Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.01.2022 în toate secţiunile

  1. Salutare, Sunt nou pe acest forum si nou in lumea VAG, fosta masina fiind un BMW E90 320D LCI, incerc sa ma familiarizez cu noua masina, dar si cu forumul. Scopul principal al acestui topic este de a tine evidenta tuturor modificarilor, de a impartasi pareri si de a invata cat mai multe despre intretinerea motoarelor EA888 EVO 4, motor pe care il am pe Formentor. Cand a venit momentul sa schimb E90-ul, prima data am vrut sa raman tot pe aceasta marca, fiind un mare fan al RWD. Formentorul, la inceput nu a fost o varianta de luat in calcul, fiind un model care credeam ca o sa depaseasca cu mult bugetul meu, dar cautand putin pe mobile.de, mi-am dat seama ca este o varianta de luat in vedere. Prin prisma faptului ca voiam un G20 330i RWD de 258 cp, Formentorul avand 310cp, acest lucru reprezenta un mare plus pentru mine. La inceput am fost destul de sceptic, fiind un crossover, m-am gandit ca nu o sa gasesc in el, "sportivitatea" pe care o cautam de la o masina. Am mers la PBN si am testat masina, mi-a placut foarte mult designul, pozitia joasa de la volan si felul cum se conduce. Mi-a placut foarte mult ca varianta de 310cp avea foarte multe optionale in standard, multe din ele pe care nu le gaseam pe G20-urile gasite de mine. Long story short, am gasit la un dealer din Germania masina, cu 11.000 km, si exact toate optionalele pe care mi le doream pe masina: sistem audio Beats portbagaj electric franele Brembo de pe TTRS/RS3 scaune electrice FARA trapa, fiind o masina inalta, am preferat sa nu ii maresc centrul de greutate si mai mult Lucrez in domeniul auto, si la dealerul la care sunt consilier vanzari, mi-am cumparat masina si programat transportul ei catre Bucuresti destul de repede. Primul lucru dupa ce masina a venit, a fost sa ii fac un schimb complet de ulei si filtre, pentru ca vreau sa tin masina in jur de 5-6 ani, schimbul de ulei nu vreau sa depaseasca 7-8000km, masina mergand 90% din timp, in modul Cupra. Primele poze ale masinii, inca nu aveam numere rosii sa pot iesi cu ea pe strada. Apoi au sosit si numerele rosii. Si ne-am imprietenit mai bine Fiind un model iesit nou pe piata, si fiind din primul lot de masini, are destul de multe bug-uri, cu care incerc usor usor sa ma acomodez. Am avut si probleme de garantie pe care le-am rezolvat, n-am fost foarte incantat de cei de la PBN, dar nu are rost sa detaliez aceste lucruri. Chiar daca imi doream un RWD, fiind si prima mea masina cu tractiune integrala, ne intelegem destul de bine, puterea motorului este suficienta pentru moment, cutia DSG nu este la fel de rafinata ca un Steptronic, dar nimic peste care sa nu pot trece cu vederea. Amotizoarele adaptive isi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit, diferentele intre confort, sport si "sport plus" aka CUPRA mode, sunt evidente. Au sosit si numerele negre intre timp Fiind un mare fan al mesteritului pe la masina, am inceput usor , am scapat de suportii numarului de inmatriculare, pe spate a fost usor, fiind prins de bara in 2 suruburi, dar pe fata are un suport din fabrica, care se distanteaza de bara cu 2 cm, pe care nu l-am vazut inestic si mi se parea ca "incarca" bara. Atentie, suportul nu se mai poate pune inapoi pe bara, deci daca aveti de gand sa faceti asa, este o miscare ireversibila. Am scos literele CUPRA de pe portbagaj, ca oamenii sa ramana si mai nedumeriti in privinta acestui brand, fiind o intrebare pe care o primesc des " ce masina e asta?" Ca masina sa aibe un look si mai clean, si obisnuit ca la sedan, fara stergator spate, am comandat un dop de anulare stergator si cu putina munca am scos motorasul si bratul stergatorului de pe masina. Pentru a putea scoate bratul stergatorului, am apelat la un centru de parbrize, pentru ca bratul era oxidat pe tija motorasului, si nu putea fi scos fara presa. Si va recomand sa faceti asta, ca sa nu spargeti luneta De Craciun masina a primit un set de arcuri H&R, ca sa mai reglam putin wheel gap-ul, dar si pentru a imbunatati stabilitatea. Momentan arcurile nu au fost montate, mai asteptam pana in primavara. Planuri de viitor pentru masina am foarte multe, si pe partea estetica dar si asupra motorului, dar printre cele mai importante ar fi un downpipe decat si un opf delete, datorita acestor OPF-uri masina este gatuita enorm, sunetul fiind primul care are de suferit foarte mult. Masina are in momentul de fata 20.000km, zilele urmatoare o programez la revizie, in rest doar benzina 100 si muulta talpa. Daca aveti sfaturi despre intretinerea masinii, pe care trebuie sa le am in vedere pe viitor, va ascult si le notez!
    3 points
  2. @OctaviaYUB Cu părere rău trebuie sa te anunț ca nu vor plânge după banii tăi. In vremurile actuale, dacă tu refuzi masina îți garantez ca pana seara masina este ca și vândută. Din păcate, cam asta este cruda realitate Așteptare ușoară
    2 points
  3. Hai ca am descoperit unde erau racer-ii de alta data, sunt ascunsi in masini electrice de familie si fac liniute la semafoare😆
    2 points
  4. Salutare tuturor! De curand am implementat acest sistem pe masina. Piesele necesare sunt: Cod parbriz incalzit + bracket pentru camera: 57A845011F NVB Trim.uri negre (pentru camera frontala): 575868437A 9B9 3g0858633 82V 3g0858634 82V camera 3Q0980654S (este ultima versiune de soft - montata din fabrica pe Tiguan 2019 - compatibila cu modelul Karoq) cablaj (este fabricat de un amic). In cazul meu, Karoq-ul pe care il detin este echipat de fabrica cu ACC si Front Assist. Schema pentru cablaj este urmatoarea: Conexiune camera 3Q0: 6 pin — "+" 5 pin — "-" 2 pin — Can extended low 8 pin — Can extended high 4 pin —> 1pin heater 3Q0 camera 10 pin —>2pin heater 3Q0 camera АСС MQB Platform 1 pin camera А5 (R242) ---> 6 pin radar АСС (J428) 7 pin camera A5 (R242) ---> 5 pin radar АСС (J428) Am intampinat usoare dificultati, si anume aveam cablajul facut pt a lega direct radarul - insa cand m-am apucat de treaba am constatat ca acesta avea deja firele trase (ma refer la cele 2 fire intre camera si radar). Cateva telefoane, putin citit si am gasit firele in pragul din stanga in mufa bej. Am atasat poze din timpul montajului (in poze apar legaturile la can-ext (in gateway) si rezultatul final al codarilor. Calibrarea a iesit OK (a functionat dupa cea de a doua incercare). Am testat Traffic Jam Assist si Emergency Assist. Functioneaza ireprosabil. In cazul TJA acesta functioneaza la viteze sub 60km/h. Masina tine banda, franeaza si accelereaza singura. Emergency Assist intra daca nu mai tinem mainile pe volan. Daca dupa 15 sec sistemul nu detecteaza activitate primim un semnal sonor si avertizare pe AID, apoi urmeaza prima franare, la alte 4 secunde a doua franare si daca tot nu intervenim masina incetineste, baga avariile si in cele din urma opreste. In tot timpul asta nu paraseste banda. Continuare poze. Succes tuturor care vor incerca acest retrofit! Saptamana viitoare va urma retrofitul Side Assist (BSD,RTA).
    1 point
  5. Eu am insistat(putin mai mult) si au trimis doar masina mea din Curtici. Livrata intre Craciun si Revelion cu toate ca ziceau ca nu mai fac livrari. Le-am zis ca nu o mai iau daca nu o livreaza pana pe 31. Este vorba de un Kodiaq luat de la Avia.
    1 point
  6. Pune un ax cu came nou plus tacheti scapi si de fobiile cu ulei contrafacut
    1 point
  7. Am masina de jumatate de an si aproape 14000 de km nu am patit sa franeze brusc aiurea . In schimb a franat cand eu eram gura casca si am scapat de un accident ca si facut .
    1 point
  8. la 1.6 cayc nu se pot face loguri in mers la injectoare. din valorile prezentate de @cocoeus nu rezulta ca are probleme pe partea de injectie.
    1 point
  9. Mergi cu o benzinara non-stop cu minim 4000 RPM. Sau mergi cu un diesel non-stop cu minim 3000 RPM. Cam asa se simte electrica la condus. La orice viteza pana pe la 100 Km/h, ID3 pleaca precum o benzinara de la 4000 RPM.
    1 point
  10. Trebuie încercat cu alt tester, masele de soot sunt zero, are 303k km de la ultima regen si 655litri iar e aiurea...
    1 point
  11. nu e exagerare stimate coleg. Asta a fost si este experienta mea de zi cu zi. Incearca si tu si o sa vezi. Sa compari o electrica cu un logan, asta e o exagerare... urata si gogonata. Toata lumea se crede pilot de formula 1, insa realitatea e ca nu poti pleca de la semafor in launch control, cu piciorul pe frana si turatia de cuplu maxim... dar la electrice, fara nici un efort, pleci in cuplu maxim. Fac asta zilnic la semafor si daca as exagera, as fi observat si eu ca nu ma pot tine dupa niste masini, nu? Doar ca e fix invers, eu plec si pe urma vad restul in oglinda. Asta cu eGolful, de ID3 care are 200cp si tractiune spate nici nu mai vorbim. Pt o termica e destul de traumatizant sa pleci in forta. Si pt cutie si ca zgomot si tot.
    1 point
  12. Si acelasi golf 150hp versul smart forfour 82 cai, care se simt ca 450 de fapt, stie colegu de mai sus.
    1 point
  13. Passat de 200cp presat de un smart electric... ok. Hai sa ne oprim aici. Culmea, unii dintre noi chiar au condus electrice, si da, fata de un logan sau golf 1.4/1.6 o fi unele electrice mai rapide, dar stimate coleg, nu mai exagera inutil ca nu e cazul. Deja devin hilare comparatiile.
    1 point
  14. Imi amintesc ca in asteptarea lui ID.4 eram cu Audi 214cp prin oras setat pe Sport, iar la un semafor pornesc deodata cu un Up. De condus, chiar daca ajung repede pana la 60km/h, totusi in oras pastrez Dieselul la turatii de confort intre 1'800 si 2'200, ca sa nu vorbim ca daca motorul nu a ajuns la 90° atunci merg si mai fin. Si vad ca porneste Up.ul de langa mine in viteza. Evident ca m.am enervat si l.am ajuns la viteza putin mai mare si turatii vreo 3'500. Era un eUp (11.9s pana la suta). Ma gandeam eu atunci cum ar trebui sa mearga un ID.4 cu 204cp. Acum cu ID.4 in oras m.am linistit si merg lejer cu copiii si sotia. Cu toate astea sunt in fata traficului intotdeauna. Ca sa nu mai zicem daca vreau sa fac o depasire scurta sau sa ajung mai in fata, totul doar cu apasarea acceleratiei, fara nicio penalizare la confort, turatii sau vibratii care pentru mine sunt deranjante. Reversul medaliei: in afara orasului Dieselul de 214cp se simte mai rapid, depasirile se fac mai usor decat cu ID.4 la viteze peste 90km/h, se simte diferenta de greutate. As vrea sa stiu cati dintre voi accelerati masinile ICE peste 2'500 turatii in oras la orice drum (pana la 4'000 la Diesel), pentru ca trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte: temperatura motorului, viteza intai care e limitata la cuplu, galagia, vibratiile, fumul pe care il scoti la prima escapada daca ai depuneri, noxe din plin, cheful pe care il ai sa le suporti pe astea, ca poate vrei sa mergi lejer. Cu electrica esti tot timpul lejer indiferent cat de jos apesi acceleratia. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu senzatia de viteza - cuplul instant (noua in ID.4 ne.a fost rau cateva zile pentru ca il conduceam in oras tare fara sa ne dam seama decat atunci cand ne apuca raul). Foarte ciudat ca pe cei cu Tesla ii vad conducand linistit. Iar in oras pana la viteza de 60km/h nu vei da maxim ce poate masina decat la inceput sau mai rar de distractie. Daca e sa luam Model 3 LR care are 4.4s pana la suta, va imaginati ca pana la 55km/h face sub 2s. Ma gandesc ce G e implicat acolo si cat ar trebui sa.ti duca organismul tau sau al copiilor. Sa nu mai vorbim de performance care are 3.3s pana la suta. Eu cred ca puterea asta mare ajuta la viteze mai mari acolo unde e nevoie de ea ca sa invingi frecarea cu aerul.
    1 point
  15. Electricele vin cu avantajele lor, care vin la pachet cu unele conditii minime existentiale pt a le putea numi comfortabile, dar putini sunt cei care le recunosc adevaratele dezavantaje ancorate in realiate. E bine sa fim obiectivi totusi. Cat despre racheta si fulminate nici nu cred ca e cazul sa dezbatem mai departe subiectul... daca acestea sunt apelative pentru eGolf atunci o Tesla cum o fi? 🤣
    1 point
  16. O sa fiu realist: este o tehnologie noua, imperfecta. Este o tehnologie relativ scumpa, neaccesibila tuturor, mai ales ca nu exista piata second-hand. Este o tehnologie nedovedita in timp (vorbesc de baterii, in special). Pe de alta parte, este o tehnologie nepoluanta, iar asta este tinta si viitorul in partea asta de lume. Ceea ce inseamna ca va fi adoptata, atat cu incurajari (subventii, investitii in infrastructura, cercetare), cat si cu batul (taxarea poluarii, interzicerea tehnologiilor poluante). Peste cativa ani o sa fie vedem destui dintre sceptici de partea cealalta a baricadei. Cei vehementi vor ramane vehementi, doar ca vor argumenta pe dos. 🤷‍♂️
    1 point
  17. @detinatorTotal de acord din punct financiar cu tine. Totodata aceasta simplitate/fiabilitate isi scade f mult riscul de a ramane cu masina in pana tehnica undeva. Dar in momentul in care ne spui ca acea masina a ta care face 0-100 in 9.6 secunde si cu un top speed de 150km/h fiind extrem de rapida....parca toata logica din spatele afirmatiilor facute se prabuseste. Nu vreau sa fiu rau, dar imi da cu virgula...pare ca iti furi singur caciula.
    1 point
  18. Serios? Cat timp pierzi la o revizie? Maxim 2 ore la 10/15k km? Cat timp pierzi pt un schimb de bucse, placute, etc? Tot maxim 2 ore? De cate ori incarci masina in cei 10/15k km? Daca nu stai la casa si atunci nu prea te intereseaza... dar si asa tot faci cateva drumuri lungi in km astia cand tot trebuie sa stai la incarcat, si garantat depaseati orele de revizie prin incarcari... Cat despre "racheta" si demaraje "fulminante" hai sa nu exageram... Sa pastram discutiile ancorati in realitate...
    1 point
  19. Eu am luat electrica tocmai ca din calcule mi-a iesit ca e mult mult mai ieftina decat Passatul diesel second hand pe care il aveam Uitandu=ma si la tine pe topicul masinii tale, cati bani si timp investesti in ea, aproape tot timpul schimband ceva pe langa consumabilele gen ulei filtre, clar am luat decizia corecta. Pt mine, atentie. Si eu la passat, de cand l-am cumparat si pana l-am vandut, in continuu am bagat bani in el: ulei filtre motor, ulei filtru DSG, placute si discuri (la electrice placutele si discurile au viata aproape vesnica), termostat DSG, baterie 12v cu AGM adica scumpa, si tot asa lista nu se mai termina. La Passat ii facusem si stage1. Aveam si eroare pe N18 la care stiu ca recomanzi 2500 ron inlocuire cu original. DPF ul era si el acolo oricand gata sa ceara inlocuire. Injectoarele mai necesitau si ele inlocuire, uneori la relanti mai aveam trepidatii si valori un pic aiurea. Spanul la pompa de inalta trebuie si el verificat. Am pierdut cateva ore si tuburi de tot felul de substante sa curat clapeta... In eGolf am bagat pana acum fix 0 lei. Si ca timp la fel. O sa vina prima revizie la 30.000km sau 2 ani, dar aici nu se schimba nimic, decat filtrul de polen, atentie. De mentionat ca am parcurs cam 22.000 km cu eGolful si am platit cam 100 ron combustibil, in rest gratuit. Dureaza sa incarc? Pai nu stiu, ca incarc cat fac cumparaturile, nu stiu daca dureaza... Dureaza uneori. Alteori dureaza la benzinare si la electrice nu. Masina este si extrem de rapida, acceleratia este greu de explicat.
    1 point
  20. Dacă suportul de numărul nu se mai poate pune înapoi, sper ca măcar ștergătorul spate să se poată. Fiindcă, la cum se va murdări luneta, vei avea nevoie de el... Să o stăpânești sănătos!
    1 point
  21. Salutare. Probabil multi cand vad titlul se intreaba de ce as face asta...ei bine poate pentru ca le-am facut pe toate si doar asta lipsea. Dar...nu :). Motivul este ca am inlocuit volanul stock 2019 cu modelul 2021 in 3 spite cu padele si incalzire. Incalzire aveam si pe primul volan insa dupa inlocuire a aparut problema. Cumva coloana 5Q0 Valeo nu era compatibila cu volanul 2021 / la fiecare punere a contactului cand temperatura crestea peste 5gr aveam un scurt mesaj "eroare incalzire volan". 3 sec nu mai mult insa extrem de deranjant. M-am jucat prin codari impreuna cu un f. bun amic insa fara succes - cel mult am reusit sa mutam eroarea cand temperatura era cu "-". Evident dupa ce am studiat MY 2021 am constatat ca a fost inlocuit modelul de coloana din 5Q0 in 5Q1. Ce inseamna asta? 5Q0 - este vazut ca modul separat, se codeaza in gateway (are can H si can L) 5Q1 - este vazut ca subsistem al BCMului - se "codeaza" in adaptarile BCM-ului f. important: nu toate BCM-urile suporta coloana 5Q1 (desi Karoq a beneficiat de BCM facelift) - minim necesar fiind un BCM cu H38 (ex: 5q0937084DH- Conti) In continuare nu va mai plictisesc cu explicatii. Am atasat schema completa de repinuire pt coloana 5Q0-5Q1 (ATENTIE!!! pt masina cu KESSY si INCALZIRE VOLAN - diferenta majora este mufa din coloana T14-->T16) Platforma MQB este comuna si pe VW si pe Skoda si pe Seat... cine are informatii suplimentare eu zic ca le poate pune in aceasta postare. In final problema mea s-a rezolvat ERROR FREE Succes tuturor! Conversie 5Q0-5Q1.xls
    1 point
  22. salutare. Proiectul a ajuns la final, cu succes. Dupa cel putin 50 incercari din partea mea, (modificari ale datasetului original) am apelat la un foarte bun amic B98XAL pt piesa lipsa din acest proiect, ultima si cea mai importanta: dataset-ul pt pACC si scoaterea tuturor limitarilor de tara. https://www.instagram.com/vagguide_romania/ Multumesc @B98XAL pentru aceasta activare. Functioneaza absolut impecabil Poze in curand PS. am pastrat camera de pe Scala 0920 - este perfecta.
    1 point
  23. Salutare. Dupa aprox 12 ore de munca (cumulate) si ajutorul unui bun amic de pe acest forum am biruit acest retrofit. Cu mentiunea ca am desfacut de 3 ori bara spate... desi andrei a montat.o impecabil am uitat sa cuplez mufa de la senzori si kessy... era pe partea mea :(. Apoi singur am rezolvat...deja stiam cum sa desfac..am invatat de la el dar am pus bara prost...ceva nu a intrat unde trebuia si am desfacut iar. In rest...a mers binisor. Este un retrofit greu... la fel de greu ca cel de xenon d p octavia. Am atasat poze. Diseara voi atasa poze cu meniul, oglinzile si functionarea sistemului. Sanatate!
    1 point
  24. Job done! Multa munca...nimic nu merge din prima...dar.am reusit. Codat complet. Component protection ok. Cel mai important: inainte pe bolero aveam skoda connect. Abonament platit pe 3 ani serviciile functioneaza pe columbus perfect. Totul a fost transferat.
    1 point
  25. Cu o mentiune. Inainte de orice modificare recomand sa se faca un log complet al codarilor/adaptarilor existente.
    1 point
  26. Salut! Cateva accesorii achizitionate de pe superskoda.com:
    1 point
  27. Salutare. Am atasat poze cu Bolero si AID pe karoq (masina personala). Momentan masina se afla in cursul mai multor upgradeuri: lane assist, HBA, TSR, BSD, RTA
    1 point
  28. Poate ma luminezi si pe mine cum naiba intra praful ala in carcasa distributiei. Poate imi arati si mie UNDE a specificat producatorul ca in nu stiu ce tari cu praf, intervalul de schimb al distributiei scade la aproape jumatate ! Mai sunt unii destepti care recomanda STRICT la noi in Romania , la orice marca \ model \ motorizare sa se schimbe la 4 ani sau 60.000 km pentru ca avem gropi si ulei \ carburanti de proasta calitate si pentru ca ... e Romania. Terminati cu legendele astea urbane si cu prostiile ! INTERVALUL LA MASINA COLEGULUI ESTE 210.000 KM SI LA ECUATOR SI LA POLUL NORD ! Fara limita de timp , desigur ! Km uzeaza distributia, nu timpul, praful din atmosfera, uleiul, carburantul, bataia vantului, gropile din asfalt, ploaia, zapada sau nu stiu ce alte inventii inventate de gura lumii !
    1 point
  29. Nu schimbi nimic. Schimbi la 120.000 km ! NU AI TERMEN DE TIMP ! Doar de km ! Acela este termenul de schimbare a distributiei la masina ta. Sunt in aceeasi situatie cu tine : distributie schimbata in mai 2012 si am facut pana acum doar 50 de mii de km. Totul arata impecabil. Termenul de schimbare a distributiei este si la mine tot la 120.000km ! Ignora legendele urbane si respecta planul de servisare dat de producator ! Bafta !
    1 point
  30. Revin si eu cu un update. Masina mea a ajuns la Curtici pe 14 Decembrie dar abia Vineri 7 Ianuarie a ajuns in Bucuresti. Maine sau poimaine o ridic si eu intr-un final.
    0 points
  31. super plimbare pentru cel mic in aerul acela salin Sanatate curata
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!