Jump to content

Scurgeri de apa in habitaclu Fabia


saboteur
 Share

Postare recomandată

Azi dimineatza, dupa o noapte de ploaie, am observat pe presul dreapta fatza o balta cat palma.

M'am uitat atent si apa s'a scurs de la pragul ushii. Am deschis usa, chederul de sub usha era ud cam 20 cm, fiind clar ca apa a curs DIN usa. Dupa consultari cu rvacaru si cautari pe alte forumuri, rezulta ca apa se scurge pe langa geam si cheder (sagetile albastre), se acumuleaza in partea de jos a ushii, iar tabla care separa usha de capitonaj are o garnitura pe ea (linia roshie) care fiind deteriorata, permite apei sa se scurga spre interior.

Rezolvare - se desface capitonajul, se face o garnitura de silicon sanitar intre panoul metalic si usha(de la orice magazin de sanitare), se monteaza la loc.

Atentie , e problema veche, la toate fabiile, verificati ushile cand ploua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asha m'am gandit si eu. E o gaurica mica ca si putza de furnica in partea interioara, jos spre coltzul ushii, dar am impresia ca aia se infunda sau ceva se intampla de urca apa asha mult. Oricum problema e general cunoscuta in service si trebuia reparata in garantzie, este o nota interna am impresia, da noi traind intr'o tzara de cacao, nu benecifiem

edit by voinea: usor cu exprimarea :( . Am taiat ce nu se potrivea.

Modificat de voinea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Passat B4 exista aceasta problema. Am sa studiez acasa mai atent topicul si mai ales poza sa vad cum e la tine si ce as putea aplica la mine. Cand au fost ploile alea lungi am strans 1L de apa in spatele scaunului soferului (adica la picioarele banchetei, partea stanga). Si eu sunt pentru gaurire insa facut frumos. Intr-o zona ne-vizibila si cu aplicarea unei protectii anti-rugina, buna, dupa.

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu gaura aia de scurgere e ca e in lateral, intr'o zona in care usha e f subtire, chiar in coltzul de jos prea fatza (vb de usha fatza) si am impresia ca se infunda cu mizerie, pt ca nu e mai mare de 4-5 mm. Ar trebui data o gaura mai mare, chiar doua, cu diametru de minim 08-10mm in partea de dedesupt a ushii ca scurgerea sa fie eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa, eu am gauri din fabrica, si nu am patit asa ceva. mai bine verificati daca nu sint infundate ceva. de pomana puneti silicon acolo si jos nu este gaura. va condensa in interior, va rugini tabla si tot ce este de metal pe interior, si va imbiba cu miros tapiteria, se vor aburi geamurile...

ca sa nu mai spunem de efectele asupra boxelor, si acuatoarelor!

:(

boul de mine, la o dacie noua, la montarea de boxe pe fata, am antifonat interiorul usii, si am scos acel plastic foaie.... si ce am spus mai sus s-a cam intimplat

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit asta insa doar la usile din spate si nu foarte mari infiltratii. Oricum cred ca am sa verific gaurelele alea eventual sa bag o sarma sa vad daca s-au infundat. Nu cred ca voi desface capitonajul si nici in service nu vreau sa o duc. Nu am chef sa-mi rupa "meseriasii" vreun piciorus de prindere si apoi sa fie mai rau. Partea mai buna e ca in usile din spate nu am boxe :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa verific gaurelele alea eventual sa bag o sarma sa vad daca s-au infundat

Asta e cea mai buna solutie :lol:

P.S. Usile din fata tre sa aibe minim 2 fauri (fante) de scurgere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca totushi nu trebuie sa se umple usha cu apa neaparat. Din cauza formei ushilor, apa se prelinge de pe geam pe panoul metalic de separare, si de pe panou, garnitura nefiind etansa, se prelinge in interior. Deci capitonajul trebuie oricum desfacut si refacuta etansharea dintre panoul metalic si usha. Am intzeles ca de aia modelele mai noi de fabia nu mai au shuruburi cu sunt prinse panourile cu nituri, e un upgrade la etanshare. Asha sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare oameni buni!

Problema cu ploatul in masina este reala si des intalnita.

Apa care se scurge de pe geamuri intra in usi, dupa care se face evacurea apei prin acele fante din partea inferioara a usii. Asa este normal sau mai bine spus "circuitul apei prin usi".

Am avut si eu aceasta problema, dar la usile din spate (la ambele). Apa curgea din usi, dar daca volumul de apa era mai mare, totusi se infiltra si in capitonaj, iar din capitonaj in habitaclu.

Rezolvare: Dus la service (masina in garantie), cei de la service mi-au sugerat sa fac o reclamatie tip scrisa, dupa care au inceput desfacerea fetelor de usa. Au izolat acele placi de metal (contra panouri) cu silicon special negru, si gata. Toata treaba a durat o ora si 0 lei, 0 bani.

Cei de la service mi-au spus ca aceasta problema era foarte des intalnita la Fabiile 1, datorita faptului ca acel contrapanou din metal era prins pe usa in suruburi (binenteles cu garnitura) care ulterior se slabeau. Mai nou la Fabia II model 2005, aceste contrapanouri sunt prinse (tot cu garnitura de rigoare) in poc-nituri sau cum se cheama (in nituri). Astfel au rezolvat (doar partial) aceasta problema.

PS: eu am o Fabie model 2005 si tot am avut aceasta problema. Nu mi-au taiat niturile ci mi-au dat doar cu silicon negru la imbinare prin exterior. Acesta operatiune se poate face si acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar fi mai normal sa se schimbe chederul inferior al geamului?

Sau sa se tensioneze putin tabla pentru o aderenta mai buna la geam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar fi mai normal sa se schimbe chederul inferior al geamului?

Sau sa se tensioneze putin tabla pentru o aderenta mai buna la geam?

Nu! Datorita faptului ca apa trebuie sa treaca in permanenta prin usa, si chiar prin praguri! (nu stiu daca a observat cineva, dar daca stai afara din masina, iar in masina ai aerul conditionat pornit pe o treapta de ventilatie mare , 3-4, aerul din masina este evacuat prin praguri, pe acele gaurele de evacuare a apei. deci se face o ventilatie permanenta prin prag. merita sa verificati!) Datorita acestui fapt exista si aceea garnitura la contrapanoul de metal.

Aceasta este explicatia specialistilor de la service.

Sincer, de fiecare data cand spal masina cu vap-ul sub presiune si nu numai, apa curge strasnic din usi, mai ales cand o deschizi, cand se schimba unghiul usii.

Asta este. Pe mine nu ma deranjeaza atata timp cat nu-mi intra in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu e chiar ok .daca au izolat ei cu silicom apa acea ramane in usa si paote duce la alte chestii.tocmai mam trezit cu apa in fata in drepta

si morr ma duc sa investighez sper sa rezolv cu o sarma ceva:((((daca nu iau bormasina cu acumulatiri si un burghiu mic si dau o gaurik:D

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: eu am o Fabie model 2005 si tot am avut aceasta problema. Nu mi-au taiat niturile ci mi-au dat doar cu silicon negru la imbinare prin exterior. Acesta operatiune se poate face si acasa.

Am si eu tot o Fabia 2005 si inca nu am observat nimic legat de apa in masina!

Sa fie la mine problema rezolvata din fabrica?!

Daca voi observa ceva voi scrie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si la mine, am Fabia facelift, modelu' asta 2005, si o spal doar cu jet nu cu perii..nu-mi curge nimic fratilor din portiere, poate e cum spune ADI sa fie problema rezolvata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la fabia mea (fabricatie mai 2005) nu am avut niciodata problema asta (nici la ploi, nici la spalat cu jet).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e din Februarie 2002 si nu are aceasta problema. Sunt niste gauri date in usi jos, sunt oarecum ovale, ca un O mai dreptunghiular.

De chestia cu scursul apei prin praguri nu stiam. Oare cu ce sunt antifonate pragurile? Cu acea ceara care se da sub presiune si intra peste tot pe unde trebuie?

DRAPAR: Se subintelege ca ai o Skoda Fabia. De ce nu o treci in profilul tau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine am crezut k intra apa din usa dar se pare k se scurge p cheder acum a intrat putin si in spate:(( dar la spalatorie nici picatura de apap doar atunci cant sta in parcare si ploua intra f putina

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e din Februarie 2002 si nu are aceasta problema. Sunt niste gauri date in usi jos, sunt oarecum ovale, ca un O mai dreptunghiular.

De chestia cu scursul apei prin praguri nu stiam. Oare cu ce sunt antifonate pragurile? Cu acea ceara care se da sub presiune si intra peste tot pe unde trebuie?

DRAPAR: Se subintelege ca ai o Skoda Fabia. De ce nu o treci in profilul tau ?

Pai nu se scurge apa PRIN praguri, curge pe la chederul geamului ushii , se prelinge pe diafragma aceea de metal si de acolo pe langa garnitura intra in interior printre fatza de usha si usa, pe chederul de jos, si de acolo in interior. Pragurile sunt umplute cu o spuma gen spuma poliuretanica , la fel si lonjeroanele si structura de rezistentza.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o fabia din decembrie 2005...apa a aparut azi noapte in dreapta fata si spate la ambele portiere...partea buna e ca am deja 15k si trebuie sa merg la revizie...naspa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine sa cred ca si la modelul 2005 mai exista problema asta... incredibil... e clar ca trebuie pus silicon peste garnitura, pot sa o schimbe de 99 de ori, tot proaste sunt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am grabit sa spun ca la mine nu intra apa...

A plouat de ieri dupa-masa si toata noaptea. Astazi, deschid usa stanga spate si pun mana pe panou... o treime era ud.

Imi spal masina singur, cu spalatorul cu presiune si niciodata nu intra apa. Nu stiu cum de intra de la ploaie...

Am sa desfac fatza usii si am sa fac o etansare ca lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea....cu probleme "ude" :)

Fabia mea este model 2006, deci noua, si a fost de ajuns sa ploua o singura data

mai zdravan ca sa gasesc apa imbibata in chederul de la pragul de jos de la usa

din stanga spate. Celelalte portiuni de cheder din zonele similare celorlalte patru usi

nu erau imbibate cu apa. Aceasta la care ma refer insa da!

Totusi, e limpede ca in momentul in care am deschis usile pentru "verificarea de rigoare", apa

ramasa probabil a inceput sa se scurga din usa pe acele gauri de scurgere din zona inferiora a usilor

(la mine sunt 3 astfel de orificii in usile din fata si doua la cele din spate)

Probabil ca, din pacate, acesta e doar primul indiciu al faptului ca, in curand, apa va ajunge si in interior

(din pacate nu am verificat sa vad daca interiorul usii cu pricina era umed in partea de jos).

Oricum, nu prea inteleg cum de reuseste apa sa ajunga pe chederul de jos atata vreme cat orificiile de

scurgere sunt evident plasate in extremitatea opusa a usii, in partea de jos.

Sa fie vorba de aceeasi imbinare defectuoasa a partilor interne si externe ale usilor despre care spuneati si voi?

Oricum, daca faza asta nu inceteaza ma prezint la Service (teoretic, ar trebui sa coste 0 lei si 0 bani)

Doar sunt in garantie......

Dar, ma gandesc ca garantia faptului ca traim in Romania poate fi mai cu seama o "garantie"

:)

Modificat de mariusake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poate ajuta cineva cu un tutorial de desfacere a fetzei portierei spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat 2 poze , sper sa ajute cat de cat.

Manerul se da jos cam asa: este o siguranta de plastic inauntru, se scoate afaraca conform sagetii. Apoi se scoate manerul.

Usa e prinsa in clasicele clipsuri si ceva suruburi (parca).

Eu am facut operatiunea exact acum 3 ani, si de atunci LINISTE.

Operatiune = zidit cu cauciuc silicon de-a lungul garniturii (evindent numai in partea de jos si circa 20 cm pe laterale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!