Ferdinand Piech a avut multe ambitii, dupa cum unii stiti deja, a stat la baza crearii multor masini consacrate, inclusiv Porsche 911, a creat Porsche 917 care a facut istorie in LeMans, a inventat sistemul QUATTRO TORSEN (disponibil si pe Phaeton), Audi Quattro facand istorie in WRC, sistem 4x4 revolutionar, inca disponibil pe o serie de masini din prezent. Omul a tranzactionat cumpararea Lamborghini, Bentley, Porsche si Bugatti de catre grupul VW, probabil ca fara aceasta "mutare strategica" am fi vorbit la trecut de aceste branduri HIGH-END.
Desi a fost foarte dur si a "calcat pe cadavre" ca sa isi atinga obiectivele, a lasat in urma sa 2 modele de care vorbim si in prezent: VW PHAETON si BUGATTI VEYRON, singurele modele auto din istorie care au avut un buget individual alocat de dezvoltare de 1.5 MILIARDE de EURO si PROPRIA FABRICA!
Ambele modele au "scurs" compania de niste milioane, pierderile au fost evidente datorita vanzarilor, care nu au fost dupa asteptari. Piech si-a atins totusi obiectivul, a creat niste masini de TOP, impunand niste detalii de domeniul fantasticului inclusiv pentru ziua de azi!
Desi, daca e sa ne raportam la ce "plastice" se construiesc azi, cred ca nici n-ar mai trebui sa compar, inclusiv in gama "de LUX".
Azi, in fabrica transparenta de la Dresda, unde era creat Phaetonul, chiar si Bentley pentru o perioada scurta, se fac modele electrice, ID3, ID4 si Golf E, VW si-a scos "parleala", ba chiar e pe plus bine de tot.
Nu era o problema, oricum VW a castigat enorm din vazarea altor modele "de masa", deci e irelevant. Lambo, Bentley si Porsche fac profituri mari in gama de lux, deci au acoperit de mult gaura facuta de Bugatti si Phaeton care e foarte mica comparativ cu vanzarile globale.
Bugatti inca se vinde pe pierdere! VW isi permite si vrea sa ramana in TOP cu aceste HYPERCARURI la nivel global, doar pentru ca poate, nu e problema! ❤️
Grupul VAG se afla pe locul 2 la nivel global, dupa Toyota in acest moment! Chiar azi citeam un articol legat de acest aspect.
Niste poze "umile" din telefonul meu cu "niste VW BEETLE"🐝 create de Piech:
DIVO-vandut cu 10 000 000 euro la licitatie!
Chiron SUPER SPORT 300+ vandut cu 8 000 000 GBP tot la licitatie!
0-200 km/h 5.8 secunde
Viteza maxima 440 km/h
Grand Sport Vitesse, record pentru cea mai rapida masina decapotabila din lume 408.84 km/h: