Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Sein D7-214C

Cureti bine de tot gaurile unde intra culisele si pe cele noi le ungi cu vaslina rosie din kit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma pus necuratul sa cumpăr ce mi-a recomandat un prieten... si bine inteles ca am luat gresit, după cum se vede și în poză!! Sper să fie bine acum!

20180317_174709.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difera de la etrier la etrier, functie de marimea discului, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea sunt pentru etrieri anumite modele cu puteri mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ele au fost comandate pentru masina mea, adica octavia 2 din 2006. Daca vanzatorul nu a dat ce trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta un vanzator care stie sa caute si altfel decat "octavia 2 din 2006"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici discutia se poate intinde mult, insa doar vanzatorii cu multa experienta stiu sa faca distinctia la tipul sistemului de franare, diametrul discului, diametrul pistonasului, etc, sa poata oferi piesele corecte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu instalezi etka si vezi exact codul sau ceri ajutorul cu un cod pentru piesa respectiva. Cu stima si respect!! Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar simplu si cu Etka.La octavia 2 2006 de exemplu Vw nu da piesa de schimb culisa de la etrier.in caz de defectiune se schimba cu totul.Intradevar exista producatori de garnituri , este dat un cod intr-o postare a lui andrei_221 care rezolva problema.Tine de abilitatile vanzatorului sa identifice reperul.Ca sa evitati griparea culisei ,in momentul reviziei ugeti culisele de la etrieri.Nu dureaza mai mult de 10 minute.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu sunt pe original, insa dupa codul suportului de etrier gasesti si echivalenta culiselor.

ungerea culiselor trebuie facuta cu vaselina speciala, care sa reziste la temperaturi mai mari ( siliconica sau pe baza de litiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Lucas-Trw  (placutele cu arc care echipeaza 3 generatii de vag) ST1160 de la TRW este cel mai indicat (vasilina + burdufe + cilise vin in set)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am dat jos etrierul dr spate ( levierul care este actionat de frana de mana este semiblocat si cauzeaza incingerea discului) si cand am incercat sa desfac racordul rigid(cel care intra in etrier) s-a forfecat, desi am incercat finut sa-l degripez prin diverse metode.

1.Imi spune cineva codul de piesa ( dreapta spate)?

2.La un magazin mi s-a spus ca piesa pe original costa 140 de lei :rolleyes:,iar AM costa 70 de lei dar dureaza cateva zile sa vina pe comanda .Cel putin prima varianta e jaf la drumul mare, desi in raport cu o amarata de conducta de 15 cm cu doua piulite e cam mult si in varianta a doua..Ceva sugestii, sfaturi?

20180331_161643.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca banii sunt o problema poti sa incerci la un mag specializat in conducte care pot fabrica de la 0 racordul respectiv la un pret modic e treaba de 10 min Dar totusi sunt frane nu stergatoare de parbriz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca sunt frane nu voi alege varianta de manufacturare.Vreau sa cumpar informat, momentan mi se pare aiurea sa dau 140 de lei pe o tevusca in conditiile in care , de ex., un etrier spate TRW echipat complet (fara teava in cauza) costa aprox 270 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1K0611764L   .Si daca nu te gandesti la siguranta ta cand faci  o astfel de interventie la franele masinii,poate te gandesti la siguranta celorlalti.Nu degeaba dupa orice interventie la sistemul de franare trebuie facut testul pe standul de frana.Daca erai mecanic intr-un service care respecta standarde ,pentru acest gen de greseala pe care ai facut-o iti cautai alt loc de munca instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin OEM, te-ai pripit cu deductiile...In prima postare nu am spus la modul general ca este o problema cu frana de mana ci am specificat cat se poate de clar si de localizat .Ziceam ca "levierul care este actionat de frana de mana este semiblocat si cauzeaza incingerea discului"

Ca urmare:

1.se demonteaza etrierul de pe masina, in vederea desfacerii lui si inlocuirea setului de reparatie etrier, daca este cazul ( ganituri de lucru,garnituri antipraf, eventual pistonas frana) si curatarea/degriparea levierului aferent franei de mana.Etrierul trebuie desfacut bucati si curatat cu sfintenie, chiar si pe exterior, chestie care nu o s-o vezi des prin service-uri....

2.Demontarea etrierului presupune printre altele si detasarea lui de la circuitul hidraulic de franare.Acum, asta se poate face din trei posibile imbinari, enumerate dinspre etrier:

a.etrier-racord rigid -aici am desfacut eu

b.racord rigid -furtun flexibil -era si asta o varianta

c.furtun flexibil -conducta principala -aici nu desface nimeni, decat daca trebuie schimbat furtunul.

3.Remontarea etrierului, aerisire, testare, etc.

 

Racordurile astea daca sunt gripate rau ca in cazul meu, nu ai ce sa le faci, trebuie inlocuite.Nu e vina mecanicului (fie el si amator/pasionat) ca "a insistat sa il desfaca".Cum ar trebui sa procedeze?Sa il degripeze cu puterea mintii/sfestanii/blesteme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa remontarea etrierului si aerisirea acestuia nu am frana corespunzatoare.Nu scapa nicaieri lichid, vacuum este, etrierul l-am aerisit,in rezervorul pompei de frana am avut grija pe perioada aerisirii sa fie lichid suficient, nu ies bule de aer pe furtunul de aerisire.Cand apas pedala de frana cu presiune medie sa zicem, pedala "scapa" putin, face o cursa de aprox 5-6 cm in care franeaza foarte slab.Pedala nu este elastica, ca si atunci cand ar fi aer in circuit ci mai degraba seamana cu simptomele de pompa centrala de frana defecta.Daca "fac pompa" inainte de franarea propriuzisa , respectiv daca apas inca o data inainte de franare, pedala este tare.

Am aerisit  prin metoda clasica (evident doar la etrierul la care am lucrat) , cu furtun transparent conectat la stutul de aerisire+borcan de recuperare.In final am aerisit si modulul ABS cu VCDS, dupa care pedala s-a mai "intarit" putin dar nicidecum nu franeaza asa de bine ca inainte.Am schimbat complet lichidul din circuit in urma cu aprox 3-4 luni tot prin metoda clasica, nu am avut atunci nici un fel de probleme.

Chiar nu pricep ce se intampla, e posibil sa se defecteze pompa de frana in urma unei simple operatii de aerisire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, trebuei facuta aerisire cu aparat cu presiune  + VCDS. 

Insa vezi ca nu toata lumea stie sa aeriseasca cu VCDS. Secventa de aerisire face cate 2 cicluri pentru fiecare roata ( deci 8 cicluri in total ), iar in timpul acesta rezervorul trebuie sa fie presiune de lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu am aerisit doar modul ABS cu VCDS....aerisirea la roata am facut-o "clasic" , ajutat de un amic care apasa pedala.Poti detalia un pic procedura de aerisire cu VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerisirea ai facut-o pe la aerisitor,da?eu in trecut am incercat sa aerisesc pe la furtunasul metalic si nu a mers,aerisitorul nu l am putut desface

normal trebuie sa mearga si clasic

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la aerisitor, da.Am senzatia ca pompa de frana s-a defectat si nu inteleg de ce.Efectiv, scapa si se duce in jos 1/3 din cursa .Nu face asa cand e cu aer in circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca intai aerisire cu pompa de presiune si VCDS. Daca nu stii cum se face, mergi la cineva care stie. E o secvetna care o face VCDS ... apesi pedala, activeaza pompa, desfaci aerisitorul, pompezi pedala de 10 ori, etc... si asta de 2 ori la fiecare roata. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat rezervorul tau a fost plin in permanenta cu lichid si in pompa de abs nu au ajuns bule de aer doar aerisirea clasica era suficienta pe roata respectiva...incearca sa o mai aerisesti odata nu ai ce sa pierzi.O procedura aici de aerisire https://www.youtube.com/watch?v=-cJ1P6yrbXQ .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat procedura de aerisire cu VCDS, nu am gasit explicata clar, pas cu pas.Poate cineva sa ma ajute in acest sens?andrei_221 , din ce am mai vizionat pe youtube nu am observat sa fi folosit si pompa de presiune.Am si pompa de presiune, nu ar fi o problema sa o folosesc daca trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este mai simplu cu pompa de presiune. it asigura mereu lichid de frana in vas. plus avantajul de a impinge mult mai usor aerul afara din sistem.

sunt necesare 2 persoane pentru aerisirea cu VCDS ( sau alte testere) . o persoana la roata, iar alta cu testerul si la pedale

toata secventa trebuie urmata dupa indicatii din VCDs sau alt tester. apesi pedala, face presiune pompa de ABS, desfaci aerisitorul, faci 10 pedale sa scoti lichid. repeti de 2 ori la fiecare roata

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!