Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.10.2025 în toate secţiunile
-
Salutare din nou! Incep direct, sa ma racoresc: Consuma, ma, nene, nu se incurca. 🤣 Bun, sa incepem povestea. M-am vazut ramas fara Superb si zic, incotro s-o iau ? Mi s-a deblocat instant o amintire cu o veche pofta ramasa nesatisfacuta, un Arteon galben, musai cu trapa, musai R-Line, musai 272/280cp. Iau zile la rand site-urile de pe la noi, o singura masina indeplinea toate criteriile, la Brasov. Dezavantaje ? Da. Rulajul: 150.000 km la momentul achizitiei. Zic totusi sa ii dau o sansa si sa merg la Tess s-o verific, in cel mai rau caz pierd vreo 500 lei. Numai ca la Tess imi prezinta oamenii tot istoricul, curat, intretinuta, fosta masina a unui boss de la VW din Germania, apoi luata de cineva din Brasov pentru un an si putin. Configurata modest, fara zgarieturi, vopsea originala, totul perfect pe sub ea. N-am avut ce negocia la masina decat niste anvelope de iarna pe 20" pe care nu le-am dorit si o baterie, fiind putin obosita cea de pe masina. Am hotarat sa risc putin cu rulajul si problemele ce ar putea sa apara in jurul acestei valori si am luat-o. Zic, aia e acum, o tin maxim un an si o dau, sa nu prind devalorizarea mare la mine. Asadar, dotarile mai de soi: - Virtual cockpit - Navi Discover Pro Gen. 3 - Webasto - Masaj si incalzire fata - spate - Trapa - pACC, Line, Side, Park assist. - DCC - camere 360 - DLA - hayon electric - kessy - rezervor 70 litri ?! (aici nu sunt sigur, dar la primul plin, cand am luat-o, am bagat 65 litri si abia se aprinsese rezerva) Probabil mai sunt dar nu imi vin in minte acum. Dupa 2500 de kilometri in ultima luna, pot spune ca ne-am obisnuit unul cu celalalt si am devenit un intreg. 😁 Ansamblul motor / cutie / transmisie este fantastic in modul Sport si foarte enervant in Drive. In Drive, cel putin in oras, subtureaza foarte mult masina, fiind aproape imposibil sa te strecori rapid, atunci cand situatia o impune. Rotile pe 20" sunt o provocare destul de mare, chiar si pe Confort, tot zguduie masina ca toate alea. In general, merg cu grija in oras, trec foarte incet peste liniile de tramvai si alte asemenea. Arata fenomenal si nu voi trece la 18 sau 19" pentru vara, stricand tot farmecul masinii. Cateva aspecte care imi plac / displac la masina: - franare excelenta - faruri ok, dar personal, sub cele Matrix Led de pe Superb - webasto, o incantare, l-am folosit deja la Busteni si pot spune ca face banii, insa e putin greoi de configurat din masina, il poti seta pentru maxim 3 zile, nu ii poti face un program Luni - Vineri, de exemplu. - scaunele ok, confortabile, masajul e cam meh, e nice to have dar nu poti spune ca te dai in vant dupa asa ceva - mult mai antifonata decat Skoda, eu nu am intalnit celebrele zgomote de aer pe la chedere, masina este foarte inchegata per total. Ce nu prea imi place la ea: - sonorizarea, o medie si un tweeter amarat in fiecare usa, care la volum peste 65-70% incep sa distorsioneze, bleah, ceva oribil. - "socul" acela la pornirea cu motorul rece, trebuie sa stau uneori 1,5-2 minute sa coboare relanti-ul la 850 rpm si sa ma pun in miscare. - este foarte rigida in modul Sport, gratie si anvelopelor pe 20" cu balonaj mic, iar in Bucuresti, singurul mod in care imi place sa conduc, e destul de haos, mai ales cand am si copilul in masina. - tips-uri fake, ma nene, la asemenea motorizare ? Imi pui capace de plastic si tevile indoite in jos ? Si iarna scoate aburi pe sub bara ? WTF ?! - sunetul fake din boxe, in modul Sport. Voi cauta sa dezactivez cu VCDS, imi suna a Aliexpress. Daca vreau sunet, pun clapeta sau o evacuare de Doamne ajuta. - nu trec la aspecte negative, consumul, doar va povestesc putin si despre el. Stiam foarte bine la ce ma inham, am citit mult inainte, fac doar haz de necaz. Dupa Octavia vRS cu 5-6% consum, la Superb hybrid unde aveam 1,5-2% in Bucuresti, zbeaammmm la Arteon, 20-21% dimineata la ora 8:30 sau 13-14% dimineata la 6:00 ori seara dupa 21:00. 🤣 Si merg linistit, uneori si pe Eco, dar nu am obtinut mare economie. Tot pe Sport prefer. ❤️ In afara orasului, nu am reusit sa scot mai putin de 9,2% , cu tempomatul setat la 105 km/h. Ca un long story short, fac un plin de ~500 lei pe saptamana. 😲 Bine ca au rezolvat problema consumului de ulei, daca mai bagam si cateva bidoane de ulei, ala eram. Vine si partea mult asteptata de unii, gandurile de upgrade: - Arteonul R-Line arata foarte bine la exterior, dpmdv, asa incat nu gasesc ceva ok ce i-as mai putea adauga. Posibil, posiiiiibil, un diffuser pentru bara spate, portiunea dintre tips-uri (fake, wtf ?!) fiind cam goala, acolo merge un difuzor cu aripioare, cum aveam la Superb. - deja i-am luat un set de jante de Golf 7 GTI, pe post de bocancei, urmeaza curand niste anvelope de iarna 245/45/R18. - ma tot invart in jurul ideii de a-i monta benzile de led-uri care practic unesc farurile, piese OEM, la fel ca cele de pe Arteon facelift. Mi se pare ca e un upgrade de bun gust, inca ma gandesc daca sa le comand sau nu. - neavand ce sa fac prea mult la exterior, as vrea sa ma ocup la masina asta mai mult la interior, si mai exact, la sistemul de sunet. Din pacate, neamtul s-a zgarcit la Dynaudio, iar sistemul actual suna incredibil de prost, mult, mult sub sonorizarea Skoda. Imi place sa ascult muzica tare, foarte tare, mai ales cand sunt singur. Iar masina asta sufera foarte mult la capitolul sonorizare. Antifonat usile, ceva de la Audison sau Deaf Bonce + o amplificare corespunzatoare si deja as fi peste orice Canton sau Dynaudio. - schimbat culoare etrieri, cei facuti de fostul proprietar mi se par oribili - stage 1 ? Intentionat am lasat-o la urma. Nu sunt inca, 100% convins sa i-l fac, sa merg pe un stage 1 ecu/tcu sau sa ii arunc si o admisie R600 ? Voi vedea. 🙂 Ma chinui sa scriu textul asta la birou de cateva zile, intrerupt fiind de 100 de ori. Daca mai suna incoerent pe alocuri, ma iertati si voi. Mai scriem si de acum incolo. Las mai jos cateva poze cu agregatul:8 points
-
Odata ce motorul a pornit alimentarea/incarcarea e sustinuta de alternator . Bateria slaba NU genereaza erori de piese defecte . Regenerarea se face in mers cand alternatorul sustine incarcarea Regenerarea nu are nevoie de forta ,are nevoie de turatie constanta ,motorina ,temperatura …. si lipsa erori .3 points
-
Nu ai cum sa intelegi ,nu esti pasionat ,nu ai microbul . Te uiti la un V6 cum ma uit eu la un fumator si nu inteleg de ce fumeaza . Te miri de un impozit de 3000 lei cum ma mir eu de ce un fumator plateste 3 impozite pe an pe tigari ca sa-si strice sanatatea. Pentru tine masina e doar sa te duca unde ai nevoie indiferent de confort,materiale…. ,ieftin sau poate degeaba . Un pasionat NU cauta asa ceva .3 points
-
De la o reprezentanta din tara am primit oferta de 1070lei pentru schimb ulei, manopera plus piese. Doar uleiul fara filtre. Pt un tiguan 2.0tdi1 point
-
In oras electricul bate motoarele pe benzina/Diesel, fara discutie. Raspuns, comoditate samd. In extraurban electrica e ultima alegere,daca iti place sa conduci si/sau daca vrei sa nu fii stresat de deficientele acestuia. Benxina e, de departe, cea mai buna alegere, daca e si manuala, cu atat mai bine. Sunt si automate bune, unele foarte bune, dar putine se compara cu o manuala de calitate cu un motor bun. Vorbim de implicare, placerea de a conduce, nu de 0-100 sau rapiditatea schimbarii vitezelor.1 point
-
Eu am trecut de ceva luni de la diesel la plug in hybrid. Sunt foarte mulțumit de alegere. În oraș, pe distante scurte, nu mai sunt nevoit să pornesc motorul termic, lucru care e foarte benefic pentru a reduce uzura. Acum că începe sezonul rece, încălzirea e instant, nu mai aștepți ca motorul să încălzească interiorul. Următoarea mașină o sa fie clar electrică. Îmi place foarte mult liniștea din timpul mersului electric.1 point
-
Pun si eu asta aici...se schimba si la DQ 200... A DSG DQ200 transmission has two separate fluid reservoirs, both of which require servicing despite Volkswagen's "sealed for life" designation. A proper fluid change involves replacing the oil for the mechanical gearbox and the hydraulic fluid for the mechatronic unit. Fluid change interval While Volkswagen does not prescribe a service interval, experienced mechanics strongly recommend changing the fluids to avoid premature transmission failure. Recommendation: Change the DQ200 gearbox and mechatronic fluids every 5 years or 100,000 kilometers (~60,000 miles). Severe conditions: In hot climates or heavy stop-and-go traffic, consider more frequent fluid changes, such as every 60,000 kilometers (~40,000 miles). Required DQ200 fluids The DQ200 uses two different, non-interchangeable fluids for the gearbox and mechatronics. The total capacity for both is less than 3 liters. Gearbox oil: Part number: G 055 512 A2 Quantity: 1.7 to 1.8 liters Mechatronic (hydraulic) fluid: Part number: G 004 000 M2 Quantity: 1 liter1 point
-
Salutare. Am un GTE 2016 cumparat in 2018 (cu 16k km). Dupa 9 ani bateria se prezinta acceptabil, avand in vedere ca am incarcat-o aproape zilnic. Tocmai ce am calculat gradul de uzura al bateriei li-ion. Pentru cei interesati, asa se poate calcula: Folosind VCDS, acceseaza modulul Hybrid battery: IDE01036-MAS01377 High voltage / Hybrid Battery history data 1-Counter for kilowatt hour charge 20466.942 kWh (notat mai departe cu "A") IDE01036-MAS01378 High voltage / Hybrid Battery history data 1-Counter for kilowatt hour discharge -19260.077 kWh (notat mai departe cu "B" - atentie, se foloseste fara " - ") Pe langa acestea, este nevoie sa stim si capacitatea utilizabila a bateriei (la passat GTE = 8kW) - notata mai departe cu "X" Se calculeaza energia exploatata prin baterie: (A + B) /2 = C (19863 kWh in cazul meu) Se estimeaza echivalentul in cicluri complete - notat cu D C / X = D In cazul meu: 19863/8=2483 cicluri complete de incarcare-descarcare State of health sau starea de viata a bateriei: SoH= 100-(k*D) unde k reprezinta o constanta generala a degradarii bateriilor li-ion per ciclu incarcare-descarcare. (k=0.12) In cazul meu: 100-(0.12*2483)=70.2 (adica 70.2%) Garantia bateriei si a sistemului electric a expirat acum un an. Atunci era undeva pe la 76% Per total sunt multumit de masina, acum are 190 k km si am condus mai bine de jumatate din distanta doar pe electric. O incarc acasa si de multe ori si la servici.1 point
-
1 point
-
Astfel de scenarii nu au nicio legatura in realitate. Cu astfel de teorii ale conspiratiei nu ajungem nicaieri. Cata vreme nu vorbim despre radiatii ionizante, restul este praf in ochi. Avem si bugetari care luau spor de antena sau de calculator. Cred ca tot asa, pe principiul ca poate nu mai apuca pensia...1 point
-
A luat "visul umed" al soferului roman de oras: 2.0 TDI! Sa fie acolo... cand iese pe autostrada de 2-3 ori pe an sa rupa tot 🙂 Oricum, in carte nu scrie vascozitatea, ci norma! Pui ulei ce respecta norma din carte. Daca merge mult in oras as merge pe 0W20 sau 0w30 (repet, daca normele din carte permit). Pentru ca acel 0 inainte de W este vascozitatea la rece - daca ai multe opriri/porniri la rece in oras o sa fie un ulei mai benefic pt motor pentru ca ajuta lubrifierea mai rapida la rece. Daca deja motorul "consuma" ceva ulei, evident ca o sa il consume si pe asta.1 point
-
Gata si cu detailingul, las cateva poze mai jos. Ce pot sa zic... am rămas foarte placut surprins cand am vazut cum arata.. a meritat! 🥰 Daca doriți sa ne cunoaștem, va astept la evenimentul auto Dropdown 5, weekendul acesta, pe stadionul Ghencea, in Bucuresti. Superbul va fi expus acolo, si eu voi fi prezent.1 point
-
Pentru cei la care se aprind martorii ABS si ESP atentie la switch-urile pe care le cumparati. Am cumparat si eu unul insa am aflat abia dupa ca nu era original si tot se aprindeau martorii ABS si ESP. Am cumparat unul original si problema s-a rezolvat.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
