Jump to content

Scurgeri de apa in habitaclu Fabia


saboteur

Recommended Posts

Azi dimineatza, dupa o noapte de ploaie, am observat pe presul dreapta fatza o balta cat palma.

M'am uitat atent si apa s'a scurs de la pragul ushii. Am deschis usa, chederul de sub usha era ud cam 20 cm, fiind clar ca apa a curs DIN usa. Dupa consultari cu rvacaru si cautari pe alte forumuri, rezulta ca apa se scurge pe langa geam si cheder (sagetile albastre), se acumuleaza in partea de jos a ushii, iar tabla care separa usha de capitonaj are o garnitura pe ea (linia roshie) care fiind deteriorata, permite apei sa se scurga spre interior.

Rezolvare - se desface capitonajul, se face o garnitura de silicon sanitar intre panoul metalic si usha(de la orice magazin de sanitare), se monteaza la loc.

Atentie , e problema veche, la toate fabiile, verificati ushile cand ploua.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    24

  • Carmina

    20

  • saboteur

    18

  • BLiTZ

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cam asha m'am gandit si eu. E o gaurica mica ca si putza de furnica in partea interioara, jos spre coltzul ushii, dar am impresia ca aia se infunda sau ceva se intampla de urca apa asha mult. Oricum problema e general cunoscuta in service si trebuia reparata in garantzie, este o nota interna am impresia, da noi traind intr'o tzara de cacao, nu benecifiem

edit by voinea: usor cu exprimarea :( . Am taiat ce nu se potrivea.

Edited by voinea
Link to post
Share on other sites

Si la Passat B4 exista aceasta problema. Am sa studiez acasa mai atent topicul si mai ales poza sa vad cum e la tine si ce as putea aplica la mine. Cand au fost ploile alea lungi am strans 1L de apa in spatele scaunului soferului (adica la picioarele banchetei, partea stanga). Si eu sunt pentru gaurire insa facut frumos. Intr-o zona ne-vizibila si cu aplicarea unei protectii anti-rugina, buna, dupa.

Edited by andREI
Link to post
Share on other sites

Problema cu gaura aia de scurgere e ca e in lateral, intr'o zona in care usha e f subtire, chiar in coltzul de jos prea fatza (vb de usha fatza) si am impresia ca se infunda cu mizerie, pt ca nu e mai mare de 4-5 mm. Ar trebui data o gaura mai mare, chiar doua, cu diametru de minim 08-10mm in partea de dedesupt a ushii ca scurgerea sa fie eficienta.

Link to post
Share on other sites
vw intermediar

aaa, eu am gauri din fabrica, si nu am patit asa ceva. mai bine verificati daca nu sint infundate ceva. de pomana puneti silicon acolo si jos nu este gaura. va condensa in interior, va rugini tabla si tot ce este de metal pe interior, si va imbiba cu miros tapiteria, se vor aburi geamurile...

ca sa nu mai spunem de efectele asupra boxelor, si acuatoarelor!

:(

boul de mine, la o dacie noua, la montarea de boxe pe fata, am antifonat interiorul usii, si am scos acel plastic foaie.... si ce am spus mai sus s-a cam intimplat

:(

Link to post
Share on other sites

Si eu am patit asta insa doar la usile din spate si nu foarte mari infiltratii. Oricum cred ca am sa verific gaurelele alea eventual sa bag o sarma sa vad daca s-au infundat. Nu cred ca voi desface capitonajul si nici in service nu vreau sa o duc. Nu am chef sa-mi rupa "meseriasii" vreun piciorus de prindere si apoi sa fie mai rau. Partea mai buna e ca in usile din spate nu am boxe :lol:

Link to post
Share on other sites
am sa verific gaurelele alea eventual sa bag o sarma sa vad daca s-au infundat

Asta e cea mai buna solutie :lol:

P.S. Usile din fata tre sa aibe minim 2 fauri (fante) de scurgere.

Link to post
Share on other sites

Se pare ca totushi nu trebuie sa se umple usha cu apa neaparat. Din cauza formei ushilor, apa se prelinge de pe geam pe panoul metalic de separare, si de pe panou, garnitura nefiind etansa, se prelinge in interior. Deci capitonajul trebuie oricum desfacut si refacuta etansharea dintre panoul metalic si usha. Am intzeles ca de aia modelele mai noi de fabia nu mai au shuruburi cu sunt prinse panourile cu nituri, e un upgrade la etanshare. Asha sa fie...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
MarioDaytona

Salutare oameni buni!

Problema cu ploatul in masina este reala si des intalnita.

Apa care se scurge de pe geamuri intra in usi, dupa care se face evacurea apei prin acele fante din partea inferioara a usii. Asa este normal sau mai bine spus "circuitul apei prin usi".

Am avut si eu aceasta problema, dar la usile din spate (la ambele). Apa curgea din usi, dar daca volumul de apa era mai mare, totusi se infiltra si in capitonaj, iar din capitonaj in habitaclu.

Rezolvare: Dus la service (masina in garantie), cei de la service mi-au sugerat sa fac o reclamatie tip scrisa, dupa care au inceput desfacerea fetelor de usa. Au izolat acele placi de metal (contra panouri) cu silicon special negru, si gata. Toata treaba a durat o ora si 0 lei, 0 bani.

Cei de la service mi-au spus ca aceasta problema era foarte des intalnita la Fabiile 1, datorita faptului ca acel contrapanou din metal era prins pe usa in suruburi (binenteles cu garnitura) care ulterior se slabeau. Mai nou la Fabia II model 2005, aceste contrapanouri sunt prinse (tot cu garnitura de rigoare) in poc-nituri sau cum se cheama (in nituri). Astfel au rezolvat (doar partial) aceasta problema.

PS: eu am o Fabie model 2005 si tot am avut aceasta problema. Nu mi-au taiat niturile ci mi-au dat doar cu silicon negru la imbinare prin exterior. Acesta operatiune se poate face si acasa.

Link to post
Share on other sites

N-ar fi mai normal sa se schimbe chederul inferior al geamului?

Sau sa se tensioneze putin tabla pentru o aderenta mai buna la geam?

Link to post
Share on other sites
MarioDaytona
N-ar fi mai normal sa se schimbe chederul inferior al geamului?

Sau sa se tensioneze putin tabla pentru o aderenta mai buna la geam?

Nu! Datorita faptului ca apa trebuie sa treaca in permanenta prin usa, si chiar prin praguri! (nu stiu daca a observat cineva, dar daca stai afara din masina, iar in masina ai aerul conditionat pornit pe o treapta de ventilatie mare , 3-4, aerul din masina este evacuat prin praguri, pe acele gaurele de evacuare a apei. deci se face o ventilatie permanenta prin prag. merita sa verificati!) Datorita acestui fapt exista si aceea garnitura la contrapanoul de metal.

Aceasta este explicatia specialistilor de la service.

Sincer, de fiecare data cand spal masina cu vap-ul sub presiune si nu numai, apa curge strasnic din usi, mai ales cand o deschizi, cand se schimba unghiul usii.

Asta este. Pe mine nu ma deranjeaza atata timp cat nu-mi intra in masina.

Link to post
Share on other sites

pai nu e chiar ok .daca au izolat ei cu silicom apa acea ramane in usa si paote duce la alte chestii.tocmai mam trezit cu apa in fata in drepta

si morr ma duc sa investighez sper sa rezolv cu o sarma ceva:((((daca nu iau bormasina cu acumulatiri si un burghiu mic si dau o gaurik:D

Edited by Spankyro
Link to post
Share on other sites
PS: eu am o Fabie model 2005 si tot am avut aceasta problema. Nu mi-au taiat niturile ci mi-au dat doar cu silicon negru la imbinare prin exterior. Acesta operatiune se poate face si acasa.

Am si eu tot o Fabia 2005 si inca nu am observat nimic legat de apa in masina!

Sa fie la mine problema rezolvata din fabrica?!

Daca voi observa ceva voi scrie!

Link to post
Share on other sites

La fel si la mine, am Fabia facelift, modelu' asta 2005, si o spal doar cu jet nu cu perii..nu-mi curge nimic fratilor din portiere, poate e cum spune ADI sa fie problema rezolvata?

Link to post
Share on other sites

Nici la fabia mea (fabricatie mai 2005) nu am avut niciodata problema asta (nici la ploi, nici la spalat cu jet).

Link to post
Share on other sites
citroends21

A mea e din Februarie 2002 si nu are aceasta problema. Sunt niste gauri date in usi jos, sunt oarecum ovale, ca un O mai dreptunghiular.

De chestia cu scursul apei prin praguri nu stiam. Oare cu ce sunt antifonate pragurile? Cu acea ceara care se da sub presiune si intra peste tot pe unde trebuie?

DRAPAR: Se subintelege ca ai o Skoda Fabia. De ce nu o treci in profilul tau ?

Link to post
Share on other sites

la mine am crezut k intra apa din usa dar se pare k se scurge p cheder acum a intrat putin si in spate:(( dar la spalatorie nici picatura de apap doar atunci cant sta in parcare si ploua intra f putina

Edited by Spankyro
Link to post
Share on other sites
A mea e din Februarie 2002 si nu are aceasta problema. Sunt niste gauri date in usi jos, sunt oarecum ovale, ca un O mai dreptunghiular.

De chestia cu scursul apei prin praguri nu stiam. Oare cu ce sunt antifonate pragurile? Cu acea ceara care se da sub presiune si intra peste tot pe unde trebuie?

DRAPAR: Se subintelege ca ai o Skoda Fabia. De ce nu o treci in profilul tau ?

Pai nu se scurge apa PRIN praguri, curge pe la chederul geamului ushii , se prelinge pe diafragma aceea de metal si de acolo pe langa garnitura intra in interior printre fatza de usha si usa, pe chederul de jos, si de acolo in interior. Pragurile sunt umplute cu o spuma gen spuma poliuretanica , la fel si lonjeroanele si structura de rezistentza.

Edited by saboteur
Link to post
Share on other sites

eu am o fabia din decembrie 2005...apa a aparut azi noapte in dreapta fata si spate la ambele portiere...partea buna e ca am deja 15k si trebuie sa merg la revizie...naspa...

Link to post
Share on other sites

Nu imi vine sa cred ca si la modelul 2005 mai exista problema asta... incredibil... e clar ca trebuie pus silicon peste garnitura, pot sa o schimbe de 99 de ori, tot proaste sunt :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
citroends21

M-am grabit sa spun ca la mine nu intra apa...

A plouat de ieri dupa-masa si toata noaptea. Astazi, deschid usa stanga spate si pun mana pe panou... o treime era ud.

Imi spal masina singur, cu spalatorul cu presiune si niciodata nu intra apa. Nu stiu cum de intra de la ploaie...

Am sa desfac fatza usii si am sa fac o etansare ca lumea.

Link to post
Share on other sites

Salutare la toata lumea....cu probleme "ude" :)

Fabia mea este model 2006, deci noua, si a fost de ajuns sa ploua o singura data

mai zdravan ca sa gasesc apa imbibata in chederul de la pragul de jos de la usa

din stanga spate. Celelalte portiuni de cheder din zonele similare celorlalte patru usi

nu erau imbibate cu apa. Aceasta la care ma refer insa da!

Totusi, e limpede ca in momentul in care am deschis usile pentru "verificarea de rigoare", apa

ramasa probabil a inceput sa se scurga din usa pe acele gauri de scurgere din zona inferiora a usilor

(la mine sunt 3 astfel de orificii in usile din fata si doua la cele din spate)

Probabil ca, din pacate, acesta e doar primul indiciu al faptului ca, in curand, apa va ajunge si in interior

(din pacate nu am verificat sa vad daca interiorul usii cu pricina era umed in partea de jos).

Oricum, nu prea inteleg cum de reuseste apa sa ajunga pe chederul de jos atata vreme cat orificiile de

scurgere sunt evident plasate in extremitatea opusa a usii, in partea de jos.

Sa fie vorba de aceeasi imbinare defectuoasa a partilor interne si externe ale usilor despre care spuneati si voi?

Oricum, daca faza asta nu inceteaza ma prezint la Service (teoretic, ar trebui sa coste 0 lei si 0 bani)

Doar sunt in garantie......

Dar, ma gandesc ca garantia faptului ca traim in Romania poate fi mai cu seama o "garantie"

:)

Edited by mariusake
Link to post
Share on other sites

Ne poate ajuta cineva cu un tutorial de desfacere a fetzei portierei spate?

Link to post
Share on other sites

Am atasat 2 poze , sper sa ajute cat de cat.

Manerul se da jos cam asa: este o siguranta de plastic inauntru, se scoate afaraca conform sagetii. Apoi se scoate manerul.

Usa e prinsa in clasicele clipsuri si ceva suruburi (parca).

Eu am facut operatiunea exact acum 3 ani, si de atunci LINISTE.

Operatiune = zidit cu cauciuc silicon de-a lungul garniturii (evindent numai in partea de jos si circa 20 cm pe laterale)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri