Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.09.2025 în toate secţiunile

  1. Marți prin Viena Am luat un metrou și am plecat spre Cartierul Muzeelor am continuat plimbarea spre Parlamentul Austriei apoi am.plecat spre Curtea din Viena, oprindu-ne la cele două palate in oglindă care găzduiesc Muzeul Științelor Naturii (ce ne-a iubit neplăcut, a fost mirosil de rahat, scuzata-mi fie expresia, dar in zona respectivă chiar asta mirosea...), am continuat periplul nostru si am vazut că mai peste tot se întindeau scene de spectacole, pentru că urmau mai multe zile cu spectacole, Inclusiv in fața primăriei din Viena Am ajuns la biserica Votive, care este impresionantă prin dimensiunile ei (mi-a adus aminte de Domul din Milano că arhitectură) Mai departe am admirat arhitectura caselor, curățenia de pe străzile late, am trecut prin culoarul Ferstel și am ajuns in zona magazinelor brandurilor renumite de ceasuri, modă, parfumuri și in final ne-am oprit la Biserica Sf. Petru Cam la toate bisericile erau slujbe și spre deosebire de cele din Franța sau Spania, accesul nu era permis turiștilor decât in lateral sau in față. Apoi ne-am oprit la un restaurant să mâncăm șnițele vieneze, nu? Pretul este cam la fel peste tot, 25€ c cu vită si 19€ cel cu porc sau pasăre. Nu m-a dat pe spate, dar poate unii care n-au mâncat in viața lor un șnițel au rămas impresionați. Ar fi de amintit doar mărimea porției și salata de cartofi, ce semăna la gust cu cea orientală de la noi. Mai departe am plecat spre Catedrala Sf Stefan (capela lui Virgil este lipită de catedrală, dar ju era deschisă), care este imensă raportata chiar la clădirile din jur. Apoi am luat un metrou și am plecat spre Palatul Schoenbrunn. Si aici se pregăteau de ceva festival. Pentru că biletele sunt cu oră și am ajuns mai devreme, ne-am plimbat prin gradinile palatului, ceva in genul Versailles, dar mai putin spectaculoase si mai mici decât acolo. Apoi am mers și in interior și sincer cred că am avut așteptări prea mari pentru cei 40€ de persoană, crezând că este un fel de Palatul Versailles, dar de fapt a fost un fel de Trianon Mic, pentru cei care au fost la Versailles. Frumos, dar destul de scurt, cei drept nu am luat bilet si cu vizită la apartamente, dar nu cred că era o diferență așa de mare. Într-un cuvânt: over-rated! Apoi încă 2 metrouri si am încheiat și ziua aceasta. somn și de la capăt! 😁
    6 points
  2. @skodamen da, da, a Ia ea la un moment dat ca atunci canderau pașalîc turcesc rămăsese in Transilvania, bla, bla. 🤣 Noi mustăceam între noi, dar a fost singura mențiune și era strict legată de coroana ungureasca. O zi, două orașe în două țări! 😁 Am luat-o la pas prin Bratislava spre Palatul prezidențial, aflat in imediata apropiere, continuând spre biserica Franciscan, apoi in drum spre Palatul Primacial, am văzut castelul Bratislava (Bratislava Hrad) și am zis că merită urcarea până acolo și chiar a meritat. La urcare chiar inainte de a intra pe porțile castelului, era o biserică ortodoxa veche, închisă, dar care s-a deschis cât ne-am plimbat noi prin castel. In cetate am găsit o "piață medievală " cu diverse chestii ce replicau meseriile vremui. De pe zid am avut o vedere panoramică asupra Bratislavei, cu Dunărea, podurile (podul OZN) și clădirile emblematice. Am coborât și ne-am continuat plimbarea vizitând Biserica Sf. Ștefan al Ungariei, Poarta Mihail, Palatul Primacial, catedrală Sf. Martin și alte clădiri de prin centrul vechi, după care am plecat spre Biserica albastră și de acolo către clădirea nouă a Teatrului, aflată pe marginea Dunării. Clădiri de blocuri cu arhitectura modernă se găseau in aceasta parte, in contrast cu arhitectura din cealaltă parte. Bratislava, ca și Budapesta ni s-au părut foarte curate, cu gazonul tuns, boscheți și copaci îngrijiți, străzile curate și trotuare drepte. Străzile din aici foarte bune, in contrast maxim cu cele din Budapesta. Ne-am întors la cazare, am luat mașina și am plecat spre Viena, dar nu înaintede a face plinul la OMV (1.49€/l motorină normală! Altă surpriza,la 2 minute de cazare, strada era blocată, mașinile se întorceau... am întors si eu si am luat-o pe alta strada din apropiere, bara la bară. Se lucra la calea de rulare a tramvaiului, pe alte străzi se reface canalizarea... haos total. Intr-un final am nimerit și fix strada respectivă era decoperata total. Am oprit si am vorbit cu câțiva muncitori, am lăsat mașina pentru avarii si am dus bagajele la întrarea in scara blocului, apoi am plecat spre o parcare (Parc & Ride Edberg - 4.4€/24h) unde am lăsat Tiguanul și m-am întors pe jos la cazare. Din păcate am uitat să fac poze de final, dar cei 76km i-am facut cam in 48 minute, cu viteză si consum similar întrucât 90% din drum a fost pe autostradă. După ce ne-am cazat si refresh-uit, am coborât si am mâncat la un restaurant chiar lângă noi, cu specific sârbesc: plescavita, hamburger si un platou cu mici, carne, plescabita si cartofi, o masă foarte bună și cu multă proteină! 😁 O clădire de lângă noi Am plecat pe jos spre Palatul și gradinile Belvedere, continuând cu Biserica Sf. Carol, apoi spre Opera din Viena. Pe parcursul plimbării ne-au mai atras atenția Catedrala Ortodoxă Rusă, monumentul soldatilor sovietici (da, există așa ceva in Viena) și arhitectura clădirilor. Spre deosebire de Budapesta, clădirile par a fi mai dichisite, străzile mai mari, spatiile deschise mai largi. Tot curățenie este si aici, deși am remarcat ai multe mucuri de țigară pe jos, decât in celelalte două strazi. Am luat metroul înapoi spre cazare și am trecut la somn și de la capăt! 😁
    3 points
  3. Merg in trei pistoane dar 🤫, ca nu stie nimeni 🤭
    2 points
  4. Daca iei contactul 🙃
    2 points
  5. Miercuri: 3 orașe, 2 țări Să incep cu începutul: dezavantajul parcării de la Viena, că am uitat să vă zic, a fost că nu o puteai lăsa mai mult de 24h, pentru că se schimba in 7zile si era alt tarif. Așa că inainte de a pleca la plimbare prin Viena, am tras o fugă la parcare, am plătit cei 4.4€, am ieșit si reintrat! 😁 Și azi la fel a fost. După care a venit ora de plecare, eu m-am dus să aduc mașina și gașca a coborât cu bagajele. Când am ajuns, îi apucase hărnicia pe ăștia cu camioanele, i-am zis că intr-un minut plec și m-au așteptat să încarc bagajele și să plec. De plecat, am plecat la Turnul Dunării (19€/adult și 4.5€/1h parcarea in complex. De sus se vede frumos, dar azi bătea un vânt rece, care ne-a alungat destul de repede. Există și un parc prin care vă puteți plimba, dacă vreți. De aici am plecat spre Brno, in republica Cehă, unde am ajuns după aproximativ o oră și patruzeci de minute (am uitat să fac poze cu consumul și aici și la Praga, dar sunt similare, 90% fiind autostradă și am mers legal 129km/h pe cruisecontrol). Am parcat în apropiere de Špilberk Hrad, cetatea din Brno, iar folosind aplicația Parc Simply Brno am achitat parcarea in zona B, pentru 4 ore 160 coroane (~6.5€). Atenție, ca vizitatori nu puteți parca in zona A, ci doar in B si C. Am plecat spre cetate, un urcuș ușor printr-un parc si ne-am bucurat de panoramă oferită și totodată mi-am fixat reperele pentru ceea ce urmă să vedem. Am coborât spre Biserica Roșie, care seamănă cu cea de la Cacica am continuat spre piață, printre străduțele cu clădiri superbe am vazut tramvaie moderne făcute de Skoda Am ajuns la Turnul primăriei fântâna Parnas Si in imediata apropiere este catedrala Sf Petru si Pavel, începută prin secolul XI si terminată in 1909 apoi am coborat la Manastirea capucină caracterizata prin simplitate, o oază de liniște pentru cei ce se rugau înăuntru apoi am continuat plimbarea pe drumul de întoarcere spre mașină. Brno, este un oras cochet, tineresc cel putin in partea aceasta pe care am vizitat-o si care cuprindea și școli, facultăți sau academie, liniștit și curat, un oraș in care poate ai vrea să trăiești. Merită măcar 2-3 zile de plimbat la pas si să te relaxezi pe un scaun savurând o cafea sau o bere. Clădiri colorate diferit, cu arhitectură diferită dar care nu îți dau o senzație ciudată, lucru pe care l-am trăit și in alte capitale, ca Bracelona, Viena, Praga sau Budapesta. Cand să plecăm, display navigației a refuzat să porneasc, apoi în timp ce mergeam a început să pâlpâie și să se audă muzica, după care a funcționat normal. Ciudat.. Am plecat spre Praga, având un drum de 218km, în aproximativ 2 ore si 23 minute. Imediat cum am intrat pe autostradă, pe celălalt sens se formase o coadă mare din cauza unor lucrări la o bretea de ieșire. Cam la 50km de Praga, pe celălalt sens fusese un accident,la care erau deja două autospeciale de poliție, două de pompieri și două sau trei ambulanțe, urmare de aproape 7-8km de cozi peste 2 benzi... nasol Am ajuns la cazare in Praga, iar lucrări si aici de zici că a intrat hărnicia in Saturn peste tot 🤣, o străduță îngustă, cu sens unic si o secție de poliție cred. Am lăsat o parte din gașca aici cu bagajele si eu cu băiatul meu am plecat să luăm o cartela de parcare. Bineînțeles că parcarea era fix cu 120m inainte de receptia de unde luam cartela, lucrări si haos că lumea, fix unde începe orașul vechi, lângă Powder Tower - (Turnul cu pulbere). Cei 120m si 2 minute s-au transformat in 3km si 20 minute, pentru că efectiv am ocolit încă o dată totul.... Am parcat pentru următoarele două zile, chiar in parcarea mall-ului Palladium (68€/2 nopți), cam scump dar măcar știu de unde să imi iau mașina. Am plecat spre cazare trecând pe lângă turn Apoi,când aproape am ajunsla cazare, am coborât in stația de metrou unde se găsea ssupermarket ul Albert si am răpit niște bere și apă pentru seară! Mâine este o zi plină si condensată, sper să ne țină picioareke! 😁 Deocamdată am încheiat pe ziua de azi, așa că, Somn și de la capăt! 😁
    1 point
  6. 1 point
  7. ODO 148.900 km Lucrari majore de mentenanta : -volant Sachs -Ambreiaj Sachs -Rulment Vw -Pivoti stanga+dreapta -Tampon cutie -Surub circuit turbo -Suruburi noi punte -Lichid frana pentru aerisire Toate piese s-au potrivit la mare fix, multumiri @Doomy pt sfaturi in legatura cu codurile de piese. Pedala de ambreiaj este mult mai soft ca inainte, sunt foarte multumit de cum a iesit toata lucrarea. Cost total 5.100 lei Timp efectuare lucrare approx 4,5 ore
    1 point
  8. Ghida de la Parlament a zis ca Transilvania e pamant unguresc? PS: imi plac locurile de parcare alese de tine😄
    1 point
  9. Duminică am plecat de la cazare și am lasat mașina intr-o parcare pe strada Attila, cam în dreptul Bisericii Matthias (din păcate era slujbă și nu am putut intra in interior). De pe stradă am urcat niște scări și am ajuns destul de repede acolo. A propos, in weekend nu se plătește parcare in Budapesta. Lângă biserica mai găsiți Bastionul Pescarului de unde aveți (contra cost) o panoramă a malului celălalt al Dunării. Puteți să vedeți malul și fără bani, de pe scările alăturate. De acolo am plecat pe jos spre Buda Castle, in care erau tot felul de lucrări de reconstrucție. După ce ne-am plimbat pe acolo, am continuat spre Gellért Hill, un deal de pe care se spunea că se vede o panoramă frumoasă asupra Budapestei. Este amenajat ca parc, pe unde se plimbă lumea, fac sport, etc., o zona verde (foarte multe zone verzi in Budapesta, spre surprinderea noastră și destul de multe mașini electrice, mi-au sărit in ochi BMW-urile). Pe drum ne-a plouat puțin, dar am plecat cu umbrelele la noi și in plus găsești cate o copertina sau copaci sub care să te adăpostești. O dată ajunși in vârf surpriza negativă, totul era inconjurat de gard și închis. Am ocolit gardurile până am ajuns sub statuie si de acolo, coborând, am găsit diverse zone amenajate din care puteai vedea panoramă asupra Budapestei. De acolo am coborât pe potecile și scările dealului până la podul Libertății către Piața Centrală. Ne-am oprit la un local și cum altfel nu puteam pleca fără a mânca ceva tradițional: am luat gulaș, papricaș de pui și tocăniță de legume cu pui, iar ca desert japanese cheesecake si somloi. După masă am continuat plimbarea, pe străzile cu clădiri frumoase, trecând pe lângă clădirea Operei, am vizitat biserica Sf. Ștefan și in final am ajuns la clădirea Parlamentul Ungar, unde aveam intrare. În cadrul turului ghida ne-a explicat tot felul de lucruri interesante desprecistoria Ungariei și a Parlamentului, iar la sfârșitul turului am ajuns si la coroana Ungariei, care era expusă și păzită! Poze se puteau face doar din sala adiacenta, așa că am profitat de zoom-ul telefonului. După ce am ieșit din Parlament, am trecut încă o dată Dunărea, de data asta pe Podul cu lanțuri și am plecat in pas de lebede spre mașină. 😁 După ce am urcat încă o dată scarile de la Castelul Buda, am ajuns la o bariera unde ni s-a spus că nu putem trece, că este un festival, decât dacă ne luăm bilete. Am coborât înjurând scările abia urcate si am luat-o la pas să ocolim tot castelul vieții. Cam toată gașca era obosită, așa că l-am un moment dat i-am lăsat la o intersecție si am plecat să recuperez mașina, lucru pe care l-am și făcut, m-am întors și am recuperat gașca veselă și am plecat la Bratislava. Btw, străzile din Budapesta sunt horror, mai proaste decât cele de acum 10-15 ani din București... Autostrada din Budapesta spre Bratislava, a avut multe tronsoane in care se făceau lărgirii sau reparații și se mergea cu 80 sau 100km/h in cel mai bun caz, pe ambele sensuri. Am ajuns destul de târziu la Bratislava, din cauza acestei aglomerație, parcurgând cei 193km, în 2 ore si 10 minute, cu o medie de 89km/h și un consum de 6.6l/100km. Am parcat în garaj și am urcat în apartament după o zi foarte frumoasă. Concluziile zilei: Budapesta mai merită cel puțin o vizită, veniți fără așteptări și o să rămâneți plăcut surprinși. Noi am avut o zi foarte condensată, cu multe lucruri de văzut, o parte au fost închise, deși nu scria nicăieri. În weekend nu se plătește parcarea in Budapesta, după cum am spus. Purtați încălțări comode, aveți ce vedea la fiecare pas și cu puțină documentare înainte, vă puteți optimiza traseul de vizitat, mâncat, stat și admirat după bunul plac. Somn și de la capăt! 😁
    1 point
  10. @pronetSuperba si zona vizitata de tine, iti recomand pe wishlist si Como+Venetia daca nu le-ai vazut iar daca esti fan Marea Mediterana, nu rata Sardinia, din punctul meu de vedere ofera topul "apelor/plajelor" din Europa si asta vine de la cineva care vreo 8 ani la rand "a facut" insulele de la Marea Ionica (Grecia) inclusiv cu barca/jetski! Grecia e frumoasa in zona de Sud cand vine vorba de ape "albastre" ce-i drept, e cel mai departe de Romania insa GARANTAT ofera cele mai spectaculoase ape/plaje. 😋 Italia este in topul culinar mondial, nimic de zis, si la vinuri sunt "ciumegarie", totusi, dupa explorare si documentare amanuntita si in Italia si in Franta, pot sa spun ca francezii sunt ceva mai rafinati cand vine vorba de mancare/vinuri, mai ales deserturi, patiserie! ❤️ Nu neaparat mai buni, stii cum e, gusturile nu se discuta, dar mie mi se pare ca sunt....mai "fini", mai "pa finesse"! Am vizitat de mai multe ori si Roma si Paris, imi plac ambele orase in egala masura. Niste poze din telefonu lu' nevastamea, facute pe mod "auto" in Sardinia cu un Iphone roz, nu mai stiu ce generatie, d-ala cu 2 camere, 13 cred: @marius1982.11NFS 5 PORSCHE UNLEASHED 2000 este NFS-ul meu preferat! Tin minte ca ma jucam cu tovarasi in retea cu volan cand eram pustani, ce tare era! Factory Driver, Evolution... Oare cum ar fi un nou NFS Porsche acum? Au trecut 25 de ani de la lansare si au aparut ceva modele noi intre timp! Ar trebui sa semnam o petitie, sa o trimitem la EA, noi astia, mai "mosi" sa faca un joc nou! 😄 Nebuneala in Sudul Frantei cu Porsche, cred ca am vazut toate generatile si modelele posibile, cu numere de inmatriculare din toata Europa, inclusiv de epoca, full de ele, 550-ul mi-a ramas intiparit in minte, mai ales ca e foarte rar. Am vazut si un Carrera GT Gemballa portocaliu, Porsche SINGER gri ...nebuni la cap! ❤️ @halamadridDaa...s-a bagat "Maestro" la intimidare, cu fortare...se grabea omu', l-am lasat, cat tot pe vaporu' ala urcam toti dar cand au dat drumul la banda din stanga, iesise un politist de frontiera sa faca semn, l-am vazut instant si m-am infipt primul, de-al dreq sa-i dau o lectie, s-a facut coloana instant in spatele meu, slovacu' saracu'...a ramas tot acolo la coada, a vrut sa se mute si el, n-a fost pe faza, statea pe telefon, bineinteles ca nu l-a mai lasat nimeni, a trebuit sa astepte iar la coada. Feribotul oricum asteapta sa urce masinile pana se umple la capacitate, nu prea conteaza cand urci, decat daca vrei sa prinzi loc in fotoliu si vrei sa bagi o cafea mai repede sau te-ai plictisit sa stai cu motorul pornit. Dupa procesare bilete/pasapoarte se fac iar coloane si trebuie sa astepti. Un steward da drumu' la coloane care sa urce in ordine pe feribot. Nu te bagi tu cum ai chef... Cand vine vorba de numere de inmatriculare preferentiale, cocalari exista in orice tara, am vazut M5 in UK cu numar PU55Y! Poate ii placeau la om pisicile🐈, cine stie? 😄 Uite inca unu': Cam atat platesc unii in UK pe numere de inmatriculare private: The most expensive number plate in the UK is currently JB 1, which was sold for a record-breaking price in July 2025. Prior to this, the most expensive plate was 25 O, which sold for £518,480 in 2014 and is currently on a classic Ferrari. Here is a list of some other expensive number plates and their sale prices: G 1 - £500,126 (sold 2011) RR 1 - £472,000 (sold 2018) F 1 - £440,625 (sold 2008) S 1 - £404,063 (sold 2008) 1 D - £352,411 (sold 2009) JB 1 - Price unknown (sold July 2025) 25 O - £518,480 (sold 2014) X 1 - £502,676 (sold 2012) "F1" (nr de UK) cica ar apartine lui Bernie Ecclestone, "patronu' F1"...il avea pus pe un F40 care statea pe IAHT la Monaco in timpul Marelui Premiu...mda...probleme! 😭 @halamadrid"Astept cu rabdare pozele cu masinile sarakilor." Am facut poze intr-o singura zi la masini, dupa ce am parcat, la plaja, m-am dus pana la bar, cred ca am surprins vreo 10 Porsche in 5 minute, aveau nr de Monte Carlo, Elvetia, Germania, UK, Italia, Franta etc, oricum plecau si veneau masini de vis nonstop. Deja par toate normale, si UK-ul este plin de masini de orice fel, supercaruri, epoca, tuning, orice masina din orice generatie...ma lovesc de ele zilnic pe autostrazi si la munca, nu ma mai "dau pe spate"... Nu mai conteaza, ce sa mai fotografiez dupa ce am postat masinile de la SUPERCARFEST? 😄 7 Bugatti la un loc, mai toate modelele de Pagani, Koenigsegg alaturi de Shmee, echipa Gumball 3000 si Stig..si McLarenul F1 al lui Mr Bean care s-a dat cu 25 000 000 GBP? Ce as putea surprinde mai tare? Am filmat Ferrari 250 GTO la Londra, pe strada, am fost la Muzeul Ferrari in Italia, Muzeul Porsche in Germania, am fotografiat BUGATTI LA VOITURE NOIRE 1 din 1 la Geneva Motor Show...am cam terminat cu "vazut si surprins masini"...😄
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!