca asta vreti cautati altceva. Panourile sunt bine imbinate iar dintre toate variantele de jante de 16”cred ca Velorum  arata cel mai bine (asta tine si de gusturi). Masina a venit cu cauciucuri ContiPremium Contact 205/55/r16 91v. In rest, exteriorul in cunoasteti f bine toti, este foarte frumos pt cei care isi cumpara masina sau care nu au mai avut
vreodata Skoda, sau este foarte urat pt toti majoritatea posesorilor de O2/O2 FL.


 

ASPECTUL INTERIOR + DOTARI. Ei bine, cel putin pentru mine, aici este domeniul unde Skoda m-a impresionat in mod sublim. Interiorul chiar arata beton. Recomand luminile pt picioare (se regleaza intensitatea procentual) si volanul sport care schimba imaginea bordului complet. Per ansamblu, combinatia de culori/materiale nu poate fi descrisa foarte exact, dar idea ati prins-o, totul arata ca foarte bine inchegat, si al naibii de bine. Fumez ocazional si nu imi convine ca scrumiera este pusa destul de incomod, intr-un fel sub cotiera, iar in locul unde ar fi trebuit sa fie este un loc pt
telefon, chei, bani, etc. Nu o sa trec la puncte slabe plasticul de pe usa, desi suna cam nasol, se simte cam nasol se curata foarte bine si f repede si daca vomita un copil pe ea. Scaunele sunt foarte bune, foarte comode dar sistemul si suportul lombar cam slabut. In spate, in portbagaj totul e la superlativ, ai la dispozitie tot felul de accesorii care iti fac viata mai usoara, recomand tavita de cauciuc din portbagaj.


 

POZITIA LA CONDUS. Este una dintre cele mai bune din clasa compacta. Am mai condus masini la viata mea destule si noua Octavia e clar in top 3. Faptul ca, cotiera se regleaza si inainte si inapoi si pe verticala ii ajuta mult pe cei cu maini mai scurte. Se sta foarte bine in spatele volanului, desi se mai putea lucra un pic la nivelul genunchiului drept, poate un material mai moale pe consola centrala. Toate informatiile despre condus sunt afisate si in afisajul Maxi-Dot color care noaptea chiar arata bine de tot. In ultimele zile am mers mult cu tempomatul – care este chiar foarte usor de folosit! Am mers acum cateva luni pt o perioada cu un bmw, iti trebuia facultate sa il folosesti (nu spun ca nu era bun, dar era f complicat de utilizat). BOLERO trebuie luat neaparat sau chiar variantele de peste el. Cele 8 difuzoare se aud decent dar nimic iesit din comun. Toate satarile masinii se fac prin intermediul lui si touch-screenul ajuta mult plus ca noaptea e de efect. Per total, masina este foarte FUN-to-DRIVE, exact ca o jucarie si foarte user-friendly.


 

MOTOR + SUSPENSIE.  Da, am cel mai ieftin si slab motor din oferta (de fapt 1.2 tsi de 86 cai este cel mai slab).

Pentru toti cititorii cu conceptii gen “hai frate.. 1.2 ce motor de ascutitoare e asta?” tin sa va aduc ceva la cunostinta. Acest motor este mai performat ca 1.6 tdi. Stiu ca tocmai v-am deformat realitatea in care traiti dar in 99% din cazuri, o sa va fac si la semafor si la viteza si la ce vreti. Stiu, in gandul vostru acum se contureaza idea cum ca 1.2 tsi va consuma triplu fata de diesel. Ei bine, NU – consuma in medie cu 1 – 1.5 litri mai mult ca un diesel de 1.6 la 100km. Nu spun in nici un caz ca 1.6 e un motor rau, clar reuseste niste cifre mai bune ca 1.2 dar pt cei minim 15-20% performata, silentiozitate in plus la 1.2 tsi, cei 2000 de euro economie merita. Motorul trage bine. In momentul in care intra turbina chiar alearga bine. La 3.000 de ture in treapta 6 am 145 km/h. Schimbul vitezelor la indicatia CB duce la un consum super bun dar tine masina in plaja de turatie max 2.000 si masina asta ca sa traga trebuie clar turata 3.000+. Si acum suspensia. Da, recunosc ca se aude. Nu este un zgomot deranjant, unii cred ca nici nu il aud sunt sigur, dar este acolo. De aici si senzatia ca masina are suspensii tari, sport desi in curbe se inclina un pic. In rest masina sta belea in curbe, cauciucurile bune o ajuta foarte mult. Sistemul start-stop functioneaza ireprosabil.

 

Sunt absolut sigur ca nu am reusit sa acopar toate functiile/dotari ale masinii. Masina mea are un thread separat unde va stau la dispozitie pt orice fel de intrabare.http://vwforum.ro/topic/102637-prima-mea-masina-noua-skoda-octavia-3-12-tsi/ . Cateva poze pot fi gasite aici: http://www.flickr.com/photos/cezarrific/sets/72157634636558067/with/9285575817/

Modificat de krygod_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar fi bine ca actualii posesori de Octavia3 care isi descriu impresiile, sa treaca si ce masina au condus/posedat anterior Octaviei3. Asta ptr a intelege mai bine unghiul din care e privita noua achizitie. Daca vii de pa Audi A6 o sa ti se para slabuta, daca vii de pe Logan, racheta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Imi prezint si eu masinuta, ridicata de la dealer pe 04.07., motorizare 1.2, 105 cp, echipare elegance, alb candy, interior bej.

Ca optionale am ales farurile xenon, senzori monitorizare pneuri si iluminare spatiu picioare.

Cum am mai spus si pe topic ul O3 sunt multumit de masina, cu exceptia suspensiei care mi se pare rigida. Motorul mi se pare ok, directia la fel, masina este silentioasa, interiorul spatios, iar pe bej mi se pare ca arata foarte bine.

Referitor la ceea ce spunea colegul, referitor la masinile conduse/detinute lucrurile stau asa:

sarind peste o Dacia 1300 si un Oltcit, am avut BMW e30 2.0 i, Seat Ibiza 1.2, 1986, Alfa Romeo 90 din 1986, Logan achizitionat de nou in 2005, Megane 1.6 16v 2006 care a ajuns acum la tatal meu, Saab 9.5 aero-2002, Saab 900 turbo - 1994, Twingo 1.2 16v, 2003, C3 1.4 hdi, 2003, C2 1.4 hdi-2004, Tico 2000. In prezent mai detin un Clio Rs din 2003 pe care l folosesc din cand in cand.

post-119320-0-81356600-1374159247_thumb.

post-119320-0-81913300-1374159256_thumb.

post-119320-0-48576300-1374159282_thumb.

post-119320-0-22013400-1374159315_thumb.

post-119320-0-13744800-1374159358_thumb.

post-119320-0-76145600-1374159377_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aveti TSI-uri, si ati avut si O2; cum e antifonarea? Am tot auzit barfe dar n-am reusit sa ajung la drive test si ba duce gandul la un 1.4 TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maie mi se pare extraordinara. Sunt foarte incantat dar am benzina 1.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe alte forumuri se plang de motorul de vRS ca este prea silentios si ca este prea liniste in masina. Cei care se uitau la masini plecand la Goodwood in urcarea pe deal descriu masina ca fiind "nearly silent". Imi maginez ca 1.4 este si mai silentios.

 

Eu am facut test-drive cu 2.0 TDI ca asta aveau la dispozitie si mi s-a parut extrem de silentioasa avand termen de comparatie Leonul meu. Si nu sufera comparatie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic si de viteze mari 150-170km/h. Se comporta excelent. Nu mai tipam eu cu nevasta-mea unul la altul si muzica nu trebuie data tare

Modificat de Harkonnen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine are Bolero, luati de aici fisierul cu logo-uri png facute special pt a fi folosite in meniul de Radio (pt posturi).

Le bagati pe card sd sau stick si va descurcati voi de aici.

Daca am mai sarit vreun post de radio, imi spuneti si fac update la fisier.

logos.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Mie suspensia mi se pare cam dura, cel putin spatele este zgomotos....probabil si pentru faptul ca eu am avut un megane sedan, care la capitolul confort sta foarte bine...., in rest nu topaie, nu vibreaza nici volanul nici masina.

Legat de consum este ok....pe ruta Predeal-Dn1-autostrada-centura-chiajna-militari am scos 4.4%, iar la intrarea pe centura Ploiestiului aveam 3.6%.

Am condus legal, 79 km/h pe pilot in zonele cu limita 70 si 109 unde limita era 100, Pe autostrada am mers in mare cu 115, tot pe pilot si aproximativ 10 km cu 120 km/h.

La dus am avut 5% pana la intrarea in Comarnic unde incepea mersul bara la bara, iar la destinatie aveam 5.7%. Consumul este cu clima pe 23 de grade si 2 adulti si un copil.

Viteza medie 72 km/h, distanta 182 km, durata calatoriei 2 h si 32 de minute, consum mediu 4.4.

In Bucuresti, sotia mea scoate pe 4 km intre 7.6% fara clima dimineata si 9.2% dupa amiaza, cu clima. Tinand cont de distanta, consider ca este super ok consumul.

Dupa ora 18.00 imi ia in oras maxim 7,2% cu clima..., daca merg la Carrefour militari imi ia intre 6 si 6.5%. La mine consuma in oras, la dus, pe ruta Militari Stefan cel Mare 6.3% fara clima plecat la 6.50 de acasa si 8.3 cu clima, plecat de la munca dupa ora 16.00.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma noile motoare 1.4 TSI au distributia pe curea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Curea scaldata in baie de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E distributia pe curea sigur la noile motoare TSI de 1.2 si 1.4.

Partea cu scaldata in baia de ulei nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a zis de nu stiu cate ori dealerul asta. Ma indoiesc totusi ca m-ar fi mintit. Inainte erau pe lant dar aveau o problema si se slabea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe curea este, dar nu se duce in baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar nu credeai ca e acelasi ulei cu cel ce unge pistoanele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are curea in ulei. si gata cu offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai vorbiti aiurea. Bordul - moale si jumatate duperioara si cea inferioara pana la un punct. Platicul superior de pe portiera fata e moale, restul tare dar cu textura placuta si ceva mocheta in spatiul de depozitare. Usa spate e tare dar tot asa cu o textura ok.

Nu stiu de ce vreit voi moale peste tot? ca sa stai cu manusi in ea pt pasageri, ca sa il poti taia, zgaria...? e ok asa cum e. In fata la sofer mai soft, si la pasageri/copii si alte bagaje mai hard. Ca n-om pipai plasticele...gasim noi altceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Nu cred sa se supere cineva, fiecare cu punctul lui de vedere..., totusi cred ca ar trebui sa posteze doar posesorii de O3, care sunt in masura sa critice sau nu anumite aspecte. Eu unul consider fetele de usi super ok si am avut si masini premium, ce nu imi place la masina: 1. este rigida, 2. Nu are amortizor la capota iar cand o deschizi parca sare din balamale. Cam atat momentan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, vechea discutie: fetele de usi, (eu am mai facut ceva flame si scurt circuit pe subiectul asta).Ca fapt divers sunt fost posesor de Passat B 6 ( 5 ani),masina ce se presupune a fi superioara Octaviei, si totusi la Passat am avut mereu probleme cu fetele de usi, daca ploua si deschideam usa se pata imediat panza de pe fata usi, plus ca nu mai purtam nici inele nici bratari in cazul sotiei (unghiute taiate cu tot cu degete)  pentru ca se zgariau foarte repede manerele usilor, asa ca deocamdata fetele de usi se intretin foarte usor la Octavia, de rezistenta vb peste 5 ani.

Si da asa este, masina este foarte rigida, cand trec peste liniile de tramvai troncane de parca se rupe ,cu passatul aveam 220000 de km si nu facea asa, dar oricum sunt foarte multumit de alegerea facuta.

 PS...usile fata / spate sunt integral din plastic tare??...incredibil....tttt..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare rigida suspensia. Cred ca senzatia de rigiditate vine din faptul ca suspensia este extrem de zgomotoasa la orice groapa. Dar asta nu e un lucru nou in grupul vw...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!