Jump to content

Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs


TudorM
 Share

Postare recomandată

504 si 507 nu s norme diferite?

iarta ma,da eu obisnuit de la pd cu 505 01 asa credeam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt norme diferite, dar eu le-am vazut venit numai impreuna. In aria de uleiuri se vorbeste mai pe larg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

are cineva un link cu scaunele sport de O3 pachet dinamic?Am tot cautat si nu am gasit deloc

Vreau sa vad cum arata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti poze fie pe google sau in configuratorul Skoda au doua variante de culoare cu accent rosu sau antracit

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva un link cu scaunele sport de O3 pachet dinamic?Am tot cautat si nu am gasit deloc

Vreau sa vad cum arata

vezi la mine in linkul din semnatura, cu precizarea ca cele de pe rs au culoare usor diferita, cusatura mai evidenta, etc, dar forma e aproape identica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

 

Cineva cu O3 RS 230 cp pe forum?

A condus cineva O3 RS 230? Ceva impresii?

 

Eu am vazut un O3 RS 230 combi in trafic, culoarea metal grey. Eu ma uitam la el, el la mine si am intrat in vorba vreo 2 min la semafor.

 

Nu cred ca e vreo diferenta notabila intre cele 2 masini... cel putin nu una care sa justifice vreo 2500-3000 euro in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diferență notabila este diferențialul care la 230 este mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia cu diferentialul ramane o chestiune teoretica. Daca te uiti in configurator la dotarile serie, nu apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirmat de dilerul PV1.Apare în configurator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

In urmatoarea perioada intentionez sa cumpar o masina noua, iar Octavia vRS e una dintre variante.

Masina ar trebui sa serveasca 2 scopuri: masina de familie cand duc copilul la scoala si masina "fun" cand sunt singur.

 

Dupa ce am citit acest topic si m-am uitat pe configurator am ajuns la urmatoarea configuratie:

 

  • Octavia RS 2.0 TDI, Manuala, hatchback - masina va fi folosita cam 30-35k km/an si din ce am vazut din topicurile de consum diferenta de consum benzina vs diesel va fi semnificativa la nivel de an, cutie manuala pentru ca sunt obisnuit cu ea si pentru senzatia de control asupra masinii mai puternica
  • Verde Rallye - desi am citit aici ca nu se mai poate comanda pe aceasta culoare, ea apare totusi in configurator, finger crossed 
  • Culoarea tapiteriei: Onyx-cusatura rosie - cum Alcantara nu e disponibila...
  • Pachet Challenge (Maxi-DOT color, jante aliaj 18” Gemini black, pachet design negru, Driving Mode Selection)
  • Airbag-uri laterale spate
  • Crew Protect Assist - nu am inteles foarte clar din video-urile de pe youtube/alte site-uri ce face mai exact acest optional - inchide geamurile&trapa la impact/pierderea aderentei si tensioneaza centurile ? mai face si altceva ? masina vine cu centuri pretensionate si fara acest optional din cate stiu; daca doar inchide geamurile, as renunta la el
  • Elemente suplimentare protectie sasiu - ar fi fost fain un scut metalic la drumurile noastre, dar merg si protectiile din plastic
  • Front Assistant - de aici inteleg ca functioneaza si la viteze mai mari de 30 de km/h, dar e singura sursa care mentioneaza asta, vi s-a intamplat sa intre FA si la viteze mai mari ?
  • Hill Hold Control
  • Intelligent Light Assistant
  • Oglinda retrovizoare cu efect automat antiorbire
  • Priza 230 V in consola mediana spate (max. 150 W)
  • Senzori parcare fata/spate
  • SunSet (geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa)
  • Tempomat
  • Pregatire telefon cu Bluetooth comanda vocala
  • Sistem de navigatie Columbus - diferentele Amundsen vs Columbus sunt doar de dimensiunea a ecranului 5.8" vs 8" ? merita sa dau 1000 de euro in plus pentru Columbus ?
  • Sound System Canton 10 difuzoare, egalizator digital si subwoofer - ca si la navigatie, si aici sunt nesigur daca merita sa dau bani in plus pentru Canton (500 euro) sau Bolero (130) vs Swing care vine in standard, vad ca parerile despre Canton sunt impartite

Alte aspecte:

  • Detectare oboseala sofer cum functioneaza ? e doar un timer care la x ore iti zice sa iei o pauza de cafea ?
  • Pacat ca la berlina trapa nu e la fel de mare ca la combi, as fi ales-o pentru copilul care sta in spate, mai ales ca formatul scaunelor de pe vRS cam obstructioneaza vizibilitatea de pe locurile din spate si trapa ar fi ameliorat aspectul asta
  • Camera video spate - merita ?
  • Adaptive Cruise Control - am renuntat la el, in Ro avem putine posibilitati de folosire (a se citi autostrazi) si cred ca pe drumurile nationale nu prea e aplicabil, plus exista si posibilitatea sa fii depasit si cel care depaseste sa intre in fata ta din scurt, logica imi zice ca ACC va frana si nu e ce-mi doresc, trebuie ca si cel din spatele meu sa fie pe faza etc

Mai sunt alte optiuni pe care le-ati pune sau sunt inutile din cele selectate de mine ?

 

Poate imi scapa mie dar nu stiu cu ce de pe piata auto sa compar acesta masina (o combinatie de spatiu+confort si un strop de sportivitate).

Hot-hatchurile nu au spatiu, restul berlinelor sunt un etaj mai sus ca pret pentru motorizari comparabile cu vRS.

Modificat de ovi30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate servi ambelor scopuri, cu aplomb chiar.

Diferenta de consum este de aproximativ 2 litri la suta in medie in favoarea diesel, pentru traseu mixt, preponderent in afara orasului.

Cutia manuala vs DSG este un alt aspect mai mult economic si de confort. La O3 vRS manuala pielea de pe schimbator a inceput sa se uzeze dupa 25000 km. La GTI cu DSG nu simt ca nu as avea control, ba chiar schimbarea treptelor poate fi mult mai rapida, din padele sau automat. Poate la pornire in rampa si teren accidentat sau mers inapoi, când cuplul ar putea fi directionat la roti mai lent in primele fractiuni de secunda.

Culoarea este desigur optiune pur subiectiva. Negrul se intretine greu. Verdele va fi foarte vizibil. Oricum masina se evidentiaza in trafic si din pacate atrage comportament nedorit uneori, la care este ideal sa poti sa nu raspunzi.

Tapiseria de stofa neagra pare ieftina initial dar rezista bine si cu pachetul negru la interior si exterior, inclusiv jantele de 18, se potriveste. Mai importanta este poate incalzirea in scaune si parbriz la un diesel iarna.

Hill hold este folositor dar la cutie manuala si sofer experimentat nu poate decat sa protejeze ambreiajul. Priza de 230 nu am avut ocazia sa o folosesc in primii 33000 km.

Oglinzile, toate, heliomate, fac diferenta insa.

La fel si navigatia pe 8". Sunetul insa putea fi mai bun la Canton. Macar update-ul la harti este gratuit si online la Columbus Skoda.

Inteligent light utilizat rareori. Pentru sunet pur cred ca Bolero satisface nevoile. Mai ales ca un diesel cu sound generator nu este chiar cel mai bun spatiu pentru un meloman.

Camera video spate poate fi un plus insa pe ecran mare. La GTI nu prea o folosesc. Sunt obisnuit sa privesc in oglinzi.

Acc nu am folosit dar tempomat este util uneori chiar si in Romania. Detectia la oboseala cred ca este pe baza de analiza video faciala, dar nu sunt sigur. Oricum nu m-as baza pe electronica aici.

Scut metalic am avut la Octavia I dar cu diesel de 90cp si alt comportament pe puntea fata, moale si cu pachet de drumuri grele. Acolo balansul doar putea sa duca la nevoia de scut protectie. Oricum vRS nu prea suporta mai mult de drum pietriș si drept. La GTI garda la sol este si mai mica.

Pentru familie cu copil mic poate ar fi mai bun un Scout totusi, din mai multe puncte de vedere.

Recomand cu tarie test drive si achizitie masina din stoc pe cat posibil.

Bafta oricum, indiferent ce decizie vei lua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovi

Ideal este sa testezi inainte RS diesel. Parerea mea e ca motorul este mult prea slab pt fun. Sau masina din jurul motorului prea multa, depinde cum vrei sa privesti :) Spun asta dupa 26.000 km pe acelasi motor dar cu dsg si 4x4. Daca vrei mai mult mergi direct la benzina, dar cu asumarea dezavantajelor. Crew protect are un sistem care pretensioneaza centurile. Capsa care detoneaza suplimnetar la impact este prezenta, insa cumva sistemul asta ajuta si mai mult . Nu imi permit sa dau sfaturi, dar eu nu l-am pus. Elemente suplimentare protectie cred ca merita bifate, nu costa mare lucru. Front assist functioneaza si la >50 kmh, consider ca merita luat la pachet cu ACC. Cand esti depasit ACC nu va frana daca viteza celui din fata este mai mare ca a ta. Si este, ca altfel nu te depasea ;).

Navi....eu am preferat sa nu dau 1800 euro pe o chestie pe care o face si telefonul, de multe ori mai bine. Da, ecranul mare arata bine, insa doar daca te uiti la el. Canton...bass ul din portbagaj nu isi face simtita prezenta, la ce volum are nici nu ma asteptam. Difuzorul central de pe bord insa da. Calitatea sunetului insa e departe rau de pretentii mai ridicate. Daca insa asculti muzica frecvent cred ca merita bifata optiunea. Priza e f utila, incarca un telefon semnificativ mai rapid decat "bricheta", dar mai important, poate incarca si o tableta.

Trapa - e cu dute vino. Pe drum prost mai scartaie chederele, insa decupajul din plafon e mai mare decat la o trapa "clasica". Eu o folosesc des si nu regret achizitia. Pe verde + black pack arata ok, ca doar vorbim de RS :D

Camera video - nu stiu, dar cu senzorii F/S te poti descurca onorabil.

As mai pune incalzire scaune si eventual incalzire parbriz, daca auto nu sta in garaj.

 

Ca final, te sffatuiesc sa cauti informatii pe net despre optionalele pe care le ai in vedere (ex. senzor oboseala, pt care gasesti descriere f clara a modului de functionare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard, sosoktm - multumesc pentru raspunsuri

 

Uitasem in postul initial sa precizez ca am facut un test cu un vRS diesel pe la inceputul lunii si mi-a placut masina, mi se pare reusita dpdv motor, spatiu interior & portbagaj (punctul forte al O3 la modul general), scaune (comparativ cu Focus RS de pilda), +performance mode selection

Suspensia mi s-a parut un pic cam tare (plecasem cu asteptari ca e orientata spre confort chiar daca e RS din ce citisem in review-uri) si nu mi-a placut ca la masina de test in treapta a doua cutia tremura un pic, sper ca nu e o problema comuna, ci doar a masinii respective.

 

Pentru ce am eu nevoie e suficient TDI-ul. Benzina vine cu performante superioare, senzatii dar si consum=>costuri  :D

Eu caut compromisul fun/costuri sau echilibrul sa-i zicem :P

 

Am facut o noua vizita la un dealer si:

  • se poate selecta verde
  • am vazut o masina pe Gri Steel si arata foarte bine, dar totusi verdele wins by a nose
  • inclin spre eliminarea Crew Protect Assist
  • Amundsen in loc de Columbus si sa renunt la Canton - n-am ureche chiar atat de fina
  • inteleg ca alegand Amundsen, Bolero vine inclus (o sa citesc si topicul despre sistemele multimedia de pe O3)
  • mi-au scapat la postul initial 2 optionale foarte, foarte interesante Smartlink si Smartgate pe care o sa le pun

 

 

Oricum masina se evidentiaza in trafic si din pacate atrage comportament nedorit uneori, la care este ideal sa poti sa nu raspunzi.

Mai importanta este poate incalzirea in scaune si parbriz la un diesel iarna.

 

Comportamente nedorite in trafic am intampinat si cu masina actuala, sunt obisnuit sa nu raspund.

Am garaj la subsol, asa ca orice e cu incalzire nu prea are rost, va fi folosit rar.

 

Front assist functioneaza si la >50 kmh, consider ca merita luat la pachet cu ACC. Cand esti depasit ACC nu va frana daca viteza celui din fata este mai mare ca a ta. Si este, ca altfel nu te depasea ;).

 

Corect, masina care ma depaseste are viteza mai mare decat a mea. Dar totusi cand reintra pe banda, in fata mea, va intra sa zicem la o distanta de 5-10 m si distanta asta se va mari. Daca eu am setat ACC la 25 de m, in cele cateva secunde pana distanta dintre masini va creste de la 5-10 la 25 de m, ACC-ul nu va frana ?

Modificat de ovi30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovi, in lumea reala tempomatul il folosesti in zone unde cand esti depasit cel din fata nu se repliaza la 5metri in fata ta , deci temerile tale nu sunt justificate. Strict din experienta proprie, consider ca sistemmul functioneaza foarte ok. Nu franeaza cand nu trebuie si se poate dezactiva daca vrei sa te dai mai agresiv cu masina. Din pacate pentru RO utilitatea lui este limitata, deoarece autostrada mai subtire :). Smartlink si smartgate clar da.

Spui ca ai copil si ca vrei sunset, poate e de luat in calcul si parasolar luneta? Tot in zona de utilitar, plasele portbagaj sunt de luat, la fel probabil si covorul cu fata dubla, textil/ cauciuc.

Nu stiu daca sunt optiuni incluse la RS insa as bifa oglinzile heliomate, macar cea din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ma dau cu un A4 B7 tdi de 170 cp iar in viitor ma gandesc sa o schimb cu un RS nou de 184 cp, pt ca are cutie manuala si un motor similar celui actual. Cum 60% din timp voi conduce in Bucuresti, nu stiu ce sa cred despre utilitatea suspensiei sport pt mine. va rog spunet-mi cat de joasa si rigida este masina si cat de practic de condus in conditiile de drum si trafic din Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard Pescaru

Este suficient de joasa cat sa o lovești de majoritatea bordurilor și suficient de rigida cat sa te enerveze și mai tare fiecare drum prost asfaltat sau inzapezit, din București sau de oriunde. Pe drumurile principale însă este practica și rapida, pe drumuri suficient lungi este chiar economica. În general impresia placuta lăsată preponderent va anula cu succes orice urma de usor regret. Este mai solida decât pare oricum, dar jantele de aliaj, mai ales cele negre și anvelopele cu profil sport, vor avea de suferit primele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie suspensia mi se pare neasteptat de confortabila, chiar si asa setata pe sport. Absoare foarte bine gropile, efectiv nu le simti in rinichi.

 

Poti urca pe borduri normale, insa nu te poti aventura chiar oriunde.

 

Jantele pe 18 sunt destul de greu de protejat, insa cu ceva bagare de seama, sunt convins ca se pot evita incidentele.

 

Ia-o la un drive test si covinge-te.

 

Toate bune,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt raspunsuri. ma gandeam la jantele de 17, nealaergand dupa lockul celor de 18, 19, 20 si eventualul plus in dinamicitate. Se poate comanda suspensie reglabila pe RS?


Am intrebat de suspensie reglabila pt ca am vazut ca varul Seat Leon are asa ceva. In felul acesta as adapta suspensia functie de ce doresc de la masina. Doar sa nu fiu nevoit sa reglez manual si unghiurile de cadere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine sa cred ca lumea inca mai urca masinile pe borduri. Mai ales ca sunt din ce in ce mai mari peste tot prin RO, in timp ce prin vest sunt foarte joase.

Daca vrea cineva sa ia o masina de urcat borduri aia trebuie sa fie un Duster ceva, cu anvelope cu flan inalt.

Ideea e ca in nici un caz un RS nu il alegi pentru asta, zau asa...Iei o masina rapida, de viteza, te apuci si dai cu ea in borduri, ii xxxx directia si apoi tremura si trage cand o pui sa merag pe drumurile pe care ar trebui sa mearga.

Concluzia, luati masini pentru ceea ce le folositi si filositi-le adaptat la cum si pe unde umblati cu ele. Da-le naibi de fitze...ca vedeti si voi atatia in jurul vostru.

 

:tomato: Parerea mea  :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spune cineva ca urca e borduri, nu cred ca se refera la mersul cu masina pe trotuar. Ciudat, insa mai sunt si parcari unde se urca pe bordura (chiar parcari laterale cu 2 roti pe bordura). Si daca parchezi in spic la bordura, risti sa atingi bara fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea de trb sa urci pe bordura nu sunt parcari. Sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem offtopic, insa in Bucuresti sunt parcari ADP unde urci pe bordura. Ideea este ca poti merge linistit cu RS sau suspensie sport insa garda la sol mai mare te ajuta in traficul urban oferindu-ti un avantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la urcatul bordurilor: nu stiu tu unde locuiesti sau ce venituri ai, insa eu traiesc in Bucurestiul anilor 2016 unde foarte greu poti gasi o parcare flat si la indemana. Bordurile nu le urc ca pe un hobby sau provocare demna de FB, ci doar pt a-mi parca masina la serviciu, sala si alte locuri cu exceptia celor cu parcare privata decenta. Cum imi place viteza si adrenalina si nu am bani de o masina pt borduri, una pentru accelerat in curbe, alta pt carat saci cu CM 11, etc... caut una cat mai aproape de ceea ce imi place, dar si cu valente pt restul. Din cate am vazut pe aici, RS ul satisface foarte bine doar mersul pe asfalt intretinut si curat. Ar fi fost buna o suspensie reglabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Uomuom: locuiesc tot in Bucuresti si tocmai din cauza unor motive ca cele enumerate de tine am ales O3 ( cu exceptia sportivitatii care nu se aplica motorizarii mele in adevaratul sens al cuvantului :) ) si am luat si pachet de drumuri grele sa nu am probleme la parcare si nu numai. Nu imi permit RS, dar si daca imi permiteam sa dau un pret de 25k+ nu cred ca alegeam RS. Masina este folosita 80% in Bucuresti unde dai de tot felul de provocari zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 75NOR changed the title to Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!