Eu am avut Golf 7.5 cu 1.5 TSI ACT 150cp, fara filtru de particule. Am adus masina din Olanda la 221.000 km si pe la 222.000 am schimbat pompa de apa pt ca a inceput sa prelinga, din ce am inteles doar atunci se schimba, preventiv doar daca vrei. La 223.000 am schimbat distributia pt ca am vrut eu, desi nu gaseam pe nimeni cu "cale", nu stiam exact ce scula trebuia atunci, acum vreo 2 a fost asta. Am gasit un mecanic care a spus ca o rezolva, a dat jos si cureaua arata foarte bine, avea scrisul pe ea inca si fara crapaturi. La pus la loc a fost mai greu, nu a pus chair la punct, adica uneori la viteze mici se aprindea EPC-ul si se stingea apoi, dar alte simptome nu avea masna. Pana la urma am gasit pe altcineva care a comandat scula si a rezolvat problema. Am umblat la 3 reprezentate si cu tot cu "pile" nu s-au bagat sa o puna la loc sau sa inchirieze scula, am aflat dupa aceea ca nu stiuau sa o foloseasca, era tot in cutie cum o primise. De atunci am mai dus la mecanicul care si-a luat sculele la facut si un Passat din 2019 tot cu 1.5 pe la 203.000 km si la fel cureaua arata foarte bine.
Acum am o Octavia 4 de 1.0 cu 185.000 km, dar pe asta nu o mai duc preventiv la facut, cel putin pana la 210.000 km o las asa, dupa ma mai gadesc.