Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.10.2025 în toate secţiunile

  1. Aici e problem. Mi-i ciuda ca nu am facut un pic de preventie la praguri. Am lasat cred ca 2-3 ani si nu am umblat acolo jos in aripa si sigur s-au strans chestii care mai apoi au afectat pragurile. Mno... Amu' trag ponoasele si trebuie schimbate pragurile cu totul. Deocamdata, costurile date de 1 tinichigiu sunt de 3500 lei, fara praguri in sine (si alea mai sunt vreo 300 lei). Si mai am o oferta cu vreo 4000 lei. Tot pe acolo. + ca probabil va trebui sa iau si alte 2 aripi fata si sa le rezolv frumos si pe alea. Cea de la sofer sigur trebuie inlocuita. cea din dreapta poate mai scapa. Spanac... In weekend am inlocuit radiatorul de pe cutia DSG cu unul nou, de la Nissens ca cel vechi OE era cam infundat si nu trecea suficient antigel prin el - Posibila cauza si pt racirea defectuoasa a uleiului pt ca cele 2 termofloturi sunt inseriate. . Acum urmaresc sa vad daca am scurgeri si observ ca am o scurgere pe partea de sus a termoflotului de ulei. Ori nu e strans bine, ori nu mai tine cum trebuie garnitura cu care a venit termoflotul. 😐 Edit: si cu ocazia datului de bord jos, am gaurit torpedoul si am pus suportul de telefon oem, pe care o sa pun un alt suport cu USB C integrat pt noile modele de telefoane + magneti pe spate sa tina telefonul pe pozitie. Work in progress, deocamdata doar atat avem.
    2 points
  2. Mi-au spus ca este rechemare pentru seria de sasiu. Nu stiu la ce modele se aplica.
    1 point
  3. OT Yanq are la jurnal detalii despre calatoria la Nordkapp, insa pentru cine vrea sa si stea sa vada locurile, nu doar sa le tranziteze, calatoria se poate dubla ca durata. EOT
    1 point
  4. Am scos eu acum câteva săptămâni intervalele service de pe site-ul oficial VW (erWin), actualizate 2025. Din păcate nu pot atașa întreg documentul că este peste 4 MB (dar daca mă ajuta un Admin îl atașez). În continuare doar pt. câteva coduri motor există indicație de schimb curea+role, iar pentru restul o sugestie de verificare la 300 000 km Cât de mult să ne luăm după recomandările VW cred că ne lămurește intervalul pentru filtru de aer Link manuale: https://we.tl/t-zXEfs9vOSY
    1 point
  5. Verifica inainte de toate starea pragului structural al masinii - ce rugineste de obicei (la mine asa a fost pe ambele parti) e "coaja" curbata coplanara cu usile. Aceea se inlocuieste mult mai usor, sau se poate (daca nu e pe toata lungimea afectata) inlcoui local zona afectata Eu nu am foarte multe poze din timpul operatiunii - insa dupa ce am constatat ca este ok interior - am decupat pana la metal sanatos partea exterioara, curatat si grunduit si vopsit cat am putut ajunge la pragul interior o data ce coaja era desfacuta, apoi manufacturat din tabla aprox de acceasi grosime zincata si vopsita electostatic in prealabil (sursa este extrem de la indemana oricui si este testat rezistenta in timp) si dupa niste prelucrari (doar cu rabdare fara scule iesite din comun) montata pe pragul "sanatos cu rasina epoxidica bicomponent speciala pentru metal. Apoi revopsit tot pragul cu vopsea serioasa (oricum are textura din fabrica) si un ultim strat de vopsea in culoarea masinii. Cel mai dificil a fost sa iasa dubla curbura (cea principala si cea de dedesubt -daca te uiti de jos intelegi ce vreau sa zic) si "intoarcerile" in care intra suruburile carenajului rotii. Stanga am facut-o acum aproape un an si jumatate, dreapta in iunie anul asta. Stanga am inspectat-o dupa un an si arata impecabil. Si "la mana" se aude uniform tot pragul. Iti spun toata povestea ca si incurajare - si de aplicat NUMAI DACA pragul interior este intact Aripile... Ideal e sa iei din dezmembrari bune. Eu nu am gasit, am luat aftermarket. Este ok-ish, insa se vede daca stii unde sa te uiti.
    1 point
  6. Sa inceapa balaceala Masina va beneficia de un detailing exterior (decontaminare, polish, ceramica) + detailing interior + tratament piele + inlocuit folie faruri
    1 point
  7. Materialul textil de la toate usile trebuie refacut. Sa vedem cand... ca am toate materialele necesare. O sa pun de piele sintetica ca nah...e mai usor de intretinut. Dar trebuie sa le lipesc bine ca sa iasa ok. si 2. Usa sofer de inlocuit, pt ca rugina la buza dinspre partbriz...pt ca pietricele si a intrat rugina intre straturile de tabla. Am usa...dar trebuie sa ii vopsesc bandoul. 3. trebuie sa refac pragurile pt ca...si acolo rugina. Deci, mai sunt muuulte pana sa fie "boboc"..
    1 point
  8. Intr-adevar ar fi multe lucruri interesante de mentionat din cele mai diverse subiecte. Dar nu cred ca sunt un bun povestitor incat sa sustin si un alt topic. Consum mediu termen lung pana la Nordkapp - 4476 km - 5.7. Incarcare 2/ + 2 trolere medii. La motorina nu am sesizat diferente. Am avut zile in care am facut plinul si de 3 ori in 24 ore. Masina are un comportament ireprosabil si e confortabila la drum lung ( nu ma doare spatele ca in Jetta). Ca viteza am mers la limia maxima a fiecarui drum ce difera de la tara la tara. Sunt foarte multe radare fixe in Finlanda si tarile baltice exact acolo unde sunt limitari de viteza dar sunt preatentionate. Am folosit acc+lane assist in peste 80% din drum. Iti fac viata infinit mai usoara la volan pe distante lungi. Am folosit si modul E cred pe vreo 2000 km dar nu prea e ok cand vrei sa te lansezi in depasiri, are un lag maricel. Pe drumuri libere unde nu ai nevoie de variatii de viteza e perfect si modul E. De cauciucuri de iarna nu este nevoie. E foarte cald. Am avut si zile cu 35 gr iar noaptea nu a scazut niciodata sub 15 gr. Dupa ce se trece de cercul polar soarele apune in jur de 11-12 noaptea iar cam in ultimii 700 km spre Nordkapp nu mai apune deloc, e in permanenta pe cer cu o tenta de galben-portocaliu intens. Iti da o senzatie foarte ciudata, bulverseaza creierul. Noaptea acolo e ca si cum te-ai plimba ziua in amiaza mare prin orase din care au disparut toti oamenii ceea ce iti da un sentiment oarecum straniu. Am rezistat o noapte fara sa dorm doloc dar a meritat. Libertatea de circulatie e totala, nu mai exita puncte de control ci doar simple indicatoare ce te anunta ca ai intrat in alta tara. Nu intereseaza pe nimeni de actele tale. Doat de 2 ori mi-au cerut pasaportul in 13 tari tranzitate cand am coborat de pe feribot in Danemarca si cand am trecut acel pod din Suedia dar a fost din pura curiozitate a durat maxim 5 secunde in ambele cazuri fara sa ceara si actele masinii sau sa intrebe ceva. Politie? Dupa Stockolm in sus si inapoi pana la Helsinky deci aprox 4000 km nu am vazut macar o singura masina de politie! Infractionalitatea e aproape inexistenta. Se respecta regulile de circulatie si exista bun simt in trafic. Cand ti se face flash-uri din fata inseamna ca sunt reni pe sosea...sunt multi, foarte multi, solitari sau turme intregi. O problema reala sunt insectele. Citisem despre asta de la alti calatori dar nu am dat importanta. E un lichid semitransparent ce se intinde pe tot parbrizul si spalatorul nu il curata. In 200-300 km nu mai vezi nimic si tb sa opresti la benzinarii sa freci clasic. Iar pe botul masinii, nu exagerez, e full de insecte rosii/negre/verzulii. Daca extrapolez un pic as zice ca sunt pete ca de sange. Nordicii au 100% masini brek, aproape ca nu exista berline. Si ai zice ca fiecare are o rulota sau una motorizata si sunt intr-o continua vacanta. Am vazut mii de rulote peste tot. Nu au garduri la case. Preturile insa depasesc puterea noastra de intelegere mai ales la Nordkapp. Un ren de jucarie 600 lei, o bluza de dama no-name cu motive traditionale nordice 1500 lei, magnet de frigider sub 10 eur nu exista...
    1 point
  9. Cred ca toata aceasta calatorie ar merita un topic separat in aria dedicata, sigur nu sunt singurul care ar avea mai multe intrebari legate de calatorie/traseu etc si ar fi pacat sa divagam pe jurnalul de bord. Cum s'a comportat masina? Cate persoane in masina, un consum mediu? Diferente la mers in functie de combustibil?
    1 point
  10. Nu. Am preferat tarile UE/SEE. La dus: Buzau-Nadlac-Budapesta-Bratislava-Praga-Dresda(de aici am inceput sa si vizitez orasele/primele le mai vazusem)-Berlin-Rostock-Gedser (trecere cu feribotul in Danemarca)-Copenhaga-Malmo (trecere pe acel pod minunatie inginereasca ce se continua de la jumatate cu tunel pe sub apa)-Stockholm-si apoi tot spre nord prin Suedia-Finlanda-Norvegia pana unde se termina continentul-Nordkapp. Total 4500 km. Intoarcere: Nordkapp - Honningsvag ( un oras norvegian autentic cu pescadoare si populatie nativa)-Rovaniemi (orasul lapon al lui moș gerilă)-Oulu-Helsinky- si de aici cu feribotul Mega-Star am trecut in Tarile Baltice-Tallin/Estonia-Letonia-Lituania-si apoi Varsovia- Cracovia-Kosice-Debretin-Romania.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!